Vairāk kā pirms pusotra gada “Microsoft” paziņoja par plāniem iegādāties “Call of Duty”, “World of Warcraft”, “Diablo” un citu videospēļu izdevēju “Activision Blizzard”. Domājams, toreiz tehnoloģiju gigants vēl neaptvēra, ka šī darījuma noslēgšana prasīs tik daudz laika un nervu. Nu beidzot, melnajā piektdienā, 13. oktobrī, “Microsoft” par 68,7 miljardiem ASV dolāru oficiāli iegādājies “Activision Blizzard”.
Centieni iegādāties “Activision Blizzard” kompānijai prasīja 20 mēnešus, kuru laikā “Microsoft” mēģināja pārliecināt Lielbritānijas un ASV regulatorus par to, ka šis darījums nekaitēs tirgum. Lielbritānijas regulatori ilgu laiku pauda pretestību un neatbalstīja šo apvienošanos lielākoties tāpēc, ka tādā veidā videospēļu tirgū valdītu izteikts monopols un samazinātos konkurence. Līdz pēdējam pret apvienošanos iestājās Lielbritānijas regulatori, taču, pārstrukturējot darījumu, zaļā gaisma nupat tika iegūta arī no Lielbritānijas Konkurences un tirgus iestādes.
Apvienošanās ietvaros “Microsoft” plāno pievienot “Xbox Game Pass” platformā daudzas “Activision Blizzard” spēles, ieskaitot “Call of Duty”. Vairāk par to abi uzņēmumi sola informēt tuvāko mēnešu laikā. Tāpat “Microsoft” tagad pievienos desmit “Activision Blizzard” spēļu studijas savai “Xbox Game Studio”.
“Xbox” vadītājs Fils Spensers (Phil Spencer) paudis neviltotu prieku par “Microsoft” un “Activision Blizzard” apvienošanos un uzsvēris, ka abi uzņēmumi kopsolī turpinās ieviest dažādus jauninājumus videospēļu industrijā un sniegs spēļu prieku arvien lielākam skaitam interesentu.
Today is a good day to play. We officially welcome Activision Blizzard King to Team Xbox. Together, we’ll create stories and experiences that bring players together, in a culture empowering everyone to do their best work and celebrate diverse perspectives. https://t.co/KBCESknYYh https://t.co/jTHOeH48Wx
— Phil Spencer (@XboxP3) October 13, 2023
Jāpiezīmē, ka “Activision Blizzard” iegāde ir “Microsoft” līdz šim lielākais pirkums. Iepriekš uzņēmums 2016. gadā par 26 miljardiem ASV dolāru iegādājās platformu “LinkedIn”. Vienlaikus šis ir arī “Microsoft” lielākais spertais solis videospēļu industrijā, kas to ieņēmumu ziņā tagad padara par trešo lielāko nozares spēlētāju, ierindojoties aiz “Tencent” un “Sony”.
UK CMA iebilda tikai par Mākoņservisu (Cloud Gaming) monopolstāvokli ne par spēļu konkurenci.
Microsofts ABK spēļu tiesības izplatīt Mākoņservisos nodeva Ubisoftam uz nākošajiem 10 gadu un CMA izlaida cauri darījumu. Tagad atliek tikai nopirkt Ubisoft nākošo :))
Un Bobijs no nākošā gada arī būs prom.
Kad viņu akcionāri sāks savilkt paralēles starp savām monopolistiskajām komercpraksēm un tirgus sarukšanu, var būt iedomāsies, ka šie pirkumi drīzāk ilgtermiņā kaitē nekā palīdz. MS agresīvi pērk
arvien lielāku daļu no arvien sarūkošā pīrāga. Darījuma vērtība gan noteikta pirms Blizzard pietaisīja bikses ar Diablo 4. Interesanti kāda būtu godīga cena par šo darījumu šodien. Microsoft šo var atļauties vairāk nekā Masks Twitter pirkumu, taču būtībā – velti izmesti miljardi, kurus tagad kaut kā jāatpelna, palielinot arvien mazāka lojālo spēlētāju skaita slaukšanas intensitāti.
Nu nu, neko daudz nepietaisīja bikses ar Diablo 4, esi pats spēlējis vispār? Izlaida spēli pusgadu pirms laika, un spēlei līdz šim nav bijis ko darīt nospēlējot 50h+. Bet reku jau 2.sezona ir klāt un spēle būs daudz reiz labāka šāda tipa ARPG spēlei. Ietirgot 1 miljardu+ līdz šim kā var nosaukt to beigās par bikšu pietaisīšanu?
Un būsim reāli, Call of Duty ir galvenais produkts no tā visa uz konsolēm. Top spēle gadu no gada. Papildus būs WoW, Diablo, Heartstone, pārņems tiesības uz cittiem spēļu IP. Iegrūdīs spēles iekš GamePass un rullēs.
Monopols par spelem, kuras es tapat nespeleju, liela lieta.