Reklāma

Kas ir “Clubhouse” un kādas iespējas piedāvā šī popularitātes ziņā strauji augošā saziņas lietotne?

Jaunākie raksti

Jau kopš pērnā gada vasaras aizvien biežāk ārvalstu medijos pazib temati par un ap tādu lietotni kā “Clubhouse“. Visai strauji tā iekarojusi lietotāju simpātijas un kļūst aizvien populārāka daudzviet pasaulē, pamazām arī Latvijā. Kas tad īsti ir “Clubhouse”? Kam tā domāta, kādas iespējas piedāvā, ar kādiem ierobežojumiem jārēķinās, kāpēc tajā var reģistrēties tikai pēc uzaicinājuma saņemšanas un vēl daudz, daudz jautājumu, uz kuriem atbildes varēsi rast šajā rakstā un saprast, vai arī tev jākļūst par jauno “Clubhouse” lietotāju.

Īsumā, kas ir “Clubhouse”?

“Clubhouse” ir jauna veida sociālo tīklu lietotne, kas balstīta uz audio saziņu. Atverot aplikāciju, ieraudzīsi vairākas sava veida virtuālās istabas (rooms), kurām vari pievienoties un brīvi klausīties sarunas par dažādiem tematiem. Tāpat vari izveidot savu virtuālo istabu un piedāvāt savu tematu, ko apspriest ar citiem. Pēc “Clubhouse” izstrādātāju teiktā – lietotne kalpo kā vieta, kur satikties gan draugiem, gan svešiniekiem no visas pasaules, ļaujot diskutēt par dažādām tēmām, uzdot jautājumus, mācīties, rīkot improvizētas sarunas utt. Tas viss izklausās diezgan interesanti, taču ir viens liels BET – lai kļūtu par “Clubhouse” dalībnieku, vismaz pagaidām ir nepieciešams uzaicinājums no jau esoša lietotāja.

Gada jubileja vēl nav nosvinēta

“Clubhouse” ir salīdzinoši ļoti jauna lietotne, kas savu dienas gaismu ieraudzīja 2020. gada aprīlī. To radīja Silīcija ielejas uzņēmēji Pols Deividsons (Paul Davidson) un Rohans Sets (Rohan Seth). Ideja par šādu lietotni materializējas brīdī, kad Covid-19 pandēmija visā pasaulē jau sita augstu vilni, taču tas nebūt netraucēja “Clubhouse” attīstībai. Tieši pretēji.  Burtiski pirmajos mēnešos lietotne ieguva ievērojamu popularitāti. Maijā tās lietotājs skaits sasniedza 1500, savukārt decembrī “Clubhouse” jau bija piesaistījusi 600 000 lietotājus visā pasaulē, pat neskatoties uz to, ka tajā reģistrēties var tikai ar ielūgumiem un to principā šobrīd joprojām var lietot tikai “iPhone” īpašnieki.

Savu pirkstu pielicis arī Īlons Masks

2021. gads lietotnei “Clubhouse” iesācies ar jaunu popularitātes vilni, lielā mērā pateicoties tieši “Tesla” un “SpaceX” bosam. 1. februārī Īlons Masks “Clubhouse” noorganizēja sarunu ar finanšu platformas “Robinhood” izpilddirektoru Vladu Tenevu (Vlad Tenev), kuras laikā Masks paspēja arī saslavēt un izrādīt savu apbrīnu lietotnei. Šis pasākums gaidīti vai negaidīti, bet pārsniedza “Clubhouse” maksimālos sarunu telpas ierobežojumus klausītāju skaita ziņā. Lai visi gribētāji varētu dzirdēt sarunu, tā tika straumēta tiešraidē “Youtube” platformā. Šis pasākums radīja vēl nebijušu interesi par “Clubhouse” un lielu vēlmi tikt pie sava ielūguma jeb ieejas biļetes lietotnē.

1. februārī “Clubhouse” lietotāju skaits bija sasniedzis divus miljonus, kas, ļoti ticams, mērķtiecīgi turpinās kāpt. Cilvēki tik izmisīgi vēlas kļūt par šīs lietotnes dalībniekiem, ka tas veicinājis “Clubhouse” ielūgumu tirdzniecības uzplaukumu tādās platformās kā “Ebay” un “Reddit”. Savu uzaicinājumu vari iegādāties arī caur “Alibaba” lietoto preču tirgu “Idle Fish”. Intereses pēc paskatījos, vai “Ebay” tik tiešām iespējams nopirkt ielūgumu uz “Clubhouse”. Redz, ka var gan.

Jāpiezīmē, ka, ņemot vērā līdz šim piesaistīto finansējumu no investoriem, “Clubhouse” vērtība šobrīd tiek pielīdzināta nu jau vairāk nekā vienam miljardam USD. Kas, manuprāt, tik jaunam projektam ir patiešām daudz.

Kādas iespējas piedāvā “Clubhouse”?

Paši “Clubhouse” izstrādātāji norāda, ka lietotne joprojām ir agrīnā beta versijā un vēl ir diezgan daudz jāmācās un jādara, lai to pilnveidotu un primāri padarītu pieejamu “Android” un citu ierīču lietotājiem.

