Reklāma

Amsterdamā tiek testēta pašbraucoša elektriskā laiva

Jaunākie raksti

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #489 (01.12.2022)

1. decembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šoreiz ciemos VAS "Elektroniskie Sakari" pārstāvji un runājam...

Intel NUC 12 Pro Mini PC (NUC12WSKi5) apskats

Intel ir viens no retajiem ražotājiem, kas vēl arvien cenšas noturēties izmēros mazo datoru segmentā. Pavisam nesen tika izziņoti...

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Amsterdamā esošos ūdensceļus tagad papildinājusi elektriskā motorlaiva, kura pie reizes kalpo kā testa projekts, lai attīstītu pašbraucošo sistēmu un vadību ūdens transportam.

Projekta autori ir Amsterdamas Institūts un Masačūsetsas Tehnoloģiju institūts, kuri sadarbojušies, lai radītu Roboat – elektrisko un autonomo laivu. Projekta lielais mērķis ir radīt jaunus navigācijas veidus ūdensceļos, lai nebūtu jāizmanto cilvēku vadība pie stūres. Roboat ir četrus metrus gara laiva, kas veidota kā replika 18. gadsimtā Amsterdamā izmantotajai tirdzniecības laivai. Tas darīts ar domu, lai simbolizētu vēsturisko mantojumu un nākotnes elpu elektriskā dzinēja un citu tehnoloģiju virzienā.

Roboat ir aprīkota ar četrām dzenskrūvēm un elektrisko bateriju. Tās vidējais ātrums ir 6km/h un laivošanas laiks no 12 līdz 24 stundām, kas atkarīgs no baterijas ietilpības un kravas apjoma. Projekta pirmais solis ir laivas manevrēšana kanālā, ievācot datus par citiem ūdenstransporta līdzekļiem un tajā esošajiem objektiem. Atpazīšanai tiek izmantotas kameras un sensori, ar kuriem ir aprīkota Roboat.

Pēc tam nākamais solis jau ir radīt pilnībā autonomo sistēmu, kura pati būtu spējīga orientēties ūdens vidē, lai veiktu pareizas kustības. Jau šobrīd izstrādātāji ir spējīgi nodrošināt autonomo programmu, kura būs spējīga laivai ļaut stūrēt pašai, tomēr vēl joprojām ir nepieciešami no diviem līdz četriem gadiem, lai izveidotu perfektu pašbraucošo tehnoloģiju. Nākotnē to noteikti varētu izmantot lielie kravas kuģi ostu tuvumā, kur ir ļoti aktīva un cieša ūdenstransporta satiksme. Tieši šādā vidē izstrādāta autonomā vadība varētu nodrošināt augstu drošības līmeni un vadību 24 stundas diennaktī.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
08.06.2021 13:38

Tātad Venēcijas kanāli vairs nav dzidri caurspīdīgi ar delfīniem tajos? #dzenskrūve

Reklāma