Kaut arī iPhone ir populārākais viedtālrunis ASV, kurā jau no palaišanas brīža ir pieejama Apple Maps izstrādātā digitālo karšu un navigācijas sistēma, lietotāji tik un tā pārsvarā izvēlas izmantot Google Maps servisu.
Uzņēmuma MarketWatch veiktajā pētījumā atklājies, ka 70% viedtālruņu īpašnieku ASV izmanto klasisko Google Maps lietotni, lai iegūtu informāciju par fotoradariem. Tādējādi izvairoties no sodu saņemšanas. Otrajā vietā ar 27% seko Waze, kas arī pieder Google, un jādomā, ka ir krietni populārāka tieši Eiropas tirgū.
Tikmēr trešajā vietā ar 25% ierindojas Apple Maps. Līdz ar to var spriest, ka Google radītie servisi ieņem lielāko daļu tirgus. Tiesa, jāpiezīmē, ka pētījumā ņemts vērā fakts, ka lietotājs vēlas izvairīties no fotoradariem, un Apple serviss šādu informāciju nemaz nesniedz. Līdz ar to no šāda aspekta diezgan loģiski, ka uzvar Google servisi.
Šo faktu interesantu padara arī tas, ka ASV katru gadu noteikta daļa Android lietotāju pārslēdzas uz iOS vidi, līdz ar to palielinot iPhone lietotāju skaitu. Taču tik un tā navigācijai tiek lejupielādētas un izmantotas Google Maps un Waze lietotnes, kas norāda uz Apple Maps nespēju sniegt autovadītājiem nepieciešamo informāciju.
Ceļojumos ārzemēs mēdzu izmantot Apple Maps, pārsvarā ceļoju bez mašīnas, un saņemt navigācijas norādes uz Apple Watch ir ļoti ērti, it sevišķi,kad piešaujas pie haptic feedback, var staigāt kā vietējais un nelūrēt uz ekrānu vispār.
Google Maps tas pats arī ir iespējams. Visos ceļojumos tā staigāju.
Nu…. Waze sen jau palicis ir par draņķi(principā kopš google nopirka, varēja jau sākt manīt visādas dīvainības, laikam speciāli kropļo)..
Nesaprotu tos kas vēl pie šī produkta turas(laikam policijas ziņošana ir pārak mīļa) jo takš jaskrien ir ar +15/20 kur jazin sie slepņi lai izvairītos no soda!!!
Pāris gadus jau izmantoju Here wego(bijušo nokia maps) aplikāciju, karte daudz precīzaka un detalizētāka, ‘maršrutu’ daudz sakarīgāk sastāda un ir tā pati traffic update, kas nāk no googles.
Kā arī var lejupielādēt kartes priekš bezsaistes režīma un ja ‘pazūd’ internets, aplikāciju brīvi vari izmantot, nevis tikai iekešoto maršrutu, kā wāzei. Nē nu jā- nav policijas ziņojumu, bet tas man galīgi nesasista!
P.S. Reiz ar sievu veicu testu izbraucām vienlaicīgi viņa ar waze, es ar here.(100km maršruts, Baldone-Ziemeļblāzma Rīgā un gala punkts Līvu akvaparks Jūrmalā) Tā lai izvazā cauri visai rīgai, savādak jau pa taisnu šoseju, visi rāda vienādi.
Neko nemainot, ievērojot csn, speciali neskrienot, kā arī nenovirzoties no marsruta, kā rāda tā brauc, ar wāzi akvaparkā, sieva bija ~8min vēlāk. ;) Sakritība vai nē, kopš sī brīža arī viņa pārcela visus savus saglabātos favorītus uz here un izdzēsa waze aplikāciju.
Es atvaijojos, bet tavs pieminētais maršruts jau arī ir braukšana pa taisnu ceļu… Tilti jums abiem bija vienu un tie paši, tur nav variantu – Dienvidu tilts un Vanšu. Tālāk Piedrujas, Varoņu turp. Atpakaļ Ganību dambis. Tu gribi teikt ka kādu Vāze vazāja pa pagalmiem? :D
Waze iekš LV pirms kāda laika bija pasaulē otrā lietotāju %, uzreiz aiz izstrādātājiem Izraēlā.
Avota konteksts: ‘Waze ranks Latvia as second best country in the world to drive’
Cienījamais kursors lietotāj ar komentāru: ‘Waze sen jau palicis ir par draņķi (principā kopš google nopirka) [..]
Cik zināms: ‘Facebook uses over USD 1bn deal for GPS app Waze’
– kauko nejauc gadījumā?
Google pārtrumpoja, samaksājot 1.3 bn
un tu?
Waze was acquired by Google for $1.3 billion. Waze’s then-100 employees received about $1.2 million on average: the largest payout to employees in Israeli high tech.
Skaidrs. Jautātājums – kāda jēga google servisam nodrošināt tādu funkcionalitāti, kas pārspēj Maps lietojamību? Domāju, ka ir otrādi – Maps sastrēgumu attēlošanai tiešsaistē varētu lietot Waze algoritmu un datus
Vot to gan nevajag, tieši tas kā Waze attēlo sastrēgumus man visvairāk nepatīk, un tieši tāpēc lietoju GM, lai gan speed limitus labāk attēlo Waze.