“Clubhouse” tiek raksturota kā virtuālā telpa autentiskām sarunām un izpausmēm. Tā ir vieta, kur lietotājam labi pavadīt laiku, mācīties, veidot jaunus kontaktus, dalīties savā pieredzē ar cilvēkiem no visas pasaules, izzināt daudz un dažādas tēmas un darīt daudz ko citu, kas fiziskajā pasaulē šobrīd ir stipri vien ierobežots.

Visa komunikācija “Clubhouse” notiek virtuālajās istabās. Vari pievienoties katrai no šīm istabām un ieņemt moderatora, runātāja vai klausītāja lomu jeb iesaistīties sarunās un pat kļūt par to vadītāju. Katrai no šīm lomām apakšā ir savi noteikumi, kas jāievēro.

Iejūties kādā no trim lomām

Moderators ir tas cilvēks, kurš izveido jaunu virtuālo istabu un uzsāk sarunu par kādu sev interesējošu tēmu. Moderatoram ir iespēja sarunai pievienot vai noņemt citus dalībniekus. Šis cilvēks principā vada visu sarunu, aktīvi iesaistās tās satura un stila veidošanā. Nekas īpaši atšķirīgs no moderatora pienākumiem reālā fiziskā telpā nav. Taču “Clubhouse” moderatoru labā prakse nosaka dažas būtiskas nianses, kas būtu jāievēro. Piemēram, iesaistīt sarunā pēc iespējas dažādākus dalībniekus, ar atšķirīgu pasaules uztveri.

Runātājs ir tas cilvēks, kuram konkrētajā brīdī moderators devis iespēju izteikties. Pēc noklusējuma pirmais runātājs vienmēr ir moderators, kurš pēc tam attiecīgi var dot vārdu kādam no klausītājiem. Lielākā daļa sarunu sākas ar vienu runātāju, taču labā prakse ir tajā iesaistīt pēc iespējas vairāk cilvēku, kaut vai desmit. Šādi diskusija izvērsīsies kvalitatīvāka un tiks aptverti pēc iespējas vairāk viedokļu. Tāpat runātājs jebkurā brīdī var pamest diskusiju un atgriezties klausītāja lomā vai arī atstāt telpu pavisam, nospiežot “Leave quietly” (angliski – “klusi aiziet”) pogu.

Klausītāja lomu iegūsi automātiski, līdz ko ienāc kādā no virtuālajām istabām un pievienojies diskusijai. Dalībnieks var brīvi klausīties sarunu un, ja arī uzaicināts runāt, var šo piedāvājumu nepieņemt. Savukārt, ja ir vēlme tomēr izteikt viedokli, vari pacelt virtuālo roku, nospiežot apakšējā labajā stūrī esošo pogu. Tā moderators uzzinās, ka tev ir kas sākams un iesaistīs tevi sarunā. Atrodoties konkrētajā virtuālajā istabā, vari paralēli arī apskatīt dalībnieku profilus, izpētīt citu aktīvo istabu sarakstu, tērzēt ar saviem draugiem, brīvi darīt savus ikdienas darbus un galu galā pamest virtuālo istabu.

Ikvienam “Clubhouse” lietotājam ir iespēja gan sekot, gan bloķēt citus lietotājus. Ja esi nobloķējis kādu lietotāju, tas nevarēs pievienoties nevienai telpai, kurā piedalies kā moderators vai runātājs. Savukārt, ja bloķētais lietotājs kādā no virtuālajām istabām piedalās kā runātājs vai moderators, šī telpa, kas citādi būtu redzama, tiks paslēpta. Atsevišķi noteikumi ir arī par drošību un iespēju ziņot, ja kāds no lietotājiem pārkāpis “Clubhouse” noteikumus.

Vēl daži ierobežojumi, kas jāņem vērā

Kļūstot par “Clubhouse” lietotāju, nepieciešams ievērot vairākus būtiskus nosacījumus, par ko jau ieminējos iepriekš. Piemēram:

  • Jāreģistrējas tikai ar īsto vārdu un identitāti;
  • Lietotājam jābūt vismaz 18 gadus vecam;
  • “Clubhouse” šobrīd var lietot tikai “IOS” ierīču, konkrētāk, “iPhone” īpašnieki;
  • Reģistrēties var tikai pēc ielūguma saņemšanas.

Kā man kļūt par “Clubhouse” lietotāju?

Pievienošanās “Clubhouse” kopienai nenorit vis gluži kā citos sociālos tīklos, piemēram, “Twitter” vai “Facebook”. Vispirms droši vien draugu lokā būtu jāapzin tie, kuri lieto “Clubhouse”, un tad jāpalūdz, lai uz tavu telefona numuru atsūta ielūgumu ar uzaicinājumu pievienoties. Ja esi uzaicināts, pienāks SMS ar saiti, kas ļaus reģistrēties “Clubhouse”.

