Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunā Volkswagen Tiguan izmēģinājums Nicā – vai kardinālās izmaiņas atmaksāsies?

    Jaunākie raksti

    Bungu rīboņa, priekškars atveras un priekšplānā jaunais Volkswagen Tiguan, kas ir ļoti svarīgs modelis Baltijas tirgum. Tiguan 2023. gadā  ir 4. populārākais vidējā izmēra krosovers gan Latvijā, gan Baltijā. Latvijā kopā 2023. gadā pārdotas 451 šī auto vienības. Eiropā gan Tiguan ir pieprasītākais vidējā izmēra krosovers, kur otro un trešo vietu turpina praktiski viens un tas pats auto, proti Hyundai Tucson un KIA Sportage. Tu mani saprati – Tiguan ir svarīgs modelis ražotājam, tāpēc ir pastiprināts fokuss un šī auto laišanu tirgū maksimāli veiksmīgi. Un cena saka, ka būs labi, bet par to vēlāk.

    Reklāma

    Nu šoreiz būs nedaudz vēstures

    Es jau esmu aizmirsis, kā ir rakstīt par auto priekšgājējiem. Ļoti gan nav jāiespringst, jo par Tiguan esam ļoti aktīvi rakstījuši. Ātri pārskriesim pāri.

    Volkswagen Tiguan nav sens, tas ir pieredzējis. Kā saka – nedaudz pabijis šajā pasaulē. Pirmās paaudzes VW  krosovers tika prezentēts 2006. gadā, tātad 18 gadus atpakaļ – pilngadība ir sasniegta. Otrā paaudze nāca pēc salīdzinoši ilga laika, proti, 10 gadiem. Protams, pa vidu tika piedzīvota modernizācija, tā kā nebija jābrauc 10 gadus ar vienu auto.

    2016. gadā sagaidījām otrās paaudzes Tiguan, kurš jau tika būvēts uz mums labi zināmās MQB platformas, kura ir par pamatu arī jaunākajam modelim. 2020. gadā Tiguan piedzīvoja modernizāciju, un šis bija brīdis, kad mēs sākām ar šo vidējā izmēra krosoveru iepazīties. Kaut modernizētais Tiguan izskatījās pilnīgi savādāk un daudzi to jauca ar jaunu modeli, tā bija tikai pamatīgi uzlabota 2. paaudze.

    7 gadus pēc otrās paaudzes prezentācijas mēs ar nelielu uztraukumu esam sagaidījuši trešās paaudzes Tiguan, kuru braucu lūkoties uz saulaino Nicu. Kopš Februāra arī auto ir pieejams un piegādes ražotājs sola diezgan fiksas.

    Vai ir tehniskie jaunumi?

    Jā un nē. Pozitīva iezīme jau ir, Tiguan būs pieejamas visas dzinēju versijas. Arī dīzelis, kas mūsdienu elektrifikācijas laikmetā ir pat ļoti nepopulāri. Izveidosim nelielu tabuliņu, lai pieejamās versijas un specifikācijas būtu vieglāk uztveramas.

    Pieejamie modeļi tagad:

    1.5 eTSI Mild-Hybrid 1.5 TSI eHybrid 2.0 TDI SCR
    130 Zs (220 Nm) 150 Zs (250 Nm) 204 Zs (350 Nm) 150 Zs (360 Nm) 193 Zs (400 Nm)
    7-pk DSG 6-pk eDSG 7-pk DSG 7-pk DSG, 4Motion

     

    Modeļi, kuri kļūs pieejami vēlāk šogad:

    2.0 TSI 1.5 TSI eHybrid
    204 Zs (320 Nm) 265 Zs (400 Nm) 272 Zs (400 Nm)
    7-pk DSG, 4Motion 7-pk DSG, 4Motion 6-pk eDSG

     

    Un šeit tiešām var teikt, ka ir pieejami dzinēji un versijas katra gaumei. Nu varbūt ne 100% katra, jo piedāvājumā vismaz pagaidām nav manuālās ātrumkārbas.

    Kaut vizuāli baigi neizskatās, ka dzinēji ir mainījušies, tie ir pamatīgi uzlaboti. 1.5 dzinējs tagad ir evo2 paaudzē un ir optimizēta dzese, uzlabota turbīna. 1.5 benzīni ir aprīkoti ar 48v vieglo hibrīdsistēmu. Spraudņa hibrīds tagad ir aprīkots ar milzīgu 19.7 kWh lietotājam pieejamo bateriju, kas ir spējīga nodrošināt līdz 100 kilometru elektriskā nobraukuma pēc WLTP. Izmēģinājums rādīja, ka šie cipari ļoti tuvu atbilst arī realitātei. Iepriekš Tiguan tika aprīkots ar 10.7 kWh lietotājam pieejamu baterijas kapacitāti, arī kura nebūt nav maza. Bet “bigger is better” vai kā tur tie amerikāņi saka.

