Pēdējās nedēļās Microsoft un Apple cīnās par pasaules vērtīgākā uzņēmuma goda. Raksta tapšanas brīdī, Microsoft tirgus vērtība ir 2.89 triljonu dolāru. Tas sasniegts, pateicoties plašajam produktu klāstam, ko piedāvā Microsoft.
Sen jau aiz muguras ir tie laiki, ka uzņēmumu Microsoft mēs varam asociēt vienīgi ar datoru operētājsistēmu Windows, kas šobrīd ir tikai trešais ienesīgākais produkts. Salīdzinot ar Apple, Microsoft ir ļoti diferencēts pakalpojumu un produktu portfelis, šobrīd agresīvi izmantojot mākslīgā intelekta bumu ar savu Copilot risinājumu.
Tikmēr Apple galvenais ienākumu avots ir iPhone viedtālruņu pārdošana, un kā redzams, tad šis tirgus pēdējā laikā sāk bremzēties, kas arī ietekmē uzņēmuma vērtību. Tikmēr Microsoft šobrīd savu laimi ir licis par labu mākslīgajam intelektam, kas pagaidām atmaksājas. Lielākais ieņēmumu veidotājs Microsoft ir infrastruktūras pakalpojumi.
Pēc tam otrajā vietā seko Office produkti, bet pēc Windows atrodas gan Xbox videospēļu zīmols, gan LinkedIn profesionālās darbības sociālais tīkls. Šajā aprēķinā vēl nav iekļauts apgrozījums no Activision videospēlēm, kam pēc laika vajadzētu palielināt Microsoft kopējo vērtību.
Šis ir uzskatāms piemērs, ka plašs un seksmīgs produktu klāsts var nodrošināt uzņēmuma izaugsmi dažādos laika periodos. Kā arī varam redzēt, ka Microsoft vai nu pieder, vai ir pielicis roku ļoti daudzos un dažādos produktos, kas pirmajā brīdī varētu netikt attiecināt tieši ar šo uzņēmumu.
Interesanti, vai Dynamics produkti ir zem Server, vai zem Other, vai zem citas grupas?
Precīzi nezinu, bet es liktu vai nu zem Office vai other. Nedomāju, ka ERP bizness pats ienestu tik lielu naudu.
Micro soft nenodarbojas ar ligumu slegsanu un sakaru veidosanu spelu pasaule, tapec saja zina vinus apsteidza, ta vismaz tieca viens blogeris youtoob.
Tieši kā Microsoft nedarbojas videospēļu pasaulē? Kurš par nepilniem 70 miljardiem ASV dolāru pērn nopirka Activision Blizzard, kas ir viena no lielākajām videospēļu kompānijām pasaulē? Plus, Microsoft jau gadiem ļoti aktīvi iesaistās videospēļu jomā pērkot videospēļu kompānijas un izplatot citu radītās spēles.