Jaunais Volvo dizains ir lielisks, par to, šķiet, šaubīsies tikai fanātiski Āzijas auto fani. Tomēr šim ražotājam nav gājis viegli, jo vēl tikai pāris gadus atpakaļ Volvo tika uzskatīti par pārlieku konservatīviem, pat varētu teikt garlaicīgiem auto. Iemesls tam ir skaidrs, ražotājs nekad nav pārsteidzies ar lišķību, inovācijām un sekošanu pasaules dizaina vadlīnijām. Nu tas ir mainījies un aktuālie Volvo modeļi lieliski parāda, ka arī milzīgu laukakmeni var izkustināt vējš un tas pat var ripot augšā kalnā. Jā, Volvo, šķiet, mazliet ir izkāpis no komforta zonas un rezultāts tam ir labs.

Pirms aptuveni gada es izmēģināju Volvo S90 un man tas auto vairs tikai ļoti attāli saistījās ar klasiski izprotamo Volvo, it īpaši ņemot vērā, ka pāris gadus braucu ar vairākiem Volvo XC70 un viedoklis par ražotāju kaut kāds izveidojās. Aktuālie S90, V90, XC90 ietur tādas pašas dizaina aprises, kuras man šķiet ļoti saistošas, bet ne par to ir šodienas stāsts. Šodienas stāsts ir par jauno XC60 kompakto krosoveri, kurš, manuprāt, ir izdevies pat glītāks par savu lielāko brāli XC90. Nu tad ķeramies klāt!

Tehniski ir daudz jaunumu

Pēdējās lielajās auto izstādēs Volvo ir ļoti skaļi izteicies par dīzeļdzinējiem, proti, ka tie tuvākajos gados vairs nevienam nebūs vajadzīgi, tādēļ ražotājs ir svinīgi nosolījies no 2019. gada vidus vairs neizlaist nevienu dīzeļa auto. Jā, tas ir jau nākamgad. Lai nu kā arī būtu, dzinēju palete aktuālajos modeļos par to mazliet runā, XC60 ir pieejamas tikai divas dīzeļa versijas un vairāk benzīna agregātu.

Dīzeļdzinēji:

D4 D5
190 Zs (400 Nm) 235 Zs (480 Nm)
BiTurbo BiTurbo
6 pakāpju manuālā un 8 pakāpju automātiskā kārba, AWD

 

Benzīna dzinēji:

T5 T6 T8 Twin
254 Zs (350 Nm) 320 Zs (400 Nm) Komb. 320 Zs (400 Nm)

Elektro. 87 Zs (240 Nm)

Turbo Turbo un kompesors Kompresors un Turbo/Elektrodzinējs
8 pakāpju automātiskā kārba, FWD un AWD 8 pakāpju automātiskā kārba, AWD

 

Es gribētu piebilst, ka no XC60 modeļa ir diezgan pārdroša attieksme nostāties pozā un piedāvāt tikai 8 pakāpju automātisko ātrumkārbu benzīna dzinējiem. Parasti šāda izmēra auto cenšas piedāvāt vismaz vienu lētāku komplektāciju ar mazāku dzinēju jaudu un manuālo ātrumkārbu. Bet Volvo ni ni, tikai 190 Zs dīzeli var iegādāties ar rokas kārbu.

T8 Twin dzinējs dod identiskus dinamikas rādījumus, kā T6, bet vidējo patēriņu sola 2.1 litru uz 100 km. Jā, 2.1 litru un tas ir par 5.6 litriem uz 100 km mazāk, kā T6. Iespaidīgi, bet būtu jāredz patiesais ielas patēriņš.

Augsta līmeņa kantainums

Salona galvenās vadlīnijas nav mīlīgas, tās ir ar asām šķautnēm. Šķiet, ka dizaineris iepriekšējā dzīvē ir bijis mežcirtējs. Kaut pats auto vairs nav maziņš, asās interjera formas dod lielāku pamatīguma sajūtu, un līdz brīdim, kamēr neesi izkāpis ārā, šķiet, ka sēdi ja ne Suburban, tad vismaz Land Cruiser izmēra auto. Un tas ir dikti labi, jo tas dod arī drošības un pašpārliecinātības sajūtu. I’m the King of the World! Kaut mazliet ir laupīta āra pārskatāmība, sēdēt ir ļoti ērti un pie visām vadības pogām tikt ir ļoti ērti. XC60 ir ļoti pārdomāts vadības sviru izkārtojums, vienīgi ātrumu pārslēga kloķis varēja būt mazliet īsāks.

