Šonedēļ līdz ar pavasara iestāšanos Rīgas ielās sezonu sāk koplietošanas velosipēdi “nextbike LV”, kas ir vienīgais nomas velosipēdu tīkls galvaspilsētā. Kopumā lietošanai rīdziniekiem un galvaspilsētas viesiem šogad ir pieejami vairāk nekā 400 velosipēdi, tai skaitā tandēmi. 2023. gada sezonas laikā “nextbike LV” velosipēdi tika nomāti vairāk nekā 11,3 tūkstošus reižu un pa pilsētas ielām nobrauca 142 tūkstošus kilometru.
Jau trešo gadu “nextbike LV” velosipēdus Rīgas ielās atbalsta “Lidl Latvija”. Tieši tāpēc pie visiem “Lidl” veikaliem Rīgā ir izveidotas “nextbike LV” bāzes stacijas, un visiem uzņēmuma darbiniekiem tiek nodrošinātas bezmaksas braukšanas stundas ar šiem velosipēdiem.
“Līdz ar citiem kopbraukšanas risinājumiem „nextbike LV“ velosipēdi nodrošina mikromobilitāti Rīgas iedzīvotājiem un viesiem. Tomēr es esmu 100% par velosipēdiem! Un jo īpaši – par mūsu “nextbike LV” koplietošanas, nomas velosipēdiem, jo varu nedomājot nosaukt sešus lieliskus iemeslus, kādēļ braukšanai pa Rīgu izvēlēties tieši “nextbike LV” velosipēdu,” saka Mārcis Blumbergs, uzņēmuma ”nextbike LV” vadītājs.
“Ne tikai Rīgas, bet arī citu Eiropas pilsētu pieredze liecina, ka kopbraukšanas jeb nomas velo uzņēmumi nevar pastāvēt bet atbalsta. Atbalsts mēdz būt dažāds – to mēdz sniegt gan pašvaldība, gan privāti atbalstītāji. Rīgā vienīgais “nextbike” atbalstītājs jau trešo sezonu būs “Lidl Latvija”. Mūsu vērtības sakrīt – lai labi dabai un labi cilvēkiem. Priecājamies, ka arī mūsu darbinieki ik dienu ar lielu entuziasmu izmanto iespēju Rīgā 2 stundas bez maksas braukt ar “nextbike” gan ceļā uz darbu, gan atpūšoties,” saka Antra Birzule, “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja.
Līdz ar stāvdrāžu ierobežojumiem Rīgā velo noma var kļūt pieprasītāka!
Kamēr velo stāvvietas netiek veidotas tieši uz ietvēm un veloceliņiem.
Lielveikaliem piegulošā teritorija ir OK.
Būs kā Amsterdamā, kur uz trotuāra stāv velo krāvumi un gājējam jāiet pa ielu, lai tiktu garām! :D :D :D
Nav jau mums to cilvēku tik daudz, lai būtu kā Amsterdamā vai citās velo-lielpilsētās!
nekad neesmu sapratis to publiku, kas izmanto nomas velosipēdus… Ja vēl stāvdrāzis vairāk vai mazāk derēs visiem, tad velo tomēr katram cilvēkam ir savi izmēri. Un apskatījos cenu – 30 min maksā 1.3 EUR un jāatstāj zaļajā zonā – varbūt nav arī pats dārgākais, bet man liekas sabiedriskais jau tad būs ātrāk un ērtāk…
Kas tur ko nesaprast….Mums ir balto cilvēku domāšana – velosipēds ir nožēlojami, ar tiem brauc cilvēki kas ir spiesti šādi pārvietoties. No vienas puses bla-bla-bla p[ar zaļo dzīvesveidu, kad ja noma – tad kā par luksus produktu lai gan velo ir ļotiu vienkārša uzparikte.
Protams, ka cena kā sabiedriskajam neveicina izplatību un tā ir 100% domes vaina – iedotu atvieglojumus velo nomas uzņēmumiem un tiem, kas savā teritorijā ļauj izvietot velo novietni – veikali, DUSi, utt. Ar konkurences palīdzību panāktu nomas cenu eur0.5/st. – tas gan prasītu lielākus sākotnējos ieguldījumus, lai tie velo kalpotu, nejuktu laukā un nebūtu pārāk bieži un dārgi jāapkalpo.
