Lai arī 2016. gada nogalē pilnībā vai daļēji (hibrīdi) elektroauto vairs nav ar uguni meklējams retums, tomēr apskatot Kursors.lv stūrē sadaļā publicēto secinu, ka Kursorā ar tādiem esam braukuši reti. Pirms diviem gadiem izmēģināju Mitsubishi Outlander PHEV, BMW i3 un Tesla Model S, taču ar to mani elektriskie sapņi arī beidzās un atgriezos pie “klasiskajiem” benzīna un dīzeļdegvielas spridzinātājiem. Kaut kādā mērā pie vainas bija arī stereotips, ka hibrīdi (un elektroauto) ir nejēdzīgi dārgi un nekāda dižā ekonomija tur nebūs.

Šis gads kaut kā iegrozījās Lexus zīmē un vasaras gaitā sanāca izbraukt ar praktiski visiem šī zīmola aktuālajiem modeļiem. Tā kā Lexus lielu uzsvaru velta saviem hibrīdiem, tad sanāca izmēģināt arī pāris elektrificētus šī zīmola auto. Neko sliktu nevaru pateikt – komfortabli, kvalitatīvi un dārgi auto. Bet vai tiešām mūsdienās hibrīdiem ir jāmaksā milzu naudu?

Hyundai ar savu jauno piecvietīgo Ioniq hečbeku vēlas skaļi pateikt, ka hibrīds var maksāt arī pavisam pieņemamus 24 tūkstošus eiro. Un Hyundai ir viens no tiem auto ražotājiem, kam šogad arī esmu pievērsis pastiprinātu uzmanību. Jāsaka, ka mani patiešām pārsteidz, cik saprātīgus auto beidzot laiž pārdošanā šis ražotājs. Ja iepriekš Hyundai asociējās ar lētiem un padraņķīgiem auto, tad svaigākie modeļi par pieņemamu cenu dod iekšās saviem konkurentiem. Tāpēc mani nebija īpaši jāpierunā izmēģināt jauno Ioniq. Galu galā, šis auto solās būt moderns, pietiekami lēts un pat tīri glīts. Kā tur ir patiesībā?

Ioniq = “unikālais jons”

Sāksim ar to, ka jaunais Hyundai izstrādātais “unikālais jons” (Ioniq nosaukums veidots no vārdiem “ion” un “unique”) ir pieejams trīs dažādās versijās: pilnībā elektriskajā Hyundai Ioniq Electric, hibrīda Hyundai Ioniq Hybrid un uzlādējamajā Hyundai Ioniq Plug-in. Man bija iespēja dūšīgi izbraukties ar “parasto” Hyundai Ioniq Hybrid un dīleris solīja, ka nākamgad Latvijā būs pieejamas arī abas pārējās Ioniq versijas.

Uzreiz piezīmēšu, ka ar aktuālo Toyota Prius braucis neesmu, tāpēc nevaru abus auto salīdzināt. Bet plānoju šo savu pieredzes robu tuvākajā laikā aizpildīt.

dsc03718

Ioniq ir Hyundai pirmais mēģinājums ielauzties hibrīdu tirgū, kur toni nosaka žanra klasika – Toyota Prius. Nevar nepamanīt, ka Ioniq vizuāli atgādina Prius formas, kaut korejietim ir glītāks purniņš. Šāda formas izvēle nav nejauša, jo hibrīdiem ir ļoti svarīgi nodrošināt pēc iespējas mazāku gaisa pretestības rādītāju un Ioniq gadījumā tas ir 0.24. Interesanti, ka auto priekšējā radiatora režģis ir aprīkots ar elektroniski vadāmām žalūzijām, kas automātiski aizveras, lai uzlabotu auto aerodinamiku.

Vēl viena labi pamanāma līdzība ir cena. Proti, labi aprīkots Ioniq hibrīds maksā par kripatiņu lētāk (27 900 eiro) nekā jaunais Toyota Prius standarta izpildījumā (28 460 eiro). Protams, var diskutēt par to vai 24 tūkstoši eiro ir liela vai maza naudas summa, tomēr uzskatu, ka par tādu naudu Ioniq var ieinteresēt arī cilvēkus, kam hibrīda auto iegāde līdz šim nav bijusi prioritāte numur viens. Ja vien dīleriem izdotos šos cilvēkus dabūt pie Ioniq stūres, noteikti daļa varētu nosliekties par labu hibrīdam nevis ierastajiem ar benzīna vai dīzeļa dzinējiem aprīkotajiem auto. Kāpēc? Komforts, zaļa domāšana un kaut kādā mērā arī ekonomija. Par ekonomiju gan mazliet vēlāk.