    Spraudņa hibrīda uzlāde arī ir piedzīvojusi pamatīgus uzlabojumus. Auto tagad spēj lādēties ar 11 kW AC iepriekšējo 3.6 kW vietā. Un ir arī DC uzlāde līdz pat 50 kW, kas spēj bateriju no 10 līdz 80 procentiem uzlādēt aptuveni 23 minūšu laikā. 50 kW, protams, būs ideālos apstākļos ar pietiekami uzsildītu vai tieši pretēji atdzesētu bateriju. Un arī ne -20 grādos, bet to jau mēs labi apzināmies.

    Un bez dzinējiem arī ir kas jauns?

    Protams. Tiguan tagad var tikt aprīkots ar otrās paaudzes DCC adaptīvo balstiekārtu, ko VW sauc par DCC Pro. Vēl tikai pietrūkst vārds Max, lai mēs iebrauktu pilnajos iPhone nosaukumos, he he. Tagad adaptīvajiem amortizatoriem ir atdalīta atsitiena un kompresijas slāpēšanas kontrole ar diviem atsevišķiem vārstiem. Divu vārstu amortizatori iepriekš tika izmantoti tikai kombinācijā ar daudzsviru piekari premium un luksusa klasē, integrācija MacPherson statņos ir kas jauns. Jaunā adaptīvā šasijas vadības sistēma ļauj ļoti sīki regulēt vadītājam nepieciešamo braukšanas stingrību. Iepriekš gan arī varēja, jāatzīstas. Braukšanas režīmi balstiekārtu iestata automātiski, ja sīkāka pielāgošana nav nepieciešama. Un lielākajai daļai braucēju, jau, protams, nebūs.

    Tiguan ir ticis arī pie papildinātas automātiskās stāvvietā novietošanas fīčas, kas tagad ir ar atmiņu un attālinātās pārvaldības funkcionalitāti. Skatieties uz vārdu attālinātās ar zināmu skepsi – tāpat būs jāstāv blakus auto, bet varēsiet neatrasties pie stūres, lai auto tiktu novietots sev vēlamajā iepriekš definētajā vietā pie darba vai mājas. Un ir jāpievērš uzmanība vārdiem “iepriekš definētajā”, jo nedzīvojam vēl 2030. gadā, kad auto pats patstāvīgi varēs iebraukt daudzstāvu parkingā un atrast tukšu vietu, kur atpūsties, kamēr esi darbā. Definēšana gan notiek stipri vienkārši – pirms sev vēlamā parkošanās manevra veicam pēdējo 50 metru ierakstu, kuru saglabājam sistēmā ar sev vēlamo nosaukumu. Ierakstām gan iebraukšanu, gan izbraukšanu no stāvvietas. Un nākamajā reizē, kad tuvosieties stāvvietai, auto automātiski piedāvās Tev noparktoties, veicot visas darbības. Proti, gan ātrumu pārslēgšanu, gan paātrināšanos un bremzēšanu, gan, protams, stūres rata griešanu. Varam sēdēt pie stūres un vērot. Varam to darīt arī ārpus mašīnas ar telefona lietotnes palīdzību. Un ar telefona lietotni varam arī izbraukt no stāvvietas, ja kāds savādāk domājošs indivīds būs savu auto novietojis pārāk tuvu Tavam un tas rada grūtības iekāpt auto bez durvju atdauzīšanas. Vai tas viss ir ļoti vajadzīgs? Iespējams, ka nav. Bet ir forši, ka Tiguan ir tik moderns, ka var. Par šo vairāk video.

    Paga, mēs par auto izskatu nemaz neesam padiskutējuši!

    Volkswagen ir pilnībā pārveidojis trešās paaudzes Tiguan. Ja jau otrās paaudzes modernizētā versija bija liels pārsteigums daļa klientu, tad šoreiz ir sperts vēl platāks solis. Mēs varam, protams, arī parunāt par to, ka ir pamatīgi uzlabota aerodinamika un tagad vilces koeficients 0.28 iepriekšējā modeļa 0.33 vietā, bet nedomāju, ka tas Tevi tik ļoti interesē.