Lielie premium spēlētāji ar planšetes integrāciju neaizraujas. Jā, info-izklaides ekrāni paliek lielāki, kvalitatīvāki un vēl citādi –āki, bet Tesla izmēra monitoru neviens cits vēl neuzdrošinās uzstādīt savos ražojumos. Par Tesla runājot, kaut tas ekrāns izskatās iespaidīgi, tas, manuprāt, ir par lielu un interjeru padara mazliet samocītu. Ar Volvo ir citādi un relatīvi lielais ekrāns iederas diezgan labi. Bet tas ir nieks. Tajā momentā, kad savā automobilī esi pārgājis faktiski uz tikai skārienjūtīgo vadību, visam ir ne tikai jādarbojas plūdeni, jābūt pārskatāmam, bet arī viegli uztveramam arī vecāku gadu gājuma cilvēkiem. It īpaši, ja atceramies mūsu priekšstatu, ka ar Volvo brauc bagāti zviedru pensionāri. Šeit nu gan varu bilst, ka vadība ir atstrādāta un dažbrīd pat šķiet, ka pārlieku vienkārša. Aizstumjam ekrānu pa labi, tiekam pie visas drošības sistēmu vadības, pamata ekrānā redzam primāro info, kā karti, radio un arī padziļinātie iestatījumi ir ļoti viegli manevrējami. Audi, mācies!

Tā sauktais spidometrs ir digitāls un XC nav aizrāvies ar gūzmu dažādu modifikāciju iespēju – pāris pamata režīmi, krāsas un attēlotā informācija. Vienkārši un ļoti glīti!

Par Volvo sēdekļiem komentāri ir lieki un šeit nav nekāds izņēmums – tie izskatās lieliski un ir fantastiski ergonomiski, tik man prasītos sēdpozīciju tomēr ļaut nolaist mazliet zemāk. Āda ir mīksta un patīkama, bet nekas šajā pasaulē nav pa brīvu, arī siers peļu slazdā.

Braukšana ir pārsteidzoši garlaicīga

Nevajag uzreiz apvainoties, tas nebūt nav uzreiz jāsaprot tikai no sliktās puses. Volvo visu dzīvi ir fokusējies uz komfortablu braukšanu, braukšanas vieglumu, sportiskumu un agresiju atstājot citiem. Lai jau tie jaunie skrien. Dinamiskais režīms iedod šķietami stingrāku stūres iekārtu, asāku akseleratora pedāli un mazliet stingrāku gaitu, tomēr fokuss uz komfortu ir saglabāts un kartingu nesagaidīsiet, kā, piemēram, tas bija Lexus NX300h F-Sport gadījumā. Nav ko te trakot!

250 Zs jauda nodrošina labu dinamiku pat no starta un sadarbība ar astoņu pakāpju pārnesumkārbu ir lieliska, bet lielu jautrību nenoķersiet, jo paātrinājums nav ass, starta kontroles arī nav un nav arī tāda īsta sporta režīma. Varbūt arī nevajag.

Tā kā man ar šo auto ir jāpavada divas dienas, jāaizbrauc kur patālāk, piemēram, uz Liepāju, kur varēšu gan paskriet pa šoseju, gan pamīcīties pa pilsētu un saprast auto īpašības. Šis ir auto, ar kuru var braukt tūkstošus no vietas un nebēdāties par dibena vaigu stīvumu, auto arī brīdina, ja mana noguruma pazīmes (vai pastāvīgu blenšanu telefona ekrānā) un vadītāja asistenti patiesi atslogo tevi no saspringtās dienas. Pilsētā arī ir viegli, stūres iekārta ir precīza, gaita ir līgana un pedāļi nav pārlieku jūtīgi.

LED gaismu spēle ir atsevišķas rindkopas vērta. Atgriežoties no Liepājas, ceļu pārņēma ne tikai tumsa, bet arī pamatīga migla. Lielisks izaicinājums starmešiem. Jau vairākus gadus gan pats Volvo, gan arī citi auto ražotāji ir iemācījušies uzbūvēt patiesi gudras LED priekšējās gaismas, kuras gan paceļas, gan nolaižas, gan pagriežas, gan arī zonējas, atslēdzot daļu LED elementu, ja esi pietuvojies kādam priekšā braucošam auto un arī ar pretī braucošiem auto izrīkojas gudri, labo starmeti pagriežot pa labi un tikai kreiso izslēdzot. Jautājums ir tik par sistēmas ātrumu un efektīvu darbību. Ar XC60 viss ir labi un var tikai ar prieku vērot gaismu darbību tumsā un miglā gluži kā rotaļu. Tipiski LED tehnoloģijai, mazliet pietrūkst tālo gaismu distances, bet domāju, ka tas ir tikai laika jautājums, līdz Volvo ieviesīs lāzera gaismas, ko, piemēram, BMW jau izmanto.

Grants ceļi nav īsti XC60 stihija, jo dinamiskā braucienā jutu izteikti brīvdomājošu auto priekšdaļu, auto nu ļoti patika izstumt purnu līkumos un tas spieda samazināt ātrumu līkumā. Šis tomēr ir pilsētas auto ar iespēju kādu reizi ielīst dziļākos dubļos.

Jau pagājušajā rakstā sākām diskusiju par dzinēju piebraukšanu. XC60 gadījumā arī biju liecinieks pirmā tūkstoša pārripošanai un degvielas patēriņš ir diezgan attālu no solītā. No rīta izbraucot uz Liepāju, šķērsoju Rīgu un taisnā ceļā devos uz vēju pilsētu, kuru sasniedzot, vidējais patēriņš bija 10.3 litri uz 100 kilometriem. Pie 95% šosejas un braukšanas gandrīz noteikumu robežās tas ir daudz, ja ražotājs sola 6.1 litru. 40% vairāk. Otrajā dienā, kad izbraukāju Tukuma āres, patēriņš nokritās līdz 9.7. Mani tas patēriņš šādam auto ar šādu dzinēju apmierina par visiem 100%, bet mani neapmierina ražotāja solījums. Iepriekšējais XC70 ar D5 arī tērēja robežās no 9-10 litriem un tas patēriņš ir absolūta norma.

Labākās pilota palīdzības sistēmas tirgū

Jā. Jau pirms gada S90 izmēģinājums mani pārsteidza, pamatīgi pārsteidza un ar vieglu kauna sajūtu sev atzinu, ka mani mīļie vācu ražotāji šajās tehnoloģijās iepaliek. XC60 ir kāpis vēl vienu soli tālāk un ir aprīkots ar nu jau trešās paaudzes asistenta sistēmām un ir wow. Auto ir nepieciešams tikai viens kaut padzisis horizontālais ceļa apzīmējums un tas pats brauks, atpazīstot ceļa nomali. Neviens no citu auto ražotāju jaunajiem gudrajiem pilota asistentiem, ko esmu izmēģinājis pagājušogad, pat nestāv tuvumā Volvo sistēmām un bez skaidrām divām līnijām nemaz neko neaktivizē. Principā, pietin roku ar skoču pie stūres un ej gulēt, jo adaptīvais kruīzs noturēs ātrumu attiecīgi ceļa zīmēm un mašīnām apkārt, pilota asistents stūrēs un faktiski – tu vairs tur neesi nepieciešams.

Cena nav maza

Volvo nekad nav bijis lēts, šai relatīvi mazajai auto būves rūpnīcai sevi ir jāatpelna, un to, ka labas lietas maksā daudz, mēs arī esam jau sapratuši. Izmēģinājuma XC60 ar T5 Inscription AWD komplektāciju maksā sākot no 51 400 EUR, bet ir jāpiemaksā par gudrajām sistēmām, foršajām LED gaismām, mīksto ādu. Faktiski par visu ir jāpiemaksā un tādā veidā pārsniegt 70 tūkstošu atzīmi ir minūšu jautājums. Izmēģinājuma auto maksāja tuvu pie 80 tūkstošiem EUR, kas ir ļoti daudz.

Secinājumi

Es īsti neatminos dzirdam, ka Volvo būtu kāds izteikti draņķīgs auto. Garlaicīgs – jā, mietpilsonisks – jā, neizteiksmīgs – jā, bet ne draņķīgs. Un tur varbūt ir arī tā lielā ražotāja problēma, Volvo rada reti uzticamus un stabilus auto, necenšoties ar ko diži izrādīties, tādā veidā paliekot absolūtajā komforta zonā. Jaunie modeļi un dizaini kaut ir izteiksmīgāki un arī interjerā ir veikti pāris eksperimenti, kuri ir izrādījušies ļoti veiksmīgi, tomēr nespēj izraut Volvo no garlaicības ēnas. Nesaprotiet mani nepareizi, XC60 ir patiešām lielisks auto, ar kuru ellīgi labi izklaidējos un atdevu pat ar smagu nopūtu. Man viss patika un atstāja vairāk kā pozitīvu iespaidu. Bet visos Volvo trūkst odziņas, kas aizstumtu prom konservatīvismu un pievilinātu jaunos maksātspējīgus pircējus. Tieši uz tāda viedokļa arī paliku, pēdējo reizi atskatoties uz XC60. Auto ir ļoti labs, bet…. Vai tas ir viens no labākajiem ģimenes SUV? Jā! Vai tas viens no labākajiem SUV? Nē!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
43 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

