Volvo S90 nav jaunums un ir iegādājams jau no 2016.gada. Sen. Pie tam, es par šo auto jau rakstīju kādu laiku atpakaļ. Kādēļ atgriezties pie kaut kā veca un jau apskatīta? Atbilde ir R-Design. Volvo S90 ar R-Design versiju vēlas paņemt gados jaunāku pircēju auditoriju un šim aspektam ir divas puses. Īstenībā pat vairākas.

Auto modeļi nemainās nemaz tik bieži un tajos pāris ražošanas gados ir nepieciešams “izspiest maksimumu” no pārdošanas. Tas ir iemesls, kādēļ pat super premium brendu ražotāji rada speciālās auto versijas ar daudz melniem un tumšiem virsbūves elementiem, lai vairāk ieinteresētu Krievijas tirgu un gados jaunākus bagātniekus. Tieši tāpat arī tiek radītas limuzīnu sportiskās versijas, kas kalpo līdzīgam mērķim – ne jau tikai Valsts prezidents grib braukt komfortablā limuzīnā, arī jaunieši vēlas “pazīmēties” lielā auto. Man ļoti patīk šīs sportiskās limuzīnu versijas, bet ideja kā tāda man šķiet pretrunīga. Kāpēc?

Inženieri ir pavadījuši simtiem tūkstošiem stundu izpētē, lai ūdens glāze uz paneļa neizlīst braucot, bet to visu tikpat ātri arī “sačakarē”, uzstādot stingrāku piekari, lielākus diskus, cietākus un sportiskākus sēdekļus, skaļāku izplūdes sistēmu. Un tā varētu turpināt. 40 gadus atpakaļ, kad pagarinātas biznesa klases auto versijas sāka kļūt populāras, tās izvēlējās nobrieduši vīri un no auto sagaidīja maksimālu komfortu un nemaz ne tik daudzus gadus atpakaļ ražotāji sāka strādāt pie limuzīnu ietērpšanas treniņbiksēs. Vai tiešām pārdošanas rezultāti ir svarīgāki par ražotāja stāju?

Vai Volvo S90 R-Design ir sačakarēts limuzīns?

Jā un nē. Uzreiz atzīšu, ka vizuāli man R-Design patīk daudz labāk par versiju, ar kuru braucu iepriekš. Izteiksmīgākas formas padara auto formu plūdenāku un mazliet šķautņainie buferi to visu izceļ un pieliek punktu. Samazinātais hroma elementu daudzums arī dod artavu formu izcelšanai un sudraba spoguļi skaļi izkliedz – es esmu savādāks.

Ar vizuālo esam tikuši galā – man patīk. Ķeramies pie interjera.

Es vienmēr esmu bijis balansa cilvēks. Pēc scenārija – ja sievietei ir izteiksmīgas krūtis, tad tādam ir jābūt arī dibenam. To mēs varam pielīdzināt auto sēdekļiem – man patiešām patīk kā izskatās sportiskie sēdekļi, bet tiem ir jāatrodas sportiskās automašīnās. R-Design taburetes izskatās fantastiski un Volvo ir spējuši atrast balansu starp pietiekamu muguras un dibena atbalstu un adekvātu komfortu. Tomēr, komforta sēdekļi tam auto ir daudz piemērotāki un mudina ar auto braukt tūkstošus un tūkstošus kilometru. Ar debesu krāsas S90 mēroju diezgan lielu attālumu un pēc pāris stundām jau sāku dīdīties sēdeklī un meklēt ērtāku sēdpozīciju. Tātad īsti komfortabli nav.

R-Design stūres rats gan ir izdevies – tas ir padarīts mazliet masīvāks un resnāks un labāk ieguļ rokās. Arī vizuālais noformējums, manuprāt, ir labāks. Apdares materiālu izvēle ir gaumes jautājums un man patīk kā koka iegriezumi, tā arī alumīnijs, oglekļa šķiedra un citu materiālu izvēle.

R-Design dod vēl pāris sīkumus kā alumīnija pedāļus un speciālu salona apgaismojumu, kas pielāgojas izvēlētajam braukšanas režīmam. Viss pārējais interjerā ir palicis nemainīgs un nemainīgi labs – vēl joprojām man patīk info-izlaides ekrāna kvalitāte un izšķirtspēja, kameras detalizācija un izvēļņu ērtums, pārskatamība. Šis risinājums, manuprāt, ir viens no labākajiem tirgū.

Stingrāka gaita ir labi vai slikti?

