Reklāma

No rītdienas elektroauto uzlāde e-mobi tīklā kļūs vairāk nekā 3 reizes dārgāka

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Jau iepriekš ziņojām, ka sekojot līdzi Valsts kontroles ieteikumiem, valdība 13. septembrī pieņēma grozījumus VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) cenrādī. Jaunais cenrādis paredz cenu izmaiņas tādos pakalpojumos kā transportlīdzekļa vadīšanas eksāmens, elektroauto uzlāde CSDD uzlādes tīklā un citiem pakalpojumiem. Šodien e-mobi uzlādes tīkla klienti saņēma ziņu par jauno cenu, kas stāsies spēkā piektdien, 16. septembrī – uzlāde tagad maksās 0,53 eiro minūtē iepriekšējo 0,15 eiro par minūti vietā.

Lēmums pieņemts, reaģējot uz ārkārtīgi strauji augošajām elektrības cenām. Mērķis paredz nodrošināt CSDD elektrotransportlīdzekļu uzlādes pakalpojuma cenas atbilstību tirgus situācijai un cenu svārstībām, kā arī lai netiktu palielināts tīkla uzturēšanas izmaksu slogs uz valsts budžetu. Grozījumu projekts paredz pakalpojuma cenu veidot no divām komponentēm – fiksētās un mainīgās, kur uzlādes pakalpojuma cenas mainīgā komponente tiktu pārrēķināta ne biežāk kā reizi mēnesī, ja elektroenerģijas vidējās mēneša cenas svārstības Nord Pool biržā pārsniedz 20%, salīdzinot ar iepriekšējā aprēķinā izmantoto elektroenerģijas cenu palielinājuma vai samazinājuma virzienā. Tātad, fiksētā cena ir 0,12 eiro minūtē, bet atlikušo sastāda elektrības cena.

Kā uzlādes tīkla operatoram, CSDD ir pieejami dati par kopējo uzlādes laiku un patērēto elektroenerģiju visā tīklā noteiktā laika posmā. Katrā ziņā būtu interesanti salīdzināt, kā un vai vispār tuvāko mēnešu laikā mainīsies šie skaitļi. Pabeidzot ar par cenu izmaiņām, pavisam elementārs piemērs no mūsu 1000 kilometru braucieniem, kur mēs mēdzam piestāt lādēties uz stundu, gatavojoties garam nākamajam posmam – iepriekš stundu ilga uzlāde maksāja 9 eiro, no 16. septembra tā maksās 31,80 eiro.

Reklāma

20 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
20 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Biteme
15.09.2022 17:14

e-mobings)

Haralds
15.09.2022 17:57

Nav saprotams, kapēc tarifu nenoteica 0.12Eur/min+elektrības cena par kWh?

Biteme
15.09.2022 19:54
Reply to  Haralds

Kabeļa piespraušana 1.42

karogs
16.09.2022 13:18
Reply to  Biteme

= 1,00 lats. :)

Frants
15.09.2022 18:29

Tas nekas, galvenais,ka “riktīgi zaļi” …

Sergejs
16.09.2022 13:31
Reply to  Frants

zaļājās auzās pēkšņi iebraukts, fanātisms jebkurā lietā nav veselīgs

Bats
15.09.2022 23:31

Valsts kontroles grāmatvedīši ir bijuši uzdevuma augstumos un nu uzlādes infrastruktūras projekts no elektrotransportu popularizējoša kļuvis par budžeta papildināšanas instrumentu. Labi padarīta darba sajūta noteikti neizpalika.
Nez cik vēl reizes auditori ieteiks celt cenu, kad noslodzes krituma dēļ būs grūti iekasēt arī to 0,12€/min fiksēto daļu, kas sedz vismaz uzturēšanu. (seja+plauksta)

