Reklāma

Galvenais nenosalt – saīsinātais 1000km brauciens ar “Renault Zoe”

Jaunākie raksti

Apple iPhone 13 apskats – nekas īsti jau nav mainījies, bet tomēr…

Vēl viens gads riņķī, un Apple atkal ir izlaidis atjauninātu un uzlabotu uzņēmuma galveno produktu - iPhone viedtālruni. Apple...

“Tele2” pieslēgumu skaits pārsniedzis 1 miljonu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apgrozījums šī gada deviņos mēnešos palielinājies par 8,7%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu,...

Kopējais Tet grupas apgrozījums šogad audzis par 7%, eksports – par 37%

Šī gada deviņos mēnešos Tet grupas kopējais apgrozījums sasniedzis 174,6 miljonus eiro, augot par 7%, salīdzinot ar attiecīgo periodu...

Luminor uzņēmumiem turpmāk atvērs norēķinu kontus attālināti

Turpinot bankas pakalpojumu digitalizāciju un pielāgošanos ārkārtējās situācijas apstākļiem, sākot ar šī gada oktobri uzņēmēji varēs atvērt Luminor jaunu...

Lielbritānijas skolas izmantos sejas atpazīšanu, lai paātrinātu pusdienu maksājumus

Neskatoties uz privātuma apsvērumiem, sejas atpazīšanas tehnoloģija klientu apkalpošanas un citās jomās ienāk aizvien straujāk, nodrošinot būtiski ātrāku procesu...

Pēc sarunas ar Renault pārstāvi un iekšējas apspriešanās, pieņēmām lēmumu drīzumā veikt atkārtotu šī auto testu. Tomēr pastāv kaut kāda iespējamība, ka defekts varētu būt ietekmējis arī citus auto veiktspējas aspektus. Mēs vēlamies jums nodrošināt objektīvu un tehniski korektu informāciju. Šo rakstu papildināsim ar atkārtotajā braucienā gūtajām atziņām.

Kristaps Skutelis (Kursors.lv)

Pagājušajā vasarā „Renault Zoe” kļuva par patīkamāko 1000 kilometru testu pārsteigumu – auto distanci pieveica 16 stundās, distancē būdama ekonomiska, vienlaikus ātri lādējoties visās apstāšanās reizēs. Tāpat „Zoe” ir Eiropā vislabāk pārdotais elektroauto Eiropā 2020. gadā.

Visas ziemas garumā Kursors.lv rakstu komentāros, sociālo lietotņu kontos, arī „Youtube” kanālā, redzējām jūsu komentārus, aicinot atkārtot 1000 kilometru braucienu ar elektroauto, tikai ziemas apstākļos. Laika prognoze 6. februārim izskatījās daudzsološi, lai šo testu realizētu – naktī ap -15, dienā kaut kur ap -10. Pilnīgi normāla, adekvāta Latvijas ziema, -25 grādi tomēr ir mazliet ekstrēmi un ne gluži ikdienišķi. „Zoe” sevi lieliski apliecināja vasarā, uzrādot TOP3 rezultātu, tā ir populāra izvēle elektroauto pircējiem, tāpēc izvēle veikt ziemas testu tieši ar šo mašīnu šķita loģiska. Tests izvērtās, teiksim tā, interesants… Sāksim ar atskatu uz to, kas vispār notika, bet visa šī epopeja iemūžināta arī mūsu “Instagram” kontā.

Atgādināšu, ka mūsu 1000km testa maršruts sākas Rīgā un tad turpinās pretēji pulksteņrādītāja virzienam caur Ventspili, Liepāju, Dobeli, Jēkabpili, Rēzekni, kafejnīcu “Jautrais Ods” un atpakaļ uz Rīgu. Šoreiz maza korekcija bija tāda, ka brauciens sāktos un beigtos Ogrē.

Kā nenosalt mašīnā -25 grādos?

Jau piektdien, kad mašīnu paņēmu no dīlera, man radās nevajadzīgs satraukums pirms došanās tālā ceļā – gatavojoties nākamā rīta izbraukšanai, mašīna lādējās drausmīgi lēni. Auto tikko bija veicis apmēram 60 kilometrus pa šoseju, tam bija apmēram 55 procentu baterijas atlikums, bet 20 minūšu laikā ātrās uzlādes stacijā tika uzlādēti 3 kWh. Nobraucot vēl apmēram tikpat kilometrus, auto baterijas acīmredzami uzsila, ļaujot uzlādēties saprātīgākā tempā. Norakstīsim uz faktu, ka auto ilgāku laiku stāvējis ārā un aukstumā. Piektdienas vakarā auto neizdevās pieslēgt pie mājas rozetes. Nezinu kāpēc, jo tieši tajā pašā rozetē lādēju gan „XCeed”, gan „Megane” plug-in hibrīdus.

