Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar ūdeņradi darbināmais BMW iX5 izpildījis līdz šim sarežģītāko testu programmas daļu

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW ir viens no tiem, kas turpina darbu pie ūdeņraža degvielas šūnu attīstības, ražotājam savas tehnoloģijas izmēģinot iX5 modelī. Tas pēc visas savas būtības ir tas pats X5, taču to darbina ūdeņradis. BMW ziņo, ka mašīna aizvadījusi testus karstos laikapstākļos Apvienotajos Arābu Emirātos, šo testu programmas daļu nodēvējot par sarežģītāko līdz šim.

    BMW veica izturības testus, lai pārliecinātos, kā sistēmas strādā karstos laikapstākļos un inženieri ir apmierināti ar redzēto. Tāpat inženieri vārēja pārbaudīt sistēmas izturību pret vēl citiem mainīgajiem, proti, smiltīm un putekļiem, kas raksturīgi tuksnešainam reģionam.

    Bavārieši turpina pilotprojektu, testējot dažādus ūdeņraža risinājumus ikdienas transporta vajadzībām, lai iegūto informāciju varētu pielietot un sagatavot labākus risinājumus. Kā zināms, BMW jaunā Neue Klasse platforma paredzēta ne tikai elektroauto, bet to var aprīkot arī ar ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu.

    BMW jau veica šī modeļa testus ziemas apstākļos Skandināvijā un ražotājs palika ļoti apmierināts ar redzēto. Pretstatā elektroauto, kuriem zemā gaisa temperatūrā samazinās nobraucamais attālums ar vienu uzlādi, ūdeņraža mašīnai šādu problēmu nebija. Protams, jautājums par uzpildes infrastruktūru un citām lietām, taču BMW, tāpat kā Toyota, izvēlas nelikt visas kārtis uz vienu tehnoloģiju, tā vietā attīstot dažādus tehniskos risinājumus.

    AvotsCarBuzz
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    13.09.2023 07:25

    Šķiet, ka vēl sarežģītāka testu daļa varētu būt, pirms uzsakt ražošanu, noskaidrot tos 4 cilvēkus, kas grib pirkt ar ūdeņradi darbināmu X5.

    Tutris
    14.09.2023 10:24

    Ņemot vērā ka gan ASV gan EU savu enerģētisko drošību grib balstīt uz H2 (jo to var glabāt ilgi laiku pazemes krātuvēs, bet lekteību tādā apjomā nevar uzglabāt).
    Uz zaļo H2, kas ražots no atjaunojamās elektrības.
    Tad H2 būs ļoti daudz un tā cena kritīs un analitiķi prognoze ka cena bus robežās no 1-3$ par 1 kg, lai varētu aizvietot Ogles un dabasgāzi. T.i. ja no H2 1kg var izdabūt 33kw elektrības, tad 1 kw maksā ap 3-9centi. Kas jau faktiski ir lētāk nekā elektroauto.
    Tad arī sāksies H2 uzpildes staciju bums, jo meklēs noietu lielajam daudzumam H2.
    Tas būs tas brīdis kad H2 auto sāks kursēt ikdienā uz ielām.
    Arī visi lielie elektroauto uzlādes punkti strādās no H2 ražojot elektrību uz vietas, nevis guldīs miljardus elektrotīkla pārbūvējot to lai izbūvēt dažus elektroauto ātros lādētājus. Te vietne kā tas izskatās jau tagad- https://www.batterytechonline.com/charging/using-hydrogen-power-fast-ev-chargers

    Pagaidām BMWtas ir testa poligons.

    Bats
    15.09.2023 00:38
    Reply to  Tutris

    Šis nenotiks. Visa pieņēmumu ķēde par lētāku nekā elektrība ūdeņradi ir fantāzija bez ekonomiskas realitātes. Cik kWh zaļas elektrības vajag, lai uzražotu 1kg ūdeņraža? Un kā dēļ aprēķinā nepiedalās pašas ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un iepildīšanas izmaksas pa virsu elektrības kā izejvielas izmaksām? Cik maksā ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecība salīdzinot ar EV uzlādes staciju? Un kā šo investīciju atpelnīt, tirgojot ūdeņradi par 1-3$/kg, ja mašīnā ielien labi ja 5kg H2?
    Pasakas par lētāku nekā elektrība ūdeņradi ir kā stāsti par četrstāvīgu kāzu torti, kas maksā lētāk nekā tās cepšanai nepieciešamie milti, un krāsns neko nemaksā, un cepējs algu nesaņem un neviens nevar izdomāt neko labāku ko iesākt ar miltiem kā cept kāzu tortes.

    Tutris
    15.09.2023 18:16
    Reply to  Bats

    Tev tad jāmaina niks uz Vanga, ja vari tik labi paredzēt.

    Bats
    19.09.2023 07:39
    Reply to  Tutris

    Pareģojumus par “zaļo” ūdeņradi pa $1-3/kg neizteicu es. Šķita vietā norādīt uz to, ka šādu pieņēmumu neizdosies pamatot ar aprēķiniem, tā dēļ H2 infrastruktūra jau padsmit gadus ir nekur, kamēr uzlādējamu auto skaits aug arvien straujāk.

    Reklāma