Web Analytics
More
    Reklāma

    Īlons Masks saka, ka cilvēkveidīgais robots “Optimus” būs vērtīgāks par “Tesla” auto biznesu

    Jaunākie raksti

    Jaunākie “Tesla” 1. ceturkšņa peļņas dati liecina par nepārprotamu uzņēmuma izaugsmi. Interesanti, kā to ietekmēs “Tesla” viens no lielākajiem topošajiem projektiem cilvēkveidīgais robots “Optimus”, ko plānots izlaist jau nākamgad. Uzņēmuma vadītājs Īlons Masks saka, ka šis robots būšot vairāk vērts nekā “Tesla” automašīnu bizness un pilnībā automatizētas braukšanas programmatūra.

    “Tesla” par “Optimus” runāja arī aizvakar, kad tika paziņoti ceturkšņa peļņas dati. Uzņēmums pašreiz aktīvi turpina darbu pie šī robota, ar ko iepazīstināja pērn “Tesla AI” dienā. 1,60 metru garo robotu darbinās mākslīgais intelekts un tehnoloģijas, ko uzņēmums izmanto savās bezpilota automašīnās. “Optimus” plānots gan kā palīgs “Tesla” rūpnīcās, gan to varēs iegādāties privātie klienti palīdzībai ar viegliem, monotoniem ikdienas pienākumiem.

    Reklāma

    Aprīļa sākumā Teksasas rūpnīcas atklāšanas uzrunā Masks norādīja, ka 2023. gadā gaidāms jauns produktu vilnis, tajā skaitā “Optimus”. “Tesla” vadītājs pirms pāris dienām arī uzsvēris, ka šī robota nozīme tuvākajos gados būs acīmredzama un galu galā tas kļūs vairāk vērts nekā nekā automašīnu bizness.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    no name
    24.04.2022 13:04

    1.6m bik par īsu priekš optimusa praima

    Elektriķis
    24.04.2022 15:23

    Kaut kā tās Teslas pašas nebrauc joprojām, bet tad pie lietas ķersies robots :)
    p.s. – vismaz Latvijā Teslas “Autopilot” ir kaitinošs.

    Kursors.lv
    24.04.2022 17:06
    Reply to  Elektriķis

    Protams, ka nebrauc. Kāpēc, lai brauktu, ja tas “autopilots” ir tāda pati adaptīvā kruīzkontrole kā visiem citiem auto. Tie taču arī paši nekur nebrauc.

    Elektriķis
    24.04.2022 18:17

    Ok, “Autopilots” arī nepretendē uz pašbraukšanu, uz to pretendē “FSD”, bet ar to arī tā lieta neiet.

    Kursors.lv
    24.04.2022 18:44
    Reply to  Elektriķis

    Mēs saprotam, ka nepretendē. Bet Tesla (Īlona) mārketings to tā mārketē un Tesla fanboji svēti tic, ka tās mašīnas pašas spēj braukt.

    Reinis Rozitis
    24.04.2022 18:40
    Reply to  Elektriķis

    > vismaz Latvijā Teslas “Autopilot” ir kaitinošs.

    Latvijai tālu līdz kaut kādiem pašbraucošajiem – ja uz A2 ir pāris ceļa posmi, kur baltās līnijas ir burtiski uzkrāsotas uz zemes, tad ko tur ..

    Elektriķis
    24.04.2022 21:15
    Reply to  Reinis Rozitis

    Lielākā problēma nav līnijas, bet gan ātruma ierobežojumi, kuri ierakstīti kaut kādās digitālajās kartēs un galīgi neatbilst realitātei. Līdz ar to nevar izmantot noturēšanu joslā, kas pati par sevi darbojas labi. Un vēl nepamatotās pēkšņās bremzēšanas…

    Last edited 2 years ago by Elektriķis
    Reinis Rozitis
    25.04.2022 02:15
    Reply to  Elektriķis

    > bet gan ātruma ierobežojumi, kuri ierakstīti kaut kādās digitālajās kartēs un galīgi neatbilst realitātei

    Realitātei neatbilst kas? Ceļa zīmes tak lasa pat ne tuvu autonomijai esoši auto, kas būtu jākombinē ar to, kas ir digitālajā kartē.

    Lai vai kā nedaudz piepalīdzot pie luksoforiem pat samērā primitīvam “pilot assist”, es varu, piemēram, aizbraukt no Rīgas uz Cēsīm, bet aiz Melturiem pirmajā pagriezienā ir grāvis ..

    Elektriķis
    25.04.2022 08:07
    Reply to  Reinis Rozitis

    Tur tā bēda ka ceļa zīmes nelasa. Šosejas vidū, kur nav nekādas zīmes, parādās virtuālais ierobežojums 70km/h, tad 50km/h un “autopilots” jāslēdz ārā.
    Ceļa zīmju nolasītājiem ir problēmas ar ierobežojumu atcelšanu pēc krustojuma ar mazākas nozīmes ceļiem – trijstūri no sāniem tie nepazīst.
    Luksoforus Tesla pazīst.

    no name
    24.04.2022 19:04
    Reply to  Elektriķis

    te nekas nedarbosies
    neviens robots nespēs izmērīt “bedrīšu” dziļumu segumā

    Last edited 2 years ago by no name
    Munins
    24.04.2022 20:12

    Nu jau gan šie lielās. Pagaidām Maskam pat viņa Teslās nav īsta autopilota, bet nu šis sola cilvēkveidīgu robotu kuru vadīs mākslīgais intelekts. Intereses pēc Kursors varētu uzrakstīt rakstu par to cik Maska projekti ir izgāzušies vai atlikti uz nenoteiktu laiku, bet cik izdevušies.

    Reinis Rozitis
    24.04.2022 20:22
    Reply to  Munins

    Par Rogozinu būtu interesantāk..

    Munins
    24.04.2022 21:08
    Reply to  Reinis Rozitis

    Kāds te sakars? Rogozins un Masks darbojas pilnīgi dažādos apstākļos un jomās.

    Reinis Rozitis
    25.04.2022 01:41
    Reply to  Munins

    Ehh pat par saviem “varoņiem” neko nezini – Roskosmoss un Spacex ir tā kā viena joma.

    Tāpat robotikā – Rogozins ar savu Fjodoru ( https://www.rferl.org/a/russian-capsule-robot-fails-iss-link-up/30126770.html ) ..

    Mēness bāzi un Venēru pat nav vērts pieminēt.

    Nu vienīgais Masks, cik zinu, nenodarbojas ar propagandu, liftu mūzikas un “apģērbu” ražošanu ..

    Reklāma