Portālā Manabalss.lv uzsākta parakstu vākšana par kopbraukšanas regulējuma ieviešanu Latvijā. Tas ļautu Latvijas iedzīvotājiem ar elektronisko platformu starpniecību un savu privāto auto piedāvāt pasažieru pārvadājumus.

Iniciatīva aicina Saeimas deputātus nevilcināties un arī Latvijā beidzot ieviest kopbraukšanas regulējumu, kas ļautu sākt izmantot kopbraukšanas pakalpojumus un noteiktu nozares normas, garantējot drošu, ērtu un caurspīdīgu pārvietošanos.

“Miljoniem cilvēku visā pasaulē mainījuši savus pārvietošanās paradumus. Tie kļuvuši ātrāki, drošāki un bieži vien arī lētāki. Es vēlos dzīvot modernā sabiedrībā, kur prasmīgi varam izmantot tehnoloģiju sniegtās iespējas. Tieši tāpēc uzskatu, ka kopbraukšanas regulējums mums ir nepieciešams,” uzsver iniciatīvas autors Māris Reliņš.

Līdzīgs regulējums jau ir pieņemts Lietuvā. Arī Igaunijā parlaments pašlaik strādā pie regulējuma izstrādes. Lai gan arī Latvijā atsevišķi deputāti likumprojektu iesnieguši Saeimā, pašlaik tā virzība uz priekšu ir apstājusies, sastopoties ar transporta nozares un atsevišķu valsts iestāžu pretestību progresam.

“Kopbraukšana ir tikai sākums. Mums būtu krietni plašāk un aktīvāk jāstrādā, lai dalīšanās ekonomikas priekšrocības būtu iespējams izmantot ikdienā. Man kā uzņēmējam ir svarīgi, lai Latvija būtu draudzīga inovācijām. Cerams, ka tas notiks jau pavisam drīz,” norāda Reliņš.

Ar iniciatīvu iepazīties un to parakstīt iespējams saitē https://manabalss.lv/i/1109.

26
Leave a Reply

avatar
8 Comment threads
18 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
15 Comment authors
xLapsinieksGGrsbananaKūciņa Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Skābene
Guest
Skābene

Labāk būtu vākuši parakstus, lai esošos takšus pārceļ uz līdzīgām platformām, kā Taxify vai Uber, kur tiek uzskaitīti nobrauktie kilometri un veiktās apmaksas. Tad redzēs cik tas taksometru bizness ir “Tīrs”.

Indars
Guest
Indars

Kā tad taksisti apšmauks klientus, ja varēs redzēt nobrauktos kilometrus un lietiņas?

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

kā tur bija – manabalss pagaidām ir uz nulles, ne? tobiš, neviena iniciatīva šo gadu laikā nekur tāļāk par parakstiem nav tikuse?

Lembit
Guest
Lembit

Tās nu gan ir muļķības. Ir kāda čupiņa ar iniciatīvām, kuras Saeima ir apstiprinājusi. Un man jau šķiet, ka galvenais ir parakstoties paust sabiedrības atbalstu, lai deputātiem roka netrīc balsojot.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

iniciatīvu sarakstiņu, plīz.

KKTK
Guest
KKTK

tobiš, kakraz es arī vēlos šo sarakstu redzēt

Jānis A
Guest
Jānis A

Es nesaprotu, ko viņi tur vēlas panākt. Vai tad tas nav tas pats kas – “Iekš FB: Eu kurš šodien brauc uz Daugavpili, piemetīšu bendžai”? Tikai vēl no benzīna naudas iekasēt nodokli vai?
Vai grib panākt tā, lai jebkurš varētu kļūt par “taxify” šoferi neizejot 30 min apmācību?
Murgs…

GGrs
Guest
GGrs

Redzi, ja tu regulāri brauc uz Daugavpili un ņem naudu bendžai, tad vienā jaukā dienā VIDs tev var atņemt tavu dārgo auto, jo tu nodarbojies ar nelegālu pasažieru pārvadāšanu ;)

Kūciņa
Guest
Kūciņa

Jā tagad vids ņemsies ar papīru kaudzi priekš viena šoferīša… lai uzliktu kādu 100eur sodu… KĀ TAD…. :D Viņiem ir labāki piemēri ko darīt/nedarīt un saņemt savas labās algas! Nevis trenkāt tagad ”nelegālo rūpalu” šoferīšus kuri pa ceļam paņem pasažierus un paprasa eiriku/divus priekš degvielas.

GGrs
Guest
GGrs

Nu ja nu ja, taxify šoferiem taču pat mašīnu konfiscēja, ideja jau tā pati, tikai tos dažus eiro caur aplikāciju iekasē. No manas personīgās pieredzes – neviena papīru kaudze vidam nav par lielu, lai tik kādu sodiņu iekasētu ;)

Krotow
Guest
Krotow

Nākamais pieprasījums būs ieviest kopāgulēšanu ar trešo, ceturto un piekto…

mnx
Guest
mnx

Jau šobrīd esošajiem (sauksim tos par profesionālajiem), ir lieli robi sajēgā kā ir jāpārvietojas pa koplietošanas ceļiem, ka jārāda pagriezieni, un ka nevajag nobloķēt krustojumus, lai izlaistu pasažierus/ļautu tiem norēķināties. Ja šobrīd tev vismaz kāds apskata auto ( Taxify), vai tas atbilst vismaz uzņēmuma kvalitātes standartiem, un šoferi, tad ja piereģistrēties varēs ar klikšķi telefonā, tas kaut kā drošību nu toč nepalielinās! Džeks ( džuse), dienā kā šodiena ( sniegs, ledus), ar 4 dienu tiesībām nu vedīs ģimeni ar bērniem uz lidostu! Un nav svarīgi 2015 gada Audi vai 95 gada folksvāgens, pāris reizes nāktos izsmelt kaut ko no ūziņām!… Read more »

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Taxify/Uber/tamlīdzīgo servisu gadījumā kāreiz kvalitāte būs augstāka nekā vienkārši klasiskajiem taksometriem, jo tur taksometru un to vadītāju kvalitātei tiek pievērsta pastiprināta uzmanība – klienti uzreiz novērtē savus braucienus un servisa uzturētājs var ļoti ātri rīkoties, ja kvalitāte pieklibo. Tas pats Taxify Rīgā pēdējā laikā ir jūtami uzlabojis sava pakalpojuma kvalitāti.

GGrs
Guest
GGrs

Tieši tā, regulāri lietoju taxi pakalpojumus Rīgā un taxify ir labākas, kas šajā sfērā ir noticis. Parasti nešķiroju, vai braucu ar reģistrētu taksi, vai privāto, jo nav bijis iemesla sūdzēties (ok vienu reizi ieliku šoferim 4* jo čalis izbesīja un nebrauca pēc waze)

KKTK
Guest
KKTK

Kāpēc tev šķiet, ka Vāze zina ātrāko ceļu?

GGrs
Guest
GGrs

Kad pats esmu pie strūres, vairākas esmu pārliecinājies, ja pats mēģinu būt gudrāks, esmu zaudētājs.

KKTK
Guest
KKTK

Tu, protams, bet cik no brauc tu un cik taksists? Taksists ierastā maršrutā zina varbūt 4 luksaforus iepriekš, kas būs braucot tādā vai šādā režīmā. Tāpat arī cik reizes esmu vāzē redzējis mega sastrēgumu, lai arī tur nav nevienas mašīnas. Jāzina arī luksaforu sarkano ilgumi. Ja iepriekš redzi ka trāpīsi uz sarkano, tad varbūt ir uzreiz ātrāka alternatīva, un to vāze nespēj. Ir pāris maršruti kur es tieši esmu redzējis kā taksists laicīgi paredzot sarkano izbrauc savādāk. Un kur te kaut kur vēl nesen bija raksts, ka vāze gļuko uz to, ka ja uz galvenā ceļa izveidojas neierasts sastrēgums, tad… Read more »

GGrs
Guest
GGrs

Ok, iespējams tev ir taisnība. Mans gadījums bija naktī, kad sastrēgumi nav aktuāli. Un vispār, es esmu klients un man ir taisnība, man ir visas tiesības būt muļķim, palūgt lai brauc ar waze un laimīgi pārmaksāt.

banana
Guest
banana

Ar pēdējiem atjauninājumiem vāze ir palikusi nereali tupa. Ved pa kkādiem iekšpagalmu bezceļiem tikai tapēc ka uz papīra var ietaupīt pārdesmit sekundes vai pārsimts metru… UZ PAPĪRA! Realitātē tu lauz savu mašīnu pa ”sataisītajiem” urlakova pagalmiem un zaudē laiku tupi klausot vāzei. Korķu stundās arī liek stāvēt korķī, kaut vai var apbraukt pa visādiem maziem apkārtceļiem ko pats zini, ok varbūt km izteiksmē tas ir vairāk, bet laika izteiksmē brauciens ir ātrāks!
Reāli kārtējā programma kuru lielais gigants google ir sačakarējusi!

