Reklāma

Kursors izmēģina “Renti Plus” pakalpojumu

Raksts tapis sadarbībā ar auto abonēšanas pakalpojuma sniedzēju Renti Plus. Foto: Mārcis Gaujenietis

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Kopš janvāra Latvijā darbojas uz abonēšanas principu balstīts auto nomas uzņēmums „Renti Plus”. Globālās tendences liecina, ka auto nomas pakalpojumi kļūst arvien populārāki, kas sasaucas arī ar globālām tendencēm cilvēkiem dažādus pakalpojumu abonējot nevis pērkot. Tas arī ir veids, kā ātri un bez gaidīšanas tikt pie jauna auto. Nevienam nav noslēpums, ka automašīnas pasūtīšana šobrīd ir sarežģīts pasākums. Labi, pati pasūtīšana nav sarežģīta, taču auto var nākties gaidīt gadu un ilgāk. Šajā reizē paši izmēģinājām, kā strādā „Renti Plus” serviss un cik īsā laikā iespējams tikt pie auto.

Kas ir „Renti Plus”?

“Renti Plus” sevi dēvē par auto abonēšanas pakalpojumu sniedzēju, kas klientiem piedāvā jaunus auto. Uzņēmums termiņā no 1 līdz 36 mēnešiem ļauj nomāt jaunas automašīnas, ko šobrīd ir grūti iegādāties. Viss process ir diezgan vienkāršs – klients mājaslapā atrod sev tīkamāko spēkratu, atzīmē, cik ilgi to plāno izmantot, izvēlas piemērotāko abonementa plānu, aizpilda pieteikuma formu un jau tajā pašā dienā saņem savu izvēlēto braucamo. Uzņēmuma pārstāvji jau iepriekš intervijā Kursors.lv pastāstīja, ka viņi piedāvā tikai pilnīgi jaunas automašīnas.

Uzņēmuma autoparks šobrīd sastāv no vairāk nekā 80 automašīnām, taču dabā to nav iespējams redzēt gaužām vienkārša iemesla dēļ – lielākā daļa mašīnu jau ir pie klientiem, tāpēc izvēles iespējas šobrīd nav diez cik plašas. Piedāvājumā ir gan mazie pilsētas krosoveri kā Nissan Juke, gan arī lielāki auto kā Toyota RAV4, Hyundai Tucson un citi. Pieejami arī elektroauto, piemēram, Nissan Leaf, turklāt pieprasījums pēc tiem ir īpaši augsts. Plāni gan ir visnotaļ lieli – autoparku jau šogad ir plānots palielināt līdz aptuveni 280 mašīnām, piedāvājot plašāku zīmolu un modeļu klāstu. To varam novērot arī „Renti Plus” mājaslapā, kur redzami dažādi Škoda modeļi, Hyundai Kona Electric un arī citi auto, tiesa, pie šiem auto ir atzīme „pieejams drīzumā”.

Kā tas strādā?

Servisa darbības princips ir salīdzinoši vienkāršs, proti, apmeklējam mājaslapu, izvēlamies sev vēlamo auto, bet tad nāk galvenā un sarežģītākā daļa – kad izvēlēts auto, tad jāizvēlas abonēšanas plāns.

Tiek piedāvāti trīs dažādi abonēšanas plāni – “Silver”, “Gold” un “Premium”, kas atšķiras gan cenas, gan piedāvājuma ziņā. Šeit uzreiz jāsaka, ka “Silver” un “Gold” plāni netiek piedāvāti īstermiņam un tiem var pieteikties tikai tad, ja klients auto plāno izmantot ilgāk par 12 mēnešiem. Svarīgi, ka visos trīs abonementu plānos ir iekļautas OCTA un KASKO izmaksas, nodrošināts 24/7 atbalsts uz ceļa, kā arī apkope, ko veic klientam ērtā laikā oficiālā servisa centrā.

Katram no plāniem mainās KASKO pašrisks. Piemēram, “Silver” piedāvājumā ietilpst KASKO polise ar 800 eiro pašrisku bojājumiem. “Gold” plānā šī summa ir uz pusi mazāka, savukārt “Premium” piedāvā KASKO polisi ar 0 eiro pašrisku pirmajam bojājumam gadā. Tāpat pirmie divi abonementu plāni – “Silver” un “Gold” – ļauj brīvi pārvietoties Baltijas valstīs. Savukārt “Premium” plāns dod iespēju ceļot krietni elastīgāk un ar jauno auto paviesoties visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs. “Gold” un “Premium” plānos tiek iekļauti arī CSDD izdevumi, piemēram, par tehnisko apskati, ceļa nodoklis.

“Premium” abonements piedāvā bagātīgāko iespēju klāstu un, kā apgalvo uzņēmuma pārstāvji, tas ir arī klientu iecienītākais plāns. Šajā piedāvājumā viss ir iekļauts, izņemot, protams, degvielu, par ko klientam pašam jāprūpējas. Bez jau uzskaitītajām iespējām nebūs arī jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, jāsatraucas par sezonālo riepu iegādi, maiņu un glabāšanu. Tāpat “Renti plus” apmaksā dabīgā nolietojuma rezultātā nepieciešamo remontu, detaļu, eļļu nomaiņu. Vajadzības gadījumā klientam tiks piešķirts arī maiņas auto.

