Nedēļas nogalē tika aizvadīts pasaulē lielākais tiešsaistes hakatons The Global Hack, kas pulcēja gandrīz 12 000 cilvēkus no 100 pasaules valstīm, kuri kopīgiem spēkiem veidoja projektus, kas potenciāli spētu atrisināt COVID-19 krīzes radītās problēmas. Kopumā 48 stundu ilgajā hakatonā tika piedāvātas 1032 idejas, lai atrisinātu ekonomikas, veselības aprūpes, vides un citu nozaru sarežģījumus. 2 dienu laikā hakatona dalībniekiem bija jāveic 3 atskaites punkti, kuru laikā mentori novērtēja projektu progresu un noteica iespējamās ideju problēmsituācijas. Visus atskaites punktus pieveica 507 komandas no kurām tika izvēlētas 110 veiksmīgākās, kas savu veikumu prezentēja pusfinālā, savukārt 30 komandas turpināja cīņu finālā. Latviešu radošo spēku līdzorganizētajos ekonomikas un vides novirzienos piedalījās vairāk nekā 800 dalībnieku. Fināla ceremoniju iespējams noskatīties šeit: ej.uz/TheGlobalHackFinal.

Apkopojot rezultātus, hakatona The Global Hack žūrija izvēlējās trīs veiksmīgākās idejas no visiem sektoriem, kuras sīvā konkurencē uzrādīja vislabāko rezultātu:

  • 1. vietu un naudas balvu 15 000 eiro apmērā ieguva komanda Suncrafter, kuri piedalījās hakatona vides sektorā un piedāvāja īpaši aprīkotu pārnāsājamu roku dezinfekcijas staciju, kā higiēnas metodi, kas nodrošinātu holistisku risinājumu vīrusa ierobežošanai. Ideja paredz savienot UV lampas ar saules ģenerātoriem, ļaujot stacijām būt ilgtspējīgam risinājumam, kuru iespējams arī ērti pārvietot. Idejas autori uzsver, ka stacijas būtu iespējams izmantot arī citām nepieciešamībām. “Mūsu mērķis ir nodrošināt nepieciešamo risinājumu tieši tur, kur tas visvairāk ir nepieciešams. Mums ir liels gods, ka mēs varam pielāgot mūsu tehnoloģiju cīņai ar globālo krīzi, kā arī mēs priecājamies, ka varam pierādīt, ka mūsu piedāvātais projekts ir daudzpusīgs, jo pārstrādātie saules paņeļi dod iespēju stacjām darboties jebkurā vietā, nenodarot kaitējumu apkārtējai videi,” papildina Suncrafter projekta autori Lisa Vendziča (Lisa Wendzich), Braiss Felmingems (Bryce Felmingham), Katerīna Sutore (Catharina Sutor), Roberts Šonebergs (Robert Schoneberg), un Florians Hīps (Florian Heep).
  • 2. vietu un naudas balvu 10 000 eiro apmērā, kas palīdzēs turpmāk izstrādāt ideju, saņēma komanda Act on Crisis, kas hakatonu pārstāvēja veselības aprūpes sektorā un izstrādāja projektu – tiešsaistes platformu, kas piedāvā kvalitatīvus psiholoģiskā atbalsta pakalpojumus, kas ir īpaši piemēroti un izstrādāti, lai atbilstu indivīdu kultūras īpatnībām un citām būtiskām iezīmēm.
  • 3. vietu un naudas balvu 15 000 eiro turpmākajai projekta attīstībai ieguva komanda Material Mapper, kas pārstāvēja The Global Hack hakatona vides sektoru. Komanda izstrādāja AI tirgus izpētes rīku, kas balstoties uz aptaujām un padziļinātajām klātienes intervijām, palīdz aprēķināt atkal izmantojamo būvgružu pieejamību, kas rodas Norvēģijas nekustamā īpašuma attīstītāju, pašvaldību, pārstrādes un celtniecības uzņēmumu darbības rezultātā. Komanda panākumus sasniedza pašmāju Ievas Sibillas Strupules vadībā. “Šo ideju izstrādājām, saprotot, ka būvgruži ir globāla un milzīga problēma. 40% no izgāztuvēs esošajām lietām nāk tieši no būvniecības industrijas. Pēc vairākām sarunām ar Norvēģijas lielākajiem industrijas pārstāvjiem, mēs secinājām, ka nav šāda rīka, kas palīdzētu šo problēmu risināt. Līdz šim nav neviena, kas būtu aprēķinājis derīgo būvgruži vērtību, kurus atkal varētu izmantot ēku celšanā vai atjaunošanā, tāpēc tie vienkārši tika izmesti, jo tas bija ērtākais veids,” pārdomās dalās Material Mapper idejas izstrādātāji Ieva Sibilla Strupule, Sondre Stoiva (Sondre Støyva), Čārlzs Doms (Charles Dom), un Džons Erlings Bleds (John Erling Bled), kuri šobrīd jau aktīvi meklē nākamās investīcijas, ka palīdzētu attīstīt un virzīt hakatonā izstrādāto prototipu.