Lai arī Ioniq ir aptuveni i30 izmēru auto, tas ir būvēts uz pavisam citas platformas, ko dala ar Kia Niro. Atšķirīgās virsbūves dēļ Ioniq no abiem ir vieglāks un arī ekonomiskāks auto. Izmēģinātais Ioniq ir aprīkots ar Atkinsona cikla 1.6 litru benzīna dzinēju, kas spēj attīstīt 105 Zs (148 Nm) jaudu un ir speciāli pielāgots izmantošanai kopā ar elektromotoru. Auto izmanto automātisku divsajūgu sešpakāpju pārnesumkārbu. Šis patiks visiem, kas vīpsnā par variatoriem, taču baidīs tos, kas ir dzirdējuši par Volkswagen DSG automātu nedienām. Nekas šajā pasaulē nav vienkāršs! Bet praksē pārnesumi pārslēdzas kā nākas un šis mezgls nerada nepatīkamus pārsteigumus.

Par šī auto elektrisko pusi atbild 32 Zs (169 Nm) jaudu attīstīt spējīgs 24 kW elektromotors. To baro zem aizmugurējo pasažieru sēdekļa novietota 1.56 kWh litija jonu polimēru baterija. Izmantojot abus dzinējus šis auto spēj attīstīt līdz 139 Zs (264 Nm) jaudu.

Degvielas patēriņš kā dīzeļiem, bet tas nav viss

dsc03777

Hyundai sola, ka Ioniq hibrīds spēj nodrošināt aptuveni 3.4 – 3.6 litru uz simts kilometriem degvielas patēriņu un tādējādi šajā ziņā tieši cīkstēties ar jauno Toyota Prius. Tas izklausās pēc pasakaina patēriņa un dzīve nav pasaka.

Mierīgā režīmā pa šoseju nobraucu pāris simtus kilometru un patēriņš noslīdēja līdz 5 litriem uz 100 kilometriem. Tas ir labs rādītājs, tomēr arī atsevišķi dīzeļi spēj to pašu. Pilsētā, savukārt, viss atkarīgs no tā, cik smaga būs kāja un nevajadzētu brīnīties, ja patēriņš sasniegs “parasta” auto līmeni. Auto ir aprīkots ar 45 litru degvielas bāku, kas neizklausās diez ko iespaidīgi, tomēr ar pilnu bāku varēsim aizbraukt savus 800 kilometrus. Tātad, gluži kā normālā “parastā” auto.

dsc03729

Paga, tad kāpēc mums vispār būtu jāpērk hibrīds? Komforts. Ārpus pilsētas tas varbūt nebūs tik izteikti jūtami, taču pilsētā pa sastrēgumiem mīcoties, pieradīsim, ka auto kustību uzsāks liegi, klusiņām un bez dūmu smirdināšanas. Tā ir patiešām lieliska un viegla sajūta! Paātrinājums. Pat mazs elektromotors auto paātrinās labāk nekā vairums iekšdedzes dzinēju. OK, Ioniq varbūt nav tas gadījums, jo tas nerada elpu aizraujoša paātrinājuma sajūtu, tomēr paātrināsimies patīkami naski. Un tad atliek zaļās domāšanas jautājums. Jā, protams, hibrīda auto un tā bateriju ražošana nav nekas videi draudzīgs, tomēr kopumā šādi auto rada mazāk kaitīgo izmešu un ilgtermiņā raugoties būsim lielāki dabas draugi. Valstīs, kur izmešu daudzums nosaka nodokļu likmi, ieguvēji būsim arī tīri finansiālā ziņā. Hyundai Ioniq hibrīds nobraucot kilometru atmosfērā izmet tikai 79 gramus CO2 izmešu.