>nostāties pozīcijā

vai nu pozā vai opozīcijā)

Piekrītu, tas ir viens no autora klupieniem šajā tekstā.

Paldies, salaboju

Mana sapņu marka, mani tieši uzrunā “garlaicīgs, komfortabls un bez odziņām”

Precīzi secinājumi, visā visumā labs auto, bet trūkst argumentu, kāpēc lai izvēlas Volvo, ja BMW X3 sākumcena ir 43 k euro, Audi Q5 sākumcena 45K euro.

Man škiet ka cenas tur nav gana patiesas visam paskatījos mājas lapā bija citas.

Wowwow, slow down. Beigās pēkšņi parādās “ģimenes SUV”. No kurienes, kādā kontekstā, kas ar to domāts?

Palies Edgar, man ir patiess prieks, ka tiek pievērstas nianses divdomīgiem tekstiem. Es pirms tam uzdrukāju rindkopu, kur paskaidroju ģimenes auto būtību, bet tad izdzēsu.
Mans paskaidrojums tam bija, ka labu un ģimeniskumu agresīvi un dinamiski auto (kā piemēram nākamais SUV izēģinājums, par kuru varēsiet lasīt pēc pāris dienām) mazliet nomāc, uzliek uz riska.
Tāpēc XC60 ir patiešām labs ģimenes SUV, bet ne labākais SUV kā tāds

Māri, ja nemaldos, tu darbojies jomā, kur jāmāk rēķināt. Cik ir 6.1 + 40%?

Jup, nevis 40% bet 60%, mazliet pārrēķinājos. Bet varbūt labāk lai paliek 40, savādāk aizbaidīs un visus potenciālos pircējus :D

“T8 Twin dzinējs dod identiskus dinamikas rādījumus, kā T6, bet vidējo patēriņu sola 2.1 litru uz 100 km.”
te var apjukt. 2,1 uz simtu vai mazāk nekā, tomēr?

2.1 litrs ir patēriņš nevis par to mazāk.

teiktu, ka esmu mēms, bet… uz papīra daudz kas redzēts – kā ir dzīvē?

Visticamāk tas 2.1 litra patēriņš ir tiem, kas vienā piegājienā nobrauc līdz 100km un arī tikai tad, ja baterija pilna. Ja būs jābrauc no Rīgas līdz Varšavai, tad būs visi 10 vai vairāk litri.

Visdrīzāk tā arī ir. Domāju pilnas bākas ietvaros tur būs jūtami vairāk

protams, arī pilna bāka sver savus 70 kilogramus, kas jāvadā :D
man jau šķiet, ka tos patēriņus rēķina ne tikai laboratorijas apstākļos, bet arī pie 18 grādu temperatūras, kad ne pečka ne kondiška nav jāslēdz iekšā.
Lasīju kautkādu krievu apskatu, ka teslas pie -20 knapus simts spēj izvilkt.

Tur gan jāskatās auto ražošanas gadu. Akumulatora paaudze un nolietojums arī ietekmē kapacitātes zudumu aukstumā.

Vai tad Krievijā vispār ir kāds nesista vai neslīcināta tesla. Tie jau nu ir mērītāji :D

autoreview it kā legit žurcis

da labi, jautājums nav par sistu, bet kā ir sataisīta. sakombinē no 2-3 teslām vienu, un neviens tur nav tik stulbs vai bagāts, lai izmantotu cietušu bateriju, auto taisa braukšanai ne jātnei.

un autorevju kurā veic testus (speciālisti, apmācīti cilvēki to dara ilgtermiņā, izmantojot atbilstošas iekārtas un metodes uz kopl. ceļiem un poligonos), atšķirībā no mūsu vietējiem izdevumiem kas izrullē pārsimts km un uzraksta oi ku labs, es kautkā tomēr uzskatu par autoritatīvu izdevumu.

