Web Analytics
More
    Reklāma

    Startējis “Latvijas Gada motocikls 2024” konkurss

    Fotogrāfijas autors: LETA foto

    Jaunākie raksti

    Jau devīto reizi startējis “Latvijas Gada motocikls” konkurss un šoreiz tajā pieteikts ļoti kupls skaits dalībnieku – 30 motocikli un motorolleri. Daži no tiem arī elektriskie braucamrīki. Konkursa mērķis ir palicis nemainīgs – apzināt un veicināt Latvijas motopasaules aktivitātes, pievērst uzmanību motociklam kā transporta, atpūtas, sporta un izklaides objektam.

    Energica Experia – viens no elektriskajiem konkursa dalībniekiem

    No 12. aprīļa līdz 2. maijam t/c “Mols” ikviens interesents var aplūkot konkursa dalībniekus un 13. jūnijā plkst. 12:00 turpat arī norisināsies svinīgā uzvarētāju apbalvošana.

    ReklāmaAdvertisement

    „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

    1. Honda NX500 ABS 2024
    2. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
    3. Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
    4. Triumph Scrambler 400 X 2024
    5. Motto Guzzi V100 2024
    6. Aprilia Tuareg 660 2024
    7. JAWA OHC 650 2024
    8. BSA Insignia Red 2024
    9. Moto Morini Calibro 650 2024
    10. Moto Morini SEIEMMEZZO STR 650
    11. Mash Belena 125 2024
    12. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
    13. Royal Enfield Super Meteor 650 2024
    14. Royal Enfield Interceptor 650 2024
    15. Royal Enfield Classic 350 2024
    16. Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
    17. BMW R1300 GS 2024
    18. BMW F900 GS 2024
    19. BMW R12 RnineT
    20. Lambretta V 125 2024
    21. CF Moto 700 MT 2024
    22. CF Moto 800 MT 2024
    23. MBP C1002V 2024
    24. V MOTO 2024
    25. Indian Sport Scout Limited 2024
    26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
    27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
    28. KTM SMT 890 2024
    29. KTM Duke 990 2024
    30. Energica Experia
    Konkursa žūrija un organizatori (LETA foto)

    Arī šogad Kursors.lv autoriem Kristapam Skutelim un Reinim Traidās būs tas gods piedalīties šī konkursa žūrijā un novērtēt konkuram pieteiktos motociklus. Mēs plānojam gatavot arī individuālus motociklu testus visas šīs motosezonas garumā un patiesībā jau tiek plānoti pirmie testi. Droši padalies komentāros ar savām domām par šī gada konkursa dalībniekiem un pastāsti, kurus motociklus mums pavisam noteikti vajadzētu notestēt.

    Pagaidām vari iepazīties ar mūsu domām par pagājušā gada konkursa dalībniekiem, kā arī Reinis bija sagatavojis arī 2023. gada Gada motocikla – Moto Morini SCR 650 apskatu. Arī šogad konkursam ir pieteikti padaudz ķīniešu veidotu un ražotu motociklu – palūkosim, kā tiem veiksies šoreiz.

    Kāpēc Moto Morini SCR 650 ir Latvijas gada motocikls?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    36 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Aivars Meijers
    12.04.2024 15:47

    Gaidīšu Triumph Scrambler 400 X apskatu.
    Tas man ir pretendentu sarakstā, bet neesmu drošs ka neapniks jau pirmās sezonas vidū. Indieši slavē, bet viņi mazāki un vieglāki par vidējo latvieti.

    Interesanti ka Yamaha nav pārstāvēta kamēr Royal Enfield teju visu atveduši un SEIEMMEZZO STR optimistiski cer uz atkārtotu veiksmi.

    Janis
    12.04.2024 20:52

    Izbrīna, ka katru gadu tiek reklamēta lapa gadamotocikls.lv, bet tur ierasti nekā jauna nav. Arī tagad jaunumi beidzas jau 2023.gadā.
    Attiecībā par vairāku moču neesamību, imho, komerciāls konkurss. Kam reklāma nav vajadzīga, tas arī izvēlas nepiedalīties. Līdzīgi kā Outdoor ar katru gadu paliek tukšāks un pliekanāks.

    Zoom-Zoom
    13.04.2024 09:54

    Pēc kāda principa nominēti tie 30?

    Profs
    13.04.2024 11:46

    neveiksmīgā brīdī startējis – viens moto…. nofilmēts un noķerts lidojot uz 200km/h, kamēr cits moto… pamanījās ar 100km/h palikt uz Akmens tiltu….

    Jānis
    13.04.2024 14:15
    Reply to  Profs

    Čalim bija 23 gadi, A kategorija no 24. Kaut ko samācījies un spiež tik. Tas liels, smags, augsts mocis. Asi bremži. Neskatījās nekur. Atapās. Stresā nospieda pilnā ručkā priekšējos. Pārkrita. Tie lielie tā dara ar visu ABS. Arī “žiletisti” šitos tā met. Pašam mocis virsū. Iekšēja asiņošana, lūzumi un pie Dieviem. Piekrītu, Rīgā brauc pa traku. Tā kā šogad brauc es nezinu. Nāvi meklē. Protams, jo ilgak esi un gribas. Tomēr moci braukt es teiktu filozofija vairāk nevis dot ručkā. A ko tālāk. Man pašam bij tikko līkumā akmeņi uz asfalta, ko fure uzrāvusi. Pēc idejas extrēmi bremzēt vajag pašam ik pa laikam atkārtot. Stresā tāpat hvz kā tur būs. Runāt vajag vienmēr un daudz. To Akmens tilta video principā vajag skatīties pirms katra izbrauciena, ja miera nav.

    Jānis
    13.04.2024 14:22
    Reply to  Jānis

    https://youtu.be/JzHWxsosuVk?si=dzvNACbac_NoYzeP Kaut kā tā. Tirgotāji jau arī vainīgi! Reklamē vajag tev jaudīgāku. Ātrāku. Lielāku. Prieks ka kursorā runā un pat augstāk priecājas tur 400 kubi mocis un tā.

    Profs
    13.04.2024 14:37
    Reply to  Jānis

    tirgotāji nav vainīgi, bet ražotāji – vispār jau akmens tilta gadījumā var pat tuvinieki izvērtēt vai nav pamats ražotāju iesūdzēt tiesā – jā – rupji pārkāpa noteikumus, BET tas nebija iemesls, lai ietu bojā! Video redzams, kā faktiski jau mocis bija sabremzējies un tik tad uzmeta kūleni – viennozīmīgi ļoti liels ražotāja fiasko, jo nu īsti nav normāli, ka mocis var uztaisīt salto, ja bremzes nospiež uz max zem 50km/h…. Cits stāsts būtu, ja tā būtu noticis pie lieliem ātrumiem.
    Un ir jau otrs aspekts – visticamāk ļoti neveiksmīgs kritiens un lauzta spranda un nāvi nekavējoties – ātrums sadursmes brīdī nebija tik liels un cik nu moča svars krītot mašinai buktes uztaisīja…

    Profs
    13.04.2024 16:04

    Bet es jau rakstu – izvērtēt. Ir “vieglais” ceļš – atvērt moča lietošanas instrukciju un ja tur nebūs rakstīts latviešu valodā, ka pie maziem ātrumiem bremzējot mocis var uz līdzenas vietas apmest kūleni, tad īsti neko nevajadzēs pierādīt un ražotājs būs vainīgs. Grūtais ceļš būtu, ja tur būs rakstīts brīdinājums un tad var sākt juristi diskutēt cik tas saprotami, cik tas uztverami un cik attiecas uz konkrēto gadījumu un vai vispār tādus močus drīkst tirgot. Bet jebkurā gadījumā – ja es nopērku mašīnu un braucot ar to uz ceļu ieraugu izskrējušu dzīvnieku vai citu šķērsli un nospiežu bremzes līdz galam es sagaidu, ka mašīna neuzmetīs kūleni… Ar močiem jau tā pat vajadzēja būt…

    PS es galīgi neattaisnoju to moču braukšanas stilu un vēl raušanu ratā Rīgas centrā – tik par to niansi, ka ražotāji dzenoties pēc lielākas peļņas ražo brāķi:) Te jau pat speči varēja uztaisīt apskatu par konkrēto modeli un ražotāju un domāju, ka citi ražotāji-konkurenti vēl par tādu rakstu samaksās:)

    KaliLinuxUser
    13.04.2024 16:32
    Reply to  Profs

    Ja motociklam ir ABS atslēgts vai braucējs stāv kājās (svarojums nepareizs) tikai tad šādu joku var izdarīt. Ražotājs te galīgi nav vainīgs, vismaz motocikla. Drīzāk jau braucēja ražotāji, tos Forda šoferis varētu iesūdzēt. Priekš kam viņam auto sasists un vēl jāskatās uz nositušos lohu, ja auto šoferis ne pie kā nav vainīgs?

    Jānis
    13.04.2024 18:14
    Reply to  KaliLinuxUser

    tas nav ar abs saistīts, ja vien gudrāks kas nav tur. baikus
    šitā met biežāk. masas maiņa. dakša.

    Jānis
    13.04.2024 18:11
    Reply to  Profs

    Es nenopirku vienu moci dēļ aklās zonas. Es pārkārtojos un neredzēju blakus auto. Nu i nafig tādu modeli. Kasjaki 101 močiem.
    Es runāju par mārketingu. To ka pārdod lielāku, jaudīgāku un dārgāk. To ka džeki saklausas muļķibas un dzerot alu, ai tu knapais brauc ar kaut kādu “drazu”.
    Kokā ar visu var iebraukt. Bieži drazas ir vieglākas, ekonomiskakas, nav tik asi bremži. Cilvēks būs priecīgs braucot, nevis nositoties. Akmens tikta vaina bija testosterons un jaunība. Viņam nebija moču kategorija, uz laukuma kāds onka ko vismaz būtu izstāstijis. Nu a ražotājs neko. Močus šitā met. Ir džeki, kas uz jumta uzlec un nekas nenotiek. Tikai izbīlis.

    Jānis
    13.04.2024 17:56
    Reply to  Profs

    Jā tas no modeļa atkarīgs. Tomēr es pats cenšos elektroniku nepārbaudīt. Es kat ko laukumā bremzēju aizpagājušogad, tas ar dīvaini uzvedās. Kāja un roka tad. Tur tajā extremajā vajag balansu. Es esmu par elektroniku!Vecos jau tā nav.

    Slais
    13.04.2024 18:45
    Reply to  Profs

    Kas tas par sviestu?
    Kādu ražotāju vel iesūdzēt?
    1. Tas bija 1190 adventure. Ar visu ABS tur var stopiju uz priekšējā uztaisīt. (Ir motocikli kuriem to nevar izdarīt).
    2. ABS var atslēgt un tas var nedarboties.
    3. Džeki ar velosipēdiem
    Ir sprandas lauzuši un bijuši gatavi uz vietas, savukārt citi ar motocikliem uz koplietošanas ceļiem pie 250+ krituši un izdzīvojuši. To neviens nekad Tev negarantēs.
    4. Tikai un vienīgi paša motociklista vaina. Atvilka, paskatījās pa kreisi ieraudzīja šķērsli, sāka bremzēt, saprata, ka auzas un pārspieda. VISS. Ne tur A ne tur B, motocikls ļoti ātri ievelk ātruma un agresijas valdzinājumā, tā ir bijis vienmēr un tā arī būs. Tas, ka kādam tas ir pēdējais brauciens galīgi nav nekas neparasts, te sanāca video un cilvēkiem ir par ko parunāt, apspriest un tēlot gudros, lai gan liela daļa ne ir braukuši, ne brauks.

    Līdzjūtība tuvuniekiem, esam uzmanīgi un mācāmies braukt, vēlams bez visiem abs,traction un wheelijukontrolēm.

    Karlis
    13.04.2024 21:47
    Reply to  Profs

    Viss pareizi. Pats visā situācijā vainīgs.
    Reizām paliek neatbildēts jautājums … uz ko viņš cerēja piekopjot šādu braukšanas stilu?
    Nekā personīga, bet tā bija viņa izvēle.
    Ja vēl nebija A, tad īpašnieks maksās regresu par sasisto auto. Un principā tas ir pareizi.

    Trx450
    14.04.2024 15:12
    Reply to  Profs

    Vēlreiz apskaties to video. Tas raideris gribēja uztaisīt pašnāvību. Un pedējā sekundē pārdomāja. Un psiholoģiski , instinkti, ja dzīvībai draud briesmas cilvēks risina problēmu ar kustību uz priekšu. Ne pa labi, ne pa kreisi. Ne uz aizmuguri. Un noteikti izspieda sajūgu un bremzi kopā. Tikai ģēniji šādā situācijā palaistu moci vaļā un atspertos uz augšu. Nemaz neizskatot tādu variantu kā bremzēt. Bet kā noskaņot sevi uz to ka turēties un būt uz motocikla nav droši. To var smadzenēs tikai ar pieredzi izmainīt. Jā jūti ka nebūs labi. Laid vaļā lec nost. Varbutība ka paliksi dzīvs palielinās.

    Last edited 1 month ago by Trx450
    Ivis
    15.04.2024 09:30
    Reply to  Trx450

    Ja būtu apguvis nopietnu braukšanas apmācību, ne tikai B vai A kategoriju, zinātu, ka lekt/krist no moča ir nepareizākā no darbībām. Ir citas, efektīvākas, lai izdzīvotu šādās situācijās. Diemžēl šis pasažieris arī nebija apguvis + pieredzes trūkums.

    Slais
    13.04.2024 18:31
    Reply to  Profs

    Kas tur tāds?
    Motocikls nav automašīna tur prasmju līmenim jābūt krietni augstākam.
    Savukārt kas attiecās uz agresīvu braukšanu, tikai mieru – starp auto vadītājiem to reāli ir vismaz 100x vairāk, kamēr tas tā būs, šo negadījumu uz Akmens tilta var uzskatīt par statistikas kļūdu.
    Haips gan labs, vismaz medijiem ir par ko rakstīt…

    Jānis
    13.04.2024 18:20
    Kkā tā
    14.04.2024 09:02

    Kristaps bildē pie reizes veic arī bruņu vestes testu?

    Biteme
    14.04.2024 10:33

    Nav bijusi doma paņemt klāt velo? Kā tehnikas nerdam vēl viens lauciņš, ko testēt un aprakstīt arīdzan būtu)

    Profs
    15.04.2024 09:51
    Reply to  Biteme

    nopietni?:) nespēju iedomāties, ko testēt velo – zinu, ka ir velo par padsmit tūkstošiem ar visiem ABS, elektronisko sajūgu un ātrumpārslēdzēju un citām fīčām, bet lai to novērtētu ir jābūt ģeniālam braucējam – 99% publikai nebūs atšķirības vai brauc ar 150 euro vērtu velo vai 10k vērtu velo. Bet velo ar motoru jau nav velo!

    Māris
    14.04.2024 11:14

    Konkursā piedalās tikai viens elektromocis?

    Karlis
    14.04.2024 23:25

    Šķietami liekas, bez tuvākas goglēšanas … lielākā daļa ir Ķīnā ražoti. Tātad tie ir ķīniešu motocikli.

    Janis
    15.04.2024 20:06

    Par to “labi” gan varētu padiskutēt. Kamēr veikalā, smuki un spoži ir visi. Bet ir dzirdētas ļoti sliktas atsauksmes par motora resursu ar kautkādiem sf vai līdzīgiem burtiem. Ja mocim vajag motora kapitālo remontu pie 40k, manuprāt, tas nav normāli.

    Reklāma