Web Analytics
More
    Reklāma

    Modernizētais Volkswagen Touareg – WOW efekts pazuda, auto palika

    Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Regulārie lasītāji noteikti padomāja – kas tam Mārim atkal nepatīk? Man nesokas viegli ar pēdējiem Volkswagen, godīgi atzīšos. Jaunais Tiguan – tiešām kolosāls auto. Nopietni. Par jauno Amarok izlēmu rakstu nemaz nerakstīt, lai uz mūžiem nesarautu savas saites ar Volkswagen pārstāvjiem – tas ir briesmīgs auto. Tur gan VW vaina ir vien tajā, ka izdomāja pārbrendot Ford. Brauc Amarok labi, bet viss pārējais ir nesaprotams. Un tad ir uzlabotais Touareg, kas ir vizuāli ļoti pievilcīgs, brauc lieliski, bet maksā 100 tūkstošus EUR. Man uzsprāga smadzenes.

    Es vērtēju auto ne tikai no tā, ko tas sniedz, bet arī zīmola līmenī, ieguvumu līmenī. Man ir svarīga kā tehniskā puse, tā vizuālā, tā arī auto lietošanas ērtums. Un, protams, cena. Un es nevienā brīdī neesmu teicis, ka Volkswagen zīmols ir kaut kas slikts vai mazvērtīgs. Tulkojums mums saka – tautas mašīna. Pie tāda cipara man rodas jautājums – kādas tautas?

    ReklāmaAdvertisement

    Metam pie malas manas domas, apskatām pašu auto

    Atceramies, ka šis Touareg nav jauns modelis, tā ir modernizācija. Kāpēc es to uzsveru? Aktuālās paaudzes Touareg iznāca 2018. gadā un tad arī mēs izmēģinājām lielāko un dārgāko tautas vāģi. Un tikai pagājušā gada beigās Touareg tika pie modernizācijas. 6 gadi ir daudz starp modernizācijām, šajā laika sprīdī bieži vien nomainās vesela auto paaudze. Iepriekšējās paaudzes gan arī turējās dikti ilgi. Detalizētāku auto vēsturi noteikti lasi manā iepriekšējā rakstā.

    Vai nu 6 gadi ir tik daudz, ka es vairs neko neatceros, bet es tiešām neatceros, ka Touareg bija tik liels. Milzīgs pat. Kopējais SUV garums sasniedz 4878 mm un platums 1984 mm, tātad auto ir 4.9 metrus garš un gandrīz 2 metrus plats. Tā kā auto nav kļuvis lielāks, tātad varam secināt, ka mana atmiņa pieklibo.

    Kas ir modernizēts?

    Vizuāli lielu atšķirību nav. Ir nedaudz uzlabotas buferu formas, novākts hroms un tas viss Touareg izskatu padara jūtami agresīvāku. Un nobriedušāku. Ir pievienojušās mums ierastās VW pilnās LED līnijas kā priekšā, tā arī aizmugurē. Un pirmo reizi Volkswagen vēsturē šim auto ir apgaismota aizmugurējā VW zīmīte. Būtu labāk, ka nebūtu, jo izskatās diezgan negaumīgi – kā pēc vizītes autodvēselei. Ir jauni diski no 19 līdz 21 collu izmēram un R-Line var tikt aprīkoti pat ar 22 collu izmēram.

    Ir jauna optika kā priekšā, tā aizmugurē. Ir pamatīgi uzlabotas priekšējie HD Matrix LED starmeši, kas tagad izmanto 19 210 mikro-LED, kurus var individuāli kontrolēt, lai nodrošinātu optimālu gaismas atdevi. Un tagad es cenšos saprast, kas nogāja greizi – diennakts tumšajā laikā faktiski katra pretīmbraucošā automašīna ziņoja, ka tiek žilbināta, kaut vizuāli varēja redzēt, ka pretīmbraucošie objekti tiek “izgriezti” no gaismas kūļa. Iespējams, ka ne līdz galam. Gan priekšējie, gan aizmugurējie lukturi ir pielāgoti, lai iekļautu jauno L formas elementu trio.