Visos trīs “Renti plus” abonementa plānos mēnesī iekļautais standarta nobraukums sasniedz 1500 kilometrus jeb 18 tūkstošus kilometru gadā. Ja klients jūt, ka nepieciešams lielāks kilometru skaits, tad to var iegādāties par papildmaksu.

Tātad, tagad esam izvēlējušies sev ērtāko abonēšanas plānu, esam ievadījuši visus prasītos datus un tad nu atliek gaidīt informāciju no uzņēmuma. Jāsaka, ka mūsu gadījumā tas notika pat ļoti ātri – pieprasījumu iesniedzu pēcpusdienā, ap 16:30, bet jau nākamajā rītā, ap 9:15 zvanīja no „Renti Plus” un jautāja, kad varu ierasties pakaļ automašīnai. Auto izvēlei mūsu gadījumā būtiskas nozīmes nebija, tāpēc izvēlējāmies pirmo, kas pagadās un šajā gadījumā tā bija Toyota RAV4.

Ierodoties norādītajā adresē, mazliet samulsu – biju gaidījis kaut ko līdzīgu lietotu auto placim, kur rindiņā saliktas mašīnas. Patiesībā tā bija gluži parasta stāvvieta pie biroju ēkas, turklāt „Renti Plus” autoparks aizņēma vienu mazu daļu no tā. Kā rakstīju iepriekš, autoparkā ir vairāk nekā 80 auto, bet lielākā daļa ir pie klientiem, tāpēc mums apskatei bija 8 mašīnas. Protams, katru no mašīnām iespējams apskatīt un arī iztestēt uz ceļa, lai saprastu vai šis konkrētais auto tik tiešām ir tas, kas klientam nepieciešams. Ja viss ir labi un mašīna apmierina, tad atliek sakārtot dokumentus, saņemt atslēgas un doties savās ikdienas gaitās.

Pie auto saņemšanas uzņēmuma pārstāvji izskaidro nianses, kas jāņem vērā, ekspluatējot konkrēto automašīnu. Ja tas nepieciešams, klientam tiek izskaidrots, kur mašīnas salonā atrodas galvenās vadības sistēmas un kā tās strādā. Kā mēs zinām, atrast pogas pilnīgi citā mašīnā ne vienmēr ir viegli. Pēc tam tikai lejam degvielu un sekojam līdzi nobraukuma kilometriem, lai tie nepārsniegtu abonementā iekļautos.

Šī piedāvājuma pluss salīdzinājumā ar parasto līzingu ir, ka mašīnu var mainīt, kad ienāk prātā. Konkrētais auto apnika vai tomēr neatbilst vajadzībām – to iespējams brīvi samainīt pret kādu citu no pieejamajām mašīnām, veicot nepieciešamās korekcijas līgumā.

Kad līguma termiņš ir noslēdzies, tad auto gluži vienkārši jāatgriež atpakaļ uzņēmumam, vēlams bez bojājumiem. Ja auto gadījies apskādēt, tad jāsazinās ar apdrošinātājiem un „Renti Plus”. Mēs savā sadarbības laikā ar „Renti Plus” iztikām bez starpgadījumiem, tāpēc auto atgriešana notika ļoti operatīvi un aizņēma vien dažas minūtes.

Nav šaubu, ka šāds relatīvi īss izmēģinājums nesniedz pilnvērtīgu ainu, cik ērts vai neērts ir šāds pakalpojums. Lai iegūtu pilnīgāku skatījumu, būtu nepieciešams ar mašīnu braukt vismaz gadu, veikt kādu eļļas maiņu, riepu maiņu, tehnisko apskati, tam sniedzot kopumā plašāku ieskatu. Šajā gadījumā tas diemžēl nebija iespējams.

Bez auto parka būtiskas palielināšanas, “Renti plus” līdz gada beigām cer izvērst darbību ārpus Latvijas robežām un transportlīdzekļu abonēšanas pakalpojumu piedāvāt arī Igaunijā. Tāpat plānos ietilpst lielāks fokuss uz uzņēmumiem, konkrētāk, tieši mazo biznesu pārstāvjiem, piedāvājot tiem komerctransporta abonēšanu. Protams, netiks aizmirsti arī privātie klienti un viņu vajadzības.

Reklāma

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
15 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Gundars
15.09.2022 13:34

…Tas arī ir veids, kā ātri un bez gaidīšanas tikt pie jauna auto….

Nē, tu netiec pie jauna auto! Tu viņu izmanto īsu brīdi! Tad jau visi autobusa pasažieri nopērkot etalonu arī tiek pie jauniem autobusiem.
Modernās paaudzes iedomātā uzdošana par esošo. Iznomāt auto un uzskatīt par savu, lai gan īsi pirms un tikpat īsi pēc tur sēdēs jau nākošais mileniālis. Norpirkt digitālu pāris pikseļu bildīti un iedomāties sevi par īpašnieku, neskatoties, ka identisks veidojums ir katrā trešajā datorā. Uzģenerēt digitālu kodiņu un iedomāties ka nu ir bagātības īpašnieks.