    Pirmo reizi ieraugot Tiguan, es apjuku. Apjuku, jo krosovers absolūti atšķiras no visiem aktuālajiem VW modeļiem. Pat svaigiem. Pēc tam gan saņēmu informāciju, ka šīs dizaina līnijas mēs redzēsim arī jaunajos ID.4 un ID.5, attiecīgi nav tā, ka Tiguan ir centies izlekt. Atšķirties. Pamanāmākais ir augstāka izskata priekšpuse ar jauniem un plakanākiem LED priekšējiem lukturiem. Tradicionālo radiatora režģi aizstāj ar stikla vieda materiālu pārklāta horizontāla josla ar papildus iebūvētu LED lenti. Šeit vairs gaiss neplūst. Radiatora režģa faktiskās atveres ir integrētas priekšējā buferī. Cik varat noprast, bufera gaisa atvērumu daļa ir kļuvusi milzīga. Ja Elegances vizuālajā pakontē šis viss izskatās diezgan neveikli, tad R-Line visus saliek pa plauktiņiem. Sausais atlikums – jāpērk R-Line.

    Ir, protams, arī pilnīgi jauna aizmugure. Tagad arī Tiguan ir pilna garuma horizontāla LED sloksne. Ja nebūtu VW zīmītes, būtu grūti šo krosoveru apzīmēt kā Tiguan. Mani Intagram sekotāji ar pārliecinošu vairākumu Tiguan dēvēja par RAV4. Arī aizmugures lukturi ir šaurāki un garāki, kas viņus vizuāli padara augstākus. Un tad pārveidotais nedaudz izvirzītais aizmugurējais buferis ir kā atkarājusies apakšlūpa. Jāatzīst, ka aizmugures daļa ir nedaudz neveikla. Gaumes jautājums. Vai pierašanas.

    Jaunais Tiguan ir par 30 mm garāks (4539 mm) nekā tā, taču augstums ir palielinājies tikai nedaudz par četriem milimetriem (1639 mm). Platums (1842 mm) un riteņu bāze (2680 mm) paliek nemainīgas. Jaunās paaudzes bagāžas nodalījuma ietilpība ir palielinājies par 37 litriem līdz 652 litriem. Aizmugurējo sola sēdekli var pārvietot uz priekšu un atpakaļ, un tā atzveltnes leņķi var regulēt. Vieta galvai ir palielināta par 9 mm priekšā (1058 mm) un par 10 mm aizmugurē (1022 mm).

    Tiguan ir pirmais MQB modelis, kas pieejams ar jaunizveidotajiem IQ.LIGHT HD matricas priekšējiem lukturiem. Interaktīvā apgaismojuma sistēma tika izstrādāta paralēli arī Touareg – tāpēc abiem Volkswagen SUV ir vienāds pamata dizains priekšējiem lukturiem. Katrā priekšējā lukturī 19 200 daudzpikseļu gaismas diodes un katrs priekšējais lukturis sastāv no trim moduļiem, kuri ļauj realizēt dažādas jaunas gaismas funkcijas. Ko līdzīgu piedāvā jaunie Audi un Mercedes-Benz.

    Un interjers?

    Tas gan ir pilnīgi jauns. Jā – iekāpjot salonā var uzreiz saprast, ka atrodies Volkswagen, bet atšķirība no iepriekšēja Tiguan ir vērienīga. Pats pamanāmākais ir tieši centrālais panelis, jo tā izkārtojums un izskats ir veidots no jauna. Un tas ir apgaismots, kas tagad paliek arvien modernāk dažādiem premium auto.

    Vadītāja displejs ir praktiski tas pats, kas iepriekš un ir 10.25 collu liels. Ir nedaudz uzlabots izkārtojums, labākas grafikas, bet principā viss kā ierasts. Jaunums ir patiešām milzīgais 15 collu info-izklaides ekrāns, kas ir aprīkots ar jaunāko 4. paaudzes vadības sistēmu. MIB4. Volkswagen ir ļoti daudz kritikas par 3. paaudzes sistēmām, to stabilitāti un izskatu. Pats no savas pieredzes varu teikt, ka ir ļoti slikti un sieva regulāri uz manis dusmojas, ka atkal ekrāns ir nokāries. 4. paaudze saglabā iepriekšējās sistēmas vadlīnijas, tomēr ļoti daudz kas ir veidots no jauna, uzlabots un pārstrādāts. Sistēma izmēģinājuma laikā tiešām strādāja bez liekām aizķeršanām, ir ļoti ērti izveidoti aplikāciju īsceļi, ir ātri pieejami iestatījumu kopsavilkumi utt. Pie tam milzīgais ekrāns ir veiksmīgi integrēts gan no vizuālā aspekta, gan arī braukšanas pārskatamības un piekļuves. Jauninājums Tiguan ir centrālais vadības elements, svira, ar kuras palīdzību var regulēt audio avota skaļumu, braukšanas režīmus vai noskaņas krāsas. Ļoti ērta funkcionalitāti. Un arī izskatās labi.

