Web Analytics
More
    Reklāma

    Hyundai Tucson N-Line – Koreja dodas pareizā virzienā

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Bez kļūdām progress nav iespējams un Dienvidkorejas auto ražotājiem kļūdu ir bijis daudz un būs vēl daudz. Jau pēdējos pāris gadus iegādāties Korejā ražotu auto nenozīmē tikt apdalītam un daudzējādā ziņā šie auto ir pat labāki par “Vācijā” ražotajiem. Vismaz Dienvidkoreja nepārceļ savu auto ražotnes uz Ameriku, Meksiku, Spāniju, Brazīliju, bet uztur vietējo ekonomiku un nepārtrauktu kvalitātes uzlabošanu. Bet korejieši nav stulbi un ir sapratuši, ka ražo labus auto un aug arī šo auto cena. Un pamatīgi. Cena gan nav šodienas pamattēma. Pamattēma ir izskats. Jā – Korejā ražoto auto kvalitāte ir laba un tā aug, bet tiem auto pietrūka odziņas. Tagad arī odziņa tiek piedāvāta un par vienu tādu auto šodien mēs parunāsim. Tucson N-Line.

    Kas ir Tucson?

    Hyundai kompaktais krosovers, kurš nemaz tik kompakts vairs nav. Tas arī nav nekāds jaunums un jau 15 gadus ir maisījies pa kājām Eiropā ražotajiem krosoveriem. Aktuālais modelis ir trešās paaudzes un ražošanā atrodas jau četrus gadus. Izklausās daudz, bet bez uztraukuma – šogad iznāca modeļa modernizācija un ar šo arī mēs pastrādāsim.

    Reklāma

    Ļoti daudz Āzijas valstu automašīnas pie mums ienāk to pēdējās paaudzēs un lielai daļai patērētāju nav ne mazākās nojausmas par to, kā auto ir izskatījies pirms tam. Šis nav Tucson stāsts, jo šo krosoveru varam redzēt pie mums jau no tā pirmās paaudzes, kas dienas gaismu ieraudzīja 2004. gadā un grūti būtu mazo SUV nosaukt par glītu, pat tajā laikā. Bet Tucson maksāja relatīvi maz un dzinēji bija pat ļoti pieklājīgi – 2.0 benzīns ar 140 Zs vai 2.7 V6 benzīns ar 175 Zs un 2.0 dīzelis ar 113 vai 150 Zs. Tie cipari pat mūsdienu krosoveriem ir adekvāti.

    Otrā paaudze iznāca 2009. gadā un Tucson nosaukums pazuda. Tas bija tāds dīvains Hyundai koncepts visus auto modeļu nosaukumos izmantot i burtu. Šis koncepts gan ir saglabājies, bet tikai vieglajos auto. IX35 saglabāja pieejamu cenu un par to cenu varēja iegūt normālus dzinējus, ādas salonu un pat LED gaismas.

    Trešā paaudze iznāca 2015. gadā un tas gandrīz ir auto, kādu mēs tagad pazīstam gan vizuāli, gan arī tehniski. Mainījās arī dzinēji un ātrumkārbas. Benzīna dzinējiem bija divi varianti – 1.6 litru 132 Zs (161 Nm) atmosfēriskais vai 177 Zs (265 Nm) turbo un otro pat varēja dabūt ar septiņu ātrumu DSG. Ar dīzeļdzinējiem arī viss bija vairāk kā OK. 1.7 litru dīzeļdzinēju varēja dabūt 115 Zs (280 Nm) vai 141 Zs (340 Nm) versijā un pēc tam dzinējs tika aizstāts un 2.0 dīzeļdzinējs bija pieejams ar 136 Zs (373 Nm) vai 185 Zs (400 Nm).

    Jaunā Tucson tehniskā puse

    Šogad iznāca Tucson modernizācija un pievērsīsimies dzinējiem un ātrumkārbām, ar kurām šo auto var aprīkot un iegādāties. 2008. gada vidū krosovers ieguva arī jaunus dzinējus, lai tie atbilstu Euro 6d-Temp klasifikācijai.

