Šķiet, ka “Meta” vadītājs Marks Zakerbergs ne visai uztraucas par klimata pārmaiņām un savu privāto lidmašīnu izmanto uz nebēdu. To apliecina dati, ka Zakerberga privātā lidmašīna divos mēnešos veikusi 28 lidojumus, šajā laikā radot 15 reizes vairāk oglekļa emisiju nekā vidusmēra amerikānis gada laikā.
Zināms, ka lidojumos no 20. augusta līdz 15. oktobrim Zakerberga lidmašīna radījusi vairāk nekā 253 tonnas oglekļa emisiju. Lai gan daži no šiem lidojumiem bija starpvalstu, daļa bijuši vien 3 minūtes ilgi. Šos datus, izmantojot lidojumu izsekošanas programmatūru “ADS-B Exchange”, ieguvis neviens cits kā mums jau zināmais 19 gadus jaunais Džeks Svīnijs, kurš pasaules slavu ieguva ar to, ka izsekojis vairāku pasaulē zināmu miljardieru, tostarp Īlona Maska un dažu krievu oligarhu, privātās lidmašīnas.
Marka Zakerberga privātās lidmašīnas izsekošanai Svīnijs izveidojis “Twitter” kontu ZuccJet. Tajā automātiski tiek publicēti jauni ieraksti ikreiz, kad “Meta” vadītāja lidmašīna paceļas vai nolaižas, ik pa laikam arī pievienojot datus par radītajām CO2 emisijām.
729 mile (634 NM) flight from JAC to SJC
~ 789 gallons (2,985 liters).
~ 5,286 lbs (2,398 kg) of jet fuel used.
~ $5,229 cost of fuel.
~ 8 tons of CO2 emissions.— Zucc Jet (@ZuccJet) October 23, 2022
“Meta” jau iepriekš ir izteikusies, ka Zakerberga drošības programmas ietvaros viņam ceļošanai jāizmanto privātā lidmašīna. Šajā sakarā rakstījām, ka “Meta” viņa drošībai un lidojumiem pērn iztērējusi 26,8 miljonus dolāru. Tikmēr radīto oglekļa emisiju apjoms varētu būt vēl iespaidīgāks. Vienlaikus “Meta” uzsver, ka klimata pārmaiņas ir viena no aktuālākajām problēmām, kas šobrīd ietekmē pasauli, un uzņēmums ir apņēmies palīdzēt cīnīties ar šo izaicinājumu. Te nu redzam, kāda ir šī palīdzība.
Ko tad ar autobussu braukt, viņa radītā platforma palīdz milijardam cilvēku sazināties pa gaisu, neviss katru dienu braukt ciemos ar autobussu;), piememsim viņš savu co2 nospiedumu atpelnījis.
Es arī brauktu ar lidmašīnu, tā pat kā 95% citu cilvēku viņa vietā.
Neiet runa par Autobusu , bet divkosibu un Meliem – pieticigakais – nesaa tikkai T kreklus , Anekdote – taupigs APGRAIZITAIS :( .
Nu klau, arī kursors jāpiesārņo ar antisemītismu? (nav protams trakākaks variants, bet tomēr!) Tas būtu tāpat, kā latviešus apsaukāt par pastalniekiem. Neforši, vai ne?
Es varbūt īsti nesaprotu par šo cepšanos. Vai Cukurbergs ir sevi pozicionējis, kā baigi zaļi domājošu indivīdu? Ja nav, tad jau vienkārši cilvēks taupa laiku, tērējot savu naudu. Diez vai kāds te baigi plāno aizliegt privātās lidmašīnas.
Rakstā jau pieminēju, ka Meta pati apņēmusies cīnīties ar klimata pārmaiņām un uzskata to par lielu problēmu. Līdz ar to tas ir pretrunā ar šiem biežajiem lidojumiem. Ok, ja attālums ir liels. Bet nu, ja līdz galamērķim ir pāris minūtes, lai izmanto parasto mirstīgo transportu, piemēram, velosipēdu. Tas atstātu labāku iespaidu gan par viņu, gan kompāniju.
