Reklāma

Pasaulē lielākais konteineru pārvadātājs pasūta kuģus, kas darbojas ar metanolu

Jaunākie raksti

“Porsche Taycan” kļuvis populārāks par “Porsche 911”

2021. gads kļuva par rekordu gadu vācu sporta autoražotājam Porsche, kas pārdeva par 301 915 mašīnas, labojot pārdošanas rekordus....

ASUS izziņo jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates

ASUS izziņojis jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates, kas ir saderīgas ar jaunākajiem Intel 12. paaudzes procesoriem....

Volkswagen pērn dubultojis elektroauto pārdošanas apjomus

Neskatoties uz to, ka aizvadītājā gadā Volkswagen saskārās ar dažādām problēmām, piemēram, pusvadītāju deficītu, autoražotājs spējis dubultot pārdoto elektroauto...

ASUS izziņo Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokartes

ASUS paziņojis, ka arī piedalīsies Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokaršu trakumā. Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB...

RTU sadarbībā ar SIA «Sakret» izstrādā betona maisījumu 3D drukāšanai

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) industriālais doktorants Krists Ziemelis sadarbībā ar SIA «Sakret», Baltijas reģionā lielāko sauso un lietošanai gatavo...

Dānijas kravu pārvadājumu gigants “Maersk” paziņojis, ka uzņēmums pasūtījis astoņus jaunus kuģus, kuri spēj darboties gan ar klasisko degvielu, gan arī metanolu. Ņemot vērā “Maersk” statusu un pārvadāto kravas apjomu, tie nebūs mazi kuģi piekrastes pārvadājumiem vai īsiem maršrutiem – katrs no jaunajiem kuģiem spēs uzņemt 16 tūkstošus konteineru, pārvietoties starp Eiropu un Ķīnu, kā arī šķersot Kluso okeānu.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka šie kuģi aizvietos līdzšinējos un pamatā tie darbosies tieši ar metanolu. “Maersk” sola, ka šādā veidā katru gadu izdosies samazināt radīto CO2 apjomu par 1 miljonu tonnu. Lai savus kuģus apgādātu ar nepieciešamo metanola daudzumu, tiks izveidota speciāla rūpnīca, kurā metanolu kuģu vajadzībām ražos, izmantojot atjaunojamos resursus.

Pārvadātājam gan šis nebūs lēts prieks – katrs no jaunajiem kuģiem izmaksās ap 175 miljoniem dolāru jeb apmēram par 15 procentiem vairāk nekā līdzīga izmēra kuģis, kas darbojas ar parasto degvielu. Tomēr “Maersk” centienus šajā virzienā atbalsta vairāki uzņēmuma lielie klienti, kuri paši cenšas sasniegt savus klimatneitralitātes mērķus. Arī kravu pārvadātājs apņēmies līdz 2050. gadam kļūt par pilnībā klimatneitrālu uzņēmumu. Apmēram 90 procenti pasaules kravu apjoma tiek pārvadāts pa jūrām, kuģošanai radot 2-3 procentus no kopējiem CO2 izmešiem visā pasaulē katru gadu.

Reklāma

18 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
18 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
BTR
26.08.2021 12:56

Kā reiz stāstīja Discovery, tad viena šāda kuģa veiktajā maršrutā, piesārņojums ir lielāks nekā vienai lielai pilsētai ar visiem sastrēgumiem no automašīnām mēnesī.

Ivars
26.08.2021 13:54
Reply to  BTR

Jā, 10 lielākie naftas tankuģi, kas izmanto to pašu naftu, lai darbinātu savus dzinējus, veic tik pat lielu piesārņojumu kā visi auto uz planētas. Līdz ar to man personīgi liekas, ka pārsēdināt visus uz elektroauto nebūs risinājums piesārņojuma samazinājuma..

Mr. Right
26.08.2021 14:43
Reply to  Ivars

Apmēram 90 procenti pasaules kravu apjoma tiek pārvadāts pa jūrām, kuģošanai radot 2-3 procentus no kopējiem CO2 izmešiem visā pasaulē katru gadu.”

Automašīnas rada aptuveni 16% no pasaules piesārņojuma.

digitalk(@ciparnieks)
26.08.2021 17:05
Reply to  Mr. Right

lieliski ieliki kloķi muldoņām ;) te vēl par kosmosa raķetēm dezinformatori un demagogi spazmoja…

BTR
26.08.2021 18:26
Reply to  digitalk

Kkā neredzu viņa teiktajā, ko tādu, kas kādam ieliktu kloķi, ja nu tikai Tavās fantāzijās :)

Aigars Axx
29.08.2021 10:12
Reply to  BTR

Ja nedraudzējies ar matemātiku, tad neredzēsi ar.

Skābene
27.08.2021 10:34
Reply to  digitalk

Vispār jau vajadzētu aizklapēt aliexpress, lai cilvēki nepērk visādus mēslus, kurus pēc tam jāved ar konteineriem uz malu malām. :)
Ja samazina pārvadājumu skaitu uz pusi, tad samazinās arī izmešu daudzums un var braukt ar tiem pašiem vecajiem kuģiem un vest tikai to, kas patiešām nepieciešams.

BTR
26.08.2021 18:25
Reply to  Mr. Right

Un? Tu saliec gaisa kuģus un visus kuģus kopā un tad parēķini, tad ēnm kalkulātoru un paskaties, kas veido atlikušo. Tavi itkā 16% ir pupu mizas kopējā situācijā.

hmmm :)
26.08.2021 20:19
Reply to  Mr. Right

Tieši tā! Vismazāk piesārņojošais transporta veids. Samazināt ir bezjēdzīgi ja visi turpina braukt ar privātāmautomašinām.

Jurčiks
30.08.2021 01:29
Reply to  Mr. Right

statistikas avots?

bee
26.08.2021 13:29

kāpēc nedarbina ar kodoldegvielu līdzīgi kā to ar zemūdenēm dara? Nav militāriem mērķiem? Noslepenoti projekti?

Elektriķis
26.08.2021 13:30
Reply to  bee

Ledlaužus darbina.

BTR
26.08.2021 16:44
Reply to  bee

Un, kur piedāvā radioktīvos atkritumus pēc tam glabāt, esi blakus sev gūltai gatavs tos nolikt?
Nu gan loģika, mazāk kaitīgu ar stipri kaitīgāku piedāvāt aizvietot :D

Skābene
27.08.2021 10:39
Reply to  BTR
Aigars Axx
29.08.2021 10:11
Reply to  BTR

Gūlta…

Andris
29.08.2021 12:08
Reply to  BTR

Kā kur? Tagad taču var kosmosā bez problēmām izlidot, tur arī palaist tos radioaktīvos atkritumus, lai peld uz citu galaktiku…

LAN
29.08.2021 22:31
Reply to  Andris

Izklausās labi, tikai raķetes uzsprāgšanas gadījumā uzreiz ir Černobiļa 2.0

Jurčiks
30.08.2021 01:33
Reply to  BTR

Kā kur? radioaktīvos atkritumus var vest uz next gen glabātuvi Ukrainā – viņi visā nopietnībā mucās atklātā laukā blakus dzezbetona klučiem glabāšot, esot droši..

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: