Reklāma

Shazam katru mēnesi atpazīst vienu miljardu dziesmu

Jaunākie raksti

Kas notiek otrā pusē, kad sazināmies ar banku? Saruna ar klientu apkalpošanas vadītāju

Katram, visdrīzāk, ir bijusi situācija, kad bez zvanīšanas vai jebkādas citas saziņas ar savu banku nevar iztikt. Protams, var...

MKBHD parodē jaunāko Intel reklāmu, kas aicina boikotēt Apple datorus

Oktobra sākumā uzņēmums Intel izlaida visai neviennozīmīgi vērtējamu video, mēģinot pārliecināt esošus Apple datoru lietotājus par to, ka viņiem...

Volkswagen noliedz runas, ka ražotājam, iespējams, nāksies atlaist 30 tūkstošus darbinieku

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen noraidīja iepriekš izskanējušo informāciju, ka tam varētu nākties likvidēt līdz pat 30 000 darbavietu, ja...

Sony papildina savu bezvadu austiņu klāstu ar WF-C500 un WH-XB910N

Sony laiž klajā divus jaunus bezvadu austiņu modeļus WF-C500 un WH-XB910N, lai mūzikas klausīšanās būtu vēl patīkamāka un ērtāka....

Klajā nākusi Garmin DriveSmart – navigācija drošākai un ērtākai braukšanai

Garmin nācis klajā ar jaunu, portatīvo GPS satelīta navigācijas sistēmu Garmin DriveSmart, kas autovadītājiem brauciena laikā sniedz vēl nebijušu...

Es domāju, ka ikviens telefonu lietotājs būs vismaz vienu reizi savā dzīvē lietojis vai dzirdējis par lietotni Shazam, kas palīdz atpazīt dziesmas pēc to skanējumā. Šobrīd serviss ir izaudzis līdz vienam miljardam dziesmu atpazīšanas vaicājumu mēnesī.

Shazam tika radīts jau 2002. gadā, un 2008. gadā tas parādījās kā lietotne iPhone viedtālruņiem, bet neilgi vēlāk arī Android ierīcēs. Es joprojām atceros, ka par Shazam pats uzzināju salīdzinoši vēlu, bet līdz tam pie sevis domāju, ka būtu lieliski tāds serviss, kas palīdz atpazīt dziesmas. Laikam kavējos kaut kur pagātnē. Protams, tagad situācija ir mainījusies, un lietotni mēnesī izmanto vidēji 200 miljoni cilvēku, un Shazam noteikti ir numur viens mūzikas atpazīšanas serviss.

2018. gadā to par 400 miljoniem dolāru iegādājās Apple, savā īpašumā iegūstot vēl vienu lielisku rīku, lai uzlabotu savu ekosistēmu un ietegrētu to kopā ar Apple Music straumēšanas servisu. Turpinot attīstību, šī gada izstrādātāju konferencē WWDC21 tika paziņots par jauna satvara izveidi ShazamKit, kas ikvienam ļaus izmantot lietotnes iespējas, tehnoloģijas un uzkrāto audio datubāzi, lai veidotu savus mūzikas atpazīšanas servisus vai arī izmantotu to kā daļu no citas funkcionalitātes.

Līdz šim visvairāk meklētā dziesma ir Tones And I izpildītā “Dance Monkey” ar 36,6 miljoniem meklējumu, bet pati pirmā atpazītā dziesmu savulaik bija grupas T.Rex izpildītā “Jeepster”. Kopumā meklēšanas reižu skaits jau pārsniedzis 50 miljardu atzīmi. Vai jūs atcerieties savu pirmo Shazam atpazīto dziesmu?

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Būtu labi, ja dziesmu meklētājs būtu ar kādu intelektu apveltīts, piemēram, cilvēka dotas dziesmas vai balss toņa atšifrēšanas jomā

“Shazam katru mēnesi atpazīst vienu miljardu dziesmu”
“Šobrīd serviss ir izaudzis līdz vienam miljardam meklēšanas vaicājumu mēnesī.”

Tad kā tur īsti ir – miljards vaicājumu vai atpazītās? un cik liels ir neatpazīto procents? Man nez kāpēc pārsvarā neatpazīst, jo biežāk citi trokšņi (runa) traucē.

Shazam serviss ir neintuitīvs, bez domāšanas un saņemtās informācijas adekvātas uztveres un apstrādes

Reklāma
Reklāma
Reklāma