Reklāma

No jūnija Apple Music saņems studijas kvalitātes skaņu un Dolby Atmos atbalstu

Jaunākie raksti

“Virgin Galactic” atliek kosmosa tūrisma uzsākšanu līdz 2022. gada beigām

Miljardiera Ričarda Brensona kompānija "Virgin Galactic" nākusi klajā ar sliktām ziņām attiecībā uz kosmosa tūrisma uzsākšanu. Uzņēmums ceturtdien, 14....

Tile Ultra būs izsekošanas piekariņš, kas ļoti līdzināsies Apple AirTag un Samsung SmartTag+

Šajā nedēļā uzņēmums Tile paziņojis gan par jauniem, gan atjaunotiem produktiem savā izsekošanas piekariņu piedāvājumā, ļoti līdzinoties tam, ko...

Vīrietis Anglijā nozadzis elektrību 33 000 mārciņu vērtībā, lai “raktu” kriptovalūtas

Tapis zināms, ka 40 gadus vecam vīrietim Sendžajam Singam (Sanjay Singh) Anglijā piespriests vairāk nekā gadu ilgs cietumsods par...

“Facebook” pēta mākslīgā intelekta sistēmas, kas redz, dzird un atceras visu, ko dari

"Facebook" šobrīd sācis darbu pie visai apjomīga pētniecības projekta "Ego4D", ko vada uzņēmuma mākslīgā intelekta (Artificial intelligence - AI)...

Līdz šī gada beigām Ķīnā vairs nebūs pieejams sociālais tīkls “Linkedin”

"Microsoft" vakar, 14. oktobrī, nāca klajā ar vēsti, ka līdz šī gada beigām slēgs sev piederošā profesionālā sociālā tīkla...

Pagājušajā nedēļā parādījās informācija, ka 18. maijā varētu būt gaidāmi kādi jaunumi no Apple saistībā ar skaņas un mūzikas jomu, taču realitātē ziņas sekoja jau pirmdien, 17. maijā, paziņojot par augstākas skaņas kvalitātes iespēju un Dolby Atmos atbalstu.

Pirmais uzlabojums būs iespēja klausīties mūziku studijas kvalitātē – tā būs apstrādāta ar bezzuduma kompresiju (angliski lossless). Tas nozīmē, ka līdz klausītājam tīri teorētiski nonāks tāds audio materiāls, kāds ticis ierakstīts studijā. Parasti tirgū ir pieejami kompresēti formāti, kuri atbrīvojas no nesvarīgās informācijas (angliski lossy). Tas saistīts ar to, ka šādu formātu apstrādei ir nepieciešams ātrs internets lietotāja pusē, kā arī pietiekamas jaudas serveri pakalpojuma sniedzēja pusē. Dziesmas, kuras būs iespējams atskaņot šajā kvalitātē, saņems vizuālu atzīmi – Lossless.

Par šo iespēju nenāksies maksāt papildus, taču tā kā tiks patērēts liels daudzums datu, lietotāji varēs manuāli to ieslēgt vai izslēgt. Būs nepieciešams atvērt Apple Music straumēšanas servisu un tad doties Settings -> Music -> Audio Quality. Jaunā kvalitātes iespēja pie lietotājiem nonāks jūnijā, kad iOS saņems jaunāko 14.6 operētājsistēmas versiju. Kā norāda Apple, tad vairāk nekā 75 miljoni dziesmu saņems Lossless formātu, norādot uz sadarbību ar vairākiem pazīstamiem populārās mūzikas pārstāvjiem. Zinātāji gan paspējuši norādīt, ka ikdienas Apple austiņu lietotāji, iespējams, nemaz nepamanīs šo atšķirību, jo ir nepieciešama profesionāla audiotehnika. Tajā skaitā 629 EUR vērtās AirPods Max bezvadu austiņas skatījumu uz mūzikas pasauli var neizmainīt.

Avots: Apple

Otrs nozīmīgākais jaunums būs telpiskās skaņas iespējas, kuras nodrošinās Dolby Atmos. Angliski dēvētā Spatial Audio iespēja tika prezentēta jau pagājušā gada Apple izstrādātāju konferencē WWDC20. Šī iespēja klausītājam sniedz sajūtu, ka skaņa tiek atskaņota no visām pusēm, kā arī pielāgojas galvas kustībām, vienmēr to atskaņojot līdzvērtīgi no visām pusēm. Dolby Atmos logo tāpat kā Lossless tiks attēlots pie tām dziesmām, kuras tas atbalstīs. Šo funkcionalitāti spēs izbaudīt Apple bezvada austiņu īpašnieki, jo tā būs pieejama gan ar W1, gan H1 čipiem aprīkotajās austiņā. Sākumā Spatiall Audio gan bija pieejama tikai ar H1 čipu aprīkotajos produktos (AirPods Pro, AirPods Max), tomēr tagad pieejamība ir paplašināta.