    ChatGPT ir karsts pīrādziņš jau kādu brīdi, arī auto ražotāji kaut kādā mērā cenšas savu automašīnu digitālajos asistentos sākt izmantot šo gudrību. Arī Tiguan savu digitālo asistentu IDA ir papildinājis ar ChatGPT 3.5 versiju un tiek strādāts pie 4.0 versijas, kas dos atmiņas un dialoga funkcionalitāti. Austrumeiropā ļoti neaizraujas ar asistentu izmantošanu un tas tomēr ir vairāk mērķēts uz angliski runājošo auditoriju, bet nu pamēģināt noteikti var. IDA strādā trīs līmeņos – lokālās darbības, darbības no interneta resursiem un darbības, kuras neatbilst pirmajiem diviem nosacījumiem. Izklausās sarežģīti, paskaidrošu. Tiguan ar balsi var regulēt daudz iekšējo funkciju, kā radio, apsildi, navigāciju un tamlīdzīgi. Šeit strādā pirmais režīms – lokālās darbības. Internetu resursu darbības ir, piemēram, aktuālās laika ziņas vai ziņas kā tādas, kuru avotus var definēt pats. Un trešais jau ir režīms, kur iesaistās ChatGPT, un te var jautāt, kas vien ienāk prātā un IDA atradīs atbildi. Vai pasūtīs Tevi 3 mājas tālāk.

    Auto ir projekcijas displejs uz priekšējā stikla, bet šeit man ir pārmetums. Projekcija, ja to tā varētu teikt, ir novecojusi, tā ir parasta. Elektriskajos ID modeļos mēs jau kādu laiku atpakaļ tikām iepazīstināti ar paplašinātās realitātes projekcijas iespējām, kuras noteikti varētu tikt ieviestas arī Tiguan. Bet nav.

    Stūres rats pēc būtības nav mainījies, bet svarīgākā nianse ir, ka uz stūres ir atgriezušās fiziskās vadības pogas. Man personīgi pret skārienjūtīgajām virsmām nav lielas pretenzijas, ja tās strādā. Mercedes-Benz EQE tās strādāja izcili, kas nav VW stāsts. Pēc ilgstošām sūdzībā ražotājs mūs uzklausīja un atgriezās soli atpakaļ.

    Elegance un R-Line versijas standarta aprīkojumā ir aprīkotas ar ErgoActive komforta sēdekļiem. Ir pieejami ErgoActive Plus priekšējie sēdekļi, kuri piedāvā pneimatisko 10 kameru spiediena punktu masāžu. Iepriekš šāda fīča bija pieejama tikai lielajā un dārgajā Tiguan. Turklāt ergoActive Plus sēdekļiem ir neatkarīgi apsildāmas sēdekļu virsmas un atzveltnes, kā arī sēdekļu ventilācija.

    Beidz runāt aplinkus, kā tas auto brauc?

    Starptautisko mediju braucienu laikā Nicā man izdevās izmēģināt gandrīz visas Tiguan versijas. Pirmos 70 kilometrus viesnīcas, kas bija tikšanās un auto apmaiņas punkts, virzienā veicu ar R-Line dizaina versijas dīzeli. Mazo 150 Zs dīzeli. Uzreiz varu teikt, ka dinamikas nedaudz pietrūka, it īpaši uz ātrgaitas šosejas. Kalnu ceļos ļoti pa kājām maisījās riteņbraucēji, tāpēc daudz nācās izmantot momentāno paātrinājumu zemos ātrumos, un šeit es priecājos, ka braucu ar dīzeli. Bet uz autobāņa jutos kā nīkulis.