Waze nereti sastrēgumu parāda tikai tad kad tu jau stāvi viņā. GM traffika attēlojums man patīk daudz labāk, ar dažādu krāsu gradientiem, labi redzams kurās ielās ir kāds trafiks, labi n oder lai manuāli izvēlētos pa kurieni braukt, neveidojot maršrutu
nopirka konkurentu, lai pamazām likvidētu. varbūt nokopētu kādu fīču vai divas…
> 100km maršruts .. Tā lai izvazā cauri visai rīgai, Neko nemainot, ievērojot csn, speciali neskrienot, kā arī nenovirzoties no marsruta,
..
> sieva bija ~8min vēlāk.
Katrs lieto to, kas viņam ērtāk .. bet nu pie tā nonākt (jebšu stāstīt citiem) pēc šāda “testa” ir savdabīgi :)
Pusceļā vai būtiski zīmīgos pagriezienos Waze droši var pieprasīt pārrēķināt maršrutu ar pāris iespējamiem variantiem. Šādi ir iespēja ietaupīt līdz 20% no braukšanas laika, jo aktuālā satiksmes informācija var mainīties dažu minūšu laikā. Waze šad tad piedāvā brauciena laikā optimizēt attālumu un laiku, tomēr, ja jautājums ir par sānielu, maģistrāli vai apvedceļu, ir jēdzīgi to uzzināt pirmajam (sevišķi rītu/vakaru sastrēgumos un satiksmes negadījumu gad.)
Nu jau… Cik tad ir konkrētam GPS iekārtu ražotājam nepiesietu par brīvu ielādējamu aplikāciju, kam arī regulāri atjauno kartes? Kad atslēdz grants ceļus, Waze ved pavisam labi. Satiksmes informāciju regulāri atjauno un braukšanas laikā vari uzzināt ka tagad tālāk jābrauc pa citu ceļu. Latvijai ar to pietiek. Kas attiecas uz radariem u.tml., nebāz degunu svešās darīšanās. Var sanākt notriepties. PS: Lielākie moralizētāji patiesībā bieži izrādās lielākie noteikumu pārkāpēji.
Vienmēr smejos par skrējējiem, kuri gar radariem laikam ar trīcošām kajam brauc -10, kā radars garam, ta bravūrīgi atkal uzņem atļauto un +20 kursu ;) Šos hroniskos waze lietotāju skrejējus vajadzētu sist un slanīt. (vai precīzāk savienot ar policiju un automātiski šādiem sūtīt vestulītes)
Es nekur neskrienu, braucu mierīgi pēc atļautā teiksim tā +5 robežā, protams neskaitot apdzīšanas manevrus.
Sods par ātruma parkāpumu vai fr bildīte pēdejo reizi bija talajā pirms kovida laikā – 2018 gadā, jo tikko biju no eiropas 2nedeļu ceļojuma, kur pieradu, ka 120-130km/h ir normāls pat necilas šosejas ātrums, bet iebraucot Latvijā perfektā saulainā vasaras dienā sanāca aizmāršīgi pabraukt garām fr ar +30km/h….
Neesmu baigais valsts kases paildinātajs jo esmu sapratis ka tā skriešana, nervozešana, līšana starp rindām lai galā būtu 2..3min ātrāk, galīgi bezjēdzīgs process, kur čakarē tik savus nervus un arī ātrak tukšo bāku. (līdz pat 100km ‘uz bāku’ mierīgi)
Bet pasaki godīgi, ciik tev sodiņi par ātruma pārsniegšanu bijusi izmantojot waze(tādejādi visticamak, ka hroniski skrienot)
Google lietotni izmantoju kā gājējs atvaļinājumos ārpus LV. Īpaši kaut kādās vecpilsētās. Ir Ok
Mhm, kāreiz iešanai ar kājām tā labi der. Viens mīnuss – vajag interneta pieslēgumu. Kas var būt problēma valstīs, kur LV operatoriem rūmings datiem zelta cenā.
Nevajag. Ja zini, kur dosies, kartes var ielādēt telefonā. App arī reizēm piedāvā to darīt. Offlainā vienīgi nav gājēju maršrutu kalkulāciju.
Brr, vai es pareizi saprotu, ka
“Uzņēmuma MarketWatch veiktajā pētījumā atklājies, ka 25% viedtālruņu īpašnieku ASV izmanto Apple Maps lietotni, lai iegūtu informāciju par fotoradariem. ”
Lai gan Apple serviss šādu informāciju nemaz nesniedz ??
Ja tā, tad ko šis pētījums ir vērts??
Ja pāris minūtes izklaides vai arī, lai pievērstu uzmanību, tad man ir labāki piedāvājumi virsrakstam:
“Pētījums atklāj, ka 25% viedtālruņu lietotāji nesaprot vienkāŗšu jautājumu. Tie visbiežāk ir apple lietotāji”
“Pētījums atklāj, ka apple lietotaji bieži melo par Apple servisu izmantošanu”
“Pētījums atklāj, ka liela daļa apple lietotāji neorientējas lietoto aplikāciju funkcionalitātē”