Hakatons tika sadalīts 8 dažādos tematiskajos sektoros, un, kā jau iepriekš minēts, The Global Hack ekonomikas un vides novirzienus veidoja Latvijas radošie spēki ar Swedbank atbalstu. Izvērtējot visas sektora idejas, žūrija izvirzīja trīs veiksmīgākos projektus. Latviešu veidotajā un vadītajā vides sektorā 1. vietu ieguva iepriekš pieminētā komanda Material Mapper, bet 2. vietu – Suncrafter. 3. vietu un 5000 eiro idejas attīstībai ieguva komanda BD Waste Recovery Platform, kas izstrādāja platformu, kas ar atkritumu pārstrādes palīdzību dod iespēju gūt papildus ienākumus tiem cilvēkiem, kas COVID-19 pandēmijas laikā ir zaudējuši savu darbavietu.

Žūrijai izvērtējot Latvijas pārstāvju vadīto ekonomikas sektoru, par daudzsološākajām idejām tika atzīti trīs sekojošie projekti:

  • 1. vietu un 10 000 eiro idejas attīstīšanai ieguva komanda Vendito, kas piedāvāja e-komercijas platformu, kas īpaši piemērota dažādu mazo uzņēmēju biznesiem, lai tie spētu turpināt savu darbu arī COVID-19 krīzes laikā.
  • 2. vietu un 5000 eiro idejas izstrādei saņēma komanda Crisis Budget, kas izstrādāja AI balstītu čata robotu, kas analizē krīzes palīdzības paketes uzņēmējiem un atlasa derīgos piedāvājumus, ņemot vērā uzņēmuma pārstāvēto industriju un citus nozīmīgus faktorus.
  • 3. vietu un 5000 eiro projekta attīstībai ieguva komanda EasySnap, kas izstrādāja platforma, kas papildina SNAP programmu un palīdz samazināt iespējamību, ka kāds konkrēts pārtikas paku saņēmējs saņems pārtikas produktus, kuri var būt bīstami viņa veselībai. Izveidotais rīks ir daudzpusīgs un spētu palīdzēt arī citos gadījumos un projektos.

Hakatona organizatoru Accelerate Estonia, Garage48 un Latvijas un citu valstu radošo spēku veidotā platforma apvienoja cilvēkus, kuri kopīgiem spēkiem izstrādāja projektus, kas palīdzētu cīnīties ar koronavīrusa pandēmiju un tā krīzes sekām. Hakatona ekonomikas un vides sektorus līdzorganizēja Latvijas radošie spēki un to atbalstīja Swedbank, kas veiksmīgāko ekonomikas sektora ideju apbalvoja ar 5000 eiro, lai komandai palīdzētu attīstīt ideju arī turpmāk.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments