Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķeza paradīzē? Tesla atlaiž desmito daļu savu darbinieku

    Jaunākie raksti

    Ārzemju mediji vēsta, ka Tesla atlaiž vairāk nekā 10%, jeb aptuveni 14 000 darbinieku visā pasaulē. Šāds paziņojums seko slikti iesāktajam gadam – Tesla pārdevis mazāk elektroauto nekā plānots. Tāpat nesen informējām, ka Tesla neplāno tiešā veidā konkurēt ar ķīniešiem izlaižot lētu elektroauto, bet tā vietā fokusēsies uz pašbraucoša auto izstrādi. Īlons Masks gan ir noraidījis šīs baumas. Paredzams, ka 23. aprīlī Tesla izziņos savus aktuālos finanšu rezultātus.

    Electrek rīcībā nonākusi Tesla vadītāja Īlona Maska visiem darbiniekiem adresēta vēstule un ar tās tekstu vari iepazīties zemāk.

    Over the years, we have grown rapidly with multiple factories scaling around the globe. With this rapid growth there has been duplication of roles and job functions in certain areas. As we prepare the company for our next phase of growth, it is extremely important to look at every aspect of the company for cost reductions and increasing productivity.

    As part of this effort, we have done a thorough review of the organization and made the difficult decision to reduce our headcount by more than 10% globally. There is nothing I hate more, but it must be done. This will enable us to be lean, innovative and hungry for the next growth phase cycle.

    I would like to thank everyone who is departing Tesla for their hard work over the years. I’m deeply grateful for your many contributions to our mission and we wish you well in your future opportunities. It is very difficult to say goodbye.

    For those remaining, I would like to thank you in advance for the difficult job that remains ahead. We are developing some of the most revolutionary technologies in auto, energy and artificial intelligence. As we prepare the company for the next phase of growth, your resolve will make a huge difference in getting us there.

    Thanks,
    Elon

    Ar šādu paziņojumu Masks publiski atzīst, ka ir nofeilojis. Tā vietā, lai uzlabotu savus produktus un klientu apkalpošanas līmeni, viņš ir izvēlējies Teslu nolaist podā. Un izdarījis to uz savu darbinieku rēķina. Kā cilvēki no autoindustrijas norāda komentāros, auto ražošanā ar hastlojoša stārtapera attieksmi tālu netiksi, jo mašīnas ir produkti, kas tiek izstrādāti gadiem ilgi un vēl ilgāk tiek ekspluatēti. Ja pret saviem darbiniekiem izturies kā pret vienreizējās lietošanas atkritumiem, nevari sagaidīt nekādu lojalitāti un vēlmi savu laiku ieguldīt šādā uzņēmumā. Paredzu, ka šis Maska solis arī būtiski ietekmēs potenciālo darbinieku vēlmi izskatīt Teslu par savu nākamo darba vietu un šī ir kārtējā pile arī potenciālo klientu pacietības kausā. Nevarētu teikt, ka Masks ar savu rīcību ļoti motivē pirkt viņa produktus. Arvien biežāk varam dzirdēt, ka šie produkti varbūt arī tehniski ir saistoši, taču Maska saistība tiem rada negatīvu nokrāsu. Ko tu par šo domā?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    53 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janis
    15.04.2024 15:58

    EV entuziasti apgalvos, ka EV tirdzniecība joprojām turpina pieaugt eksponenciāli un viss ir bumbās :D

    Profs
    15.04.2024 15:58

    Kristapa apsēstība ar Teslas un Mask “nolikšanu” laikam būtu atsevišķas tēmas vērta – es gan arī esmu jau sen teicis, ka Tesla kā tāda ir stipri pārvērtēta, taču nevar noliegt arī faktu, ka mašīnas kā tādas jau nav nemaz tik sliktas, tik dārgas. Bet darbiniekus atlaiž arī lielās auto ražošanas kompānijas un kaut kā ts tieši pārdošanas apjomus neietekmē. Tas, ko nenovērtēja Tesla ir, ka kamēr tā modelis ir unikāls, būs publika, kas to pirks par tādu naudu, bet jo vairāk ir tādas mašīnas, jo mazinās unikalitāte un samazinās “zīmola pircēju” interese, kamēr proletariātieši tomēr vairāk skatīsies uz galējo cenu un tur Tesla zaudē un zaudēs ķīniešiem… Kā būs nākotnē – grūti teikt, jo tomēr Tesla ir mega pārkredidēta un ja akciju cenas nokritisīsies par 50%, tad arī varētu kompānija neizvilkt…

    xs1
    15.04.2024 16:08
    Reply to  Profs

    Jau rakstīju, ka spriežot pēc tā kādos tempos Ķīna ienāk Eiropā un viņa ienāk jau samērā brīvi, kā tas bija pacmit gadus atpakaļ, tad nekas rožains nebūs vietējam uzņēmējam … cik saprotu, tad pa Latino pusi ķīnieši tāpat plosas un atsēdina arī tās puses tirgus … bet nu manuprāt cik lasīts, tad liela daļa autoražotāju pēdējos gados ir pieņēmuši lēmumus optimizēt ( optimizēt nevis atlaist ) darbinieku skaitu, lai savilktu galus …

    Profs
    15.04.2024 16:19
    Reply to  xs1

    vispār jau pēdējos gados bija milzīgs deficīts – zemās procentu likmes ļoti sekmēja jaunu elektro auto tirdzniecību un tad gandrīz visi pieņēma darbiniekus. Tesla nebūs vienīgā, kas atlaidīs darbiniekus – ASV ir vēl citi auto ražotāji, kas arī saskarās ar noieta problēmām un ies līdzīgu ceļu un pēc 1-2 gadiem lasīsim, ka to dara arī Eiropā…

    15.04.2024 16:07

    Ja teksts ir autentisks, tad Musks gandrīz kā mūsu kaimiņzemes “kuļībini” ar savu “negatīvo izaugsmi” – “we prepare the company for our next phase of growth” / “This will enable us to be lean, innovative and hungry for the next growth phase cycle”, bet izrādās, ka ~10% darbinieku visu to kavē un neļauj .. :)

    Sergejs
    17.04.2024 12:53

    Nu a kur tad teksti par šādu tēmu nav diršana, visi cenšās šudu ietīt skaistā iepakojumā😁, piemēram:
    1. Gatavojamies uzsākt bankrota procedūru – izvērtējam stratēģiskās alternatīvas
    2. Mušu firmā valda bardaks, haoss un nenormāls stress – dinamiska darba vide
    3. Mani izmeta no darba – iešu meklēt jaunus izaicinājumus

    bomarstiim
    15.04.2024 20:31
    Reply to  Reinis Rozitis

    “Some of you may die, but it’s a sacrifice I am willing to make.”

    Krotow
    16.04.2024 15:10
    Reply to  bomarstiim

    Mhm, Maskam ir zināma līdzība ar lordu Farkvadu, ir..

    Last edited 3 months ago by Krotow
    Biteme
    15.04.2024 16:29

    Kamēr Ķeslai nav normāla servisa tuvumā, tikmēr runas par to ir vienkārši gaisa satricināšana.

    Fedja
    15.04.2024 16:35
    Reply to  Biteme

    A kas šitais ir: https://teslaservice.lv/
    Tev nepatīk, jeb arī tu dīvāna experc, kas ar teslu nav braucis, nav remontējis, bet viedoklis ir!?

    Fedja
    16.04.2024 10:43

    Oficiālais skaitās labāks, ja? Man ar behu pie Oficiālā Wess nebija tā labākā pieredze.
    Nomainīja lukturu skalotāja sūknīti, kurš pēc 2 dienām sāka tecēt. No-name servisā man vēlreiz to wesa likto sūknīti nomainīja par 6x mazākām naudiņām un viss strādā godam. Kad panelī iedegās ziemassvētku eglīte, Wess piedāvāja mainīt pilnpiedziņas moduli par 2 000 euro, bet no-name servisā atjauca vaļā to moduli un nomainīja plastmasas zobratu. Kopējās izmaksas zem 100 euro ar darbu un detaļu.
    Jaunam auto garantijas periodā ir vajadzīgs dīlera serviss, ja visu taisa pa garantiju bez maksas, bet lietotam auto tas serviss bijis nebijis. Galvenais atrast labu servisu un meistaru kam uzticies!

    Fedja
    16.04.2024 15:56

    Nu nezinu kad pienāks tā diena, kad pirkšu jaunu EV. Tu tak ar ņēmi lietotu EV, nevis jaunu, kā lielākā daļa Latvija auto braucēju! :D

    Biteme
    15.04.2024 16:43
    Reply to  Fedja

    Jā, es nepareizi uzrakstīju – gribētos tomēr, lai garantijas laikā būtu serviss kas oficiāli atbild par defektu izvērtēšanu un novēršanu. Pēc tam derēs arī Fedjas serviss, ja ir labas atsauksmes.

    15.04.2024 16:47
    Reply to  Fedja

    > Tev nepatīk

    Nu sit nost, bet kaut kā nepatīk, ka pie remonta darbiem ir “Suspencijas remonts” :)

    Biteme
    15.04.2024 17:05
    Reply to  Reinis Rozitis

    Bet laiks/summa ir pēc būtības vai no pirksta? Saukt viņi to var kaut vai par sūdu uz pekas, kamēr paskaidro kas ar to domāts, tas ir bijis iekļauts sākotnējā sarakstā (vai saskaņots darbu laikā) un nav tufta naudas izspiešanai.

    Mārtiņš U
    15.04.2024 17:09

    Kurš lielais uzņēmums nav atlaidis darbiniekus?

    n0@$$
    15.04.2024 17:24

    Man liekās pirms 3-4 gadiem Tesla darīja tieši to pašu. Jo visos uzņēmumos uzkrājās darbinieki ,kas dara neko. Teslai jauni virzieni roboti un AI ,kas nav jauns ,bet smags.

    n0@$$
    15.04.2024 17:26
    Reply to  n0@$$

    Kā te stāsta ,ka no twitera atlaida 30 -50 % darbinieku un viņš strādā ,bet saka tas ir slikti ,kas?

    n0@$$
    15.04.2024 17:36

    Tesla to lay off 9% of workers as part of restructuring plan
    The company estimates that it has more than 42,500 employees around the world
    Rajeshni Naidu-Ghelani · CBC News · Posted: Jun 12, 2018 2:34 PM EDT | Last Updated: June 13, 2018

    n0@$$
    15.04.2024 17:38
    Reply to  n0@$$

    Pat tik sen gadi gan lido….

    n0@$$
    15.04.2024 17:52
    Reply to  n0@$$

    Nu Skuteli ,kā attaisnosi savus izdomājumus? un melus.

    16.04.2024 02:05
    Reply to  n0@$$

    Kristapam atliek tikai virsrakstam sākumā pielikt ‘Atkal’ .. :)

    mini
    15.04.2024 18:46

    Teslas / Elona fanboyi ir izsmiekla materiāls

    n0@$$
    15.04.2024 21:32
    Reply to  mini

    Vienkārši ir fakti un patiesība. Un ir dažu cilvēku izdomājumi un meli. Slikti ,ka tie bieži ir žurnālisti.

    n0@$$
    15.04.2024 21:20

    Tie ir tik fakti. Neesmu nevienam fans. Uzminat ,kas notika ar Teslu 2019 gadā? Patstāvīga peļņa un Model Y. Fords un VW ar atlaida nesen kaudzi darbinieku par to nebija nekādu prieku?!

    Jānis
    15.04.2024 17:51

    2024 gada beigās Eiropas pārdotākais elektro auto tāpat būs Tesla. Tad sanāk šis raksts ir feils?

    n0@$$
    15.04.2024 18:04
    Reply to  Jānis

    2024 gadā pasaulē pārdotākais auto(neatkarīgi no degvielas) būs Tesla.

    mini
    15.04.2024 18:48
    Reply to  n0@$$

    Elona bilde jums pie sienas guļamistabā :D

    Bats
    15.04.2024 19:12
    Reply to  mini

    Šī ir prognoze. Var nepiepildīties. Šobrīd drīzāk izskatās, ka piepildīsies. Pieprasījums pēc EV ir elastīgāks nekā pēc iekšdedzes. Vienu brīdi, kad degvielas cena rīvējās gar 2EUR/litrā, pieprasījums strauji pieauga, tad sāka kāpt gāzes cena un tai nopakaļ elektrība panāca degvielu. Pieprasījums kritās. Turpinoties uzbrukumu eskalācijai starp Irānu un Izraēlu un Ukrainas dronu trāpījumiem Krievijas naftas pārstrādes rūpnīcām, degvielas cena atkal varētu kāpt. Nestabils tas fosilo degvielu tirgus.

    REALAIS
    15.04.2024 19:34

    Tik agresīva reakcija uz Teslas lietām? Kaut ko viņi pāri ir izdarījuši Kristapam?

    Pašam būtu liela kompānija neatļautos rakstīt tiešu patiesību, ka pērk visu mazāk. Gribētu redzēt, kā Kursorsm tpu tpu tpu nāktos samazināt štatus un pats uzrakstītu visiem, ka tas notiek, jo viss nav tik rožaini vairāk un iet uz leju viss. Tad arī esošie darbinieki tītos projām, jo domātu, ka kuģis grimst.

    Tam ir domātas PR nodaļas.

    mini
    15.04.2024 19:58
    Reply to  REALAIS

    Kā raksta par Teslu, tā Elona fanboyiem sāk kājas trīcēt :D

    REALAIS
    16.04.2024 16:01
    Reply to  mini

    Tad jau tu būtu Elona anti-fanboys :)) bērnišķīgs tavs komentārs

    REALAIS
    16.04.2024 15:59

    Līdz brīdim, kad kompānija ir ļoti liela. Neveiksmīgs salīdzinājums no manas puses, jo Kursors nav biržas kompānija un ir pavisam cita būtība.
    Ja kompānijai nav izaugsmes, tad arī kompānijas nebūs. Bizness augstākajos plauktos ir nežēlīgs, un kad jau ir iesaistīti akcionāri, tad ir pavisam cita vadīšana. Nevienā brīdī nesaku, ka labāka, bet tāda šobrīd ir sistēma ar šāda veida ekonomiku.
    Uzņēmumam ir vai nu manāma un prognozējama izaugsme vai arī uzņēmumam ir jāsamazina darbinieku skaits. Teslai ir vēl tāls ceļš līdz stabilai autobūves kompānijai un ceļš nav rožains. Cik ir vēl jaunu autokompāniju, kas ir spējušas izsisties? Tas nav ikdienas pasākums. Audz, audz, restruktirizējies un mēģini atkal augt.

    Jūrnieks
    15.04.2024 22:31
    Reply to  REALAIS

    Bāc, ko jūs klūpiet Kristapam virsū!?!?
    Uztaisiet alternatīvu un tad irshiet!!!
    Lieliska vieta, raksti! Noteikti laba alternatīva vēsturiskajam BOOT!
    Malacis, Kristap un visa komanda!!!

    REALAIS
    16.04.2024 15:54
    Reply to  Jūrnieks

    Kontekstu vispār palaidi garām. Kaut kā šādi agresīvus rakstus nevar izlasīt par VW, BMW, Stellantis, kad kompānijas samazina apjomus jebkādu iemeslu dēļ. Uzreiz brendo kā Tesla fanbojs… Paši Kursorā konstanti raksta par Elon Musk un Teslām vairāk nekā par citiem ražotājiem.

    n0@$$
    15.04.2024 22:19

    ”With this rapid growth there has been duplication of roles and job functions in certain areas.”’viņi pat uzraksta patiesību ,bet izlasīt nemāk.

    Janis
    16.04.2024 07:08

    Kristaps regulāri izsmej divas lietas, Teslu un kriptovalūtas! Uzminiet kāpēc?

    mini
    16.04.2024 07:51
    Reply to  Janis

    Te nav Elona atbalss kambaris Twitter, ko ir tikai viņa pozitīvās lietas liek. Ja kaut kas nepatīk, droši dodies prom, nekas nebūs zaudēts.

    Skābene
    16.04.2024 10:49
    Reply to  Janis

    Kā lai nesmejas, ja Tesla akcijas šūpojas uz viena viļņa ar kripto tirgu! :)
    Šodien Kripto tirgus nokritās par ~5% un Teslas akcijas nošļūca par 5,59%.

    Janis
    16.04.2024 11:59
    Reply to  Skābene

    Kad kripto tirgus izauga 10% dienā nesen vai tad to kāds pamanīja? Jeb redz tikai kritumus? Neesmu piramīdu fans, bet fakts paliek fakts

    Kupra
    16.04.2024 12:58

    Visas lielās kompānijas kaut kādā brīdī aplaužas un atlaiž savus darbiniekus. Domāju normāls biznesa izaugsmes process. Lielos vilcienos varētu teikt – lielais cilvēku (jeb pircēju) noskaņojums attiecībā uz elektroauto iegādi kā tādu un nenoteiktības apstākļi ir tie kas mazākumam cilvēku (jeb darbiniekiem) ir jāiznes.

    16.04.2024 16:12
    Reply to  Kupra

    > Domāju normāls biznesa izaugsmes process.

    Šis ir kā reiz tas bēdīgākais – “augšas menedžments” ir panācis, ka 10k cilvēku tur, 10k-šur ir “normāli” – “business as usual” .. jebšu nu sliktākajā gadījumā kādam jāātver kāds “zelta izpletnis” :)

    StarMark
    17.04.2024 22:14
    Reply to  Reinis Rozitis

    Tad kad pie tevis strādātu 140 743 darbinieku un pēdējos 2 gados būtu pieņēmis darbā gandrīz pusi no tā skaita, tad gan jau darītu tāpat, ja redzētu, ka EV pārdošanas sabremzējas. Neskaidros apstākļos, kad ir jāiet uz priekšu, ir ļoti grūti noteikt optimālu darbinieku skaitu. Īpaši ja ir šāds darbinieku skaits. Pats esmu strādājis uzņēmumā kur bija 1500 darbinieku un to jau bija grūti kontrolēt un vadīt. Kur nu vēl 141 000 🤭 Tur jābūt ļoti lielam māksliniekam.

    17.04.2024 22:20
    Reply to  StarMark

    > Tur jābūt ļoti lielam māksliniekam.

    Kā tad, var vēl uz kādu uzņēmumu ar izlietni aziet ..

    Krotow
    16.04.2024 15:12

    hastlojošs stārtaperis – kas tas tāds? Šo, lūdzu, paskaidrot cilvēku valodā. Būtu labi ja latviešu.

    Musko, tikai pa premium galu plosoties un uz klientiem neklausoties, beidzot aplauzās.

    Biteme
    16.04.2024 15:48
    Reply to  Krotow

    Latviski nebūs – bet sapratīsi. “Маск – нехороший человек, редиска”

    Leiputrija
    17.04.2024 20:52

    Nekas pārsteidzošs. Elektroautomašīnu industrija Rietumos un Eiropā ir krietni kritusies. Ķīna ar savām lētajām EV ieņem Eiropas tirgu. EV cenas ir zemākas kā Teslai un nobraucamā distance ar vienu uzlādi ir līdzvērtīga Teslai.
    Pati strādāju EV lādēšanas kabeļu un portatīvo lādētāju ražotnē un zelta laiki bija tikai 2022.gadā. kopš tā diez ko labi neklājas. Konkurence liela un jācenšas izsisties ar kvalitāti. Šitie dilto automašīnu trendi nav uz ilgu laiku, es tā ceru.

    Reklāma