Personīgi vāzi lietoju ar vien mazāk ikdienas maršrutā kuru pazīstu jo rāda nevajadzīgi tupas lietas.

GGrs
Guest
GGrs

ikdienas maršrutā vāzi lietoju tikai tad, ja ir jāsteidzas un gribu zināt vai nav kāda avārija/ citi sūdi pa ceļam, kas būtiski var mani ietekmēt. Sastrēgumos līdz šim gan nav pievīlis. Bet par to, ka algoritms ir mainījies, tas taisnība, reizēm ir jāizvēlas kāds cits maršruts (routes) jo tas kas ir pirmais, izskatās tiešām dīvains un ieekonomē labi ja 2 min

sashaav
Guest
sashaav

Pēc būtības jau uber līdzīgās platformas ir tikai un vienīgi moderns dispečers. Un ir jauki, ka uz vispārēja entuziasma fona vadītāji ir ieinteresēti, motivēti un vēlas iesaistīties. Bet tajā brīdī kad šāds risinājums būs kļuvis par ikdienu BEZ vecā regulējuma, tad neviens likums nepiespiedīs vadītājus ievērot higēnas prasības, vai vismaz limitēto diennaksts darba stundu režīmu. Un tad jau kopā-brauciens var kļūt intriģējošs un piedzīvojumiem bagāts ;)

Skābene
Guest
Skābene

Darba vajadzībām ir jāizmanto Alvixa takšu karte. Nu sorry, tur brauc tādas lamatas, ka jābrīnās kā kopā turās! Gandrīz katram deg chek engin lampiņa! Lieki piebilst, ka visi tie taksisti smēķē salonā un tikai retais zina latviešu valodu! Kronis visam bija teksts, ja iz Ukraini, po russki požaluista!
Ar taxify privātās vajadzībās auto ir bijuši salīdzinoši jauni, vienmēr tīri, šoferi pieklājīgi un viņiem rūp laba atsauksme.
Es esmu tikai par to, lai visus taksistus uzsēdina uz taxify platformas, tad arī parstos taksometrus sakārtos!

bombelats
Guest
bombelats

Var kāds pateikt, kādēļ taxismu vēlas pasludināt par kopābraukšanu? Par pakalpojumu, sanāk, varēs nemaksāt. Pabraukšu kopā ar taxistu, tobiš kopābraucēju (latviskāk gan būtu līdzbraucēju) līdz vietai, kur man vajag, un iedošu kādu centiņu, lai vismaz kāds degvielas bišķīts nosedzas cilvēkam. Un atklāts paliek jautājums, vai es esmu līdzbraucējs, vai drīzāk šoferīts man, pie šāda kopābraukšanas traktējuma.

banana
Guest
banana

Nesaprotu…. Jau kopš krievu laikiem pastāv šāda iespēja! Protams mūsdienā neviens nelīmē sev uz pieres ka pa naudu aizved kur vajag nemaksājot nodokļus! (UN PRIEKŠKAM TO VAJAG?!)

Es pats otro gadu braucu ik rītu un vakaru ar vienu čali rīga-jūrmala, uz vienu galu džeks ņem 1eur (vilciens 1.40€, mikriņš 1.65€ uz vienu galu) reāli pa 2eur dienā izbraukāju turp atpakaļ gluži, kā ar taksi!
Džeks parasti busā savāc savus 3-4 pasažierus, katrs pa eirikam un patērētais dīzelis ceļā atmaksājas!

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

un ārzemēs šitādus tvarsta… jo tu čakarē vilcienu un mikriņu satiksmi, kas tiek dotēta no dodokļiem. vāveres ritenis (un nerunāsim tagad par to, ka tā var ieriebt valstij).

x
Guest
x

nu, kāpēc. ja valsts pastimulētu šo līdzbraukšanu, skaties, varētu nepirkt jaunos vilcienus – cilvēki paši sevi vadātu, turklāt krietni lētāk kā piedāvā nanokorporācijas.

ar vilcienu gan ir tā – ja nelieto, tad arī nav ko uzturēt un jāslēdz līnija.
bet ja izmainās līdzsvars un cilvēki mazāk braukā un attiecīgi, mazāk pārvadā līdzbraucējus, tā izrādās, ka bez vilciena tomēr ir slikti.

valstij jāmācās saimniekot saimnieciski, lai pakalpojuma kvalitāte apmierinātu patērētājus un biļešu cena neliktu meklēt šortkatus.