Reklāma

Iepazīstamies ar pavisam jauno Renault Megane E-Tech Electric

Jaunākie raksti

Google salokāmo viedtālruni tomēr varētu saukt par Pixel Notepad

Parādījusies jauna informācija par Google plānoto pirmo salokāmu viedtālruni, jo iepriekš tika baumots, ka to varētu saukt Pixel Fold,...

Labas ziņas – Nvidia tomēr nepirks Arm

Nvidia kopš 2020. gada meta lokus ap Arm iegādi, bet nu jau gandrīz pavisam droši zināms, ka šis darījums...

“Meta” lolotā digitālā valūta “Diem”, visticamāk, tomēr neieraudzīs dienasgaismu

Pirms vairāk nekā diviem gadiem "Facebook" (tagad "Meta") paziņoja, ka strādā pie savas kriptovalūtas. Sākotnēji to sauca par "Libra",...

QNAP NAS ierīcēm atkal uzbrūk izspiedējvīruss

Ai ai ai, QNAP NAS ierīces jau atkal iekūlušās nepatikšanās ar šifrējošiem izspiedējvīrusiem - urķi atraduši iespēju apiet QNAP...

AS Capital apgrozījums pērn – 35 miljoni eiro, gada laikā kāpums par 17%

Pilna servisa IT uzņēmuma “Capital” apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza gandrīz 35 miljonus eiro, gada laikā palielinoties par 17%, informē...

Kaut šis nav pirmais starp-kovida ceļojums, man tas ir tālākais – Parīze. Bet Jums jau neinteresē mani ceļojumu piedzīvojumi, šis nav nekāds kulinārijas blogs. Tāpēc uzreiz ķeramies vērsim pie ragiem. Par to, ka Renault Megane būs būt elektriskai, man bija skaidrs jau sen. Un Renault nav arī pirmo reizi ar pīpi uz jumta – elektriskā Zoe vēljoprojām ir pārdotākais EV Eiropā. Nu vismaz pagaidām. Un Renault Zoe tomēr ir jau 9 gadus “veca”. Ir laiks kam jaunam. Ir laiks jaunai platformai, jaunām tehnoloģijām un jaunam izskatam.

Šī nav nekāda modernizācija

Megane E-Tech Electric ir pilnais jaunā elektriskā hečbeka nosaukums.  Tātad E-Tech apzīmējums tiks saglabāts arī nākotnē pavisam jaunajiem elektriskajiem Renault. CMF-EV ir pavisam jauna platforma, kas nākotnē kalpos lielai daļa alianses elektrisko auto. Megane ir pirmais platformas lietotājs. Pati platforma ir modulāra un piedāvā iespējas gan vienam, gan diviem elektromotoriem – tātad vienas ass piedziņas, gan arī pilnpiedziņas automašīnām. Un nē – Megane vismaz pagaidām nav paredzēta ar diviem motoriem. Tieši tāpat pagaidām arī nav informācijas par elektriskiem RS modeļiem.

Dizains kaut ir ieturēts esošajās Renault vadlīnijās, auto ir gandrīz neatpazīstams. To, ka tas ir Renault, atpazīt ir viegli. Megane? Nē. Ja vēl priekšējā daļā ir saskatāma līdzība, tad sāna profils un aizmugure atšķiras. Lāzergriezta LED optika, izbīdāmi durvju rokturi – tas viss ir kaut kur redzēts, bet slikti nav. Galīgi nav. Kaut elektriskā Megane izskatās kārtu lielāka par aktuālo benzīna versiju – tā ir tikai par 6.4 cm augstāka, proti, 1.5 metrus augsta. Tajā pašā laikā auto ir par pusotru centimetru īsāks, bet garenbāze atkal ir pāris centrimetrus garāka, tātad ir īsākas virsbūves pārkares. Gandrīz visas virsbūves krāsu versijas varēs tikt pie kontrastējošas krāsas buferu elementiem. Izņēmums vien ir sarkanā krāsa, kas esot dizainiskā pilnība. Jā, jā – gaumes atšķiras.

Pamanījāt jauno Renault logotipu? Es arī. Megane ir pirmais modelis ar jauno Renault zīmi. Tā vien izskatās, ka tagad ir trendīgi uzlabot gadiem iepazītos logo.

