Reklāma

Amsterdamā tiek testēta pašbraucoša elektriskā laiva

Jaunākie raksti

Pebble pulksteņa radītājs vēlas piedāvāt mazāka izmēra Android viedtālruni

Kādreiz vēl Sony veidoja maza izmēra Android viedtālruņus ar flagmaņa cienīgu specifikāciju, bet nu gandrīz vienīgā iespēja tikt pie...

Arī LMT pagarina iespēju ukraiņu bēgļiem izmantot bezmaksas mobilos sakarus

LMT pagarina iespēju Ukrainas iedzīvotājiem, kuri atrodas Latvijas teritorijā, vēl uz 90 dienām turpināt izmantot bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus. “Jau...

“Moskvičs” atdzims uz ķīniešu radītas platformas

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka Renault pilnībā atstāj Krievijas tirgu, savukārt Renault rūpnīca Maskavā tiks izmantota, lai tur atdzīvinātu...

Withings izziņo jaunu klasiska stila viedpulksteni ScanWatch Horizon ar 30 dienu darbības laiku

Zīmols Withings ir zināms ar dažādām elektroniskajām ierīcēm, kuras palīdz mums sekot līdzi savai veselībai. Tagad produktu klāstu papildinājis...

Audi jaunākajos modeļos tagad piedāvā Apple Music atbalstu

Vācu autoražotāja Audi mašīnu īpašnieki tagad var izmantot Apple Music pakalpojumus savu mašīnu multimediju sistēmā pa taisno, proti, nav...

Amsterdamā esošos ūdensceļus tagad papildinājusi elektriskā motorlaiva, kura pie reizes kalpo kā testa projekts, lai attīstītu pašbraucošo sistēmu un vadību ūdens transportam.

Projekta autori ir Amsterdamas Institūts un Masačūsetsas Tehnoloģiju institūts, kuri sadarbojušies, lai radītu Roboat – elektrisko un autonomo laivu. Projekta lielais mērķis ir radīt jaunus navigācijas veidus ūdensceļos, lai nebūtu jāizmanto cilvēku vadība pie stūres. Roboat ir četrus metrus gara laiva, kas veidota kā replika 18. gadsimtā Amsterdamā izmantotajai tirdzniecības laivai. Tas darīts ar domu, lai simbolizētu vēsturisko mantojumu un nākotnes elpu elektriskā dzinēja un citu tehnoloģiju virzienā.

Roboat ir aprīkota ar četrām dzenskrūvēm un elektrisko bateriju. Tās vidējais ātrums ir 6km/h un laivošanas laiks no 12 līdz 24 stundām, kas atkarīgs no baterijas ietilpības un kravas apjoma. Projekta pirmais solis ir laivas manevrēšana kanālā, ievācot datus par citiem ūdenstransporta līdzekļiem un tajā esošajiem objektiem. Atpazīšanai tiek izmantotas kameras un sensori, ar kuriem ir aprīkota Roboat.

Pēc tam nākamais solis jau ir radīt pilnībā autonomo sistēmu, kura pati būtu spējīga orientēties ūdens vidē, lai veiktu pareizas kustības. Jau šobrīd izstrādātāji ir spējīgi nodrošināt autonomo programmu, kura būs spējīga laivai ļaut stūrēt pašai, tomēr vēl joprojām ir nepieciešami no diviem līdz četriem gadiem, lai izveidotu perfektu pašbraucošo tehnoloģiju. Nākotnē to noteikti varētu izmantot lielie kravas kuģi ostu tuvumā, kur ir ļoti aktīva un cieša ūdenstransporta satiksme. Tieši šādā vidē izstrādāta autonomā vadība varētu nodrošināt augstu drošības līmeni un vadību 24 stundas diennaktī.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
08.06.2021 13:38

Tātad Venēcijas kanāli vairs nav dzidri caurspīdīgi ar delfīniem tajos? #dzenskrūve

Reklāma