Šeit mēs atkal atduramies pret vārdu balanss. R-Design versijai nav pieejama gaisa piekare, kuru patiešām izbaudīju iepriekšējā izmēģinājumā. Tā vietā auto ir ticis pie speciāli regulētas sporta šasijas, kurai savienojumā ar īpaša dizaina 19, 20 un 21 collu diskiem būtu jāpadara braukšanas pieredzi jūtami dinamiskāku. Realitātē ir tā, ka auto ir ciets. Nesaprotiet mani nepareizi – man patīk cietas mašīnas un mans ikdienas pārvietotājs vispār atrodas pāris centimetrus no zemes un kafija pie katra mazākā ceļa nelīdzenuma mūk ārā pat no mazākā vāciņa atvēruma. S90 tas nepiestāv, tam ir ar iedomu spēku jāiznīcina katra bedre.

Jā, uz šosejas auto “guļ” lieliski, precīzāka un asāka gaita dod iespēju būt ātrākam par citiem. Teikšu godīgi – bija diezgan patīkams brauciens līdz Jelgavai un Dobelei un atpakaļ, kur ceļa segums ir labs. Pēc samocītā pilsētas brauciena, šoseja bija tīrs baudījums un stingrā piekare ļoti labi sapratās ar ceļu, bet uz sporta trasi taču neviens ar šo limuzīnu nedosies un izliet kafiju uz glītajiem alcantaras beņķiem galīgi negribas.

Nē, S90 R-Design nav pārlieku ciets ikdienas gaitām un spekulē uz robežas starp pietiekamu komfortu un stingru gaitu, bet pa sabojātajiem Rīgas ceļiem šī maksimāli iespējamā robeža ir ļoti tuva un Volvo to ir pārkāpis. Nav tā, ka tikai Rīgas ceļi ir bēdīgā stāvoklī – tādi ir liela daļa lielpilsētu un metropoļu segumi un šeit tad rodas jautājums – vai tiešām būtu nepieciešams iegādāties vēl vienu S90 ar gaisa piekari pilsētai, lai šo foršo un sportisko modeli saglabātu braucieniem uz attālu citas pilsētas ballīti?

Volvo vēl joprojām ir labākais pilota asistents, kas ir pieejams tirgū – auto ļoti patstāvīgi brauc starp horizontālajiem ceļa apzīmējumiem un ir gandrīz, gandrīz autonoms. Nepilnas 20 sekundes ir tas laika sprīdis, kad rokas var atrasties klēpī, telefona ekrānā vai arī kur citur. Bet, vai tiešām? Kaut kad pasen, interneta dzīlēs sērfojot, uzdūros uz interesantu video, kur Tesla autopilots tiek “apčakarēts” ar apelsīna palīdzību, proti, raupjā apelsīna miza imitē rokas atrašanos uz stūres. Man tas bija jāizmēģina – un patiešām darbojas gandrīz izcili. Pēc ilgāka vai ļoti ilga brīža Volvo tomēr saprot, ka tiek āzēts un atslēdz autopilotu, bet es pamanījos autonomi nobraukt pat virs 10 km. Haha, lieliski. Bet, protams, neiesaku to atkārtot.

Secinājumi

Pa ilgiem laikiem man ir grūti salikt pareizus secinājumus. Jā, Volvo S90 R-Design vizuāli ir patiesi izdevies modelis, sēdekļi ir gan glīti, gan sportiski un gaitas īpašības pat D4 modelim ir ļoti labas. OK šis D4 vēl ir saņēmis Polestar dzinēja programmu ar papildus 10 Zs un 40 Nm (iepriekš 190 Zs (400 Nm) un tagad 200 Zs (440 Nm)). Polestar šo programmu sauc par optimizāciju, jo piestrādā pie visa apgriezienu diapazona, nevis tikai pie gala jaudas.

Kur tad mēs paliekam? R-Design S90 gadījumā ir labs vai slikts lēmums? Skaistums prasa upurus, vai ne? Šeit ir arī atbilde – ja vēlies iegūt to lielisko R-Design dizainu, skaistos un sportiskos sēdekļus un individualizētos diskus – pieciet stingrāku gaitu. Ja vēlies braukt kā prezidents komfortā – paliec pie klasiskajām Volvo S90 versijām. Mana izvēle šoreiz paliek pie klasiskās.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

19
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
15 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
Kristaps SkutelisSmirnoffReinis RozitisazadJukums Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
KKTK
Guest
KKTK

Cik tur tās bļembas aizmugurē? Tas būtu pirmais, kas jāravē nost ja tādu nopērk. Un vēl tie gumijas paklājiņi – nu tādi lauki :D

azad
Guest
azad

Gumijas paklājiņi iespējams neizskatās stilīgi, bet ir ļoti praktiski! Putekļi vekrājas, paņem izber visu drazu ārā, ar lupatu noslauki vai izņem un nomazgā. Tekstila paklāji praktiskuma ziņā ir auzas! Kāds iekāps ar smilšainām kājām lietus laikā un paliek kāds pleķis, ko ne izmazgāt neko izdarīt vairs.
Piekrītu, ka gumijas paklāju dizains varētu būt savādāks, bet kopumā no praktiskuma viedokļa nav nekas labāks!

