Web Analytics
More
    Reklāma

    Gada laikā “ChatGPT” lietotne instalēta jau 110 miljonus reižu

    Jaunākie raksti

    30. novembrī apritēja tieši gads, kopš “OpenAI” palaida savu mākslīgā intelekta (MI) čatbotu “ChatGPT“. Gribētos teikt, ka šis rīks diezgan lielā mērā ir ieviesis korekcijas dažādās nozarēs, transformējis informācijas meklēšanu kā tādu un rosinājis tālāko nozares attīstību. “ChatGPT” izlaišana mudinājusi daudzus tehnoloģiju gigantus izstrādāt savus MI čatbotus un dažādus citus mākslīgā intelekta rīkus. Neskatoties uz to, arī pēc gada “OpenAI” robots spējis noturēt savu popularitāti.

    Kamēr “ChatGPT” tīmekļa versijā strādā jau gadu, mobilajās ierīcēs tas kļuva pieejams pusgadu vēlāk. Proti, operētājsistēmā “iOS” “ChatGPT” lietotne parādījās 2023. gada maijā, savukārt “Android” ierīcēs – jūlijā. Robota popularitāti, protams, apliecina skaitļi. “Data.ai informē, ka “ChatGPT” mobilajās ierīcēs līdz šim kopumā instalēts 110 miljonus reižu un guvis teju 30 miljonu dolāru ieņēmumus – lielākoties no “ChatGPT Plus” abonentiem.

    Reklāma

    “ChatGPT” lejupielāžu skaits griezumā pa nedēļām. Avots: Data.ai.

    Grafikā augstāk redzams, ka absolūti lielākais “ChatGPT” lejupielāžu skaits fiksēts laikā, kad tas nonāca “Google Play” veikalā un kļuva pieejams “Android” ierīcēs. Taču vidēji šis rīks mobilajās ierīcēs tiek instalēts 4 miljonus reižu nedēļā.

    Kopš “ChatGPT” izlaišanas dažādi roboti, ģeneratīvā MI lietotnes un citi MI rīki saradušies kā sēnes pēc lietus. Zemāk attēlā var redzēt populārākos no tiem. Pirmajā vietā joprojām “ChatGPT”.

    Avots: Data.ai

    “OpenAI” paredz tālāku “ChatGPT” izaugsmi un popularitātes kāpumu. Uzņēmums prognozē, ka līdz 2023. gada beigām čatbota lietotne mobilajās ierīcēs tiks lejupielādēta vēl vairākus desmitus miljonus reižu, tāpat pieaugs arī “ChatGPT Plus” abonentu skaits.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Gundars
    03.12.2023 14:27

    Kāds var aprakstīt piemēru, kur MI palīdz reālā dzīves situācijā? Vidējam cilvēkam viņa vidējā ikkdienā Tādu tiešām reālu, kur redzams, ka MI ir palīdzējis. Marketinga tukšos saukļus var izlaist, tipa, palīdz sameklēt personalizētu info, sniedz mistiskas atbildes, kurām jēga ir nulle. MI aiz..irš visur un visu ar nejēgā ātri saģenerētu info, kuru neviens nespēs ne apgūt, ne saprast. Informācijas jau tā sen ir daudz par daudz.
    MI ir reāla loma simulāciju un ietilpīgu modeļu veidošanā, analizēšanā, prognozēšanā. Superdatoros, planētas klimata modeļiem, zemestrīču paredzēšanai. Bet tad tur arī to ir jāpielieto un jāatīsta, nevis jāgrūž lietotājam parastajam viņa smārtfonā, lai tas vēl “ērtāk, ātrāk varētu atrast kā iztērēt savu naudu” vai uzģenerētu kārtējo kaķbildi vai video ar vēl lielāku mākslīgā devu.
    Kaitina, ka bīda trendus, kuri faktiski vēl vairāk debilizē sabiedrību, atņem motivāciju domāt ar savām smadzenēm un nevajadzīgu lietu definē par must have.

    Trx450
    03.12.2023 14:52
    Reply to  Gundars

    Ar nepacietību gaidu kad AitBaltic palaidīs MI Santa

    Kursors.lv
    03.12.2023 15:03
    Reply to  Gundars

    Man ChatGPT un Claude palīdz rediģēt un rakstīt mārketinga tekstus, kā arī fiksi saģenerēt idejas dažādām arī ar mārketingu saistītām aktivitātēm.

    Krotow
    03.12.2023 16:22

    Nu re, tad pats atzīsties ka esi automatizējis savas spama aktivitātes :P

    Kursors.lv
    03.12.2023 16:43
    Reply to  Krotow

    Nē, automatizācijas īsti tur nav. Bet uz to gan viss iet mārketingā arvien vairāk. Man pašam tas ne pārāk patīk, bet tas nemaina globālās tendences šajā jomā.

    Gundars
    04.12.2023 13:46

    A kas ir globālās tendences? Kaut kas pats par sevi? Neizbēgams? Nemaināms? Vai tomēr nevar visi cilvēki tā globāli sanākt kopā un atteikties no lietām, kuras kaitina un traucē praktiski visus? Citādi tāda nolemtības sajūta, redz es jau gribētu citādi, bet globālās tendences neklausa un dara tā..

    Rūdolfs
    05.12.2023 08:49
    Reply to  Gundars

    Globālās tendences to jau arī nozīmē, ka cilvēki sanāca kopā un atteicās no tām lietām.

    Gundars
    04.12.2023 13:43

    Lūk, piemērs par MI bezjēdzīgumu. Tad tagad nevis cilvēks pats rada idejas, pārdomā to vajadzību, jēgu, bet iedod uzdevumu MI, kurš uzģenerē nevienam nevajadzīgas(un daudzus pat besījošas) marketinga aktivitātes. Kam? Cilvēki ir piekusuši no mārketinga uzbāšanās jebkur, kur tu pagriezies vai paskaties.

    Last edited 5 months ago by Gundars
    Krotow
    04.12.2023 13:48
    Reply to  Gundars

    Savtīguma uzvara par veselo saprātu. Aktivitātes saģenerētas ar MI, norakstīta kaudze darba stundu par it kā paša darbu, nauda saņemta un dzīve izdevusies. Tas ka internets piedzīts ar mēsliem kas vnk tērē resursus un kaitina lietotājus, vairs nerausta.

    Krotow
    03.12.2023 16:23
    Reply to  Gundars

    MI aktīvi jāizmanto spameru, interneta krāpnieku un ļaunprātīgu komentāru piecūkotāju izķeršanā.

    Reklāma