Vieglāk ir zīmēt nerealizējamu projektu skices, pumpēt naudu no fondiem un nesavākt ziemas smiltis. Jo vienaldzīgie rīdzinieki ar visu ir mierā un neiebilst. Kāpēc censties, ja var to nedarīt?
Vispār jau 1.3 EUR pat ir ļoti laba cena ja skatās globāli – kad intereses pēc paskatījos ASV velo nomas izcenojumu, sapratu, ka ar uber man iznāks 5-7x lētāk aizbraukt.. Un arī eiropas vidienē neesmu redzējis neko mega atraktīvu velo jomā – pašam jāminas, ilgāks laiks un jāmaksā vairāk nekā par auto nomu, kas vispār ir unikums – ja var iznomāt auto pat padsmit eur diennaktī, tad velo būtu bijis jāmaksā kādi 2-3 EUR diennaktī max.. Vienīgais izskaidrojums – nav pieprasījums un tāpēc tik lielas cenas velo.
Šeit ir divi pilnīgi atšķirīgi gadījumi – tūristi (kuri vienmēr nomās par lielāku cenu) un vietējie, kuru pārvietošanās arī veido 99% no trafika. RD drīzāk strādā uz to, lai auto īpašnieks brauc ar tramvaju, jo tad mazāki sastrēgumi un lai velo vietā arī brauc ar tramvaju, jo mazinās spiediens būvēt veloceliņus.
Es ārzemēs diezgan bieži izmantoju velo nomu. Ja tev nav konkrēta mērķa kur doties, bet kā tūrists gribi apskatīt pilsētu, tad velo ir baigi ok. Kā pārvietošanās līdzeklis no viena pilsētas gala uz otru es laikam velo neizvēlētos un kalnainās pilsētās sapratu ka braukt pret kalnu ar velo arī nav ok! :)
Nu sveiks, Skābene. Velo nomu ārzemēs diezgan bieži izmanto. Tomēr kā pārvietošanās līdzekli pilsētā neizvēlētos plus pret kalnu uzmīt nepatīk. Redzu pretrunu xD
Manuprāt, velo ir lielisks lai redzētu pilsētu pilnībā, nevis tikai pārvietoties busā no A līdz B
Nav nekāda pretruna, pa plakanu virsmu ir baigi ok, bet ceļojuma laikā parastās ielas drēbēs man nav vēlme mīties augšā pret kalnu un staigāt sasvīdušam. Ceļojumā man gribās plezīru, atpūtu, nevis mīt tādus gabalus kā no Berģiem līdz Ziepniekkalnam. Lielos gabalus nobraucu ar sabiedrisko transportu un tad paņemu ričuku, lai lokāli izbraukātu tuvējo apkārtni. Tāds Nextbike velo nav tas velo ar kuru gribēsies braukt no Siguldas uz Turaidu un atpakaļ. ;)
Ja runa ir par apzinātu maukšanu pa kalniem, tad jau nomā tiek ņemts kārtīgs MTB ar elektrisko piedziņu, lai var neiesvīdis 2h mīt pret kalnu un tad noslēgumā pa 15 min nonesties lejā ar vējiņu! :D
Braukt ar velo bez svīšanas ir kā dzert sildītu alu, ka tik nesaaukstējas….svīšana tak ir viena derīga lieta)
.. un smakojoša
Sveiciens Marsa kolonizatoram! Mums šeit pagaidām ir ūdens)
Tas ūdens jāvadā līdzi pudelē ikdienā pārvietojoties pa pilsētu un jālej uz padusēm un stakli?
Mums šeit ir dušas) Tās ir tādas kabīnes, kurās tev virsū līst ūdens. Varam nomazgāt ne tikai paduses un stakli, jo svīst taču viss ķermenis))
Saprotu, ka marsiešiem šis koncepts nav saprotams, jo pudele un salvetes ir viss, kas jums ir.
Šeit, tas ir kur?
Šeit – uz Zemes. Latvijā.