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Gumijas paklājiņus var likt visādos bobikos ar ko brauc laucinieki. Glaunos auto ierasts redzēt mīkstus un glītus tekstila paklājiņus. Atceros, ka rolsroisā paklāji tik pufīgi paklājīgi, kādus manas kājas nav taustījušas pat normālu cilvēku mājokļos :D

azad
Guest
azad

Nu gaumes lieta, bet ja es nopirktu šādu auto viennozīmīgi lietotu gumijas paklājus. Un kāda būtu sajūta, ja kāds nepamanot būtu iekāpis kādā draņķī vai košļēnē un iekāptu tavos RolseRoyce paklājos ar tādiem apaviem?:D Es tikai no praktiskā viedokļa skatos, estētiski iespējams arī tekstila paklāji izskatās labāk.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Tieši tā. Tā kā uz lietām skaties no praktiskā viedokļa Tev nav ne S90, ne Rolsroiss :)

azad
Guest
azad

Tieši tā, es vismaz apzinos reālo situāciju un atļaujos ko varu atļauties. Nevis slapinu palagos sapņojot par šādu ķīnieti un komenteju, ka paklājiņi sūdīgi, kau pat tos nevra atļāuties:D

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

He he, trū. Ar ko pats brauc? :)

azad
Guest
azad

A4 ne to jaunāko, bet otra tāda eksemplāra nav!

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Forši, normāls auto bez liekām pārmērībām. Tādā labi iederas arī gumijas paklājiņi :)

azad
Guest
azad

Vācu konservatīvajā stilā, bez liekiem vijeboniem un gumijas paklājiņi iet klāt kā ķirsis uz kūciņas:D

Reinis Rozitis
Guest
Reinis Rozitis

Nu ja tas bija kaut kāds demo auto, tad drošvien ielika lai nepiesmērē..

Noklusēti visiem jaunajiem Volvo nāk tekstila paklāji un gumijas ir papildus maksas opcija(un nemaz tik lēta, tā kā var teikt ka ar gumiju pat ir “topčiks”), ko gan parasti labs pārdevējs iedod bonusā.

Smirnoff
Guest
Smirnoff

Tieši tā.

Astro
Guest
Astro

Aha, kovriki…
:-)
Tas bija pats svarīgākais no rakstā minētā!
Īstenībā tikai dēļ paklājiņiem šis raksts tapa! :-)
Man domāt, ka tajā brīdī, kad es varēšu ieiet autobodē un brīvi nokomplektēt sev jaunu volviķi ar vajadzīgo motoru, piekari, papildaprīkojumu, krāsu un salonu, man prātā laikam neienāks doma par gumiju salonā. Ja dikti vajadzēs, acīmredzot būšu spējīgs mainīt oriģinālos paklājus kaut katru mēnesi.

Skābene
Guest
Skābene

Pff, par 50 eur var uztaisīt individuāla dizaina paklājus kaut vai žigulim ar visiem uzrakstiem un zīmējumime, ja tik ir vēlme!

KKTK
Guest
KKTK

(c) zīmes nevar gan legāli dabūt uzzimēt…

azad
Guest
azad

Cik tad ir tādu cilvēku Latvijā, kas tā iebrauc salonā nopirkt autiņu, kā veikalā pēc bulciņām? Un tie kas iebrauc kaulēsies pat par tiem paklājiņiem! Jo biezāks maks, jo lielāks žmoga. Ne visi protams, bet biezie nemaz nav tik devīgi.

Jukums
Guest
Jukums

Tās galerijas kursoram ir nelietojamas android tālruņiem vai arī tikai man tā šķiet?

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Jā, rakstus ar galerijām labāk normāli apskatīt no datora.

Reinis Rozitis
Guest
Reinis Rozitis

Paklājiņi ta paklājini, bet kapēc testam ne T6 vai T8 (ipaši jau ja R + Polestar)? Kurš tad vairs par dīzeļiem ..