Reklāma

Volvo XC60 T8 hibrīds – liela jauda ar saprotamu jēgu

Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

Jaunākie raksti

AOC Q27V4EA monitora apskats – beidzot kaut kas darbam un atpūtai budžeta klasē

Lai nebūtu tā, ka te apskatām tikai pašus trakākos un dārgākos gadžetus, speciāli palūdzu mums atsūtītu kaut ko jēdzīgu...

Corning jaunais Gorilla Glass sargās viedtālruņu kameru objektīvus

Corning izziņojis jauna tipa aizsargstiklus, kas paredzēti tieši viedtālruņu kameru sargāšanai no skrāpējumiem. Vienlaikus jaunie Gorilla Glass with DX...

Sākot no 2022. gada visi iPhone modeļi būs aprīkoti ar 5G savienojumu

Apple, kā ierasts, bija principā kā pēdējais lielais viedtālruņu ražotājs, kas savās ierīcēs sāka piedāvāt 5G savienojumu. Kā ziņo...

Plastiskās mikroshēmas varētu ļaut internetam pieslēgt jebkuru produktu

Mūsdienās mēs visu laiku ikdienā dzirdam terminu mikroshēmas, kas ir iebūvētas dažādās lielākās un mazākās elektronikas ierīcēs, taču tagad...

ASUS izziņojis bezvadu režģtīkla sistēmu Zen WiFi XD 6 / W

ASUS izziņojis bezvadu režģtīkla sistēmu Zen WiFi XD 6 / W, kas sastāv no diviem Wi-Fi 6 maršrutētājiem. ASUS...

Mūžu dzīvo, mūžu mācies. Šo nav teicis Ļeņins, kas gan ir kāda cita ļoti spārnota teiciena autors. Es esmu pamanījis, ka ļoti slavinu uzlādējamos hibrīdus, tāpēc pēdējā laikā esmu sācis tādu kā to izmēģinājuma ofensīvu. Tā kā šie relatīvi jaunie hibrīdi arī man ir jaunums, tad to izmēģinājuma laikā pieļauju dažādās nezināšanas kļūdas. Kā saka – nezināšana neatbrīvo no atbildības, vai ne? Volvo XC40 izmēģinājuma laikā es nevis pieļāvu kļūdu, bet gan neizmantoju visu mašīnas potenciālu, jo nebiju kārtīgi iepazinies ar tehnisko pusi. Jaunajam zviedru krosovera izmēģinājumam es esmu gatavs un Volvo XC60 T8 ir kaut kas ļoti interesants arī ne lielākajam paaugstinātu pilsētas auto fanam. Nu tad ķeramies klāt.

Tehniskā puse

Ja es laiku pa laikam pieminu kāda noteikta auto ražotāja izdomas trūkumu un maznozīmīgās izmaiņas gadu laikā, tad Volvo noteikti ir viens no visslinkākajiem izmaiņu veicējiem. Tā uzreiz nav slikta lieta – Volvo pat piestāv konservatīvisms. Visam, protams, ir robežas un Volvo ir pārkāpis pāris. Bet par to vēlāk.

Aktuālās paaudzes XC60 jau ir “vecs”. Proti, 2017. gadā mums bija iespēja to pirmo reizi ieraudzīt dienas gaismā. Jau paša 2018. gada sākumā arī mēs to izmēģinājām un man šis vidējā izmēra zviedru SUV ļoti patika. Toreiz gan secināju, ka trūkst argumentu auto iegādei un tajā budžetā ir nopērkami interesantāki SUV. Ir pagājuši četri gadi. Izmaiņas? Kādas izmaiņas!

Modernizācija nav Volvo stiprā puse. Kaut XC60 ir ieguvis pāris atsvaidzinājumus, tie vairāk skar tehnisko pusi un dzinējus, nevis vizuālās aprises. Līdzīgs bija arī Volvo XC90 stāsts, ar kura modernizēto versiju es braucu pagājušogad.

Mani visā šajā stāstā visvairāk interesē tieši tehniskā puse, konkrētāk, maģiskais T8 simbols. “Apakšā” nekas diži nav mainījies un šeit ir tas pats divu litru benzīna dzinējs ar turbīnas un kompresora apvienojumu. Ja 303 Zs (430 Nm) šķiet par maz, tad uz aizmugurējā tilta novietotais elektromotors attīsta vēl papildus 87 Zs (240 Nm). Kopējā jauda ir attiecīgi 390 Zs (640 Nm), kas ir ļoti pieklājīgs rādītājs. Ja XC40 elektriskā daļa ir integrēta ātrumkārbā, tad XC60 ir atsevišķs elektromotors, kas darbina vienu piedziņu. Pareizi sapratāt – benzīna dzinējs dzen priekšējos, bet elektromotors aizmugurējos riteņus, tādēļ pilnpiedziņas sistēma ir ieguvusi eAWD apzīmējumu.

Visu ballīti pārvalda astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba, kas spēj pilnībā atslēgt iekšdedzes motoru no sava darba, lai 11.6 kWh baterija dotu 45 kilometru nobraukumu ar elektrību vien. Tie ir brošūras cipari, realitātē ir klasiskie 30-35 km.

