Web Analytics
More
    Reklāma

    Sāk parakstu vākšanu par kopbraukšanas ieviešanu Latvijā

    Jaunākie raksti

    Portālā Manabalss.lv uzsākta parakstu vākšana par kopbraukšanas regulējuma ieviešanu Latvijā. Tas ļautu Latvijas iedzīvotājiem ar elektronisko platformu starpniecību un savu privāto auto piedāvāt pasažieru pārvadājumus.

    Iniciatīva aicina Saeimas deputātus nevilcināties un arī Latvijā beidzot ieviest kopbraukšanas regulējumu, kas ļautu sākt izmantot kopbraukšanas pakalpojumus un noteiktu nozares normas, garantējot drošu, ērtu un caurspīdīgu pārvietošanos.

    Reklāma

    “Miljoniem cilvēku visā pasaulē mainījuši savus pārvietošanās paradumus. Tie kļuvuši ātrāki, drošāki un bieži vien arī lētāki. Es vēlos dzīvot modernā sabiedrībā, kur prasmīgi varam izmantot tehnoloģiju sniegtās iespējas. Tieši tāpēc uzskatu, ka kopbraukšanas regulējums mums ir nepieciešams,” uzsver iniciatīvas autors Māris Reliņš.

    Līdzīgs regulējums jau ir pieņemts Lietuvā. Arī Igaunijā parlaments pašlaik strādā pie regulējuma izstrādes. Lai gan arī Latvijā atsevišķi deputāti likumprojektu iesnieguši Saeimā, pašlaik tā virzība uz priekšu ir apstājusies, sastopoties ar transporta nozares un atsevišķu valsts iestāžu pretestību progresam.

    “Kopbraukšana ir tikai sākums. Mums būtu krietni plašāk un aktīvāk jāstrādā, lai dalīšanās ekonomikas priekšrocības būtu iespējams izmantot ikdienā. Man kā uzņēmējam ir svarīgi, lai Latvija būtu draudzīga inovācijām. Cerams, ka tas notiks jau pavisam drīz,” norāda Reliņš.

    Ar iniciatīvu iepazīties un to parakstīt iespējams saitē https://manabalss.lv/i/1109.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    26 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    29.11.2016 09:08

    Labāk būtu vākuši parakstus, lai esošos takšus pārceļ uz līdzīgām platformām, kā Taxify vai Uber, kur tiek uzskaitīti nobrauktie kilometri un veiktās apmaksas. Tad redzēs cik tas taksometru bizness ir “Tīrs”.

    Indars
    29.11.2016 10:28
    Reply to  Skābene

    Kā tad taksisti apšmauks klientus, ja varēs redzēt nobrauktos kilometrus un lietiņas?

    Lapsinieks
    29.11.2016 09:30

    kā tur bija – manabalss pagaidām ir uz nulles, ne? tobiš, neviena iniciatīva šo gadu laikā nekur tāļāk par parakstiem nav tikuse?

    Lembit
    29.11.2016 14:24
    Reply to  Lapsinieks

    Tās nu gan ir muļķības. Ir kāda čupiņa ar iniciatīvām, kuras Saeima ir apstiprinājusi. Un man jau šķiet, ka galvenais ir parakstoties paust sabiedrības atbalstu, lai deputātiem roka netrīc balsojot.

    Lapsinieks
    29.11.2016 14:50
    Reply to  Lembit

    iniciatīvu sarakstiņu, plīz.

    KKTK
    29.11.2016 16:55
    Reply to  Lembit

    tobiš, kakraz es arī vēlos šo sarakstu redzēt

    Jānis A
    29.11.2016 09:51

    Es nesaprotu, ko viņi tur vēlas panākt. Vai tad tas nav tas pats kas – “Iekš FB: Eu kurš šodien brauc uz Daugavpili, piemetīšu bendžai”? Tikai vēl no benzīna naudas iekasēt nodokli vai?
    Vai grib panākt tā, lai jebkurš varētu kļūt par “taxify” šoferi neizejot 30 min apmācību?
    Murgs…

    GGrs
    29.11.2016 10:26
    Reply to  Jānis A

    Redzi, ja tu regulāri brauc uz Daugavpili un ņem naudu bendžai, tad vienā jaukā dienā VIDs tev var atņemt tavu dārgo auto, jo tu nodarbojies ar nelegālu pasažieru pārvadāšanu ;)

    Kūciņa
    30.11.2016 20:20
    Reply to  GGrs

    Jā tagad vids ņemsies ar papīru kaudzi priekš viena šoferīša… lai uzliktu kādu 100eur sodu… KĀ TAD…. :D Viņiem ir labāki piemēri ko darīt/nedarīt un saņemt savas labās algas! Nevis trenkāt tagad ”nelegālo rūpalu” šoferīšus kuri pa ceļam paņem pasažierus un paprasa eiriku/divus priekš degvielas.