Kurā tieši punktā būtu iespēja apmeklēt dušu un cik reizes, pārvietojoties, piem. no Mārupes uz Galeriju Rīga, pēc tam un Alfa t/c, un tad uz Vecrīgu, kur paredzēts randiņš kafejnīcā?
Un cik reizies un kur Tu apmeklētu dušu šādā situācijā? :)
Uz randiņu var arī nemīties ar velo, bet citos gadījumos ieiet veikalā mazliet iesvīdis nav nekas traks – vasarā visi cilvēki svīst, ar velo vai bez, gan kungi, gan darbaļaudis)
Ož ne jau svaigi sviedri (ja cilvēks nav slims vai ilgstoši neēd ko šausmīgu), bet izžuvuši, iestāvējušies sviedri. Bet tāpēc jau mēs mazgājam drēbes, vai ne? Vismaz šeit Latvijā ir tāda iespēja. Vismaz es atbraucot mājās, sasvīdušās drēbes lieku mazgāties un pats eju dušā.
Ja ar velo izbrauc vienreiz gadā, tad protams visiem ir asociācijas ar svīšānu utt, bet tomēr, ja brauc diezgan regulāri un nemin pulsā 160+, tad par kādu svīšanu jūs te runājat? Brauc normālā cilvēku tempā… Pēc pastaigas arī vajag dušu?
Nu jā un ja neesi uzvilcis tās smieklīgās apspīlētās getras ar silikona implantiem dibena vaigos, tad neesi īsts riteņbraucējs! Nē, paldies, neesmu velomazohists un tos smieklīgos ietērpus atstāšu īstajiem velo meistariem, kam patīk sviedrēties!
Kurš tad brauc velobiksēs un velokurpēs ikdienā pa pilsētu (nerunāsim par sportistiem, kas savā gaitā dodas ārpus pilsētas)? Velc džinsus, šortus vai skotu svārkus)
Bet pavei, saucot velobikses par smieklīgām tu parādi savus aizspriedumus, es teiktu, ka tur bijusi kāda trauma ar šo lietu. Tikpat labi par smieklīgu varētu saukt celtnieka darba tērpu, vai citu specializētu apģērbu. Tiešām smieklīgi? Atkal izrādi savu nenobriedušo dabu. Tāds nu tu esi.
Ak jā – getras nav tas, ko tu sauc par tām! Getras ir futbolistiem)
Nepretendēju uz profa statusu ceļojumu jomā, bet nespēju iedomāties nevienu situāciju vai pilsētu, kurā es esmu bijis un kurā man ir radusies kaut mazākā velme meklēt velo, lai ar to brauktu – varbūt tikai Miami, lai gan atkal tur nebija neko redzēt – tik dēļ saules un sviedriem. Bet normālās pilsētās ar velo ir bezjēdzīgi – piemēram Rīgā pa Vecrīgu ar velo nepabraukāsi un vēl neskatīsies arhitektūru – tas jādara ar kājām. Pat Rīgas centrā velo nederēs objektu apskatei un tā tas būs visās lielākajās pilsētās – Romā baznīcas un muzeji ir ik pēc kvartāla – kāda tur vēl braukšana ar velo. Un tad vēl pieliekam klāt to, ka esam svešā vietā un kā ar navigāciju braucot, kā ar cilvēkiem vai bedrēm, kuras nezinām… Ceļojumos vai nu ar kājām vai taksi vai sabiedrisko – tas, ja gribam paši ko redzēt. Velo ir tikai labs, lai brauktu pie dabas – neesmu braucis, bet noteikti vasarā gribētu kādreiz Lietuvā kuršu kāpā izbraukt līdz Nidai ar velo, lai gan pat tad pieļauju, ja ietu ar kājām tad pamanītu kādu čūsku vai zaķi vai citu radību, ko braucot ar velo visticamāk nepamanītu.
Miami vasarā būs par karstu un kāpēc mīties, ja var braukt ar bezmaksas MIAMI Metromover vai tiem vecmodīgajiem autobusiņiem!?
Londona, Kopenhāgena, Amsterdama, Malme ļoti labi braucās ar velosipēdiem! Kā jau teicu man velo nav pašmērķis, bet kāpēc iet ar kājām, ja var braukt ar velo?