Piedod, bet piekritīšu Rūdolfam. Pilnīgi jūtams no Tavas puses naids pret Zukerbergu. Absolūti neesmu viņa fans, bet uzbraucieniem jābūt par tēmu! Labprāt pievienošos pamatotiem uzbraucieniem! Bet mēs jau ar visi esam par ekoloģiju utt, bet noteikti pietiekami piesmirdinam pasauli ar savām mašīnām, gadžetu ražošanu utt. Es noteikti šādu faktu par viņa lidojumiem pasniegtu ar vieglu humoru, bet šitais izskatās pēc tāda prasta vēmiena, turklāt vēl tiek tolerēts antisemītisks koments pie raksta.. spriediet paši…
Nav naids, tikai saku, ka viņa rīcība nesaskan ar kompānijas solījumiem.
kompānija ≠ tās vadītājs, katram ir savi mērķi, solījumi un vajadzības. pēdējais teikums “Te nu redzam, kāda ir šī palīdzība.” parāda tavu demagoģisko, naidīgo attieksmi.
Ne vienmēr ir tā, ka “kompānija ≠ tās vadītājs”. Zakerbergs būtībā ir Meta seja – tas, ar ko daudziem cilvēkiem asociējas uzņēmums. Tāpēc arī viņam, manuprāt, būtu vairāk jāpiedomā pie tā, kā viņa vērtības saskan ar uzņēmumu, tā mērķiem. Man nav nekas pretī pret viņa dzīvesveidu, bet nu, ja Meta vēlas cīnīties pret klimata pārmaiņām, būtu jārāda piemērs un jāsāk pašiem ar sevi.
Šeit tomēr aprunājam cilvēku, kam ir tik daudz naudas, ka viņš drīzāk nopirks no Latvijas CO2 kvotas, nevis sāks tērēt kaut minūti sava laika, lai gaidītu rindā uz iekāpšanu komerciālajā lidmašīnā. Šo cepšanos vajadzētu pavērst virzienā, kas šo lidošanu apliktu ar smagiem nodokļiem, ar kuriem tad varētu arī finansēt visādas CO2 samazināšanas iniciatīvas.
Katad ar lielajam pasaziru lidmasinam. xd
Viss lielakais CO2 tagad ir ukraina.
Tā ir… Vislabāk patīk kad uz kādiem lielajiem pasaules klimata samitiem vai G9 u.t.m.l. katras valsts pārstāvis atlido ar privāto ļočeni un talāk līdz pašām durvīm atved kāds ērts lielitrāžas limuzīna luksusa klases auto.
Un tad notiek lielās sarunas par klimatu, visām sliktajām gāzēm un kā to valstīm un pasaulei vajag mazināt… #Dubultstandarti
tiešām žēl, ka uz tiem samitiem nebrauc zemūdens bruņutramvaji un bruņuzaporožeci, nākas izmantot ko nu civilizācija ir bijusi spējīga uzražot…
Man ir aizdomas, ka mazpilsētas Rīgas gada CO2 pārsniedz visas pasaules menedžmenta gada CO2.
Man jau šķiet, ka optimizācija jāveic jomās, kur no tās ir max atdeve un darbojas lielo skaitļu likums……t.i. ja iznīdē iekšdedzes auto, tad tos kas vismaz 5x nedēļā stāv korķos vismaz 2x dienā, nevis tos, kas šad un tad ved kādu no lēmumu pieņēmējiem. Tas kā ar softa optimizāciju – nav jēgas runāt par jaunāku OS vai Java versiju, ja datu modelis un kods ir pilnīgs sūds.
Megadirsējs Elons, lai slēptu personīgās lidmašīnas ceļus, jau ir sācis mainīt lidmašīnas reģistrācijas numurus. Gan jau drīz arī datu nelegālais megatirgonis ar to sāks no darboties.
megadirsējam KKTK jau nepielec, ka izsekošana ir tiešs apdraudējums personas fiziskai drošībai.
Neraudi večuk, ka aizskāru tava elka prāta spējas nopirkt privāto lidmašīnu un cerēt, ka nu gan viņš būs nemanāms.
No zalajam AES nak lauka kaut kas kaitigags par CO2.