Japāņu autobūves gigants Toyota paziņojis, ka nākotnē kompānijas ražotie elektroauto ar vienu uzlādi spēs nobraukt 1000 kilometrus un vairāk. Šāds paziņojums pats par sevi nav nekas īpašs, jo šādu nobraucamo attālumu kaut kad nākotnē sola visi, kam nav slinkums. Šeit svarīgi saprast, ka šādi apgalvojumi signalizē par pārmaiņām pašā Toyota – ja vēl pērn ražotājs uz elektroauto skatījās skeptiski, prioritizējot hibrīdu un ūdeņraža degvielas šūnu auto attīstību, tad līdz ar pārmaiņām kompānijas vadībā, fokuss strauji pārvirzījies uz elektroauto.
Ja varam ticēt Toyota paustajam, viņi vērā ņemamus uzlabojumus panāks, integrējot jaunās paaudzes baterijas un citas tehnoloģijas savās jaunajās platformās. Toyota plāni paredz piedāvāt pilnu elektroauto modeļu klāstu līdz 2026. gadam, kas nozīmē, ka jaunumu būs daudz un tie būs relatīvi drīz.
Japāņu autoražotājs aptuveni pusi sava R&D personāla pārvirzījis dažādu ar elektroauto saistītu tehnoloģiju attīstībai, bet maijā tika atklāta “Toyota BEV Factory”, kur tiek strādāts pie inovācijām tieši bateriju tehnoloģiju jomā. Toyota arī kopējusi citu ražotāju jaunievedumus, piemēram, pārņemot Tesla “gigacasting” tehnoloģiju, kas ļauj ražot mašīnu ar mazāku daļu skaitu. Tas samazina ražošanas izmaksas un arī galacenu.
Lai arī Toyota acīmredzami cenšas ielēkt braucošā vilcienā, japāņu ražotājs visas kārtis neliek tikai uz ar akumulatoriem darbināmiem elektroauto – Toyota joprojām turpina attīstīt ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijas, tām saskatot pielietojumu dažādos transporta sektoros.
Jaunais Prius ir iespējams pēdējais un noteikti labākais hibrīds kādu Toyota uzbūvēs. Izcils auto, kas nāk gadus 8 par vēlu, kad hibrīdi piedzīvo norietu. Labā komplektācijā jaunais Prius ir 51K EUR un par to cenu tas vairs nepiedāvā neko tādu, ko es gribētu salīdzinot ar EV. Vēl gadus 10 atpakaļ es par tādu būtu sajūsmā. Arī Toyota beidzot saprot kurā virzienā nozare virzās un cīnīšanās pretī ir bijusi bezjēdzīga laika un R&D naudas tērēšana.
51K par šito, da nu.
Ūdeņraža Toyotas tad uz miskasti?
Tā jau īsti nav, smagie vilcēji jau ar baterijām nebrauks, tiem paliks ūdeņradis.