Web Analytics
More
    Reklāma

    Programmatūras kļūmes dēļ “Tesla Supercharger” var izmantot arī citu ražotāju elektroauto

    Jaunākie raksti

    Līdz ar “Model 3” nonākšanu tirgū un jaunās paaudzes “Supercharger V3” lādētāju uzstādīšanu, elektroauto ražotājs “Tesla” pārgāja uz izplatīto un populāro “CCS” spraudni. Tomēr, līdz ar šo jaunumu, radusies arī kāda blakne, proti, “Tesla Supercharger” tehniski var izmantot arī citu ražotāju elektroauto īpašnieki, tehniski lādējot savus auto bez maksas.

    Lai gan lielākā daļa šobrīd nopērkamo elektroauto izmanto vienādu spraudni auto uzlādei, tas nenozīmē, ka visas mašīnas var lādēt vienā vietā. Kā zināms, “Tesla” izveidojusi gana plašu “Supercharger” uzlādes punktu tīklu gan Ziemeļamerikā, gan tepat Eiropā. Tomēr, pirms sākt lādēt savu mašīnu kādā no šiem “Supercharger” uzlādes punktiem, auto un lādētāja programmatūrai jāveic “rokasspiediens”, kas veic lietotāja autentifikāciju.

    Kā pārliecinājusies viena no lielākajām Vācijas elektroauto nomas kompānijām “Nextmove”, “Tesla Supercharger” infrastruktūru var izmantot gandrīz visi Eiropā nopērkamie elektroauto. Uzņēmums informē, ka “Supercharger” uzlādes punktos tas spēja lādēt tādus auto kā “Renault Zoe“, “Volkswagen e-Golf“, “Volkswagen ID.3”, “BMW i3”, “Porsche Taycan”, “Hyundai Kona” un “Hyundai IONIQ“.

    Visticamāk, šāda situācija radusies programmatūras kļūmes rezultātā, lādētājam sākot uzlādi pat tad, ja programmatūra neatrod “Tesla” elektroauto. Iepriekš “Tesla” gan nav slēpusi, ka tā neliegtu savas infrastruktūras izmantošanu citu auto īpašniekiem, ja ražotāji spētu vienoties, kā sadalīt uzlādes un infrastruktūras lietošanas izmaksas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    14.09.2020 11:32

    Tas gan iespējams tikai Eiropā. ASV neizdotos dažādo spraudņu dēļ. Lai gan dīvaini, ka auto un lādētāja saziņas protokols šādu mēģinājumu neatšuva jau saknē. Tesla softa rakstītāji laikam bija aizņemti ar “fart mode v2” rakstīšanu un nebija iedomājušies. Tā vietā lai ļautu par maksu lādēties arī citiem, kuriem uzlādes ātrums ir 100+ kW. Var vien ieteikt citu EV īpašniekiem izmantot iespēju lādēties uz neapdomīgo muļķu rēķina kamēr vēl var, jo drīz vairs nevarēs :P

    Haralds
    14.09.2020 13:10

    Šeit (https://www.youtube.com/watch?v=HR0g_HfZ9jE) gan redzams, ka vismaz konkrētajā gadījumā tas nav izdarāms.

    capsx
    14.09.2020 20:01

    Mārketinga triks …

    Reklāma