Šajā gadā Microsoft atjaunos savu ierasto ofisa programmatūras produktu līniju, kas arvien straujāk un straujāk pāriet uz abonēšanas maksas modeli un visas informācijas glabāšanu mākoņos. Taču ir paziņots, ka tiks piedāvāta arī atsevišķa Office 2021 versija, kuru būs iespējams iegādāties vienkāršai lietošanai, un nemaksājot Microsoft naudu ik mēnesi.
Microsoft līdzīgu iespēju piedāvāja arī 2019. gadā, saprotot gan klientu vēlmes, gan tehniskās iespējas, kad ne vienmēr visām ierīcēm ir pieeja internetam. Tāpēc ne visiem realitātē ir iespēja izmantot mākoņservisu funkcionalitāti. Office 2021 versija ir gaidāma tuvākajos mēnešos, un tā būs pieejama gan Windows, gan Mac lietotājiem.
Nākamā Microsoft Office versija piedāvās uzlabotu darbību Word, Excel, Outlook un PowerPoint, kā arī vairākas programmas saņems tumšā dizaina iespējas. Visi klienti saņems piecu gadu atbalstu. Kā norāda uzņēmums, tad cenas paliks iepriekšējā līmenī, tāpēc lētākajai Office 2021 versijai savām privātajām vajadzībām būtu jāmaksā 149 EUR. Virzot savus produktus uz priekšu, Skype for Business sāks nomainīt tieši Teams saziņas lietotne kā galvenais digitālās komunikācijas rīks Microsoft vidē.
kas ar to tumšo tēmu, tiešām visi bagi jau izlaboti, ka biroja softam(!) jātaisa tumšā tēma, kuras efektivitāte nav pierādīta un galvenokārt domāta telefonjūsmiņiem.
kurš vispār lieto biroja softu tumsā? jā, licences kautko maksā, bet kādi graši elektrībai taču arī paliek.
Pluss tumšai tēmai, ka tā nenogurdina acis. Jo vairāk lieto, jo labāk pamanīt kontrastu ar gaišo tēmu gan monitorā, gan telefona ekrānā. Tikai nesaprotu, kāpēc gandrīz katrai lietotnei tā tiek uzsvērta, kā kaut kas inovatīvi īpašs. Reku, roveri nolaižas uz Marsa, bet tikmēr še jums apbrīnas melnā tēma 🙃
Pluss, ja programmu veidotāji prot izmantot sistēmas tēmas. Ko man dod, piemēram, e-pasta klients ar tumšu interfeisu, ja tam cauri acis izdedzina balts paša e-pasta ziņojuma lauks? Un tādu piemēru ir daudz. Tāpēc es vispār neizmantoju tumšās tēmas ne datoros, ne telefonos.
Žurnālistiem izdevīgāk ir stāstīt par maksas produktiem, jo agri vai vēlu atleks kāds labumiņš – kāda bezmaksas testa versija vai reklāma. 98% lietotāju nepieciešamas vienkāršas darbības -interneta pārlūkošos, epasts, soc.tīkli, dokumenti, tabulas. Tas viss pieejams bezmaksas Linux vai Linux radītiem programmu produktiem. Bet par to labākajā gadījumā 1 raksts uz 50 maksas produktu rakstiem. Un tā lietotājiem masveidā tiek uzspiestas reklāmas caur Google u.c. “bezmaksas” servisiem iestāstoto ka lietotājiem tas viss ir nepieciešams jo par to taču “visi” runā un lieto.
Piekrītu Jurku – melnās tēmas dzīem ir tikai dizains, bet dažiem vitāla nepieciešamība.
Nav tā, ka mēs nerakstītu arī par atvērtā koda aktualitātēm. Taisnība, retāk. To gan varu izskaidrot ar to, ka ne visi mūsu autori ikdienā lieto Linuxus vai Libre ofisu. Šis ir lauciņš, kur vēl varētu uzlabot mūsu darbu, jo piekrītu, ka Linux un ar tiem saistīto programmatūru varētu lietot vairāk cilvēku.
Kurā vietā tie Maziemīksie dizainerīši ir iespiedušies? Cenās simtus no desmitiem atdala ar “nbsp”? Tas, lai nevērīgi uzmetot aci cena liktos 49,00EUR?