Epic Games Eiropā ar Fortnite iekūlies nepatikšanās – Nīderlande uzskata, ka Epic Games pārkāpuši Eiropas Savienības patērētājus aizstāvošus likumus un vienlaikus bērniem un jauniešiem spiedis veikt pirkumus lietotnēs.
Epic Games neesot norādījuši bērniem un jauniešiem skaidri saprotamu pirkumu spēlē jēgu, kas novedis pie nevajadzīgiem pirkumiem Fortnite spēlē. Tāpat tiek uzskatīts, ka Epic Games speciāli veidojuši spēli tā, lai bērnus un jauniešus mudinātu arvien biežāk un steidzamāk veikt pirkumus spēlē. Tas panākts ar ierobežota laika “Get it now” un “Buy now” akciju veidošanu, lai arī šajās akcijās it kā ekskluzīvi pieejamie pirkumi pēc tam bijuši brīvi pieejami arī pēc laika atskaites beigām.
Kopumā Epic Games saņēmuši 1.125 miljonu eiro sodu, kas atbilst tam, ko uzņēmums šādā ceļā ieguvis no bērniem un jauniešiem. Nolemts, ka Nīderlandē bērniem un jauniešiem nedrīkstēs rādīt šādas pirkumu iespējas, kur pirkumu jāveic tuvāko 48 stundu laikā, jo tas steidzina izvēles izdarīšanu.
Jebkura marketinga aktivitāte “ekskluzīvi īpaši, vienīgi tev piedāvajam šo..” un “ierobežotā skaitā un tikai līdz tādam un tādam laikam” vienmēr ir visprastāka melošana. Bet īpaši derdzīgi, ka šo pielieto uz mazākajiem sabiedrības dalībniekiem lai lielie onkuļi varētu iebāzt kabatā kārtējo naudas žūksni.
Šis sviests notiek gandrīz visās freemium spēlēs. Fortnite ir tikai pazīstamākais produkts.
Kā jau Gundars teica tas notiek visapkārt, praktiski jebkurā pārdošanā un labi ja 20% “specpiedāvājumu” ir tiešām ierobežotā daudzumā (heh, 100500 miljoni vienību arī ir ierobežots daudzums) un līdz noteiktam laikam. Jābūt kritiskas domāšanas spējām labām lai to visu izfiltrētu galvā un nepavilktos, bet kur lai bērnam tāda rastos.
Tā ātri radīsies, kad aizejot pastāvīgajā dzīvē, pirma alga pēkšņi pazudīs… spēlēs. Būs kā anekdotē par studenta dienasgramatu, kur pēdējais ieraksts bija: “…baigi sāp galva, līdz stipendijai 25 dienas, naudas nav, ļoti gribas ēst”.