    1.6 litru atmosfēriskais benzīna dzinējs ir pieejams tikai ar sešu ātrumu manuālo kārbu un attīsta 132 Zs (161 Nm). 1.6 litru turbo dzinējs savukārt pieejams tikai ar septiņu ātrumu divsajūgu DCT ātrumkārbu un dod 177 Zs (265 Nm). Kaut ātrumkārbu nevar izvēlēties un tas ir stulbi, varat izvēlēties starp priekšpiedziņu un 4WD.

    Līdzīgs stāsts ir ar dīzeļdzinējiem. 1.6 litru dīzeļdzinējs ir pieejams divās jaudas versijās, kur mazjaudīgākā ir nopērkama tikai ar sešu ātrumu manuālo kārbu un attīsta 115 Zs (280 Nm), bet ir pieejams kā parastā, tā arī 48V daļējā vai maigā hibrīda versijā. Esmu jau stāstījis par šo dīvaino hibrīdu, kur starteris un ģenerators ir apvienoti un ar nelielu 0.44kWh 48V bateriju palīdz auto paātrināties, uz pavisam īsu momentu dodot papildus 16 Zs un 55 Nm. 1.6 litru dīzeļdzinēja 136 Zs (320 Nm) versija ir pieejama tikai ar septiņu ātrumu DCT. Pati vienkāršākā Fresh komplektācijai nav pieejama 48V hibrīda versija, bet visām pārējām gan.

    Ir arī saglabājies 2.0 dīzelis ar 185 Zs (400 Nm), kurš ir pieejams ar astoņu ātrumu klasisko ātrumkārbu, bet tam kombinētais CO2 ir krietni augstāks, tā kā tas ir tikai laika jautājums līdz šī dzinēja mistiskai pazušanai. Grēta ūsās smaida.

    Kas ir N-Line un ko tas ēd?

    Tas principā ir tieši tas pats, kas R-Line, R-Design, M-Sport, S-Line. Tātad sportiska pakotne, lai savu garlaicīgo krosoveru padarītu mazliet pievilcīgāku. Kam gan nepatīk muskuļaini cilvēki? Ja Eiropā ražotajiem auto sportiskās pakotnes ir pieejamas jau gadiem, tad Āzijas auto tikai tagad līdz tam ir nonācis. Dienvidkoreja sāka ar lielu auto garantiju, kas tagad sniedzas līdz pat 7 gadiem bez nobraukuma ierobežojuma. Tad tā turpināja ar sportisku auto radīšanu – noalgoja BMW inženieri un radīja i30N un i30N Fastback. Tagad izlaida N-Line pāris saviem auto un nešaubos, ka drīz ar to varēsim aprīkot praktiski visu modeļu paleti. Kas būs nākamais? Elektrisks superauto? Nesteigsimies notikumiem pa priekšu un atgriežamies pie N-Line.

    Tucson N-Line faktiski ir atsevišķs Tucson modelis, jo atšķiras diezgan pamatīgi gan eksterjerā, gan arī interjerā. Dzinējs gan nav īpašs un par to man ir vienīgais pārmetums, bet arī šeit nesteigsimies notikumiem pa priekšu. Tātad kas ir mainījies N-Line. Diezgan daudz.

    Sāksim ar vizuālo. Ir citi buferi un sliekšņi, tie ir daudz masīvāki un priekšējā bufera virspusē atrodas unikāla Hyundai radiatora režģa N Line versija, savādāki dienas gaismas lukturi. Ja buferi un melnie sānu spoguļi ir par maz, tad elegantā N Line sāna emblēma pateiks visu priekšā.

    Tucson N Line ir aprīkots ar šim modelim īpašiem 19 collu vieglmetāla diskiem un 245/45 R19 Continental riepām. Ir arī palielinātās priekšējās bremzes papildus drošībai un arī izskatam, protams. Bremžu diski tagad ir 17 collu lieli.