BEIDZOT es redzu ātri strādājošu vadības sistēmu

Elektriskās Megane vadītāja informācijas displejs un info-izklaides sistēma ir būvēta uz jaunās Android Automotive bāzes, kas to padara par ko vairāk kā parastu sistēmu. Auto iegūst visas Android iespējas – veikalu ar aplikācijām, kartes, balss vadību utt. Bet tas pat, manuprāt, nav būtiskākais. Pats svarīgākais ir sistēmas ātrdarbība, kas ir vienkārši fenomenāla. Pats labākais, ko mani pirksti ir spaidījuši. Protams, ir arī klasiskais bezvadu Android Auto un Apple CarPlay atbalsts, un bezvadu mobilā telefona uzlāde.

Interjers ir jauns – liels 12 collu vadītāja displejs un 12 collu izklaides displejs saplūst. To visu papildina diezgan savdabīgais centrālais spogulis. Kā jau minēju, baterijas ir zemas, tātad ir daudz vietas kājām, daudz kabatu un draziņu novietņu. Ir ērti kā priekšā, tā arī aizmugurē sēdošajiem. Ādas sēdekļi pilnākajās komplektācijās izskatās lieliski ir ļoti ērti, bet Renault apgalvo, ka liela daļa interjera ir radīts no pārstrādātiem izejmateriāliem. Tāda ir visa apdare un neredzamās plastmasas. Apdare ir no īsta lāzergriezta koka, kas saucas Nuo. Pamatā ir koks, kokvilna un ekoloģiska līme. Interjerā ir gan daudz fizisko pogu, gan arī skārienjūtīgo virsmu – Renault nav uzreiz lēcis galējībās kā VW. Vēljoprojām daudzi vadības elementi ir ērtāki ar fizisko pogu nevis glāstīšanu. Jā – ir pietiekami daudz nesaprotamas kvalitātes plastmasas panelī, bet lielākā daļa materiālu ir mīksti un patīkami.

Tehniskā puse

Jaunais elektriskais Renault nāk klajā ar pāris inovācijām. Jā – daļa EV uzbūves kompetences ir iegūta no daudz gadu pieredzes ar Zoe, tātad visas esošās tehnoloģijas ir uzlabotas. Elektromotors ir gandrīz jauns – tagad ar 218 Zs (300 Nm) jaudu. Tas ir 145 kg smags, kas ir par 10% kā Zoe elektromotors. Arī baterijas ir inovatīvas – plānākās tirgū, sasniedzot vien 110 mm augstumu, kas ir par 40% mazāk kā Zoe. Tas dod iespēju interjeru uzbūvēt daudz plašāku. Tiks piedāvātas divas baterijas – 40 kWh un 60 kWh. Ar mazāko tiks sasniegti 300 km pēc WLTP, kamēr lielākā dos pat 470 km nobraukumu.

Ar uzlādi viss ir daudz maz kārtībā. Atbalstītās uzlādes ir:

  • AC mājas uzlāde 10A/2.3 kW (vienfāzes elektrība)
  • AC mājas uzlāde 16A/3.7 KW (vienfāzes elektrība)
  • AC Wallbox 32A/7.4 kW (vienfāzes elektrība)
  • AC publiskā 16A/11 kW (trīs fāžu elektrība)
  • AC publiskā 32A/22 kW (trīs fāžu elektrība)
  • DC ātrā 130 kW

Pēcvārds

Minhenes auto izstādes fokuss ir elektriskie auto un tur noteikti šīs nedēļas laikā redzēsim daudz jaunumus. Arī Renault ir pacenties un Megane E-Tech Electric būs lielisks ražotāja elektriskās flotes papildinājums. Gada sākumā sāksies auto pasūtījumi, un ražotājs jau martā sola pirmās auto piegādes. Informācijas par cenu pagaidām nav, bet pārstāvji minēji, ka tas būs Volkswagen ID.3 līmenis. Mēs žurnālisti pie sava izmēģinājumā tiksim kaut kad nākamā gada sākuma, bet pirmās Latvijas automašīnas tiek solītas aprīlī, tātad nākamajā vasarā mēs noteikti varētu arī ar Megane doties 1000 km braucienā.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Oskars
07.09.2021 16:40

Mani taa jau neuzruna Renault automashinas un redzot titulbildi veel vairaak negribetu tadu mashinu.

Elektriķis
07.09.2021 17:19

Izlabo lūdzu šo:

AC publiskā 16A/11 kW (vienfāzes elektrība)

Aigars Šveicars
08.09.2021 14:32

Gaidu 7-vietīgu.

ASh
14.09.2021 13:37

Kāpēc AC 11 un 22KW ir “publiskā”? Tā ir tipiska mājas wallbox jauda..

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: