Web Analytics
More
    Reklāma

    Porsche kopā ar Frauscher izstrādājuši elektrisku sporta laivu

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Porsche sadarbībā ar austriešu laivu ražotāju Frauscher radījuši elektrisku sporta laivu “Fantom Air”. Porsche pirmoreiz to demonstrējuši plašākai sadarbībai un atļauti arī pirmie testu braucieni.

    “Fantom Air elektriskā versija visos braukšanas parametros ir pārāka par versiju ar iekšdedzes dzinēju – maksimālais ātrums, paātrinājums, vadāmība ir labāka, turklāt tā nerada izmešus vietā, kur ar laivu tiek braukts,” saka laivu ražotāja Frauscher rīkotājdirektors Stefans Fraušers.

    Lai arī šis austriešu uzņēmums laivas ar elektrisko piedziņu ražo jau kopš 1955. gada, uzņēmuma pārstāvji uzskata, ka sadarbība ar Porsche to pacels jaunā līmenī. Šajā projektā izmantota Frauscher laivas uzbūve, bet elektriskos jaudas agregātus nodrošina Porsche, izmantojot to pašu sistēmu, kas tiks lietota gaidāmajā Macan elektriskajā versijā. Tas nozīmē, ka no Porsche paņemts elektromotors, akumulators un vadības sistēma.

    Laiva aprīkota ar 100kWh akumulatoru, kas atrodas tuvāk aizmugurējai daļai. Līdzīgi kā mašīnām, arī laivai sagatavoti dažādi braukšanas režīmi – Docking, Range, Sport, and Sport Plus – kas ietekmēs tās vadāmību un gaitas īpašības dažādās situācijās. Porsche aprēķini liecina, ka optimālais ātrums esot ap 22 mezgliem, šādā ātrumā laivai spējot braukt aptuveni stundu. Maksimālais ātrums ir 46 mezgli, bet ražotāji aprēķinājuši, ka standarta lietošanas apstākļos, kombinējot braukšanu dažādos ātrumos, ar “Fantom Air” elektrisko laivu varēs braukt divas trīs stundas.

    Kā zināms, jaunais Macan būvēts uz jaunās PPE platformas, kas paredzēta 800V akumulatoru sistēmai. Tas nozīmē, ka laivu pie atbilstošas jaudas lādētāja no 10 līdz 80% varēs uzlādēt nepilnas pusstundas laikā. Atliek atrast piestātni ar lieljaudas elektrisko lādētāju. Šīs laivas cena ir 561 700 eiro, bet piegādes sāksies nākamgad.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Jānis
    11.10.2023 17:15

    Nu jā, redz kā divkoši pielāgojuši savu izteikšanās manieri – “laiva nerada izmešus vietā, kur ar laivu tiek braukts”. Tātad tomēr tiek atzīts, ka izmeši tiek radīti visur citur – tur, kur ražo elektrību, jo jau sen zināms, ka propelleru un saules paneļu ražība nav daudz lielāka, par beigtajiem putniem ap tiem. Izmešus rada bateriju ražošana un vēl lielākus radīs to utilizācija vai pārstrāde.Nu jau man kā vēsturniekam paliek interesanti, cik tālu cilvēce aizies savā zaļajā pašīznīcināšanā? Laikam, kamēr uz pasaules nepaliks vairāk kā plānotais 1 miljards cilvēku, mierā neliksies. Ja nu vienīgi gaidot globālo sasilšanu nenosals atnākošajā ledus laikmetā, kuram paši nebūs laicīgi sagatavojušies.

    Elektriķis
    11.10.2023 17:24
    Reply to  Jānis

    “saules paneļu ražība nav daudz lielāka, par beigtajiem putniem ap tiem” – tātad arī “ražību” var mērīt “papagaiļos”, šoreiz pat beigtos. Vienīgi neesmu atradis nevienu beigto putnu pie saules paneļiem. Logos gan tie nositas.

    LAN
    11.10.2023 19:27

    Interesanti – pieeja tāda pati kā Hummer – sabāžam daudz akumulatoru parastā laivā un viss kārtībā. Piedāvājums no Candela un Pascal izskatās daudz labāk, jo ir padomāts par ekonomiju.

    Reklāma