Kāda ir braukšana ar Ioniq?

dsc03741

Jāsaka, ka viss ir vislabākajā kārtībā! Tā kā esmu izbraucies ar lērumu jaunākajiem Hyundai automobiļiem, tad mani vairs nenomāc stereotipi, ka tie ir briesmīgi auto. Nepārprotiet, Ioniq interjers joprojām ir ļoti plastmasīgs, tomēr kopumā salonā atrasties ir patīkami – pie stūres sēdēt ir ērti arī garākos gabalos, interjers neizskatās slikti un patiesībā šādā cenā sniegums ir labs. Man ļoti patika šī auto stūres forma, tā ir pareizā izmērā un arī visas pogas ir intuitīvi izvietotas, kā arī spiežas “pareizi”. Vienīgi stūri varēja apvilkt ar augstvērtīgāku materiālu, jo šī ir pārāk “skaļa” – dikti švirkst pavelkot ar roku. Centrālajā konsolē ir speciāls padziļinājums, kurā var ieslidināt arī lielāka izmēra planšetdatoru. Ļoti prātīgs risinājums, kādu vēl citos auto nebiju redzējis.

Arī aizmugurē kājām un dibenam vietas pietiek, tomēr garāki cilvēki būs nepatīkami pārsteigti par to, ka galva dursies slīpajos griestos. Gluži kā kaut kādā BMW X6. Bet kopumā mazāka ģimene šādā auto varēs satilpt un tīri ērti nokļūt no punkta A līdz punktam B. Ja brauc viens vai pusotrs cilvēks, tad vispār nav ne vainas.

Bagāžnieks ir pietiekami liels, jo akumulatori ir pabāzti zem aizmugurējā sēdekļa un to var padarīt vēl lielāku atmetot uz priekšu aizmugurējos krēslus. Ja vēl mirkli pakavējamies pie automobiļa aizmugures, divu atdalītu stiklu risinājums mazliet palīdz labāk saskatīt aiz auto notiekošo, bet principā šajā virzienā pārskatāmība nav tā labākā.

dsc03765

Interesanti, ka Hyundai dizaineri ir patiešām gaumīgu izveidojuši 7 collas lielo digitālo mērinstrumentu paneli un arī borta datora lietotāja saskarne ir tīri gaumīga. Tomēr ražotājs nekādīgi nav spējis tikt vaļā no zilā apgaismojuma zem podziņām. Es pieņemu, ka Hyundai savulaik ir iepircis miljons konteinerus ar zilām gaismas diodēm un situācija nemainīsies, kamēr tos visus nerealizēs savos automobiļos. Ioniq gadījumā to briesmīgi zilo apgaismojumu gan var pieciest un pat uzskatīt par dizaina “fīču”. Jo zila krāsa iet labi kopā ar elektrību. Galu galā panelī arī citur figurē zilas krāsas elementi.

dsc03752

dsc03778

Ak, jā, nevaru nepieminēt, ka pavisam svaigi Hyundai automobiļi briesmīgi smird pēc plastmasas, līmes un krāsas aromātu mudžekļa. Hyundai reklāmas materiālos vēsta, ka salona durvju paneļi ir izgatavoti no pārstrādātas plastmasas, koka skaidām un vulkāniska akmens. Man ir teorija, ka Hyundai katrā savā auto kaut kur noslēpj pa kādam beigtam kiborgam. Bet tā laikam ir vienkāršāku un lētāku auto sodība. Nopērkot šādu auto, tas ar vaļā durvīm būtu jāatstāj pavēdināties kādu nedēļas nogali. Pēc tam var kāpt iekšā un braukt.

Bet braukt ar Ioniq ir viegli un saprotami. Var just, ka akumulatora dēļ auto ir zems smaguma centrs un auto lieki nešūpojas. Interesanti, ka pie mazākiem ātrumiem (piemēram, pilsētā) un uz sliktas kvalitātes ceļa seguma var šķist, ka auto ir paciets, bet pie lielākiem ātrumiem (piemēram, dragājot pa izdangātu granteni) auto vairs nejūtas ciets. Šis auto nav nekāda raķete pat neskatoties uz to, ka izmanto elektromotoru. Tomēr braukšanai nav ne vainas, ja savas darbības plānojam vismaz pāris sekundes uz priekšu. Interesanti, ka ar Ioniq var braukt elektro režīmā līdz diezgan lielam ātrumam (šķiet, kādiem 50-60 km/h), līdz auto pieslēdz iekšdedzes dzinēju. No Lexus testiem atceros, ka tie pēc iekšdedzes dzinēja palīdzības ķērās jau pie ļoti maziem ātrumiem. Tāpat arī braucot pa šoseju lielākos ātrumos Ioniq mazākas slodzes apstākļos izslēgs laukā iekšdedzes dzinēju un klusiņām slīdēs uz priekšu ar elektromotra palīdzību. Atlaižot gāzes pedāli un bremzējot, auto automātiski sāks akumulatora uzlādi.