    Ir īpaši N Line komfortabli elektriski regulējami zamša un ādas apdares apvienojuma sporta sēdekļi ar N logotipu un sarkanām kontrasta šuvēm. Kontrasta šuves ir daudz izmantotas. N-Line ir savi sportiski alumīnija pedāļi, īpaši nošūta stūre, panelis, ātrumu pārslēgšanas svira un pat labās kājas atbalsts – torpēda. Iesēdies salonā un uzreiz redzi atšķirību – šis nav parasts Tucson. Izteikti un pamanāmi.

    Tehniski daudz izmaiņu nav, drīzāk ir veiktas dažādas adaptācijas, kā ieviests kas jauns. Ir uzlabots stūres pastiprinātājs – veiktas izmaiņas stūres sistēmas programmatūrā, kas sniedz nedaudz tiešāku un lineārāku sajūtu, lai nebūtu sajūtas kā klasiskā SUV. Ir ielāgota balstiekārta – priekšējās atsperes ir par 8% stingrākas un aizmugurējās par 5%. Neizklausās daudz, bet tas ir ļoti jūtams.

    Dzinējs nav īpašs un tas arī nemaz nav pielāgots, pielāgota nav arī izplūdes sistēma un tas, manuprāt, ir slikti. N-Line ir tas pats 1.6 litru turbo benzīna dzinējs ar 177 Zs un 265 Nm, kas līdz 100 km/h “aizrauj” 9.1 sekundē. Ņemot vērā, ka SUV pašmasa ir ap 1700 kg, tad arī degvielas patēriņš nav spīdošs un solītie kombinētie 8.5 – 8.7 l/100km drīzāk tuvojas 11 litru atzīmei.

    Braukšana un sajūtas

    Tas velns nav nemaz tik melns, kā to mālē – Tucson N-Line ir gan plusi, gan mīnusi. Būšu pavisam godīgs, Tucson nav paredzēts nekam citam, kā sporta somas, suņa un iepirkumu maisiņu pārvadāšanai pilsētā. Tas ir pavisam klasisks parketnieks un ir radīts, lai uz visiem skatītos no mazliet augstākas sēdpozīcijas. Jā, protams, ka var arī iebraukt smiltīs, dubļos un pat mežā pēc sēnēm, bet auto tur nejūtas pavisam komfortabli. Tas būtu tāpat kā pamatskolas fizikas skolotājai uz dienu iedot pamācīt matemātiku.

    Ja mēs runājam par sajūtām, tad šeit gan viss ir kārtībā. Pirmais iespaids ir īpaši spilgts, pozitīvā ziņā. Man ļoti patīk Hyundai pieeja lietām – viņi tiešām cenšas. Ir vēl, protams, čupa kasjaku, bet attīstības tendence ir ļoti pareiza. Es miljons reizes esmu teicis, ka lielāko daļu laika, kad auto atrodas mūsu īpašumā, lūkojamies uz salona nevis virsbūves detaļām. Protams, ir dažādi cilvēki un noteikti ir kāds, kas visu laiku pa logu veras uz savu sarkano raķeti, bet nu tas ir izņēmums. Tātad ir svarīgs salona dizains, apdares materiālu izvēle un, protams, tā visa kvalitāte. Es ne ar vienu Tucson iepriekš neesmu braucis un pat neesmu atradies tā salonā, N-Line ir mans pirmais šī SUV izmēģinājums un es pilnīgi apstulbu, kad pie Skandi Motors ierāpos salonā. Vai tiešām Koreja to ir izdarījusi?

