AS Ekspress Grupp kopējais digitālo abonentu skaits Baltijas valstīs 2023. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies par 41 %, sasniedzot 207 328 abonentus decembra beigās. Tostarp grupā ietilpstošās Latvijas AS Delfi digitālo abonentu skaits gada laikā audzis par 87 %, sasniedzot 26 427.
AS Ekspress Grupp valdes priekšsēdētāja Mari-Līsa Rītsalu (Mari-Liis Rüütsalu) norāda, ka pagājušais gads kopumā un jo īpaši pēdējais ceturksnis grupas mediju izdevumiem bija ļoti veiksmīgs.
“Igaunijas tirgū mūsu lielākā mediju uzņēmuma Delfi Meedia digitālo abonentu skaits gada laikā palielinājās par 20 % un decembrī pirmo reizi pārsniedza 100 000 abonentu slieksni. Salīdzinot ar Igaunijas iedzīvotāju skaitu, Delfi, iespējams, ir kļuvis par vienu no veiksmīgākajiem mediju uzņēmumiem pēc digitālo abonentu īpatsvara gan Eiropā, gan pasaulē kopumā.
Arī Lietuvas un Latvijas tirgū bija vērojams zināms izrāviens, pārejot uz digitālo abonēšanas modeli, ko mēs jau kādu laiku bijām paredzējuši. Delfi abonentu skaits Latvijā palielinājās par 87 % un pārsniedza 26 000. Savukārt Lietuvā Delfi digitālo abonentu skaits vairāk nekā divkāršojās, gada beigās sasniedzot gandrīz 40 000. Ekspress Grupp jaunākais mediju uzņēmums Lietuvā Lrytas pēdējā ceturksnī pārgāja uz digitālās abonēšanas modeli un gada beigās tam jau bija vairāk nekā 6000 abonentu. Šie skaitļi liecina, ka līdzīgi kā Igaunijā arī citu Baltijas valstu lasītāji pieņem digitālo abonēšanas modeli žurnālistikā un novērtē neatkarīgu vietējo saturu, kas veidots viņu valodā,” sacīja Rītsalu.
Digitālo abonentu detalizēts pārskats:
Grupa par digitālajiem abonentiem uzskata tikai tos, kuru vērtība pārsniedz 1 eiro kalendārajā mēnesī, par kuriem tiek atsevišķi izrakstīti rēķini un kuri jebkurā laikā var atteikties no šī pakalpojuma.
Digitālās abonēšanas ieņēmumi veido arvien lielāku Ekspress Grupp digitālo ieņēmumu bāzes daļu. Grupa virzās uz ilgtermiņa mērķu sasniegšanu – līdz 2026. gada beigām palielināt digitālo abonentu skaitu līdz 340 000 abonentu Baltijas valstīs.
Var jau būt… es gan pēc 2 gadu abonešānas šogad atteicos…
Sākotnēji abonementiem nerādījās reklāma (tikai Delfi pašreklāma), bet brīdī, kad abonementiem parādījās “samazināts reklāmas daudzums”, pārstāju abonēt. Līdz šai dienai nesaprotu, kāpēc nav iespējams izveidot abonementu pilnībā bez trešo pušu reklāmām
Es pieņemu, ka izveidot var, taču tad tas maksās krietni vairāk par to, ko cilvēki gribēs maksāt.
Vai arī nav izdevies izveidot mediju, kas atpelna sevi ar abonentmaksu. Iespējams, ka jāoptimizē ražošanas izmaksas.
Manuprāt, Latvijā tāds masu medijs nav iespējams vispār. Tas varētu darboties tikai kaut kādiem šauri specifiskas nišas mazajiem medijiem un arī visdrīzāk tikai lielajās valodās.
Man kaut kā neliekas korekti no Delfi puses aiz maksas sienas aizliekt no LSM izkopētus rakstus. Kaut kas nav kārtībā, ja man jāmaksā par LSM.lv rakstu. t.i. publisku bezmaksas info ielikt savā lapā kopā ar reklāmām un prasīt par to maksāt? Paldies nē.
Parādi kādu, tavuprāt, “no LSM izkopētu” rakstu.
Varēt, jau var, tikai cik tas maksās?
Viņi diezgan labi iekasē uz botu, lasi apmeklētāju skaita rēķina.
Nelietoju propagandas mediju delfi
Minēšu, ka ieteiksi NRA kā neatkarīgu un objektīvu mediju, ne? :D
Kada jega kko maksat, ja pec dienas sadus specialos maksas rakstus var izlasit bezmaksas citos portalos.
Daļu satura var izlasīt, bet daļu nevar. Parasti jau aiz maksas sienas mēģina nolikt unikālu saturu, kas citur nebūs pieejams.
Nepateikšu, vai tā dara delfi, vai tvnet, bet daļa no maksas rakstiem ir copy/paste no vikipēdijas.
Piemēram?
Ja viņu šefs nebūtu nocēlis Gobzema sievu, abonentu būtu vēl vairāk.
Par vienu abonentu? :D
Sieva jau nav tāds maiss, ko var nocelt. Gājēji iet un nevajag vainot citus.
Maksāt naudu, lai atkal redzētu Delfi komentārus? Episks fetišs :D
Vajadzētu būt tā, ka pie maksas rakstiem ir mazāk tādu klasisko “Delfu komentētāju”, jo diezin vai šie dzīves pabērni var un grib maksāt par Delfiem :)
Tieši Delfi gadījumu komentēt nevarēšu, bet kopumā , personīgi man, ir pārliecība, ka žurnālistika pie mums ir vājā līmenī. Ja no maksas rakstiem lasāmi un kvalitatīvi ir labi ja 20% tad ..
Kopī peists, twitera skrīnšoti un 15minūšu zvaigžņu pagājušās nedēlas pirdieni un atraugas – NAV kvalitatīvs saturs.
Reklāmas maksas abonentiem – arī neko labu neliecina.
p.s. Ja Pieciem esošajiem klientiem pievienojas 3 jauni – klientu pieaugums ir vareni 60%
Kvalitāte, acīmredzams, atbilst auditorijas makstāspējai. Nu, nevar gribēt kaut kādu vājprātā augstu analītisko žurnālistiku, ja par to neviens negrib maksāt. Tā tas nedarbojas.
Nevajag jau pat nekādu analītisko žurnālistiku. Elementāra “parastā” mēdz klibot.
Piemēram – Bulciņciemā remontē trubas, tāpēc maršruts uz bodi ir tāds un šitāds.
Un tad seko saraksts ar mistiskiem ielu nosaukumiem, kurus pat bulciņciema iemītnieki paši nezin. Kur karte, Kur skaidrojums?
Ak trubu racēja iestāde tādu neiedeva? Tad kāda velna pēc skribents ir deldējis bikses žurnālistos-valodniekos? Lai kopīpeisotu twitera slavenību divrindes?
Neredzu jēgu maksāt par sākotnēji sliktu produktu.
ja būtu iespēja ar savu vērdiņu pabalstīt atsevišķus sakarīgos žurnālistus – iespējams to ( iespēju ) izmantotu.