Vienīgi skaņas izolācija varētu būt labāka, jo salonā ieplūst pārāk daudz apkārtējās vides trokšņu (piemēram, riepu radītās skaņas). Bet arī tā laikam ir vienkāršo, plāno un vieglo hibrīdu sodība.

Viedās sistēmas darbojas godam!

Mūsdienīgi auto ir burtiski pārbāzti ar dažādām elektroniskām palīgsistēmām, taču ne visos gadījumos tās darbojas godam. Ar šādiem gļukiem jaunos auto esmu saskāries nepatīkami bieži un jo īpaši nejēdzīgi tas ir tādos auto, kas maksā krietni virs 50 tūkstošiem eiro. Ioniq šādā ziņā patīkami pārsteidz. Auto maksā relatīvi lēti un biju gatavs samierināties ar to, ka kaut kādas sistēmas varētu būt nostrādātas mazāk veiksmīgi. Tomēr, ziniet, man īsti nebija kur piesieties. Adaptīvā kruīzkontrole darbojas perfekti, ceļa līniju izsekošanas sistēma arī labi dara savu darbu (tā pati var arī piestūrēt auto), aklās zonas brīdinātājs pareizajos brīžos dod zināt par šķēršļiem, vienīgi pietrūka automātisko tālo gaismu. Interesanti, ka auto ir iebūvēts arī bezvadu uzlādes paliktnis, ko varēsim izmantot ar dažiem moderniem viedtālruņiem. Visdrīzāk neaktuāls sīkums, bet tik un tā patīkami.

dsc03759

Jau lētākās Ioniq hibrīda versijas standarta aprīkojumā ir iekļautas autonomās avārijas bremzēšanas sistēma, frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma, palīdzības sistēma braukšanas uzsākšanai slīpumā, joslas ieturēšanas palīgsistēma, Bluetooth atbalsts, apsildāma stūre, automātiska divzonu klimata kontroles sistēma. Tāpat jaunais Hyundai IONIQ saņēmis Euro NCAP piecu zvaigžņu novērtējumu. Arī uz Ioniq attiecas Hyundai 5 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma. Garantija augstsprieguma akumulatoram: 200 000 km vai 8 gadi.

Secinājumi

Jāsaka, ka man šis auto patika! Tas Hyundai ir sanācis tāds ļoti saprātīgs, viegli braucams un pietiekami ekonomisks. Šādu auto es labprāt iedalītu sievai un pārmaiņas pēc pabrauktu arī pats. Man patika, ka Hyundai ir izdevies auto interjeru izveidot patiešām gaumīgu un īpaši patīkami pārsteigts biju par labi nostrādāto instrumentu paneli. Braukšanas sajūtas es ar rakstīto vārdu līdz jums nevaru aizgādāt, tāpēc aicinu izbrīvēt pāris stundiņas un pašiem izbraukt ar šo auto. Var gadīties, ka būsiet patīkami pārsteigti!

Man patika:

  • Ar šo auto ir patīkami braukt
  • Gaumīgs un ērts instrumentu panelis un borta dators
  • Elektroniskās sistēmas darbojas godam
  • Klusuma radītais komforts ir nepārspējams

Man nepatika:

  • Aizmugurē maz vietas garākiem cilvēkiem
  • Plastmasīgs (un sākumā īpaši smirdīgs) salons

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

45
Leave a Reply

avatar
10 Comment threads
35 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
13 Comment authors
LapsinieksSkābeneKristaps SkutelisJanisJanis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
KKTK
Guest
KKTK

Atkalā tās virināmās priekšas restes momentā aizsals. Salauztas plastmasas, noslīcināti motiriņi un tad gan jau 1000€ jauna raste.