Gaidīsim jūniju un pirmos iespaidus par augsto mūzikas straumēšanas kvalitāti. Pirms tam gan nevajag aizmirst, ka ir nepieciešams iegādāties Apple Music abonementu.

AvotsApple
Reklāma

11 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
11 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Nu veči, papētiet nedaudz, pirms rakstiet. Audio, tāpat kā citos informācijas paveidos, pastāv divas, fundamentāli atšķirīgas, kompresijas metodes – bezzudumu kompresija (tāpēc lossless) un kompresija, kur tiek atmesti it kā nesvarīgie dati (tāpēc lossy). WAV ir nekompresēts PCM audio nesējs, ko parasti sakompresē par FLAC, lai ietaupītu vietu un iegūtu papildus metadatu iespējas. Bezzudumu kompresijas galvenais trūkums ir procesora laiks, kas nepieciešams kompresējot un pēcāk dekodējot failu, kad tas tiek atskaņots. Labums, protams, ir tajā, ka lietotājs saņem tieši to pašu info, ko māsteringa inženieris palaidis publikācijai. Vismaz teorētiski. Kopumā – pavērsiens interesants. Lossless audio nekad nav bijis īpaši spēcīgs… Read more »

Par klausīšanās tehniku. Neskaitot bezvadu austiņas, vēl jau ir AirPlay, bet pat HomePod un HomePod Mini lossless audio neatbalstīs. Pat tie vecie iPhoni, kas atbalsta 3.5mm štekeri, tāpat jālieto ārējs vada pastiprinātājs, lai dzirdētu izmaiņas. Tā ka ieguvēji ir tikai tie, kas datoru ar vadu varēs pieslēgt savam audio komplektam.

Maza piebilde par bluetooth audio kodekiem – Sony LDAC vai tad nespēj HiRes audio palaist pa Bluetooth?

LDAC uz papīra var sasniegt 990kbps caurlaidību. Pirmajā acu uzmetienā tas varētu būt gana, jo kompresēts FLAC 16/44.1 ir ap 800kbps, atkarībā no kompresijas ratio un satura sarežģītības. Realitātē ir tā, ka max caurlaidība LDAC gadījumā parasti netiek sasniegta un kodeks fallbacko uz 320kbps, lai nodrošinātu pakešu nezušanu. Te par to vairāk.

Apple gadījumā, jaunākajos aparātos izmanto UWB (Ultra Wideband) tehnoloģiju, kas teorētiski spēj raidīt ar 1Gbps caurlaidību. Ja to var izmantot priekšmetu meklēšanai, kāpēc neizmantot audio datu pārraidei?

Audio (un arī video) specifika ir tajā, ka tas ir saturs, kas jāatskaņo reālajā laikā. Liela daļa datu pārraides standartu ir ar pārraides kļūdu korekciju, kas pie pakešu zaudējumiem vienkārši paprasa, lai datus sūta vēlreiz, kamēr tie neiziet korekti pārbaudi. Citiem vārdiem sakot – audio savienojums ir sinhrons. Var pielietot dažādus buferus, kas ļauj veikt datu vēlreizēju sūtīšanu, bet tas vienmēr palielina latenci. Tu tak muzonu gribi uzreiz, kad nospied “play”? Vēl trakāk ar saturu, kas nav determinisks – datorspēlei buferis nestrādās, jo tas nezina, kas nākotnē būs jāatskaņo. Es nedomāju, ka mūsdienās ir liela problēma datu pārraidē sasniegt 1Gbps… Read more »

Pašlaik nē, bet vispār ir zināmi gadi nostrādāti. Audio man pamatā ir sirdslieta, tāpēc arī visu laiku mēģinu apgūt kaut ko jaunu, lai saprastu, kā tehniskās lietas ietekmē to, kā skan.

Šodien atradu super rakstu par augstas izšķirtspējas audio un strīmingu. Raksts atrodams šeit, tikai jāritina līdz Editor’s Desk.

Reklāma
Reklāma
Reklāma