    Salona plastmasas ir labas pat mazajos Hyundai un arī i20 tur viss bija OK, bet es negaidīju ar ādu apvilktu un izšūtu centrālo paneli, durvju paneļus un pat ceļu balstu. Tiešām negaidīju. Es pat nepieminu tādas detaļas, kā izskatīgu, sportisku un ērtu stūri, lieliskus sēdekļus un pat milzīgā pārnesumu svira ir glīta. Arī pieskārieniem viss ir tīkams. Teikšu godīgi – ir patīkami atrasties salonā. Visu prieku tikai sabojā šausmīgā paskata info-izklaides sistēmas planšete, kura pati pa sevi ir kā no 90-tajiem un arī nav smuki integrēta. Pati sistēma kaut neglīta ir pietiekami moderna un pat pietiekami ātra un nebremzīga. Šis noteikti ir uzlabošanas vērts. Es pavisam netīšām “uzskrēju” uz vienas modernizētā Hyundai Ioniq salona bildes – yes, Hyundai ir uzlabojis arī info-izklaides sistēmu. Kaut modernizētā sistēma arī nav skaistuma etalons, ir nesalīdzināmi labāk. Cerams, ka Tucson arī šajā paaudzē varēs tikt pie šī jaunā ekrāna. Ja Santa Fe ir ticis arī pie digitālā vadītāja displeja, tad Tucson pagaidām vēl ir jāsamierinās ar pus-digitālo. Man gan tas ļoti patīk un tas ir viens no visinformatīvākajiem tirgū – mazais digitālais panelis pa starp spidometru un tahometru rāda kalnu informāciju. Sākot no logu tīrītāju režīma, pārnesuma, gaismu indikācijas utt.

    Ar dzinēju gan ir mazliet auzas. Labi, ir pamatīgas auzas. Kā jau minēju Tucson N-Line ir pieejams tikai ar 177 Zs un 265 Nm motoru. Es jau dzirdu pārmetumu vētru – tā jauda taču ir pilnīgi pietiekama. Jā un nē. Hyundai ieliekot standarta dzinēju savā N-Line ir izlecis ārā no N koncepta – ja jau uzlabojam, tad uzlabojam visu. Tas dzinējs šajā auto vienkārši nepiestāv – nav ne skaņas, ne prieka. Labi – skaņa ir, tikai tā ir rēcoša dzinēja moku skaņa paātrināšanās brīdī un tas patiešām sabojā iespaidu par foršo krosoveru. Būtu kaut vairāk noklusinājuši motortelpu, lai mazāk var dzirdēt šīs mokas. Pat 185 Zs (400 Nm) tarkščošais dīzelis šeit vairāk piestāvētu un pavisam noteikti būtu pēc sajūtām dinamiskāks. Benzīna dzinējs pēc tehniskajiem datiem gan līdz 100 km/h paātrinās 0.4 sekundes ātrāk. Šie cipari SUV ir maznozīmīgi, svarīgas ir tikai sajūtas.

    Dažu brīdi šķiet, ka balstiekārta ir mazliet par cietu, it īpaši braucot pa neasfaltētu ceļu, bet pat pa viduvējas kvalitātes asfalta segumu tā ir forši stingra un pietiekami komfortabla. Kā jau minēju, Tucson N-Line nav īsti paredzēts nobraukt no asfalta, kaut tam ir 4WD un pat elektriski saslēdzams starpasu reduktors.

    Pilsētā gan Hyundai vidējā izmēra SUV jūtas labi, pat ļoti labi. Dinamikas līdz 60 km/h pietiek pilnībā, pagriežamība ir ļoti laba un tā visa savienojums ar foršo salonu un relatīvi lielo panorāmas lūku dod patīkamas sajūtas. Un tas jau ir galvenais.

    Ja mēs runājam par auto praktiskumu, tad vietas ir daudz un salons ir ļoti plašs. Aizmugurē var ērti sēdēt divi pieaugušie un tāds mazāks indivīds var apsēsties arī pa vidu un nejusties ļoti apdalīts. Aizmugurējie sēdekļi pat ir nedaudz atgāžami. Priekšējie glāžu turētāji ir mazliet tizli, it īpaši priekšējais, kurš ir stipri pa seklu un pat mazā kafijas krūze tur jūtas nedroši. Kabatiņa pirms glāžu turētājiem ir absolūti nesaprotama – ko tur ražotājs bija iecerējis glabāt? Telefons ērti ir noliekams pašā priekšpusē un tur arī tiek uzlādēts ar integrēto Qi bezvadu uzlādi. Durvju kabatas ir milzīgas un tur droši var noglabāt pat sievas māti, elkoņbalsta glabātuvē no bērniem var paslēpt pāris kilogramus konfekšu un cimdu nodalījumā grāmatu.