nabadanga
Guest
nabadanga

Es ieteiktu papētīt un izgaismot jautājumu, kā rodas “Hyundai 5 gadu garantija bez nobraukuma”? Manā pieredzē Hyundai oficiālais pārdevējs nemaz nesteidzās novērst kaiti šādas garās garantijas laikā, bet gan tikai dzēsa “kļūdas” pēc “check engine” indikatora iedegšanās. Pēc garantijas beigām vaina tika atrasta un salabota jau uz saimnieka rēķina. Ar BMW pilnīgi cita pieredze. Nekādas gumijas stiepšanas, detaļas pasūtīšana un nomaiņa, kā tas pienākas īstā garantijā.

x
Guest
x

skaisti – garantija bez nobraukuma – ja nebrauc tad garantija ir spēkā )

Nelabojams
Guest
Nelabojams

Man ir pieredze ar diviem jauniem (iegādāti 2005., Elantra un 2008.g., Coupe) Hyundai. Pirmajam garantijas laikā bija viens defekts pēc apmēram 100k nobraukuma – sāka suloties kloķenes pakaļējais blīvslēgs. Defektu paši konstatēja kārtējā apkopē, novērsa vispār bez jebkādām runām un ļoti ātri. Otrajam garantijas laikā vispār defektu nebija. “Hroniskā slimība” – bremžu virzulīšu ierūsēšana. Abām mašīnām mainīti suporti, bet paši virzulīši vecākajai mašīnai – pat reizes 3. Citas lietas – ja neskaita detaļas, kas dabiski nolietojas, vecākajai mašīnai pēc 350k nobraukuma (pavisam nesen) nojuka ģenerators. Citu defektu nav bijis. Kupeja tagad noskrējusi 195k.

x
Guest
x

>šis mezgls nerada nepatīkamus pārsteigumus

jaunam vw dubultais sajūgs arī nerada nepatīkamus pārsteigumus, tiek nāk ar nobraukumu un izkliedē mītus par ekonomiskumu.

>līdz 5 litriem uz 100 kilometriem. Tas ir labs rādītājs, tomēr arī atsevišķi dīzeļi spēj to pašu.

saņemieties, 5 litri ir veca merša v6 3litrīga dīzeļa patēriņš ārpus pilsētas. Raksts taču ir par jauniem auto?

x
Guest
x

>Nopērkot šādu auto, tas ar vaļā durvīm būtu jāatstāj pavēdināties kādu nedēļas nogali.

visi tie fenoli u.c. gaistošie sūdi turpina izgarot gadu gadiem ilgi, tur neko nevar izvēdināt, ja nu tikai ķīmiju ar ko apstrādā sēdekļu audumu lai mazāk noplūk un uz pārdošanas brīdi smukāk uzskatās.

x
Guest
x

>Uz akumulatoru attiecas 2 gadu vai 200 000 km nobraukuma garantija.

interesanti, kāda ir citu elektroauto īpašnieku pieredze ar akumulatoru darba mūža ilgumu?

galu galā, pirmie prīmusi jau ripo gadus 10, neatminos precīzi. Samazinās ietilpība vai jau ir mainīti, cik tas izmaksā, kur to var veikt izņemot ofic. dīleri?

Artis Abols
Guest
Artis Abols

Pieļauju, ka “uz aci” nav iespējams noteikt niecīgo litija akumulatoru ietilpības krišanu. It īpaši, ja nav ar ko salīdzināt.

Pirmie Priusi cik varēja ar akumulatoru nobraukt? 6 km, ja nepārsniedz 10 km/h?