    Iekāpjot iekšā, 2024. gada Touareg ir praktiski tāds pats. Vienīgi tagad standartaprīkojumā ietilpst lielie ekrāni, ko VW sauc par Innovision Cockpit. Iepriekš tas bija jāiegādājas atsevišķi. Innovision Cockpit apvieno digitālo 12 collu vadītāja displeju ar 15 collu skārienjūtīgo info-izklaides ekrānu. Ir labāka balss vadība un bezvadu Android Auto un Apple CarPlay. Balss vadība baidos, ka Latvijā nebūs aktuāla, bet bezvadu Apple CarPlay gan jau ir mūsdienu nepieciešamība.

    Dažas virsmas ir padarītas spīdīgi melnas, pasažiera pusē ir izvietots apgaismots uzraksts Touareg. Laikam ražotājs šo ļoti grib uzsvērt. No tādām tehniskākām lietām – VW tagad instalē jaudīgākas USB-C pieslēgvietas, no kuriem jau var pabarot vienkāršākus datorus un planšetes. Par papildus naudu var dabūt arī 730 vatu Dynaudio skaņas sistēmu.

    Tehniskā puse

    Zem motora pārsega tagad var ieraudzīt tikai V6 dzinējus, jo jaudīgais V8 dīzelis, ko izmantoja arī Bentley Bentayga un Audi SQ7, nomira līdz ar pēdējo versiju 2020. gadā. Kopā ir pieejamas piecas dažādas versijas. V6 benzīna dzinējs tiek piedāvāts ar 340 Zs (700 Nm). No dīzeļa puses 3 litru V6 TDI var dabūt ar vai nu ar 230 Zs (500 Nm) vai 286 Zs (600 Nm). Ja vēlaties elektrificētu agregātu, eHybrid apvieno 3 litru V6 benzīna dzinēju ar elektromotoru ar kopējo jaudu 381 Zs (600 Nm). Touareg R būs šis pats hibrīda dzinējs, bet jauda ir palielināta līdz 462 Zs (700 Nm). Viens, divi, trīs, četri, pieci.

    Visas dzinēja versijas tiek aprīkotas ar 8 ātrumu automātisko ātrumkārbu un 4Motion visu riteņu piedziņu. Hibrīda versijām bateriju apjoms ir palielināts un tas tagad ir 17.9 kWh, no kurām lietotājam ir pieejamas 14.3 kWh. Pēc WLTP ar bateriju vien auto varēs nobraukt 51 km. Diezgan maz šāda izmēra baterijai.

    Inženieri ir uzlabojuši gan standarta, gan papildus pneimatisko piekari, lai nodrošinātu lielāku komfortu, vienlaikus pievienojot jumta kravas slodzes sensoru. Atkarībā no tā, ko tas nolasa, borta datori nodod lielākus šķērsvirziena spēkus, lai uzlabotu auto stabilitāti.

    Braukšanas īpašības

    Braukšana ar Volkswagen Touareg ir diezgan relaksējoša – neskatoties uz tā biedējoši lielo izmēru. Ir laba redzamība, vieglā stūrēšana padara pārvietošanos šaurās vietās tikpat viegli kā jebkurā lielā SUV. Tam ļoti palīdz četru riteņu stūrēšana, kas gan ir par papildus maksu.

    Automātiskā pārnesumkārba vienmērīgi pārslēdz pārnesumus un neraustās vai nestostās. Mierīgā gaitā braucot problēmu nav vispār. Pie dinamiskākas braukšanas vēlmes ir jārēķinās, ka ātrumkārba ir izcili lēna – gaitas paātrināšanās notiek ar pamatīgu aizturi un tas var pat radīt nevajadzīgas bīstamības, ja gribat strauji mainīt joslu un veikt ātras apdzīšanas. Neatkarīgi no tā, kuru dzinēju izvēlēsities, veiktspējas netrūkst. Un netrūks arī pat tad, ja automašīna būs piekrauta ar cilvēkiem un bagāžu, jo griezes moments pietiks pat laivas vilkšanai.