    GGrs
    30.11.2016 20:28
    Reply to  Kūciņa

    Nu ja nu ja, taxify šoferiem taču pat mašīnu konfiscēja, ideja jau tā pati, tikai tos dažus eiro caur aplikāciju iekasē. No manas personīgās pieredzes – neviena papīru kaudze vidam nav par lielu, lai tik kādu sodiņu iekasētu ;)

    Krotow
    29.11.2016 12:14

    Nākamais pieprasījums būs ieviest kopāgulēšanu ar trešo, ceturto un piekto…

    mnx
    29.11.2016 12:19

    Jau šobrīd esošajiem (sauksim tos par profesionālajiem), ir lieli robi sajēgā kā ir jāpārvietojas pa koplietošanas ceļiem, ka jārāda pagriezieni, un ka nevajag nobloķēt krustojumus, lai izlaistu pasažierus/ļautu tiem norēķināties.
    Ja šobrīd tev vismaz kāds apskata auto ( Taxify), vai tas atbilst vismaz uzņēmuma kvalitātes standartiem, un šoferi, tad ja piereģistrēties varēs ar klikšķi telefonā, tas kaut kā drošību nu toč nepalielinās!
    Džeks ( džuse), dienā kā šodiena ( sniegs, ledus), ar 4 dienu tiesībām nu vedīs ģimeni ar bērniem uz lidostu! Un nav svarīgi 2015 gada Audi vai 95 gada folksvāgens, pāris reizes nāktos izsmelt kaut ko no ūziņām!
    Man tomēr šķiet ka ja nu ir atļauts katram vadīt auto kam ārsti nav atraduši kādu iemeslu to liegt, pasažieru pārvadājumus tomēr nevar ļaut kuram katram veikt. Vismaz minimāla papildus apmācība būtu nepieciešama ( un labāk ne minimāla).

    29.11.2016 12:22
    Reply to  mnx

    Taxify/Uber/tamlīdzīgo servisu gadījumā kāreiz kvalitāte būs augstāka nekā vienkārši klasiskajiem taksometriem, jo tur taksometru un to vadītāju kvalitātei tiek pievērsta pastiprināta uzmanība – klienti uzreiz novērtē savus braucienus un servisa uzturētājs var ļoti ātri rīkoties, ja kvalitāte pieklibo. Tas pats Taxify Rīgā pēdējā laikā ir jūtami uzlabojis sava pakalpojuma kvalitāti.

    GGrs
    29.11.2016 13:32

    Tieši tā, regulāri lietoju taxi pakalpojumus Rīgā un taxify ir labākas, kas šajā sfērā ir noticis. Parasti nešķiroju, vai braucu ar reģistrētu taksi, vai privāto, jo nav bijis iemesla sūdzēties (ok vienu reizi ieliku šoferim 4* jo čalis izbesīja un nebrauca pēc waze)

    KKTK
    29.11.2016 16:52
    Reply to  GGrs

    Kāpēc tev šķiet, ka Vāze zina ātrāko ceļu?

    GGrs
    29.11.2016 17:58
    Reply to  KKTK

    Kad pats esmu pie strūres, vairākas esmu pārliecinājies, ja pats mēģinu būt gudrāks, esmu zaudētājs.

    KKTK
    29.11.2016 21:20
    Reply to  GGrs

    Tu, protams, bet cik no brauc tu un cik taksists? Taksists ierastā maršrutā zina varbūt 4 luksaforus iepriekš, kas būs braucot tādā vai šādā režīmā. Tāpat arī cik reizes esmu vāzē redzējis mega sastrēgumu, lai arī tur nav nevienas mašīnas. Jāzina arī luksaforu sarkano ilgumi. Ja iepriekš redzi ka trāpīsi uz sarkano, tad varbūt ir uzreiz ātrāka alternatīva, un to vāze nespēj. Ir pāris maršruti kur es tieši esmu redzējis kā taksists laicīgi paredzot sarkano izbrauc savādāk. Un kur te kaut kur vēl nesen bija raksts, ka vāze gļuko uz to, ka ja uz galvenā ceļa izveidojas neierasts sastrēgums, tad visus nākošos braucējus viņa sadzen pa alternatīvajām ieliņām, kur beigās izveidojas vēl lielāks sastrēgums, ka uz galvenā ceļa. Jo vāze piem. nezina cik ātri tu vari veikt teiksim kreiso pagriezienu.

    GGrs
    29.11.2016 22:49
    Reply to  KKTK

    Ok, iespējams tev ir taisnība. Mans gadījums bija naktī, kad sastrēgumi nav aktuāli. Un vispār, es esmu klients un man ir taisnība, man ir visas tiesības būt muļķim, palūgt lai brauc ar waze un laimīgi pārmaksāt.

    banana
    30.11.2016 20:28
    Reply to  GGrs

    Ar pēdējiem atjauninājumiem vāze ir palikusi nereali tupa. Ved pa kkādiem iekšpagalmu bezceļiem tikai tapēc ka uz papīra var ietaupīt pārdesmit sekundes vai pārsimts metru… UZ PAPĪRA! Realitātē tu lauz savu mašīnu pa ”sataisītajiem” urlakova pagalmiem un zaudē laiku tupi klausot vāzei. Korķu stundās arī liek stāvēt korķī, kaut vai var apbraukt pa visādiem maziem apkārtceļiem ko pats zini, ok varbūt km izteiksmē tas ir vairāk, bet laika izteiksmē brauciens ir ātrāks!
    Reāli kārtējā programma kuru lielais gigants google ir sačakarējusi!