x
Guest
x

kā saprotu, lion baterijas ir prius plugin, pirms tam nimh angliskajā webā ir info, ka toijotas servisa darbinieki nav apmācīti diagnosticēt un mainīt feilojošos elementus, tikai visas kastes nomaiņa par 4-5K$ vai pirms tam rekondicionēšana par 1.5K$ (vairākkārtēja individ. izlāde/uzlāde, kas uz laiku uzlabo ietilpību), ko iesaka veikt ik pēc 60-80kilojūdzēm.. jā, arī treknajos rietumos ir kaktu garāžas (salīdzinot ar ofic. servisiem), kas par $700 savāks veco priusa bat.paku un ieliks vietā citu, ejošu ar gada garantiju. Tad viņi atrod beigtos elementus, nomaina tos par, teiksim, $100 vai cik nu tur sanāks un atlikums ir viņu peļņa. Un izskatās, ka… Read more »

x
Guest
x

Bet es absolūti piekrītu domai par elektroauto priekšrocībām pilsētā (vismaz pilsētā)! Protams, benzīngalvas īdēs ka nekas tā nepiepilda sirdi (un neiztukšo maku) kā spolēšana pie katra krustojuma, ieklausoties vārstu graboņā un izpūtēja guldzoņā, daži izglītotākie pat pieminēs līdzību ar ērģeļu skaņām u.c. žurnālos salasītas gudrības par riepu drāšanas psiholoģiskajām niansēm. Faktiski, mūsdienu auto nav grūti uztaisīt tādu, lai iebraucot pilsētā/pašvaldībā/pagastā, tas saņem vietējo direktīvu – pie kāda ātruma var ieslēgties iekšdedzes dzinējs, vai vispār aizliegt tā ieslēgšanos konkrētās apdz. vietas robežās. Un otrādi – izvēloties braukt ar degvielu, vadītājs piekrīt ka auto sūta datus nosacītajam CSDD, kas aprēķina auto nodokli,… Read more »

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

ražīgs šodien.

x
Guest
x

Par Atkinsona ciklu nebiju dzirdējis, tik vien kā par Otto un Millera. Tātad, Atkinsona cikls = samazināts patēriņš uz jaudas rēķina. Bet benzīndzinējs elektroauto jau nav domāts riepu vērpšanai, vai ne. Un es diezgan apzināti pieminu benzīndzinēju, jo šķiet, ka neviens netaisa hibrīdus ar dīzeli.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Dīzeļu hibrīdu ir patiešām maz. Es pats esmu braucis tikai ar Volvo V60 Plugin Hybrid http://kursors.lv/2014/04/08/volvo-v60-plug-hybrid-galerija/

x
Guest
x

nu, tas ir volvo, jā.

nez, vai ekofašisti aicināja boikotēt šo modeli, kas izliekoties par hibrīdu, indē dabu ar vecajiem labajiem dīzeļizmešiem, atšķirībā no benzīna dzinējiem? ir taču mīts, ka dīzeļi ir daaaudz briesmīgāki par benzīnniekiem.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Vairs nepieminu ko tur runāja. Neesmu arī Latvijā vairs redzējis šo auto.

Bet ir jāskatās šie auto kopumā – visdrīzāk dīzelis tur tiek spridzināts mazāk nekā līdzvērtīgā auto bez elektromotora.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

sa

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

savā laikā volvo bija tāds hibrīda koncets – 1l dīzelis ar pastāvīgiem apgriezieniem, kas ražo elektrību piedziņai. tas izklausījās interesanti – kur palika, nazinu…

Jokman
Guest
Jokman

Tā kā LV ir SUV zeme…:) Dēļ ceļiem un augstajām apmalēm, tad KIA Niro laikam būs labāka izvēle. Arī hibrīdauto, tikai džipveidīgs, un cena tāda pati.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

ne jau dēļ ceļiem un augstām apmalēm cilvēki izvēlas SUV. kā teica man viena dāmīte – sēžu suvā, skatos uz visiem no augšas un braucu kā gribu.

x
Guest
x

tupa dinozauriska exsavoka domāšana

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

diemžēl tā jau ir jauna, brīvajā valstī izauguse paaudze. un diemžēl galīgi ne dinozauriska…

Jokman
Guest
Jokman

Jā arī tas ir plus. Bet vīrietim plus, ka viņa dāma ar augstu paceltu degunu braucot nav apskādējusi auto piebraucot pie veikala stāvvietas un atduroties pret apmali.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

man negribētos domāt, ka sievietes defoltā ir tupākas un nevar iemācīties normāli braukt. Gribētu redzēt statistiku.