    Izmēģinājumu turpināju ar spraudņa hibrīdu, un šo es atzīstu par pašu veiksmīgāko versiju. Gan no tehnoloģijas, gan modernuma, gan arī dinamikas puses. Pie tam, cenas atšķirība starp benzīnu un hibrīdu nav tik milzīga, lai neapsvērtu tieši šī modernā auto iegādi. Un 5 gadu griezumā būs daudz lētāk, par šo esam daudz runājuši iepriekš. Kaut braucu ar niecīgo 204 Zs versiju, dinamika ir tik laba un pietiekama, ka jutos labi gan kalnu ceļos, gan arī uz šosejas pie 150 km/h. Un benzīna dzinēju es izmantoju tikai brīdī, kad gribēju pārbaudīt auto paātrināšanās spējas. Konkrēto aptuveni 50 kilometrus garo loku es pamatā nobraucu ar elektromotoru, un atgriežoties auto rādīja, ka var veikt vēl 40. Tas nozīmē, ka labos laika apstākļos auto elektriskajā režīmā tiešām spēs veikt solīto nobraukumu. Interesanti kā būs ziemā?

    Kā pēdējais rindā man bija ierastais 1.5 litru dzinējs, par kuru esmu teicis daudz labus un ne tik labus vārdus. Iepriekš Volkswagen neaprīkoja Tiguan 1.5 versijas ar 48 voltu vieglā hibrīda sistēmu, bet Golf savukārt aprīkoja. Atceros, ka man ļoti nepatika šīs sistēmas darbība Golf un es nopēlu tās darbību, bet Tiguan ar “parasto” 1.5 uzvedās pārsteidzoši labi un dinamika pietika pat agresīvākiem braucējiem. Dzinēja un ātrumkārbas darbība ir tik labi salāgota, ka 150 Zs pēc sajūtām brauc daudz jaudīgāk. Mani uztrauca, kā jaunais Tiguan uzvedīsies ar vieglo hibrīdu, vai nebūs Golf pieredzes. Bet šo nervozo dzinēja darbību Volkswagen ir atrisinājis un mani kārtējo reizi pārsteidza, cik forši šis 1.5 brauc. Ne tik labi, kā spraudņa hibrīds, protams, bet forši.

    Volkswagen Tiguan pēc saviem izmēriem ir pievilcīgs, jo tas ir pietiekami liels, lai iegūtu plašu salonu, taču tas nav tik liels, lai būtu biedējoši braukt pa pilsētu. Ir viegla stūrēšana, lai vajadzības gadījumā varētu veikli veikt asākus manevrus un gandrīz aizmirst, ka atrodies praktiska izmēra SUV. Ir atrasts labs balanss starp pilsētas komfortablu ātru stūres iekārtu un stingrību lielākā ātrumā, stūre nav sintētiska un ir viegli uztvert, kā priekšējie riteņi uzvedīsies. Šis ir jūtams uzlabojums pret iepriekšējo paaudzi.

    Ja pievērsāt uzmanību informācijai par balstiekārtas uzlabojumiem, tad noteikti gaidāt manu verdiktu. Vismaz es tā ceru. Esmu daudz un regulāri atkārtojis, ka Volkswagen bez adaptīvās piekares pirkt nedrīkst, bet visu vienmēr var uzlabot. Un jaunā balstiekārta ir labi uzbūvēta, neskatoties, ka ir uz stingro pusi. Vairs nav sajūtas, ka pēc ātruma vaļņa dabūsi ar atsperi pa muguru, auto pārliecinoši tiek galā ar nelīdzenumiem un ieplakām. Tiguan ir ļoti stabils un manevrētspējīgs uz šosejas, stabili maina joslas un lieki negāzelējas, Bet, kā jau minēju , tā ir nedaudz uz stingro pusi, tāpēc asas bedres ir vairāk pamanāmas. Nepalīdz gan arī milzīgie 20 collu diski. Man patīk šāda gaita, bet tas ir kompromiss ne visiem. Mazāka izmēra diski ar augstāku riepu varētu palīdzēt.

    Tiguan ir kluss, braucot ar lielāku ātrumu. It īpaši, ja ir izvēlēti dubultie logi. Apdzīt ir viegli, tomēr ir jārēķinās ar nelielu aizturi ātrumkārba. Nekas dramatisks. Daudz palīdz digitālie asistenti, kuri ir uzlaboti, it īpaši Travel Assist, kurš daudz detalizētāk rāda situāciju uz ceļa kā iepriekš.

