Reklāma

Dienvidāfrikas Republikā izrādīts pasaulē lielākais ar ūdeņradi darbinātais industriālais transportlīdzeklis

Jaunākie raksti

“Netflix” īpaši bērniem piedāvās iespēju atklāt saturu ar pārsteiguma elementiem

Lai arī varētu uzskatīt, ka "Netflix" domā tikai par pieaugušo lutināšanu ar funkciju dažādību, tā nebūt nav. Arī bērni...

Plānots, ka ātrgaitas satelītu internets “Starlink” sniegs būtisku pienesumu Brazīlijā

"SpaceX" strauji attīsta savu satelītu interneta servisu "Starlink", izvēršot to aizvien vairāk valstīs. Aizvadītajā piektdienā Īlonam Maskam bija svarīga...

Tehnoloģiju izstāde “IFA Berlin” šogad atgriežas kā pilnvērtīgs klātienes pasākums

Pēc divu gadu pārtraukuma tehnoloģiju pasaules svarīgākie notikumi un pasākumi beidzot uzņem klātienes skatītājus. Izņēmums nav arī ikgadējā tehnoloģiju...

“Twitter” krīzes laikā slēps ierakstus, kas ietver nepatiesu informāciju

"Twitter" šonedēļ paziņojis par jaunu politiku cīņai ar dezinformāciju krīzes laikā, nosakot jaunus standartus tādu tvītu ierobežošanai vai bloķēšanai,...

Pebblebee piedāvā AirTag konkurentu, kuru uzreiz varēs piekarināt pie atslēgām

Tirgū parādījies jauns AirTag konkurents Pebblebee, kas patiešām varētu izrādīt sīvāku cīņu, jo tas izmanto labāko Apple ekosistēmas iespēju,...

Pēc vairākus gadus ilgas izstrādes Dienvidāfrikas Republikā atklāts pasaulē lielākais industriālais transportlīdzeklis, kas darbojas ar ūdeņradi. Transportlīdzekli, kuram dots nosaukums “nuGen”, plānots izmantot platīna raktuvēs Dienvidāfrikā, savukārt to izstrādājis ASV bāzētais uzņēmums “First Mode”.

Šis kalnrūpniecībai domātais auto sver 200 tonnas un tā atklāšanas pasākumā piedalījās arī DĀR prezidents Sirils Ramafosa, norādot, ka šis ir milzīgs solis valsts ūdeņraža ekonomikai, soļojot pretī nākotnei bez kaitīgiem izmešiem.

Kā uzsver uzņēmuma “First Mode” vadītājs Kriss Vortīss, raktuvēs izmantotie kravas auto izmanto aptuveni 70-80 procentus no kopējā kalnrūpniecības uzņēmuma “Anglo-American” degvielas patēriņa. Viens šāds ūdeņraža auto ievērojami samazinās gan degvielas patēriņu, gan kaitīgos izmešus – viena šāda kravas auto radītais kaitīgo izmešu apjoms pielīdzināms 700 vieglajiem auto.

“nuGen” pamatā izmantots pārveidots “Komatsu 930E” modelis, kas paredzēts, lai pārvadātu 290 tonnas rūdas. Plānots, ka nākotnē šajā auto izmantotās tehnoloģijas tiks ieviestas plašāk, pilnībā aizstājot ar dīzeli darbināmos kravas auto. “nuGen” sev nepieciešamo ūdeņradi iegūst no netālu esošas ūdeņraža rūpnīcas, kuru darbina ar saules baterijām.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Jānis
12.05.2022 10:09

Un kur DienvidĀfrika ņems to ūdeņradi bet kaitīgiem izmešiem ?? Bija te raksts par līdzīgu transportu ar baterijām. tas vismaz saģenerēja enerģiju vienā virzienā braucot.

digitalk
12.05.2022 10:31
Reply to  Jānis

pēdējā teikumā viss pateikts.

Reklāma