Skābene
Guest
Skābene

Kāpēc uzreiz hibrīdu jāpiešuj sievai!? Man ir otrādi, sieva brauc ar jaudīgu un neekonomisku dīzeli, lai brīvdienās var pats atlaist, vai tajās reizēs, kad beidzās degviela, man būtu patiess prieks aizbraukt līdz DUS pieliet bāku un atpakaļceļā uzgriezt kādu saulīti! Pats gan benzīna turbo krematoriju nomainīju pret Hibrīda parketnieku, jo apnika 20litrus uz 100 kurināt pa Rīgas centra korķiem. Samadzenes sākumā nespēja pieņemt, ka stāvot korķī ar hibrīdu patēriņš krītās nevis pieaug, kā tas ir kārtīga, jaudīga benzīna vāģa gadījumā. No personiskās pieredzes varu teikt, ka pilsētai hibrīds ir piemērotāks par dīzeli, lētāks ekspluatācijā un nebūs jācīnās ar aizaugušiem kvēpa… Read more »

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Hibrīdu sievai, jo es viņai vēlu to pašu labāko un hibrīds – kluss un komfortabls auto.

Visus jaudīgos un nejēdzīgos auto man :)

Skābene
Guest
Skābene

Nu tādā ziņā jā, 1,6 hibrīds brauc labāk par pliku 1,6 benzīnu!

Janis
Guest
Janis

Nu nerunā tik vispārināti. Piemēram Prius manuprāt ir diezgan atbaidošs automobilis. 1. Skaņas izolācija drausmīga (izņemot protams tos brīžus kad auto darbojas uz akumulatora, kas ir ļoti īss mirklis, ja vien 24/7 nesēž sastrēgumos). 2. Gaitas īpašības sliktas(abiem gan 1.5 XW20, gan 1.8 XW30) un šeit es domāju tieši salīdzinājumu ar parastu 1.6 benzīna dzinēju(vai mazāku turbo), protams konkurējoša izlaiduma gada, nevis aizvēsturisku dinozauru. 3. Patēriņš arī nebija diezko iepriecinošs tieši uz šosejas (šeit varbūt nedaudz pie vainas auto testēšana) Vienīgais no hibrīdu saimes, ko gribētos “patestēt” ir kāds lielāks SUV hibrīds, vai vidējās klases sedans/ universālis. Kristap, kā ir… Read more »

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Vēl neesmu braucis ar aktuālo Prius, nevaru salīdzināt abus auto. Vecāki Prius (ar tādiem takšiem esmu Vācijā vizinājies) ir ļoti skumji auto – kokaini rati.

Bet kā jau minēju rakstā, arī Ioniq ir diezgan švaki ar skaņas izolāciju un tas auto šķiet tāds paplāns.

Skābene
Guest
Skābene

Es neesmu Vispārīgs, esmu ļoti tiešs un precīzs!
Salīdzini kā brauc toyota auris hybrid un toyota auris benzīns.
Salīdzini kā brauc RAV4 hybrid un RAV4 benzīns/dīzelis.
Ja runājam par pēdējo, tad priekšroku devu tieši Hybrid, jo abi pārējie līdz 100km/h ieskrienas veselu mūžību, kamēr hibrīds to dara 8 sek.
Tuvākais ko var piemeklēt ioniq no paša Hyundai ražojumiem ir i40, un ar 1,6 litru benzīnu tur ieskrējiens līdz 100 būs virs 10sek un patēriņš x2.

Janis
Guest
Janis

Nu paga es nedomaju tieši Toyotu, vai Hyundai, bet ari citu razotaju 1.6, kā jau teicu, nevajag tik vispārīgi…

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

es tomēr nesaprotu par tiem patēriņiem. Pirms pieciem gadien nobraukāju pa Dāniju nedēļu ar i30 dīzeli. Pilsētas, bānis (+/- 150 km/h) uz kaut kādiem 3000 kilometriem ielēju ap 160 ltrus dīzeļa, kas dod ap tiem 5.x l uz simtu. Hibrīdam būtu jāēd kuda mazāk… imho

Janis
Guest
Janis

Man šķiet hibrīda ekonomija ir tieši pilsētā, vismaz kad braukāju ar Priusu, tur tas patēriņš bija ok, Pa šoseju (LV ceļi) gan vismaz 7l/100km un vairāk…

Plus dabai draudzīgāks salīdzinot ar dīzeļdzinēju, vismaz izmešu ziņā.
Un protams vel tas, ka ir cilvēki kuriem vienkārši nepatīk dīzeļi.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

vajag izvēlēties tādu dzīvesveidu, lai pilsētā nav jābraukā. Protams, ja dzīvo vienā pilsētas malā, darbs citā, skola un dārziņš vēl citur – tad ir pamatīga pakaļa. Bet tas jau ir izvēles jautājums. Un protams… nekā, izņemot patēriņu, dīzelī forša nav. Pilsētā ļoti palīdz stop/go sistēma.