Gundars
15.09.2022 13:37

nākošā pērle
….Uzņēmuma pārstāvji jau iepriekš intervijā Kursors.lv pastāstīja, ka viņi piedāvā tikai pilnīgi jaunas automašīnas….

Pilnīgi jauns ir tiko no salona! Tātad otrajam iznomātājam jau piegādās citu auto no salona? Katrs auto tikai uz vienu reizi? Vai tomēr tie būs mazlietoti?

Kursors.lv
15.09.2022 14:33
Reply to  Gundars

Jaunas tādā ziņā, ka šis nav serviss, kur var izīrēt krietni nobrauktas lietotas mašīnas.

Rudolfs
15.09.2022 16:52

Apskatoties cik šobrīd maksā piemēram tā pati Skoda Scala jauna un pieņemot 5 gadu operatīvā līzinga piedāvājumu, ļoti aptuveni sanāk ap 100eur dārgāk mēnesī šis serviss. Iespējams nav nemaz tik traki attiecīgajam klientam, kam auto nepieciešams īsākā termiņā nekā 5 gadi.

Gints Rotčenkovs
15.09.2022 18:32
Reply to  Rudolfs

100 eur mēn – tas ir apdrošināšana, SERVISI, riepu maiņas un viss cits ”jebatorijs”’, kas apēd laiku, ir diezgan agresīvs un uzņēmumam interesants piedāvājums.

Rudolfs
15.09.2022 19:02

Apdrošināšanu un apkopes jau ierēķināju. Riepas šķiet neierēķināju, bet minēšu visiem šiem auto ir vissezonas riepas. Pašam jau vien būs jāiet apskate un apkope, tā kā tur nekāda dižā ekonomika nesanāks. Ekonomika sanāks laika ziņā, kas tiktu zaudēts iegādājoties auto un iespējams arī atbrīvojoties no tā.

Ivis
16.09.2022 10:51
Reply to  Rudolfs

Ekonomika vai ekonomija? #3klasuizglitiba

reālists
16.09.2022 12:21
Reply to  Ivis

Ja argumentāti nespēj “uzvarēt”, tad atliek rupji sakot “iedirst” par pareizrakstību un pareizo vārdu pielietošanu. Standarta latvietis.

Ivis
17.09.2022 16:33
Reply to  reālists

Nav vajadzība nevienu “uzvarēt”, jo nav iebildumu pret argumentiem. Iebildumi ir tikai pret analfabētismu.

qws
15.09.2022 21:33

Pierēķināji operatīvā līzinga pirmo iemaksu un izdalīji uz visiem mēnešiem? Transporta nodokli ierēķināji?

Rudolfs
16.09.2022 10:48
Reply to  qws

Jā.

Valērijs
15.09.2022 19:44

Sveiki! Nav viss tik rožaini. Man bija iespēja salīdzināt, operatīvais līzings, vai Renti. Renti piedāvā Leaf ar vismazāko bateriju. Un kad uzprasīju par dabisko nolietojumu (kas ir aktuāli, ja lieto mašīnu trīs gadus), tad saņēmu atbildi, ka jāņem dārgākais abonements. Kas jau pārsniedz 500 eur mēnesī. Un manā gadījumā sanāca izdevīgāk operatīvo līzingu, kur ikmēneša summa mazāka, un pats auto, kvalitatīvāks.

Eggy Mega
17.09.2022 08:50

Skaidrs, ka pakalpojumu cenu ziņā salīdzināt ar personīgu auto pirkumu nebūtu pareizi – uzņēmumam ari ir jā nopelna, un tā tomēr pēc savas būtības ir noma. Vienīgi tā Premium abonēšana ar iekļautu Eiropu ir stipri “tricky”. Formāli es drīkstu braukt, bet fiziski neiekļaujos atvēlēajos 1.5k km mēnesī. Saprotu, ka varu piepirkt km klāt, bet nu…
Ja nu vienīgi līdz Suvalkiem tikai, vai auto vizināt ar prāmi mēneša sākumā un tad noparkot līdz mēneša beigām.

Tomy
17.09.2022 14:54

Man šķiet šis pakalpojums ir derigs ja vajag auto līdz gadam. Piemēram, savējo sasit, zini ka būs 3-6 mēnešu remontā un tad var paņemt šādu. Būtu jābūt lētāk kā ņemt citybee veidīgos vai klasisko auto nomu?

Gundars
21.09.2022 14:55

Jauns auto ir dārgs prieks pēc būtības. Objektīvi un nemaināmi. Cena šim konkrētajam pakalpojumam jau ir pamatota, problēma ir tajā, ka viņu mēģina pasniegt kā “katram iespējamu” un “ikdienai”. Faktiski tā ir auto noma, kuru vidējais pilsonis spēj atļauties reizi gadā aizlidojot ceļojumā un tajā galā uz nedēļu iznomāt. Tur tas ir pamatoti. Bet ne jau ikdienā un ilgtermiņā uz gadiem ņemt nomā mašīnu un domāt ka var to atļauties.

Reklāma