    Bagāžnieks nav ļoti liels, bet palielam čemodānam pietiks. Tam ir elektriski atverams vāks, bet pietrūkst āķu iepirkumu maisiņu turēšanai – ir tikai viens un tas pārlieku zemu, lai turētu lielu maisiņu. Ir gan siets, lai arbūzs neaizbēgtu, bet iepirkuma maisiņus tur īsti nebāzīsi.

    Cenas

    Tucson N Line standarta aprīkojumā ir iekļauta iedarbināšanas sistēma ar spiedpogu bez atslēgas, 8” skārienekrāns ar iepriekš instalētu Apple CarPlay, Android Auto un navigācijas sistēmu, bezvadu tālruņa uzlāde, divu zonu automātiska gaisa kondicionēšanas sistēma, teleskopiska un apsildāma stūre ar attālas vadības pogām. Un sākuma cena ir 33 tūkstoši EUR. Pavisam ērtai braukšanai gan nāksies vēl mazliet patērēties. Par inteliģento kruīza kontroli un frontālās sadursmes brīdinājuma palīgsistēmu būs jāsamaksā 790 EUR, LED pakotne maksās 1390 EUR, Krell Premium Audio, kas skan patiešām labi, maksās 750 EUR un Vision pakotne, kas satur vadītāja modrības brīdinājumu, aklās zonas sadursmes brīdinājuma sistēmu, apkārtskata monitoru un panorāmas lūku – 1090 EUR. Tātad forši sapakots Tucson N-Line maksās 37 tūkstošus EUR.

    Secinājumi

    Es vienmēr pēc izmēģinājuma cenšos uzdot sev jautājumu – vai es šo auto pirktu. Cenai nav īsti nozīmes, jautājums ir tikai par un ap sajūtām. Par Tucson N-Line es diemžēl varu teikt, ka nepirktu un pamatā pie tā vainīgs ir dzinējs. 2.0 Turbo ar vismaz 200 Zs pamatīgi izglābtu situāciju un manu viedokli varētu pamainīt. Visādi citādi man šis auto pamatīgi pārsteidza. Dizains, uzbūves kvalitāte, interjers ir lielisks un N Line izceļ visas parastajam Tucson pietrūkstošās formas. Malači Hyundai.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Guntis
    27.11.2019 17:35

    “Vismaz Dienvidkoreja nepārceļ savu auto ražotnes uz Ameriku, Meksiku, Spāniju, Brazīliju, bet uztur vietējo ekonomiku un nepārtrauktu kvalitātes uzlabošanu.” ?
    Hyundai ir daudzas rūpnīcas visā pasaulē. Tucson ražo arī Čehijā.

    Agris
    27.11.2019 20:11

    No telefona atkal galerija dir.. Critical error..

    Kursors.lv
    27.11.2019 20:24
    Reply to  Agris

    Oi, atvaino! Šo salabojām. Pagaidām nav ideāls tas mobilās versijas galeriju risinājums, bet vismaz šī raksta galeriju bildes varēsi apskatīties. Nākotnē pārveidosim arī visu galeriju sistēmu, bet drusku rokas vēl līdz tam nav aizsniegušās.

    Madara Saule
    28.11.2019 09:50

    Neesmu baigā guru, bet drusku samulsu – kas ir klasiskā 8 ātrumu ātrumkārba?

    Madara Saule
    28.11.2019 10:11
    Reply to  Māris Gaugers

    To visu es saprotu, bet ar “klasiku” man vairāk asociējās manuālā kārba. Šajā kontekstā, laikam, tad domāts klasisks (vecmodīgs, bez visādiem divsajūgiem?) 8 ātrumu automāts?

    Valoda Valodiņa - ehh
    02.12.2019 09:15

    TarkšČošs kasjaks

    Reklāma