Bats
16.09.2022 09:46

Pat ja lādējos ar max jaudu, ap ~45kW, tie jebkurā gadījumā sanāk 0,7EUR/kWh. Savukār aukstā laikā, kad uzlādes jauda svārstās ap 32-36, viena kWh izmaksās jau veselu eiro. Pat braucot ekonomiski, tie sanāks 13-14 Eur/100km, kas lai arī joprojām lētāk nekā braukt ar hibrīdu, vairs neatpelna EV iegādes cenas pār hibrīdu starpību pie jebkura nobraukuma. Valdībai šis aspekts tomēr bija jāņem vērā pieņemot lēmumu nokaut projektu. Lietuvieši nav muļķi, ka uzlādes stacijās ļāvā lādēties bez maksas, tam ir ieguvumi kas atsver izdevumus par uzlādēto elektrību. Valsts kontrole šo netver un valdībā neviens arī tajā griezumā nepadomāja. Sākot ar šodienu, vairumam… Read more »

Jānis
16.09.2022 10:48
Reply to  Bats
Bats
16.09.2022 12:19
Reply to  Jānis

Tādēļ vārds “ļāva” pagātnes formā. Populisms un tuvredzība nav unikāli Lartvijas fenomeni. Lietuvā ir “neapmierināto pilsoņu balsis”, kas uzdod jautājumus “kā dēļ viņiem bez maksas, bet mums dizeļukas par 1,80?” un “ja viņi par to elektrību nemaksā, tad kurš maksā – mēs?” pilnībā ignorējot, ka plašs bezmaksas uzlāžu tīkls ir ļāvis Lietuvai izvirzīties tālu priekšā Latvijai elektroauto adopcijas tendencēs un attiecīgi veicina valsts stratēģiskos mērķus, kuru veicināšana, jā, maksā. Populisms bīstama lieta.

msh
17.09.2022 00:11
Reply to  Bats

Jā, populisms ir slikta lieta priekš tiem kam tas draud atņemt nepelnītas priekšrocības un bonusus, tāpēc arī tāda ņaudēšana par kaut ko kas pēc būtības ir tīra demokrātija. Tu tā arī neatbildēji ne no kurienes radīsies plašām braucēju masām paceļami elektromobīļi, ne arī to vai tad kad haļava piepeši izbeigtos nākotnē tu turpinātu pa dārgo braukt ar elektrību. Bet kad tu piesauc Lietuvu, tad tu piemirsti vēl vienu mazu atšķirību – Lietuvā EV numurus [un tātad haļavu] dod ne tikai tīriem elektromobīļiem bet arī elektromobīļiem ar palīgģeneratoriem un iespraužamajiem hibrīdiem. Ir tomēr mazliet starpība vai lai ikdienā stumdītos pa pilsētu… Read more »

Krotow
19.09.2022 09:43
Reply to  msh

Msh ar iauto kļuvis par šauru :D

msh
16.09.2022 11:24
Reply to  Bats

Par kādu “vairākuma pāreju uz ēvē” tu runā dzīvojot valstī kurā vidējais mašīnas vecums ir 15 gadi? Kur ir tie piecpadsmitgadīgie, 2-4 pakas vērtie elektromobīļi uz kuriem braucēju masas sāka pāreju bet nu nepāries jo valsts nedotē elektrību? Diezgan interesanti lasīt čīkstēšanu par to ka valsts [lasīt – nabagi] kundziņam kurš var atļauties braukt ar jaunu dārgā gala mašīnu neuzsauc elektrību. Pat bez esošā straujā elektrības cenu kāpuma elektro[i]mobilitātei ilgtermiņa perspektīvu nebija – vajadzēja tikai noņemt rozā brilles no acīm un paskatīties cik rietumos komerciālie uzlādes tīkli iekasē par uzlādi, cik maksā elektrība Vācijā un pierēķināt cenai klāt taisnīgu akcīzi.… Read more »