Tu paskaties kā tās garāžas (kas nav dīlera) viņiem izskatās :D Tur ne tika kombinē, bet arī rubli piš un trennējas uz klientiem.
Pat pie dīlera paņemti auto var būt sazinkā taisīti, jo tā ir Krievija. Tu savu lietuvā līmēto auto vari sakrāsot, sapucēt un tirgot pie delera. Tad nu tādam auto review varbūt arī kāds tādu auto iedot testēt. Viss var būt :D
Parādi labāk to zinātnisko autoreview poligonu? Redzēju video – brauc pa kaut kādu pamestas rūpnīcas teritoriju gar graustiem un spriedelē.

nerunāsim par slīpajām garāžām (kuras ir arī vācijā), vnk izlasi kaut vienu rakstu no testu rubrikām, piem. izturības testi
skatos, inetā pilnās versijas par maksu, var lielveikalā nopirkt vienu numuru. ja pērk pāris mēn. vecu numuru, tad cena smieklīga – bet info no svaiguma nemainās.

es paskatītos uz volvo bildēm, kuras lielceļu valdnieks uzņēmis no kraujas ar svaigu maliņu))

Volvo par Porsche cenu…

aha, salīdzināji ar porša īpašnieka sievas otro auto, boxsteru….par kuru dārgāki ir daudzi vidējā gala auto ar visām desām

Nu jau , nu jau, par Volvo cenu sanāk papliks Macan, bet tas ir Porshe!

secinājumi? volvo uzskata, ka nav sliktāki par entry level porsche modeļiem? kaut kā tā. vai pamatoti? brauciet, salīdziniet, izdariet secinājumus)

varbūt Māris apsvērs domu salīdzināt dārgu nosacīti plašpatēriņa modeli ar augstā plaukta ražotāja lētāko modeli – cena ļoti līdzīga un vai tiešām atšķiriba ir tik liela.
manā skatījumā, vienā cenu segmentā nav izteiktu līderu – atšķiras nianses un fiškas, kuru dēļ cilvēki izvēlas preci, bet nav tā, ka viena prece ir izteikts līderis.

Tiešais XC60 konkturents Macan, pat Turbo S izpildījumā būs lētāks par šeit testēto auto.

viss vienkārši – ja nepietiek volvo vai liekas, ka prasa par daudz – ņem makanu)

Es ne jau par sevi, man vienkārši žēl noskatīties, kā tradīcijām bagāta kompānija turpina sev rakt grāvi.

par to galīgi nav vērts uztraukties, tāpat kā par jūras krasta noskalošanu.
dabā nepastāv tukšums – vienā vietā pazūd, otrā – rodas klāt.
nebūs volvo, būs geely vai mahindra. viss iet pa riņķi, dinozauri izmira un vai tāpēc dzīve apstājās? nu nē taču.

Volvo nekad nav bijis lēts un kvalitātes ziņā es teiktu, ka pat ir pārāks par dažu labu dārgo premium! Un tas, ka premium auto ražotāji jaudīgi plēš par papildus lietām, arī ir diezgan plašpieņemts!

nu bet latvietis tak drīkst paīdēt ka dārgs par lietu, ko nevar atļauties.

Latvietis neīd, latvietis pērk lietotu (tai skaitā riepas). :)

Nu ja nav odziņas, tad jāsēdina! :D

varbūt jāpaceļ?

jāliek hidraulika, lai krustos mētājot pakaļu var iespaidot kunkurentus, kuri skriešanās vietā uzreiz atzīs sakāvi!

Nedomāju ka parasts Latvietis to var nopirkt.
Smukas bildes uzņemtas.

Šim jau arī mūsu Dievzemītē iet volvo oncall aplikācija ?
Vai tā joprojām tikai westerosiem pienākās ?

2,1 L uz 100 km ir kaut kāds triks un mānīšanās, jo šiem modeļiem ieslēgts dzinējs bez braukšanas tērē tos pašus 2,1 L stundā.
No tā secināms, ka deklarējamos 2,1 L ir panākuši atbilstoši procedūrai, kur testa trases garums nepārsniedz 40 km (baterijas darbības resursa) robežu.

Jauna auto, bet ādai jau grumbas, it kā pagājis 100 tūkstoši.

D4 – Inline 4 with turbocharger. D4 nav BiTurbo. Tikai D5 ir 2 turbīnas.