Gudrības apakšā

Tā kā šoreiz Volvo izmēģinājumam es biju gatavs un biju sapētījis tehnisko informāciju, mani jau no pirmā brīža interesēja pilnpiedziņas sistēmas darbība. Kā jau lasījāt – aizmugurējo asi dzen tikai elektromotors. Kas notiek, kad beidzas baterija mežā dubļos? Protams, ka tā tas gluži nestrādā – elektriskais motors tiek barots ne tikai no baterijas, bet arī no benzīna dzinēja. Tātad AWD var tikt izmantots jebkuros apstākļos un ar jebkādu baterijas stāvokli.

Baterijas atrodas diezgan unikālā vietā hibrīdiem – pa vidu grīdā starp motoriem, kas nodrošina diezgan zemu smaguma centru un automātiski arī stabilu braukšanu. Parasti baterijas atrodas zem aizmugurējiem beņķiem. Kondicioniera kompresors ir elektrisks, tas netiek piedzīts ar siksnu no motora. Tas dod priekšrocības auto atdzesēšanā un uzsildīšanā arī pie izslēgta dzinēja, kad auto brauc tikai ar elektrodzinēju.

Kopā ir vairāki braukšanas režīmi:

  • Hybrid – tas ir automašīnas parastais režīms, kurā elektromotors un iekšdedzes dzinējs darbojas kopā.
  • Pure – braukšana tikai ar elektrību.
  • Offroad – vārds jau pasaka visu. Darbojas tikai līdz 40 km/h un abi motori visu laiku strādā kopā. Samazināta grieze uz riteņiem, strādā no kalna nobraukšanas sistēma un ir palielināts degvielas patēriņš.
  • AWD – pilnpiedziņas režīms, kad abi motori strādā vienlaicīgi, bet pieejama pilna grieze.
  • Power – arī vārds jau pasaka visu.
  • Individual – īpaši pielāgojams režīms. Pielāgot var vadītāja displeju, stūres spēku, dzinēja un bremžu darbību, balstiekārtu un klimata kontroli.

Ātrumkārba praktiski neatšķiras no standarta T6 ātrumkārbas, auto ir arī papildus startera ģenerators, ko pazīstam kā vieglo hibrīdu, tas arī nodrošina baterijas uzlādi.

Interjers nav mainījies

Ja mēs runājam globāli par pašu interjeru, tad izmaiņas tam nemaz nav nepieciešamas. Salona izskats, apdares kvalitāte un interjera aura vēljoprojām ir galvas tiesu pārāka par jebkuru līdzīgas cenas vācu krosoveru. Skarbi, bet fakts. Arī pieejamajās tehnoloģijās un “fīčās” viss vēl ir pietiekami moderni un adekvāti.

Problēma ir tajā, ka info-izlaides ekrāns, kaut liels un ar labu grafiku, ir no 2015. gada. Šeit prasītos kāda modernāka vēsma. Jā – tehniski ir viss, ko vajag, arī Apple CarPlay un Android Auto atbalsts, bet integrācija nav pati glītākā, jo telefona ekrāni rādās knapi pa pus ekrānu. Info-izklaides un paša auto papildus iestatījumi ir ar pārāk mazu fontu un grūti manevrējami. Visa sistēma jau ir veca un sarežģīta. BMW un VW grupa savās pēdējās sistēmas ir pārgājuši uz saucamo “flīžu” izvēlni, kur katra apskatāmā sadaļa ir ērti pielāgojama, Volvo šis viss vēl ir priekšā.

Lai šo nodaļu noslēgtu uz pozitīvas nots, atgriezīšos pie pirmās rindkopas iesāktā teksta. Visa interjera kvalitāte ir dizains ir kolosāls. Sākot ar durvju paneļiem, kur alumīnija skaļruņa ietvars un alumīnija durvju rokturis dod dārga auto sajūtu. Neko tādu pat 100 tūkstošu Audi neredzēt. Turpinot ar stūri, ādas paneli, centrālo konsoli ar Volvo kristālisko auto iedarbināšanas un braukšanas režīmu izvēles pogām. Sēdekļi Volvo vienmēr ir bijuši vieni no labākajiem tirgū. Jā, Volvo ir palicis dikti dārgs, bet iesēdies auto un redzi, par ko esi samaksājis. Noteikti ir pie kā piestrādāt, bet ir daudz labāk kā konkurentiem.

Braukšana ar jaudīgu hibrīdu

Uzreiz pieminēšu, ka XC60 brauc pilnīgi savādāk kā mazais brālis. Šeit nav runa par lielāku auto izmēru, dzinēja tilpumu, cilindru skaitu vai jaudu. Atsevišķi novietotais elektromotors strādā autonomi un auto gaita ir daudz plūdenāka par integrētajām hibrīda sistēmām. Ir sajūta, ka papildus elektromotors un baterija ir uzstādīta, lai samazinātu diezgan ēdelīgā T6 dzinēja patēriņu, kas atkal, protams, nemaz nav slikta lieta. T6 dzinējs ir būvēts, lai kompensētu vēlmi pēc trīs litru tilpuma, ko var iegūt vācu krosoveros. Tādēļ zviedri dzinēju ir uzbūvējuši ar labu griezes momentu gan apakšējās, gan arī augšējās revolūcijās. Esmu diezgan braucis ar T6 aprīkotu Volvo un uzreiz varu teikt, ka tas brauc lieliski, bet degvielas patēriņš “kož”. Savā V60 izmēģinājumā uz šosejas auto tērēja 8 litrus un pilsētā padsmit. T8 mērķis ir patēriņu samazināt līdz vidēji 3 litriem. Tas, protams, ir pie nosacījuma, ka katru vakaru XC60 atrodas pie strāvas vada un nākamā diena tiek sākta ar pilnu bateriju. Es šoreiz tam pievērsu diezgan mazu uzmanību, jo gribējās izmēģināt paša hibrīda spējas klasiskākā pašuzlādes veidolā. Visos Volvo ir atsevišķs uzlādes režīms, kurš atslēdz elektromotoru un pastiprināti lādē bateriju no benzīna dzinēja. Tas gan arī rezultējas ar palielinātu degvielas patēriņu, tāpēc tas būtu iesakāms darīt uz lielceļa pirms pilsētas, lai jau pilsētā izbaudītu elektrisko klusumu.

Kopā pēc 3 dienām es auto atgriezu ar mazliet zem 9 litru uz 100 km vidējo patēriņu, kas neizklausās ļoti maz, it īpaši pie brošūrā noteiktajiem 3. Es jau minēju, ka diži neievēroju elektrisko uzlādi un pamatā auto bateriju lādēja pats – tad šeit arī ir rezultāts. Slinkam un nepareizam uzlādējamā hibrīda lietotājam būs ar to jāsamierinās, kaut 9 litri 390 zirgspēku dzinējam ir, manuprāt, adekvāts rādījums. Ja pie pareizas lietošanas XC60 iebrauktu 6 litros, tad es jau stieptu roku pēc maka.

Var noteikti just, ka auto ir smagāks, jo papildus 200 kg svars padaudz, bet XC60 labi to visu kompensē ar savām gaitas īpašībām. Vienīgais uztraukums man bija mīkstais meža segums, kur 2.2 tonnas gribēja grimt mazliet vairāk, kā man gribētos, bet arī ar to pilnpiedziņa un labās riepas tika galā. Mani pēdējā laikā tracina visu jauno krosoveru skaļās balstiekārtas, tad neko tādu XC60 nesagaidīt. Klusums – klusa balstiekārta un komfortabla gaita, nekādu vēja trokšņu. Par to visu gan ir arī attiecīgi jāmaksā.

Cenas

Volvo ir iespraucies premium zīmolu lauciņā un maksā adekvāti daudz. XC60 sākas no 46 tūkstošiem EUR vienkāršākajā B4 benzīna vieglā hibrīda versijā ar 197 Zs. Lētākais ar dīzeļdzinēju aprīkotais krosovers ar tiem pašiem 197 Zs maksā no 50 tūkstošiem EUR.

Šī apskata galvenais varonis XC60 T8 ir pieejams divās versijās un divās komplektācijās. Auto ir nopērkama sportiskajā R-Design, kas ir arī izmēģinājuma auto aprīkojumā, un Inscription, kas ir klasiskā versija. Abi maksā ļoti līdzīgi ap 69 tūkstošiem EUR. Pavisam trakajiem ir pieejama arī Polestar Engineered T8 versija, kurai ir papildus dizaina elementi – dzeltenas drošības jostas, dzelteni bremžu suporti ieskauti 21 collu diskos un kalns ar Polestar zīmītēm visur. Ir arī mazliet vairāk jaudas – papildus 15 Zs un 30 Nm. Šis brīnums maksās no 77 tūkstošiem EUR. Par visu vairāk interesējieties pie oficiālā dīlera Mūsa Motors.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Elektromotoram vajadzētu novērst atsaucību gāzes pedālim. D5, T5, T6, B5 dzinējiem ir aiztures dēļ Aisin, bet T8 gadījumā – ir jābūt tuvu momentānai reakcijai. Vari pakomentēt braukšanas prieku? Un 2.2 tonnas – tas nav daudz. XC90 tās pašas 2.2 tonnas sver ārpus T8 līnijas

Visiem būs aiztures un volgo ne ar ko nav labāks,ja vien nebrauc ar SQ7.

Riktígs sporta auto :D :D :D

> T6 dzinējiem ir aiztures dēļ Aisin, 

Ja brauc dynamic modē (un ja vēl Polestar), nekādas aiztures nav (ja comfort, tad atkarībā no tā kā esi braucis iepriekš un kārba ir adaptējusies).. nu vismaz 2018. gada xc90 pļurzulim, ja jaunākiem ir kaut kas “apslāpēts” (+ātruma ierobežojumi), tad savādāk..

Kaut kā vajag hibrīdu īpašniekiem iestāstīt, lai viņi neaizņem publiskās uzlādes stacijas

Reklāma
Reklāma
Reklāma