    Cenas

    Es jau sākumā ieskicēju, ka Tiguan cenas ir pievilcīgas. Pat ļoti. Un netipiski jaunam auto, kad vidējā cena nepieaugtu par 10-20%. Iepriekšējam Tiguan benzīna versijas ar automātisko ātrumkārbu Life komplektācijas sākuma cena bija no 33 tūkstošiem EUR, tagad ir pieejama nedaudz vienkāršāka City versijai, kura prezentācijas laikā ir akcijas cena no 31 300 EUR. Life sākas no 33 800 EUR, kas ir tas pats cipars, kas iepriekš. R-Line iepriekš sākās no 41 500, bet tagad tas cipars ir 39 900 EUR. Skaidrs, ka tās ir akcijas cenas, bet “standarta” cenas tāpat saglabājas iepriekšējā līmenī ar nelielu pieaugumu, kas ir apsveicami.

    Dīzeļdzinēja versija sākas no 37 200 EUR un spraudņa hibrīds ir pieejams sākot no 39 500 EUR. Nav sliktas cenas, galīgi nav.

    Pēcvārds

    Neieslīgšu garā analīzē, raksts ir tāpat ir izdevies diezgan garš. Volkswagen ir veicis kardinālu soli ar jaunā Tiguan dizainu un pamatīgi izmainīto interjeru. Būs jāpierod un ne visi to spēs. Bet ir laiks mainīties, jo to pašo “veco” Tiguan mēs sadzīvojam jau vairāk par 15 gadiem. Veiksmīgā cenas politika palīdzēs bailīgākajiem pārvarēt mulsuma brīdi pirms auto iegādes, jo “viss taču ir savādāk”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Labvēlis
    08.03.2024 13:59

    Salonā ļoti daudz dizaina dizaina pēc. Man bezgaumīgs.
    Domāju paredzēts sērijveida līzeris iekāpj un ir Vāāāv efekts no planšetes un gaismiņām.
    Tā spīdīgā plastmasa pie skaņas rimbuļa (allah akbar ka to VAG dievi mums atstāja) tiks nošvīkāta viens un divi.
    Stūre izskatās ka pēdējā brīdi sapratuši ka ID sērijas baranka ir fekālija un ātri iegrūduši veco.

    Bet vismaz labi ka izklausās ka tikuši kaut kā galā ar kārbas/dzinēja rīstīšanos un piekare nav kaka.
    DSG tpt nestāv blakus hidrotransformātoram no komforta viedokļa. Daudziem VAG DSG pilsētā nācās novērot gulēšanu kad jāveic straujāka braukšanas uzsākšana. Kustībā starp robiem ātra, tur gan neko.

    Soļi uz priekšu, un soļi atpakaļ. Das voz.
    Vismaz nav 8 goļārs.

    Labvēlis
    08.03.2024 14:08
    Reply to  Labvēlis

    Pēdējā pērle atskatoties:
    Kaut kāds gļamurnijs bobiks.

    bomarstiim
    08.03.2024 16:47

    Man jau šķiet, ka no ārpuses izskatās galīgi nekāds, iepriekšējais modelis likās labāks.

    Napalm
    09.03.2024 07:54

    Man jau šķiet, ka 2.0 dīzelis ar 150zs ir tieši tāds pats nīkulis kā iepriekšējos Tiguan. Visas slavas dziesmas dziesmas par dzinējiem, bet mazākais un lētākais ir tieši tas pats kas daudzus gadus iepriekš.

    Reality check
    09.03.2024 09:36

    Cena priekš PHEV ar 100km range ir pārsteidzoši laba,ņemot vērā,ka citiem ražotājiem cenu atšķirība starp benzīnu un PHEV ir 10-15K. Būtībā,ikdienas braucieni ar šādu bateriju ir tīri uz elektrību un te jau var tiešām labi ietaupīt uz degvielas izmaksām.

    Elektriķis
    09.03.2024 19:25

    “cipars ir 39 900 EUR” – vai tas nav skaitlis?

    Biteme
    10.03.2024 09:29
    Reply to  Elektriķis

    Tas ir vecaja stilā, bet tad arī jāraksta “cīpars” lai būtu saprotams)

    ppda
    11.03.2024 19:40

    ka autorazotaji apiet GDPR un vac visu iespejamo datus par aufoipasnueku
    https://foundation.mozilla.org/en/blog/privacy-nightmare-on-wheels-every-car-brand-reviewed-by-mozilla-including-ford-volkswagen-and-toyota-flunks-privacy-test/

    interesanti cik vw, bmw, nissan uz klienta rekina nopelna ar sadu bkeka trojas zirgu

    Reklāma