New York Times ziņo, ka General Motors nav vienīgais tīkotājs pēc Lyft iegādes. Lyft mēģinājis sevi pārdot Apple, Google, Amazon, Uber un Didi Chuxing. Nevarētu teikt, ka Lyft cieš neveiksmes, jo uzņēmumam esot 1.4 miljardi dolāru kontos, tomēr nespēja sevi pārdot varētu liecināt par gaidāmām problēmām kopābraukšanas industrijā. Lyft vērtība tiek lēsta ap 5.5 miljardiem dolāru, bet tiek baumots, ka Lyft vadība un akcionāri no pārdošanas labprāt saņemtu 9 miljardus dolāru.
Uber un Lyft ieņem attiecīgi 20% un 25% no kopābraukšanas pasaules tirgus, bet ir jāņem vērā neskaitāmas mārketinga aktivitātes, akcijas, dažādas atlaides. Analītiķi lēš, ka šobrīd cīņā par kopābraukšanas tirgu Lyft knapi spēj “izlīst pa nullēm”. Maijā Lyft paziņoja, ka grasās izmantot pašbraucošas automašīnas, gluži kā to jau sācis darīt Uber.
Kopābraukšanas pakalpojumu tirgū piedalās visi, kuriem nav slinkums. Google ar Waze palīdzību pagājušajā gadā Izraēlā testēja servisu RIdeWith, kas būtu tiešs Lyft un Uber konkurents, piedāvājot takšu pakalpojumus. Lyft un Uber konkurents RIdeWith jau pašā sākumā būšot vieds un piedāvās transportā uzņemt tos gribētājus, kuri būs vadītājam pa ceļam. Tāpat ir neskaitāmi vietējie servisi, kas kopē Lyft un Uber ideju.
Kāds Latvijā vispār ir mēģināji braukt ar šāda tipa pakalpojumiem?
jā, es ar taxify diezgan bieži izbraucu. Ērti, ātri un galvenais, ka maku arī neplēš pušu.
Kāpēc Taxify sauc par kopbraucējiem??? Tur ir lētāki un dārgāki taxi kantori iekšā, tsk dārgais AirBaltic Taxi, bet arī visādi mazi šaraškini, kas vadā Alviksas cenās.
Kopbraukšana manuprāt nav Taxify, vai nezinu definīciju
Tāpēc, ka principā servisā par taksistu var kļūt ikviens interesents. Tikai pagaidām Latvijas likumdošanas īpatnību dēļ to nevar pilnā apmērā palaist. Ir gan bijuši gadījumi.
Taxify bija kopbraukšnas celmlauzis Latvijā, līdz brīdim, kad Rīgas Dome izdomāja apkarot šo pasākumu un laikam 2 taksistiem konfiscēja mašīnas, par to, ka brauca bez Taxi licences.
Rīks vienalga labs, kaut vai tāpēc, ka var likt atsauksmes un Taxify neļauj braukt ar vecām mašīnām, tāpēc alvixa atkrīt automātiski. Cik ir braukts, vienmēr mašīnas tīras, šoferi runā latviski un salonā nesmēķē.
Nav viss arī tik perfekti ar Taxify, bet viņi patiešām cenšas uzlabot pakalpojuma kvalitāti. Es takšus Rīgā (un Tallinā) izsaucu tikai ar Taxify. Eiropā zemāk ar Uber.
Padalīsies ar lietām, aks Taxify klibo?
Pagaidām esmu saskāries tikai ar pozitīvu pieredzi.
Paldies!
Ir vairākas lietas. Joprojām gadās auto, kas tehniski ir šaubīgā stāvoklī un/vai netīri. Bet jāatzīst, ka gadu laikā situācija uzlabojas, jo pašā sākumā Taxify varēja uzrauties uz visādiem veciem vrakiem. Otra lieta ir paši vadītāji, kas arī ik pa laikam gadās ļoti savādi. Vai nu ved pa dīvainiem ceļiem (šmaucas), vai vienkārši ir rupji. Bet te mēs kā braucēji arī paši varam līdzēt – reportējam sliktos gadījumus un kopā uzlabojam servisu. Vēl var aprunāt noslogojumu. No rītiem centrā (vai lietus laikā) ir ļoti maz brīvu auto un daudzi vienkārši met nost. Es gan pieņemu, ka tā problēma ir globālāka un… Read more »
Tev taisnība, tā nav nekāda kopābraukšana, bet tas pats takšu bizness. Tā sakot: “tie paši vēži, bet citā kulītē”. Definīcija saka, ka kopābraukšana ir brauciena izdevumus sadalīt uz visiem braucējiem, kas ceļo vienā virzienā. Tobiš es braucu uz darbu un paķeru tevi pa ceļam. Par to tu man iedod kādu naudiņu, lai man ar prieciņš, ka virināji logus, pārslēdzi radio un aprunāji kaimiņu visu ceļu ?, un kas nosedz, labākajā gadījumā, pusi ceļam nepieciešamās degvielas. A viss pārējais ir tukša iršana par kopābraukāsanu.
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Ride+sharing
Tiklīdz tavs mērķis ir gūt peļņu, tā tu kļūsti par taksistu, nevis kopbraucēju! :)
Turklāt kopbraukšanai ir savarīgi, lai sakrīt galamērķi un maršruts ir visiem pa ceļam! Tiklīdz tu no Centra brauc uz Zolitūdi caur Ādažiem, tur vairs nav nekāda kopbraukšana!