Dānijas kravu pārvadājumu gigants “Maersk” paziņojis, ka uzņēmums pasūtījis astoņus jaunus kuģus, kuri spēj darboties gan ar klasisko degvielu, gan arī metanolu. Ņemot vērā “Maersk” statusu un pārvadāto kravas apjomu, tie nebūs mazi kuģi piekrastes pārvadājumiem vai īsiem maršrutiem – katrs no jaunajiem kuģiem spēs uzņemt 16 tūkstošus konteineru, pārvietoties starp Eiropu un Ķīnu, kā arī šķersot Kluso okeānu.
Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka šie kuģi aizvietos līdzšinējos un pamatā tie darbosies tieši ar metanolu. “Maersk” sola, ka šādā veidā katru gadu izdosies samazināt radīto CO2 apjomu par 1 miljonu tonnu. Lai savus kuģus apgādātu ar nepieciešamo metanola daudzumu, tiks izveidota speciāla rūpnīca, kurā metanolu kuģu vajadzībām ražos, izmantojot atjaunojamos resursus.
Pārvadātājam gan šis nebūs lēts prieks – katrs no jaunajiem kuģiem izmaksās ap 175 miljoniem dolāru jeb apmēram par 15 procentiem vairāk nekā līdzīga izmēra kuģis, kas darbojas ar parasto degvielu. Tomēr “Maersk” centienus šajā virzienā atbalsta vairāki uzņēmuma lielie klienti, kuri paši cenšas sasniegt savus klimatneitralitātes mērķus. Arī kravu pārvadātājs apņēmies līdz 2050. gadam kļūt par pilnībā klimatneitrālu uzņēmumu. Apmēram 90 procenti pasaules kravu apjoma tiek pārvadāts pa jūrām, kuģošanai radot 2-3 procentus no kopējiem CO2 izmešiem visā pasaulē katru gadu.
Kā reiz stāstīja Discovery, tad viena šāda kuģa veiktajā maršrutā, piesārņojums ir lielāks nekā vienai lielai pilsētai ar visiem sastrēgumiem no automašīnām mēnesī.
Jā, 10 lielākie naftas tankuģi, kas izmanto to pašu naftu, lai darbinātu savus dzinējus, veic tik pat lielu piesārņojumu kā visi auto uz planētas. Līdz ar to man personīgi liekas, ka pārsēdināt visus uz elektroauto nebūs risinājums piesārņojuma samazinājuma..
“Apmēram 90 procenti pasaules kravu apjoma tiek pārvadāts pa jūrām, kuģošanai radot 2-3 procentus no kopējiem CO2 izmešiem visā pasaulē katru gadu.”
Automašīnas rada aptuveni 16% no pasaules piesārņojuma.
lieliski ieliki kloķi muldoņām ;) te vēl par kosmosa raķetēm dezinformatori un demagogi spazmoja…
Kkā neredzu viņa teiktajā, ko tādu, kas kādam ieliktu kloķi, ja nu tikai Tavās fantāzijās :)
Ja nedraudzējies ar matemātiku, tad neredzēsi ar.
Vispār jau vajadzētu aizklapēt aliexpress, lai cilvēki nepērk visādus mēslus, kurus pēc tam jāved ar konteineriem uz malu malām. :)
Ja samazina pārvadājumu skaitu uz pusi, tad samazinās arī izmešu daudzums un var braukt ar tiem pašiem vecajiem kuģiem un vest tikai to, kas patiešām nepieciešams.
Un? Tu saliec gaisa kuģus un visus kuģus kopā un tad parēķini, tad ēnm kalkulātoru un paskaties, kas veido atlikušo. Tavi itkā 16% ir pupu mizas kopējā situācijā.
Tieši tā! Vismazāk piesārņojošais transporta veids. Samazināt ir bezjēdzīgi ja visi turpina braukt ar privātāmautomašinām.
statistikas avots?
kāpēc nedarbina ar kodoldegvielu līdzīgi kā to ar zemūdenēm dara? Nav militāriem mērķiem? Noslepenoti projekti?
Ledlaužus darbina.
Un, kur piedāvā radioktīvos atkritumus pēc tam glabāt, esi blakus sev gūltai gatavs tos nolikt?
Nu gan loģika, mazāk kaitīgu ar stipri kaitīgāku piedāvāt aizvietot :D
Atkritumus vedīs šiem bateriju ražotājiem : https://www.popularmechanics.com/science/green-tech/a35970222/radioactive-diamond-battery-will-run-for-28000-years/
Gūlta…
Kā kur? Tagad taču var kosmosā bez problēmām izlidot, tur arī palaist tos radioaktīvos atkritumus, lai peld uz citu galaktiku…
Izklausās labi, tikai raķetes uzsprāgšanas gadījumā uzreiz ir Černobiļa 2.0
Kā kur? radioaktīvos atkritumus var vest uz next gen glabātuvi Ukrainā – viņi visā nopietnībā mucās atklātā laukā blakus dzezbetona klučiem glabāšot, esot droši..