web analytics

Dānija un Norvēģija kopā būvēs lielāko ūdeņraža pasažieru prāmi pasaulē

Jaunākie raksti

“Coinbase” stūrē publiskas kompānijas virzienā

Kriptovalūtu tirdzniecības uzņēmums "Coinbase" nolēmis kļūt par publisku kompāniju. Uzņēmums ceturtdien, 25. februārī, ASV Vērtspapīru un biržu komisijā iesniedza...

Gandrīz puse pārdoto viedtālruņu Japānā pagājušajā gadā bijuši iPhone

Šī gada pirmajos mēnešos ienāk arvien jauna un jauna informācija par dažādiem 2020. gada finanšu un pārdošanas datiem, tāpēc...

Zoom sāks piedāvāt automātiskos subtitrus arī bezmaksas versijas lietotājiem

Videokonferenču rīks Zoom līdz 2021. rudenim plāno piedāvāt automātisko subtitru veidošanu arī bezmaksas lietotājiem, tiesa, šobrīd šai iespējai nepieciešams...

“Mercedes” nevēlas sasteigt atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem

Vācu autoražotājs "Mercedes" iepriekš iepazīstinājis ar dažādiem plāniem, kā uzņēmums plāno pārstrukturizēt savu biznesu nākotnes elektroauto tirgum. Autoražotājs pamazām...

HP atpērk HyperX no Kingston

HP Inc. ar Kingston noslēguši vienošanos par HyperX pārdošanu HP. Darījuma summa ir 425 miljoni dolāru par HyperX datorspēļu...

Dānija un Norvēģija apvienos spēkus, lai būvēto lielāko ūdeņraža pasažieru prāmi pasaulē. Tas spēs uzņemt 1800 pasažierus, kursējot maršrutā starp Kopenhāgenu un Oslo.

Uzsvars šajā projektā ir uz vārdiem “zaļais ūdeņradis”, proti, ūdeņradis tiks saražots, izmantojot atjaunojamos enerģijas avotus. Par to rūpēsies dāņu uzņēmums “Ørsted”, kas ir pasaulē lielākais uzņēmums, kas specializējas vēja turbīnu uzstādīšanā jūrā un enerģijas ieguvē.

Abas valstis pieteikušās Eiropas Savienības līdzfinansējumam inovatīvu tehnoloģiju izstrādei, lai šo projektu patiešām realizētu. Prāmi paredzēts nosaukt par “Europa Seaways” un tā operators būs kompānija “DFDS”. Papildus pasažieriem, prāmis spēšot uzņemt 380 vieglās mašīnas vai 120 kravas auto, bet to darbinās 23 megavatu ūdeņraža degvielas šūnu sistēma, kas būs lielākā tāda veida sistēma pasaulē.

“DFDS” vadītājs Torstens Karlsens norāda, ka šobrīd jaudīgākās un lielākās ūdeņraža degvielas šūnu sistēmas attīsta 1-5 megavatus, tāpēc šādas sistēmas izstrāde pati par sevi būs liels inženierzinātņu sasniegums. Ja viss izdosies kā plānots, kuģis darbu uzsāks 2027. gadā. Neoficiāli zināms, ka Eiropas Komijas plānotajā “ilgtspējas un viedās mobilitātes” stratēģijā ietverts punkts, ka 2035. gadā ekspluatācijā jānonāk arī bezizmešu kuģiem, līdz ar to šis projekts varētu būt sava veida ceļrādis citiem, kuri vēlēsies radīt šādu jūras transportu.

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Cipariņš

Patlaban ASV par 1 kg ūdeņraža uzpildes stacijās ir jāmaksā no 6-10 USD un tas ir līdzvērtīgs 50kWh enerģijas, vai 7,5 litriem benzīna. Baidos, ka brauciens ar prāmi būs visai padārgs.

Cipariņš

Precizējums, 50kWh ir elektroenerģijas daudzums, lai elektrolīzes ceļā saražotu 1kg ūdeņraža. Ja ņem vērā, ka elektrība Dānijā maksā 28centi par kilovatstundu, lēti nebūs.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: