Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunais Volvo S60 R-Design ir sportiska izskata komforta iemiesojums

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Pēdējā gada laikā esam izmēģinājuši visus aktuālos Volvo modeļus un izdomājām uztaisīt nelielu pauzi ar šiem zviedru premium ražojumiem, jo, būsim godīgi, tehnisko atšķirību ir diezgan maz.

    Kad pagājušā gada beigās prezentēja jauno S60 un lielu uzmanību tam nepievērsām. Maija vidū tas beidzot sasniedza Latviju un ne ar ļoti lielu aizrautību steidzāmies to izmēģināt, jo ne tik ļoti sen jau braucām ar pavisam līdzīgu Volvo. Tagad tas brīdis nu ir pienācis un esam atkal gatavi Volvo.

    Reklāma

    Kas ir īpašs S60?

    Sāksim jau ar faktu, ka šis ir pirmais Volvo, kam nebūs dīzeļdzinēja. Es kādā no pagājušajiem izmēģinājumiem minēju, ka Volvo pilnībā atteiksies no dīzeļdzinējiem un tā vietā tiks piedāvāti benzīna dzinēji, hibrīdi un galu galā arī elektriskie auto. Pagaidām vēl “vecajiem” modeļiem tiek uzlaboti dīzeļdzinēji un tie pat aprīkoti ar papildus elektromotoriem. Ar vienu tādu brauksim pavisam drīz – XC90 ar B5 dzinēju, kas ir hibridizēts D5 ar 235 Zs (480 Nm) un apsolīto vidējo patēriņu ap 6 l/100km, bet par visu konkrētāk jau pašā izmēģinājumā.

    S60 nav samazināts S90, nebūt ne. Uzreiz var pamanīt pavisam jaunas virsbūves aprises, jaunu optiku un arī nelielas izmaiņas interjerā.

    Tie benzīna dzinēji taču ēd kosmosu?

    Un no kurienes ir radies šis mīts? Jā, dīzeļdzinējs būs ekonomiskāks un finansiāli izdevīgāks pie lielāka nobraukuma, bet ir laiks sākt domāt moderni un ekoloģiski.

    Dzinēju izvēle pagaidām nav ļoti plaša, bet katrs spēs atrast sev kompromisu. Jau kādu laiku atpakaļ Volvo pārgāja tikai uz divu litru četru cilindru turbo dzinēju izmantošanu un S60 ar šo, protams, neatšķiras. Kopā ir pieejamas četras dzinēju versijas – T4, T5, T6 un T8. T4 ir 190 Zs (300 Nm), T5 250 Zs (350 Nm), savukārt T6 ir tas pavisam interesantais Volvo risinājums ar kompresora un turbīnas apvienojumu, kas kopā sasniedz 310 Zs (400 Nm). T8, ja tā varētu teikt, ir uzlabots T6. T8 bez T6 komponentēm vēl ir ticis arī pie papildus elektrodzinēja. Kombinētā jauda tagad ir 390 Zs (400 Nm) un apsolītais patēriņš pavisam smieklīgs – ap 2 l/100km. Teikšu godīgi – neticu, bet pavisam noteikti gribētu par to pārliecināties. T6 pie mums netiks piedāvāts, pieļauju, nesamērīgās cenas dēļ šādas klases auto, bet, mīļi palūdzot dīlerim, noteikti varēsiet arī pie tāda tikt. Ar T6 Volvo braucām pagājušogad un bija ļoti forši, tomēr patēriņš nebija no tiem mazākajiem.

    Visiem S60 pagaidām ir pieejama tikai astoņu ātrumu automātiskā ātrumkārba un es tā īsti arī neatradu informāciju, vai vispār tiks piedāvāta manuālā kārba. To mēs redzēsim pēc kāda laika, jo S60 tomēr ir diezgan svaigs. T4 ir pieejams ar priekšpiedziņu, T5 ir iegādājams gan ar priekšējo, gan visu riteņu piedziņu, T6 un T8 ir tikai ar pilnpiedziņu.

    Auto ir gandrīz identisks visiem aktuālajiem modeļiem

    Pirms neilga laika izmēģinājām Volvo V60 un arī V60 CC, kas faktiski ir tas pats S60 ar pagarinātiem dibeniem. Interesenti, ka sedana virsbūves modelis saules gaismu ieraudzīja stipri vēlāk par universāļiem un ne velti es pieminēju vārdu gandrīz identisks.

    Viena no S60 sākotnēji iegādājamajām un pieejamajām versijām ir sportiskā R-Design un uzreiz ir pamanāms, ka auto ir ieguvis daudz sportiskāku un agresīvāku veidolu – asākas priekšējā bufera un aizmugurējo lukturu formas. Tas izskatās visnotaļ labi un “apēd” pāris S90 R-Design, manuprāt, neveiklos elementus.

    Interjers arī īsti neatšķiras un S60 ir ieguvis šīs interesantās formas sportiskos sēdekļus – atbīdāmā daļa stilbiem arī ir tikusi pie izvirzījumiem, kas stilbus notur vietā. Ne tikai notur vietā – tie ir izcili ērti un šajos sportiskajos sēdekļus jūties kā komfortablā dīvānā. Tajā pašā laikā ir augsts muguras sānu un dibena atbalsts, lai sportiskāka braukšana tevi noturētu uz vietas. Es tiešām nezinu, ar ko tiek baroti Volvo sēdekļu izstrādes inženieri, bet viņi pavisam noteikti ir laimīgi cilvēki, jo savu darbu izdara ar plusiņu.

    Stūre neatšķiras no saviem brāļiem, bet šeit es varu izteikt pārmetumu. Stūres rats ir ļoti labā lielumā un resnumā, tas ir glīts un ļoti ērti ieguļ plaukstās. Arī glancētās pogas tur izskatās lieliski un ir kvalitatīvas, bet tās ir nesaprotamas lietošanā. Jā, pēc neilga lietošanas laika jau esam pieraduši pie pogu funkcionalitātes, bet sākumā nepieciešami kafijas biezumi, lai izzīlētu pogu nozīmi.

    9 collu info-izklaides ekrāns ir ideāli integrēts un neizskatās kā svešķermenis, kas bieži ir sastopams pie šāda izmēra ekrānu uzstādīšanas. Ekrāns ir ļoti precīzs, atsaucīgs un ātrs un pie funkcijām var ļoti ātri pierast un viss ir uzbūvēts patiešām labi. Pie UX ir piestrādāts. Mazliet kaitina, ka nav īsti nekāda pielāgojamība sākuma ekrānam un savas vēlamās izvēlnes, piemēram, Apple Carplay katru reizi pēc aizvēršanas ir jāmeklē lielajā pamata izvēlnē. Šis ir uzlabošanas vērts.

    12.3 collu vadītāja informācijas ekrāns ir ļoti košs, detalizēts un izskatās fantastiski, bet navigēt pa to arī nav pats vieglākais uzdevums. Pietrūkst pielāgojamības un informācijas daudzums – Volvo spidometru ir saglabājuši maksimāli konservatīvi. Volvo inženieri varētu nozagt pāris funkcijas elementus no Audi un iestrādāt to savā konservatīvajā dizainā, tad tas būtu viens no labākajiem tirgū.

    Šķiet jau esmu vairākas reizes minējis, ka ātrumkloķis ir pārāk augsts un tādiem auto kā Volvo tas vispār varētu nebūt – tas no kopējā nosvērtā dizaina diezgan pamatīgi izlec. Iedarbināšanas un braukšanas režīmu sviras ir kolosālas un ātrumkārbas svira varētu būt izveidota līdzīgi.

    Visumā panelis, viduskonsole ir veidotas no mīkstas plastmasas, durvju paneļi ir mīksti un izskatīgi, skaļruņu ietvari vispār ir mākslas darbs – visam pieskarties ir bauda. Daži labi premium brendi varētu pamācīties. Volvo tik atlicis ir salonu padarīt mazliet gaišāku, jo tam vēljoprojām nav pieejamas gaismu un krāsu pakotnes.

    Auto pietrūkst asuma

    S60 patiešām ir patīkama vieta, kur atrasties. 250 Zs dzinējs arī, manuprāt, ir pats piemērotākais šim auto, jo piedāvā balansu starp dinamiku un samērīgu degvielas patēriņu. Pie tam, kā vēsta brošūrā norādītā informācija, T4 un T5 abiem kombinētais patēriņš ir vienāds un tas ir 6.5 – 6.8 litri uz 100 km. Tās, protams, ir muļķības. Izmēģinājuma auto bija jau piebraukts un mans vidējais patēriņš pēc trīs dienu kārtīga vairāk kā 500 kilometru brauciena rādīja mazliet zem 9 litriem. Un tas nav pārmetums – manuprāt, tas ļoti samērīgs patēriņš šādam auto.

    Arī šis Volvo ir ticis pie Polestar uzlabotās dzinēja programmas, kuras misija nav tikai palielināt jaudu, bet gan uzlabot gaitas īpašības visā dzinēja apgriezienu diapazonā. Polestar dod 3 Zs, kas izklausās smieklīgi, piekritīšu, bet griezes moments ir pieaudzis par 50 Nm no 350 uz 400 Nm. Tas ir daudz. Programma saucas optimizācija un tās mērķis nav sagriezt dzinēju līdz maksimumam, bet piestrādāt pie līknes. Piemēram, vidējo apgriezienu jauda no 174 Zs ir palielināta līdz 200 Zs un maksimālā jauda tiek sasniegta 2500 – 3500 dzinēja revolūciju diapazonā, kamēr oriģināli tie bija 2000 – 4500 apgriezieni. Uzlabojumos ir vēl kalns citu izmaiņu, kuru mērķis ir auto padarīt pēc sajūtām dinamiskāku. Un tā arī ir, vispār nav jūtama turbo bedre un paātrinājums ir lineārs un ļoti patīkams.

    Braukšanas režīmu izvēle dod izvēlēties starp komforta, normālu un dinamisku režīmu un šeit tā atšķirība varēja būt izteiktāka. Auto brauc pārlieku plūdeni visos režīmos. Dinamiskais režīms, manuprāt, vispār ir pilnībā jāpārstrādā, jo tur no dinamikas ir tikai vārds – ātrumkārba varēja būt daudz asāka. Ja ražotājam ir vēlme saglabāt konservatīvismu, tad vispār neveidojiet tādu dinamisko režīmu. S60 izskatās sportiski, gaita ir ļoti forša, bet pietrūkst asuma.

    Izklausīsies stulbi, pat ļoti, bet man tā īsti nav ko uzrakstīt par S60. Tas ir labi, jo man nav kur piesieties, tāpēc pārmetīšu, ka bagāžnieks slikti veras ciet un tas ir diezgan pamatīgi jāaizcērt. Ir gan arī slikts fakts, ka nav ko uzrakstīt – nevaru izteikt uzslavas par kādu īpašu braukšanas aspektu – auto brauc ļoti labi un 99% īpašnieku būs starā. Nestāstīšu neko par autopilotu un citām Volvo drošības fīčām, tās visas ir pārrunātas iepriekš.

    Cenas

    Volvo S60 konkurē ar trešās sērijas BMW un Audi A4, kuru pie tam tikko atjaunoja. Sen es neesmu salīdzinājis cenas starp ražotājiem un es jūtu, ka šoreiz tas būtu ļoti piemēroti.

    S60 sakontēji ir iegādājams tikai relatīvi dārgajās Inscription un R-Design versijās, tāpēc sākuma cena ir diezgan augsta – gandrīz 44 tūkstoši EUR. BMW pagaidām nav pieejams šāds benzīna dzinējs, bet Audi ar 2.0TFSI S tronic maksā no 38 tūkstošiem EUR, bet līdzīga komplektācija ar Volvo nostājas, iespējams, pat vairāk.

    Izmēģinājuma auto ir T5 R-Design, kas sākas no 47 tūkstošiem EUR, BMW un Audi abi sākas no 43 tūkstošiem EUR, tātad līdzīgā komplektācijā cenas būs ļoti līdzīgas vai pat S60 mazliet lētāk. Pats izmēģinājuma auto maksā 55 tūkstošus EUR, jo ir papildus ieguvis daudz un dažādas opcijas. Piemēram, adaptīvo kruīza kontroli un aklo zonu asistentu par 1800 EUR, gaismas pakotni ar adaptīvajiem LED priekšējiem lukturiem par 1000 EUR, Harman/Kardon mūziku par 1000 EUR un tā es varētu turpināt. Konkrēto auto var iegādāties par 40 tūkstošiem EUR – lielisks cenas ieguvums, kuru ir vērts apdomāt.

    Secinājumi

    Volvo S60 R-Design ir kā skaista un pieticīga blondīne, kura pie tam ir gudra. Lai gan tas izklausās pēc sievietes ideāla – jums absolūti nav nekā kopēja. Ir patīkami skatīties, ir patīkami parunāt par jaunumiem raķešu zinātnē, bet viņai absolūti neinteresē tikties ar taviem draugiem un kopā apmeklēt jelkādus pasākumus. Tas pats ir ar Volvo – tas ir tiešām glīts, tam ir fantastisks salons, tas ir moderns un drošs, brauc lieliski, bet ar auto palielīties draugiem īsti nevarēs, jo visi to uzskatīs par garlaicīgu. Kaut tā nav. Draugs ar pelēku trešās sērijas BMW iegūs daudz vairāk “bonusa” punktus, kaut Volvo ir labāks auto daudzos aspektos.

    Volvo mazliet vairāk vajadzētu diferencēt atšķirības starp modeļiem – S60 varēja būt sportiskāks par saviem lielākajiem brāļiem, jo tieši tajā lauciņā ražotājs to ir centies nolikt. Izklausās stulbi, ka es pārmetu Volvo, ka tas ir pārāk komfortabls. Ne jau to es pārmetu, es pārmetu tikai to, ka S60 pietrūkst sportiskā rakstura, ko zviedri ir centušies tur ievietot.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reinis Rozitis
    12.09.2019 15:09

    > Arī šis Volvo ir ticis pie Polestar uzlabotās dzinēja programmas

    Bet demo auto tas bija?
    Jo pēc foto īsti neredz zilo bļembu aizmugurē un tas izskaidrotu “Auto pietrūkst asuma” (diezgan liela starpība tomēr tam Polestar tuningam), tāpat arī T6 ar kompresoru ir interesantāks ;)

    Skābene
    12.09.2019 16:24

    Man interesē tika un vienīgi T8 hibrīds, jo viss pārējais ir arhaisms. 5 gadu laikā cenas starpību var mierīgi nobraukt degvielā. Savukārt dārgākā s60 cenā jau var iegrābt XC60 ar to pašu t8.

    Krotow
    12.09.2019 16:49

    – draugs ar pelēku trešās sērijas BMW iegūs daudz vairāk “bonusa” punktus…

    Šķiet ka tam kurš nolēmis pirkt S60, augšminētais arguments ir pie vienas vietas. Un ar citātā minēto personu S60 pircējam tiešām būs maz kopīga, jo abi atrodas katrs uz sava “sociālo trepju” pakāpiena, kur “draugs” labākajā gadījumā būs kāds no S60 pircēja darbiniekiem.

    Miks
    12.09.2019 19:51
    Reply to  Krotow

    Nu jau Tu iepļūtīji! Kādēļ, lai kāds kura auto maksā dārgāk par konkrēto volvo “labākajā gadījumā” būtu šī volvo īpašnieka darbinieks? Volvo vnk ir citāds auto un tas arī viss.

    P.s
    Ir braukts ar iepriekšējās paaudzes polestar (to zilo, kurš kursorā tika testēts), teikšu atklāti, tas auto bija tik “nesabalansēts” cik vien tas ir iespējams, bremzes kārba, vadāmība tur viss bija slikti, principā auto kurā ir ielikts jaudīgāks dzinējs un pielipināti bamperi.
    Ja godīgi es vispār nesaprotu cilvēkus, kuri fano par volvo. Vienīgi ja Tu vēlies būt max neuzkrītošs, tad jā. Jo citu “plusu” salīdzinot ar vācu konkurentiem vienkārši nav…

    12.09.2019 20:56
    Reply to  Miks

    Iespējams nepaveicās , bet , mans pēdējais vācu “konkurents” nekādu dižu labumu , izņemot tēriņus un parādus , nenesa . Tikai regulāras servisu maiņas un vizināšanās sabtransā /autonomas drapakos utt .

    Par aptuveni tādu pašu naudu ko sagāzu “konkurentā” nopirku neuzkrītošu volvo un braucu cepuri kuldams . ar sīkām niansēm veicu tikai regulāru apkopi un viss .

    Un , jā , ir cilvēki kuriem BMW nav zosādas ģenerators . nav slikti auto , bet – sorry .

    Miks
    13.09.2019 07:27
    Reply to  Janis Murnieks

    Kas konkrēti tas par auto bija? Kāds dzinējs un kādas kaites to piemeklēja?
    Šie jaunie ķīniešu volvo nu galīgi nav nekāds “izturības” etalons. Aŗi iepriekšējiem ford/volvo, bija dažādas slimības, daudzkas atkarīgs no konkrētā dzinēja.
    Par lietotiem auto vispār nerunāsaim, manuprāt pat nav vērts uzklausit šādu cilvēku viedokli, jo Tu teju nekad nezināsi, kas ar to auto ieriekš darīts.

    P.s. Tam nav nekāda sakara ar “zosādas ģenerātoru”, par cik pats braucu amatieru
    autosportā, tad viss kas saistīts ar auto vadāmību ir ļoti izteikti jūtams.
    Volvo galīgi nav slikts auto, bet es ar savu maku nekad “nebalsotu” par šiem jaunajiem volvo, manuprāt overpriced…

    KKTK
    18.09.2019 09:22
    Reply to  Miks

    Es vienā motora galvu remonta/slīpēšanas vārstu sēžas leņķa labotāju kantorī muļķīgi pajautāju, kas tad ir biežākie klienti – autosportisti? Nē izrādās visi parastie VOLVO dīzeļi. Cepuri kuldami braucot :D :D :D

    21.09.2019 17:45
    Reply to  KKTK

    acīmredzot biežie viesi mēdz piemirst par apkopēm un zobsiksnu maiņu :D

    Skābene
    13.09.2019 08:26
    Reply to  Janis Murnieks

    Gan jau ka nepirki jaunu, bet lietu drotu, ko iepriekšējais saimnieks bija nojājis līdz kliņķim. Nepaveicās ar konkrēto eksemplāru. Katrā ziņā 3.sērijas BMW vai uz tā bāzētais X3 ir ļoti uzticami auto.

    21.09.2019 17:42
    Reply to  Skābene

    Pieminētais Vācu konkurents NEBIJA ne jauns , ne arī BMW :)

    Prātīgāk šķiet ieinvestēt tos pārdesmit tūkstošus īpašumā vai kādā ģēlā , nekā nopirkt tik pat neuzkrītošu bet Jaunu auto

    Jānis Ziediņš
    12.09.2019 22:20

    Bildes vnk. neskatāmas mobiljā versijā, uz katras atsevišķi jāspiež, un jāgaida jaunas lapas ielāde. Nožēloju, ka linku atvēru…

    Kursors.lv
    13.09.2019 09:04

    Mhm, būs jāatver vēlreiz no datora. Es padomāšu kā uzlabot bilžu skatāmību no mobilajām ierīcēm, pats neesmu mierā ar esošo risinājumu.

    Kursors.lv
    13.09.2019 10:26
    Reply to  Māris Gaugers

    Aptuveni 60% apmeklētāju Kursoru skatās no mobilajām ierīcēm.

    Juris
    18.09.2019 07:24

    Tieši tāpēc es bildes vispār neskatos pilnajā režīmā. Man kursoru palasīt ir laiks tikai tik daudz, lai to darītu tikai caur telefonu.

    Kursors.lv
    18.09.2019 07:28
    Reply to  Juris

    OK, būs kaut kas jādomā. Telefonā gan bildes pilnajā režīmā tāpat būs grūti paskatīties, jo telefonu turam rokā portreta režīmā, bet bildes gandrīz visas ir ainavas režīmā.

    Reklāma