    Un vietas auto ir tiešām daudz neskatoties uz to, ka Touareg ir piecvietīgs. Tās ir sliktas ziņas lielām ģimenēm, taču, aizmugurē ir daudz brīvas vietas un labi jutīsies arī izmērā un svarā apjomīgāki individīdi. Pat ar panorāmas jumta lūku ir daudz vietas galvai, un vieta kājām ir vairāk nekā dāsna. Pasažieriem ir vieta zem priekšējā sēdekļa, lai viņi varētu patiešām izstiepties. Sajūtas gandrīz kā limuzīnā.

    Man ir grūti spriest, kāda ir SUV standarta balstiekārta, bet ar pneimatisko piekari Touareg brauc kā limuzīns. Tas attiecas arī uz salona komfortu, jo ļoti maz vēja un ceļa trokšņu nonāk kabīnē. Tas viss patiešām ir ļoti relaksējošs. Un komforta sēdekļi šo visu papildina. Ir tiešām labi.

    Vienīgais patiesais mīnuss ir letarģiskā pārnesumkārba. Viss ir labi, ja braucat ar nemainīgu ātrumu, taču, ja ir strauji jāpaātrinās, lai veiktu apdzīšanu, var paiet kāds brīdis, lai pārslēgtu pāris pārnesumus un nodrošinātu nepieciešamo griezi.

    Stūre ir precīza, auto gāzelēšanās nav pārmērīga, pat ja līkumā centies iebraukt nedaudz ātrāk, nekā vajadzētu. Arī bedraini ceļi pasažierus pārāk nesatrauks – ar pneimatisko balstiekārtu Touareg uzvedas labāk par dažu labu premiālāku auto. Un ļoti bedraini ceļi pasažierus satrauks vēl mazāk, jo auto augstumu var regulēt diezgan pamatīgi.

    Ja mēs runājam par auto degvielas patēriņu, tad tas nedaudz “kož”. Visas šīs nedēļas garumā es nedabūju vidējo auto patēriņu zem 10 litriem dīzeļa, kaut oficiāli ir solīts tuvāk 7 litriem. Es gan par šo nesūdzos, jo tas tomēr ir liels auto ar milzu ratiem un milzu griezes momentu.

    Cenas

    Arī cenas turpina “kost”. 2018. gada septembrī es rakstīju “Jaunā VW Touareg sākuma cena ir 59 tūkstoši EUR par 230 Zs versiju un 64 tūkstoši EUR par 286 ZS versiju”. Cik gan šīs cenas būtu labas 2024. gadā, heh.

    230 Zs versijas sākuma cena ir 75 EUR tūkstoši un 286 Zs, savukārt, 84 tūkstoši EUR. Tikmēr Plug-in versija mūsu makus grib pavērt par 105 tūkstošiem. Un es noapaļoju uz leju.

    Pozitīvā iezīme ir, ka Touareg jau bāzes versijā ir ļoti labi aprīkots un lielākajai daļai potenciālo pircēju nemaz neko vairāk nevajag. Tomēr ātri iemetīšu āķi par papildopcijām, ko es gribētu. Pirmais jau – 21 collu diski, jo auto vienkārši nepiestāv nekas mazāks. Par smukajiem R21 būs maks jāatver par aptuveni 3 tūkstošiem EUR. Nakts redzamības kamera maksā 1700 EUR, IQ.DRIVE vadītāja asistenta pakotne maksā ap 1000 EUR, DYNAUDIO skaņas sistēma ap 1500 EUR, projekcijas ekrāns (head-up) ap 1200 EUR. Vēl no “obligātajām” lietām noteikti ir jāpieliek ergoComfort sēdekļi ar ādas apdari, kas būs sākot no 2000 EUR atkarībā no ādas izvēles. Un tad kā pēdējais – adaptīvā pneimatiskā balstiekārta un aizmugurējās ass stūrēšana, kas maksā 5600 EUR.

    Kopā mana foršā Touareg versija maksātu virs 120 tūkstošiem EUR. Nav maz. Galīgi nav maz.

    Pēcvārds

    Ja mēs vēl nedaudz paturpinām lielo EUR pēcgaršu mutē, ir jāatceras, ka iepriekšējās cenas ir 6 gadus senas. Tomēr, vai modernizētajam Touareg ir jākļūst par 20% dārgākam, ir labs un pagaidām neatbildēts jautājums.

    Auto tiešām brauc lieliski (ja nedaudz pieveram acis uz ātrumkārbas darbību), tas ir vājprātīgi komfortabls, tam ir laba dinamika un lieliska audio sistēma. Touareg ir ļoti glīts, tas ir liels un foršs. Mani cenas neapmierināja jau 2018. gadā, tagad ir vēl trakāk. Es neredzu pamatojumu forši komplektēta Volkswagen Touareg cenai būt 120 tūkstoši EUR. Pat ne 100 tūkstoši EUR. Jāpagaida biznesa akcija ar 30% atlaidi, tad Touareg būs kolosāla izvēle.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mārtiņš
    23.05.2024 13:07

    Kāpēc viņi nevarēja šajā ielikt 7 vietas? Pat BMWX7 ir…. tiguānā IESPIEDA, bet te nekā….

    Biteme
    23.05.2024 15:48
    Reply to  Māris Gaugers

    Tie auto ir dažādiem pircējiem. Tiguan ir ģimenes auto segmentā, maksā ~2x lētāk un tur skatās uz vietu skaitu u.c. praktiskām lietām. Tuareg ir lielāks, dārgāks un tā tipiskais (ne visi, bet) pircējs ir kāds, kas grib izbaudīt ka vairs nav jāvada sīču pilns autobuss.

    €...
    25.05.2024 16:10
    Reply to  Mārtiņš

    tad auto cena hau butu nevis 25% dargaka bet 100% no 120tk un butu jaizvelas nekustamais vai kustamais

    Kaspars
    23.05.2024 13:18

    Par cenām runājot – konkurenti..cik maksā šī konkurenti?

    Jānis
    23.05.2024 14:16
    Reply to  Kaspars

    Q7 sākot ar 71k
    Pirkt WV par sādu cenu var tikai dīvainis

    Jānis
    24.05.2024 10:03
    Reply to  Māris Gaugers

    Laipni lūgts apmeklēt audi.lv un tur ir redzamas cenas! Dīzelim tās sākas ar 71k

    Janis
    23.05.2024 14:02

    Iepriekšējā Tiguan formas patīk labāk nekā jaunais. Arī iepriekšējās paaudzes Touareg šķiet pēc izmēriem patīkamāks, lai gan pēdējai paaudzei stipri vairāk “fīčas” var iestūķēt.

    Skābene
    23.05.2024 15:46

    Tad jau Q7 no gredzenu pavēlnieka šķiet sakarīgās pirkums. Pat Q8 e-trons sanāk tajā cenā!

    Diskdzinis
    23.05.2024 18:23
    Reply to  Skābene

    Jā, bet šo vieglāk norakstīt, kā darba auto…

    Fedjs
    23.05.2024 23:42
    Reply to  Diskdzinis

    AIR Baltic ir darba e-tron flote!😀

    Andrejs
    24.05.2024 01:24

    Ādas sēdeķļi? Nesmīdini – ECO āda (dermantīns)

    KKTK
    24.05.2024 09:54

    Ar tiem šaurajiem lukturiem viņš izskatās pēc Tiguāna.

    Ghhh
    24.05.2024 10:39

    80 pakas 😂😂😂

    Reklāma