Šobrīd jāņem vērā zināmi ierobežojumi arī šajā jomā. Proti, viens “Clubhouse” lietotājs var nosūtīt ne vairāk kā divus ielūgumus. Tas viss tāpēc, ka vēl nav pabeigta lietotnes beta versija. Izstrādātāji cer, ka šī gada laikā to izdosies paveikt, un tad jau “Clubhouse” būs brīvi pieejams ikvienam interesentam visā pasaulē.

“Clubhouse” ikdienas lietošanā

Pietiek runāt par un ap un beidzot pašas acīm jāredz un jāsaprot, ko tad īsti piedāvā “Clubhouse”. Tiku pie sava ielūguma un reģistrējos lietotnē bez jebkādām problēmām. Pēc tam, kad norādīju nepieciešamos datus par sevi, lietotne piedāvāja izvēlēties saistošākās tēmas, balstoties uz kurām, varēju krietni vienkāršāk sameklēt interesējošās sarunas, kā arī piesekot viedokļa līderiem.

Piemēram, es izvēlējos paklausīties diskusijas par tehnoloģijām un investīcijām. Izdevās uziet interesantu sarunu par šobrīd vienu no aktuālākajiem notikumiem kriptovalūtu jomā – “Tesla” iegādājusies bitkoinus 1.5 miljardu USD vērtībā. Kļūt par konkrētās virtuālās istabas dalībnieku un pievienoties sarunai nemaz nav grūti. Pieslēdzies un klausies, paralēli darot citus ikdienas darbus. Tikpat ātri iespējams arī pamest istabu, nospiežot pogu “leave quietly”. Kopumā meklēto iespējams ātri atrast, sadaļu nav daudz un viegli orientēties.

Lietojot “Clubhouse”, iesaku izvēlēties ne vairāk kā 10 interesējošās tēmas un attiecīgi piesekot atsevišķiem lietotājiem, viedokļa līderiem vai veseliem, tieši tulkojot, klubiem (clubs), kuri piedāvā attiecīgās sarunas par izvēlēto tematu. Kas man patīk – ja atradi kādu sarunu, kas varētu interesēt, bet tā notiks kaut kad vēlāk, iespējams to pievienot savam kalendāram un noteiktu laiku pirms sākuma saņemt atgādinājumu.

Ja kaut kas lietotnē neapmierina vai nav īsti skaidrs, iespējams doties uz iestatījumu sadaļu, kur vari apdeitot savas intereses, veikt izmaiņas paziņojumu saņemšanā, atrast atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, padziļinātāk iepazīties ar “Clubhouse” lietošanas noteikumiem un citas iespējas, kas varbūt uzlabos tavu lietotāja pieredzi un palīdzēs saprast, kā veiksmīgāk atrast sarunas par tev interesējošām tēmām.

Mani kopējie iespaidi par “Clubhouse” pāris vārdos

Jāsaka, ka par “Clubhouse” iepriekš biju dzirdējusi, bet līdz šim nebiju tā aizdomājusies sākt lietot. Tas ir diezgan labs veids, kā pasmelties papildus informāciju par sev interesējošām tēmām un iepazīties ar citu cilvēku viedokli. Visādā ziņā tā man šķiet diezgan inovatīva saziņas platforma, kas savā veidā aizstāj līdzšinējās pirmskovidpandēmijas diskusijas, kuras notika klātienē. Bet arī šāds veids nav slikts, un, ja uznāk iedvesma un ir brīvs vakars, kāpēc to nepavadīt kādā no jaukajām “Clubhouse” virtuālajām istabām.

Vienlaikus nepatīk tas, ka “Clubhouse” joprojām nav pieejama “Android” lietotājiem, kas liek domāt, ka izstrādātāji šajā jomā ir diezgan iekavējuši. Tomēr tiek solīts, ka 2021. gada laikā šī problēma tiks atrisināta un lietotnes iespējas varēs izmantot krietni lielāks skaits cilvēku. Tāpat šī gada laikā plānoti vairāki citi uzlabojumi, kuri saistīti gan ar tehniskām niansēm, gan to, lai lietotājs vieglāk varētu atrast interesējošo saturu.

Vai tu jau esi kļuvis par “Clubhouse” lietotāju? Kādas tēmas vislabāk patīk izzināt caur šādām sarunām?

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

kas īsti domāts ar autentiskām sarunām un izpausmēm?

invite ;)

”Savu pirkstu pielicis arī Īlons Masks” kuru 21.
“Tesla” iegādājusies bitkoinus 1.5 miljardu USD vērtībā,
būs ko ieguldīt jaunajā “Clubhouse” lietotnē :-)

Tak nav miera, nav valdāms, ak, kungs… Izklausās pēc našķa ar kokaīna piedevu. bet jau tagad redzu, ka šitas klubeklis (ļoti drīz) kārtīgi dabūs pa galvu (vismaz no ES, par China-style režīmiem nemaz nerunājot) un nāksies vien vērt durtiņas vaļā uzraugošajām iestādēm vai arī to smadzeņu skalošanas diskotēku vērt ciet. un visi viedokļu līderi kā tārpi salīdīs atpakaļ alās. Kopā ar visu Masku.

Ahhh varbūt kādam ir lieks invite? :D

Vairāk laikam nav ielūgumu?

Reklāma
Reklāma
Reklāma