Skābene
Guest
Skābene

Tu aizmirsi griezes momentu!;)

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Nu, paga, elektromotors var “celt” labāk kā visi tavi dīzeļi kopā ņemti :)

Janis
Guest
Janis

Jā, bet pagaidām tas ir loti dārgi, kā arī nobraukums ar vienu uzladi nav tik liels, ka dizelim ar vienu baku.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Mēs taču šeit runājam par hibrīdiem. Tie vairs nav par kārtu dārgāki nekā “parastie” dīzeļi un ar vienu uzpildi var nobraukt tādu pašu attālumu kā ar dīzeli. Es runāju par to, ka elektroauto/hibrīdi elektro režīmā nesirgst ar nejēdzīgi kuslas paātrināšanās problēmu. Pavei, Tesla Model S līdz simtam var paātrināties dažās sekundēs.

Janis
Guest
Janis

Mana vaina, automatiski piesledzos elektroauto jomai. Kas ir pavisam kas cits un Tesla vnk vel ir loti darga.
Nu labi, kads ir paatrinajuns sim Hyundai no 0-100 km/h? Un kads tas ir no teiksim 80-120 km/h, kas manuprat ir svarīgāk, pie furu apsteigsanas.

Ne es neesmu pret hibridiem, man tie pat varetu patikt, ja sanaktu patestet ko nopietnu, nevis priusus un, ka jau pats teici ari sis esot lidzigs kartona kastei uz riteniem?

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Vot, interesanti. Ir baukts ar spridzīgākiem elektrificētiem auto, bet Ioniq nav no tiem. Šis auto nav nekāda raķete ne startā, ne uz trases, bet tomēr braukt ir forši. Paātrinājums līdzīgi kā 1.6 benzīnam, bez elektro piedziņas, bet klusumā un mierā. Grūti aprakstīt, jāizbrauc.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

1,5 litru dīzelim griezes moments ir tukša skaņa pret 3-5 litru benzīna turbīnu. Tu tak brauc, nevis griez cūkgaļu.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Da labi, kamēr tava 5 litru benzīna kapsēta piepūtīs pilnas turbīnas, mazais dīzelis jau būs tālu gabalā.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

A) man nav 5 litru kapsētas.
B) pārspīlē. Kad man bija dīzelis, rīkojām speciāli gonkas trasē. Vienādas mašīnas 2 litri dīzelis pirmos pāris metrus iekabina 2 litru benzīna turbīnniekam. Ir jau tie vidējās klases dīzelēni ņipri, bet ne tik, lai būtu uh un ah.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Šī tēma jau ir malta cauri n-tās reizes. Dīzeļi ir forši startā, bet benzīni kļūst interesanti, kad normāli uzkurina. Ikdienā mēs tomēr mīcāmies pa pilsētu, tāpēc dīzelis rada vairāk patīkamu sajūtu. Ja ikdienā gāztu, tad atkal būtu jēga no benzīna priekiem.

Skābene
Guest
Skābene

Aizbrauc uz rumbulu, tur RTU studenti ar dīzeļgolfiem kabina ārā Audi ar 4,2 litru pilnpiedziņu. Tāpat Honda čivik ar 1,6 motoru kabina ārā tos 4,2 litru monstrus.
Tiesa gan tie mazie pļurduki pie 100km/h ieslēdz avareikas un atmetās, jo duka beidzās, kad pārējiem turbozvēriem un lielmotoriem tikai sāk parādīties otrā elpa!

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

nu… taisnības labad gan jāatzīmē, ka tie dīzeļgolfi ir gandrīz uz pusi vieglāki par tiem monstriem, kas tiek aprīkoti ar tādiem 4,2 (izklausās pēc audi A8). Kā jau teicu – ar identiskiem auto tā aina vairs nav ti sabiezināta.