Bats
21.09.2022 10:32
Reply to  msh

Ļoti šaurs un tuvredzīgs skatījums. Pāreja no fosilās degvielas ir valsts un katra tās iedzīvotāja kopējās interesēs, ne tikai ģeopolitiskās situācijas dēļ, kas šobrīd ir beidzot acīmredzama, lai arī par to runāts ļoti daudz jau kopš 2008.gada, bet arī iedzīvotāju (kas savā vairumā Latvijā tomēr koncentrējas pilsētās) veselībai un ilgtermiņa valsts klimatiskajiem mērķiem. Pēc pēdējo ievērošanas rādītājiem, savukārt, jau pavisam drīz sāks šķirot valstis un pakārtot dažādus finanšu instrumentus, struktūrfondu piešķīrumus un citus, mazāk uzskatāmus netiešas motivācijas rīkus, piemēram, lauksaimniecības produkcijas apdrošināšanas prēmiju procentus. Valsts elektromobilitātes dinamiku (nevis absolutu procentu, bet pozitīvas izmaiņas) var sekmīgi “pārdot”, novēršot uzmanību no maziem… Read more »

msh
24.09.2022 23:44
Reply to  Bats

Šaurs un tuvredzīgs ir tavs skatījums, jo tu dzīvo sapņu pasaulē. Ekofašisma “klimata mērķi” ir neizpildāmi un tur kur kāds izpilda kaut kādu “klimatneitralitāti”, tas notiek tikai ar manipulāciju ar skaitļiem. Īstie mērķi ir pavisam citi, ar varu saistīti. Tautu masām iedota jaunizdomāta problēma – un tā nu tā vietā lai uztrauktos par pieaugošo totalitārismu un ietu par to protestēt, tu uztraucies par tavas mašīnas izmešiem un par to vai kaimiņa govs pārāk daudz nepirž. Pie viena tas ir skaists veids kā ierobežot pārvietošanās brīvību – atgriežoties pie padomju laiku kārtības, vienkārši padarot mašīnas nepieejamas. Par to cik ļoti “nopietna”… Read more »

Muldis
16.09.2022 13:17
Reply to  Bats

13-14 Eur/100km jau ir, gandrīz, jebkura, normāla, dīzeļa izmaksas. Izskatās ka EV pārvērtīsies tikai par pilsētas auto, jo kaut kur tālāk aizbraukt būs lētāk ar vecu dīzeli.

Sergejs
16.09.2022 13:24
Reply to  Bats

Braucu ar benzīna dzinēju 150zs, no janvāra vidējais patēriņs ir ap 5.8 l/100km, ja braukt Rīga-Ventspils tad 4.8-5. Lēju E98 Nestē , sanāk pašreiz 10.50 eur/100km degviela. Ja vēl salīdzina līdzīgu auto iegādes cenas, piemēram Kodiaq un Enyaq ar 150ZS jaudu…

Andris
16.09.2022 14:35
Reply to  Sergejs

Kas par auto?

Sergejs
16.09.2022 13:30

Un vēl nav ziema, pagaidām saules paneļi kaut ko ģenerē. Var nonākt līdz jautrībai ka rozetē tukšums būs. Lēto bet asiņaino elektrību norubija, bet lētu un zaļu skandināvu neieveda… Kamēr nebūs kodolstacijas uzceltas (labi ja ap 2040g) nav ko iesākt ar to elektrobraucamo izskatās. P.S. Igauņiem ir degakmeņi, kuri ļāva viņiem 2018g segt 72% savas vajadzības pēc enerģijas.Poļiem ir ogles no kurām tie 2021g ģenerēja 70% patērētās elektrības. Mums ir pa lielam tikai HES kas sausā vasarā vai ziemā dod nedaudz vairāk par neko…

Kaspars
16.09.2022 14:07

R.I.P. e-mobi ātrā uzlāde………turpmāk to izmantošu tikai īpašos ārkārtas gadījumos, jo izmaksas uz 100km manā gadījumā sanāk tuvu kompakta benzīna turbo motora vai 2.0 litru dīzeļa motora izmaksām.

Reklāma