    Personīgi vāzi lietoju ar vien mazāk ikdienas maršrutā kuru pazīstu jo rāda nevajadzīgi tupas lietas.

    GGrs
    30.11.2016 20:38
    Reply to  banana

    ikdienas maršrutā vāzi lietoju tikai tad, ja ir jāsteidzas un gribu zināt vai nav kāda avārija/ citi sūdi pa ceļam, kas būtiski var mani ietekmēt. Sastrēgumos līdz šim gan nav pievīlis. Bet par to, ka algoritms ir mainījies, tas taisnība, reizēm ir jāizvēlas kāds cits maršruts (routes) jo tas kas ir pirmais, izskatās tiešām dīvains un ieekonomē labi ja 2 min

    sashaav
    29.11.2016 12:54

    Pēc būtības jau uber līdzīgās platformas ir tikai un vienīgi moderns dispečers. Un ir jauki, ka uz vispārēja entuziasma fona vadītāji ir ieinteresēti, motivēti un vēlas iesaistīties. Bet tajā brīdī kad šāds risinājums būs kļuvis par ikdienu BEZ vecā regulējuma, tad neviens likums nepiespiedīs vadītājus ievērot higēnas prasības, vai vismaz limitēto diennaksts darba stundu režīmu. Un tad jau kopā-brauciens var kļūt intriģējošs un piedzīvojumiem bagāts ;)

    Skābene
    30.11.2016 14:56
    Reply to  sashaav

    Darba vajadzībām ir jāizmanto Alvixa takšu karte. Nu sorry, tur brauc tādas lamatas, ka jābrīnās kā kopā turās! Gandrīz katram deg chek engin lampiņa! Lieki piebilst, ka visi tie taksisti smēķē salonā un tikai retais zina latviešu valodu! Kronis visam bija teksts, ja iz Ukraini, po russki požaluista!
    Ar taxify privātās vajadzībās auto ir bijuši salīdzinoši jauni, vienmēr tīri, šoferi pieklājīgi un viņiem rūp laba atsauksme.
    Es esmu tikai par to, lai visus taksistus uzsēdina uz taxify platformas, tad arī parstos taksometrus sakārtos!

    bombelats
    29.11.2016 23:40

    Var kāds pateikt, kādēļ taxismu vēlas pasludināt par kopābraukšanu? Par pakalpojumu, sanāk, varēs nemaksāt. Pabraukšu kopā ar taxistu, tobiš kopābraucēju (latviskāk gan būtu līdzbraucēju) līdz vietai, kur man vajag, un iedošu kādu centiņu, lai vismaz kāds degvielas bišķīts nosedzas cilvēkam. Un atklāts paliek jautājums, vai es esmu līdzbraucējs, vai drīzāk šoferīts man, pie šāda kopābraukšanas traktējuma.

    banana
    30.11.2016 20:14

    Nesaprotu…. Jau kopš krievu laikiem pastāv šāda iespēja! Protams mūsdienā neviens nelīmē sev uz pieres ka pa naudu aizved kur vajag nemaksājot nodokļus! (UN PRIEKŠKAM TO VAJAG?!)

    Es pats otro gadu braucu ik rītu un vakaru ar vienu čali rīga-jūrmala, uz vienu galu džeks ņem 1eur (vilciens 1.40€, mikriņš 1.65€ uz vienu galu) reāli pa 2eur dienā izbraukāju turp atpakaļ gluži, kā ar taksi!
    Džeks parasti busā savāc savus 3-4 pasažierus, katrs pa eirikam un patērētais dīzelis ceļā atmaksājas!

    Lapsinieks
    30.11.2016 21:26
    Reply to  banana

    un ārzemēs šitādus tvarsta… jo tu čakarē vilcienu un mikriņu satiksmi, kas tiek dotēta no dodokļiem. vāveres ritenis (un nerunāsim tagad par to, ka tā var ieriebt valstij).

    x
    30.11.2016 21:58
    Reply to  Lapsinieks

    nu, kāpēc. ja valsts pastimulētu šo līdzbraukšanu, skaties, varētu nepirkt jaunos vilcienus – cilvēki paši sevi vadātu, turklāt krietni lētāk kā piedāvā nanokorporācijas.

    ar vilcienu gan ir tā – ja nelieto, tad arī nav ko uzturēt un jāslēdz līnija.
    bet ja izmainās līdzsvars un cilvēki mazāk braukā un attiecīgi, mazāk pārvadā līdzbraucējus, tā izrādās, ka bez vilciena tomēr ir slikti.

    valstij jāmācās saimniekot saimnieciski, lai pakalpojuma kvalitāte apmierinātu patērētājus un biļešu cena neliktu meklēt šortkatus.

    Reklāma