Sestdienas, 6. februāra, rīts Ogrē sagaidīja ar -23 grādiem. Nakts laikā auto vienkārši stāvot bija pazaudējis 3 procentus. Ātri kļuva skaidrs, ka nekur tālu aizbraukt vismaz startā neizdosies – nobraucot 50 kilometrus, nobraukuma attālums bija samazinājies jau par vairāk nekā 100 kilometriem. Vēl pirms starta biju domājis, ka pirmā uzlāde būs jāveic Ugālē – no Ogres mēģināt aizbraukt līdz Ventspilij ziemā izklausījās pārāk ambiciozi. Rezultātā pirmā uzlāde bija jāveic jau Tukumā, kad bija nobraukti 117 kilometri. Pirms otrā Tukuma apļa mēģināju ielikt „B” režīmā, bet auto instrumentu panelī pavēstīja, ka „B” režīms ir ierobežots, jo ir auksts akumulators. Iebraucot Tukuma uzlādes punktā, bija atlikuši tikai 20 procenti baterijas. Brauciens līdz Tukumam nebija patīkams – auto nesila, salonā bija auksts un mašīna nepūta siltu gaisu pat tad, kad siltums bija noregulēts uz maksimumu. Šī problēma mani pavadīja faktiski visa brauciena garumā. Auto bija arī citas, mazāk jūtamas problēmas, piemēram, no iekšpuses aizsvīda un aizsala lukturis. Pēc auto atgriešanas dīlerim tika veikta apskate, konkrētajai mašīnai konstatējot tehniskas problēmas apsildes sistēmā. Turpinājumā piedāvājam dīlera skaidrojumu:

Atsaucoties uz kursors.lv Instagram publicēto informāciju un Tevis veikto ZOE testu, kā arī fiksētajām nepilnībām automašīnas darbībā, esam veikuši atkārtotu auto apsekošanu. Elektroautomobiļu salona apsilde ir savstarpēji integrēta salona kondicionēšanas un vilces baterijas dzesēšanas sistēmā. Ja automobilis ir zaudējis daļu no dzesējošā elementa gāzes, tad salona apsilde ļoti zemā āra temperatūrā strauji kļūst nepietiekama. Konkrētais automobilis testa braucieniem tika transportēts uz treilera, un ļoti iespējams, ka transportēšanas procesā ir radies sistēmas hermētiskuma defekts, kā rezultātā bija noplūdusi daļa gāzes. Šajā gadījumā tie bija 500g. Šobrīd ir veikts sistēmas uzpildes un hermētiskuma tests, un tas apliecina, ka ZOE salona apsilde strādā lieliski.

Pirmā uzlāde Tukumā prasīja 57 minūtes, kuru laikā tika ielādētas 22,7 kWh jeb papildus 119 kilometri. Gaisa temperatūra ārā uzlādes laikā bija -18 grādi. Vismaz sākumā mašīna lādējās diezgan ātri – 1kWh pusotrā minūtē, taču pēc 15-20 minūtēm, auto atdziestot, uzlādes temps acīmredzami kritās, tempam nokrītot līdz 1kWh trīs minūtēs un vēl lēnāk. Tā tik un tā ir tikai puse no “Zoe” solītā uzlādes ātruma ar līdzstrāvu. Ņemot vērā auksto laiku, rēķinājos, ka pirmā uzlāde varētu būt diezgan smagnēja un lēna. Nepatīkamais pārsteigums uzlādes laikā bija fakts, ka auto, atrazdamies pie vada, salonā nepūta siltu gaisu.

Pāris dienas pēc testa noskaidrojām, ka, lai auto sildītu ātrās uzlādes laikā, speciāli jāiestata „pre-conditioning” jeb auto salona priešuzsildīšana. Parasti šo darbību elektroauto piekopj, kad naktī lādē mašīnu mājās un zini konkrētu izbraukšanas laiku, kad auto vajadzīgs silts. Ja vienkārši ieslēgsi „Zoe” un bakstīsi klimata kontroli, silta gaisa nebūs. Man šķiet diezgan stulbi, ka jāzina kaut kādi knifi un jāspaida ekrāns, lai mašīnu sildītu, atrodoties uzlādes punktā ceļmalā. Šādām lietām ir jābūt intuitīvām, maksimāli vienkāršām, lai, pārkāpjot no dīzeļa, arī te viss strādātu kā pierasts. Mana realitāte Tukumā bija diezgan skarba – sēdi metāla kastē ar no iekšas aizsalušiem stikliem, kuru nav iespējams (un nemāki) uzsildīt un vienkārši gaidi, mēģinot atcerēties visu, ko Bērs Grilzs savulaik rādījis „Discovery Channel” par sasildīšanos aukstā laikā. Aiziet septiņos no rīta īsti nebija kur.

Pirms testa ar Kristapu bijām sarunājuši neuzņemties lieku risku un labāk auto palādēt ilgāk vai biežāk, necenšoties braukt līdz pēdējiem baterijas atlikuma procentiem. Tukumā uzlāde tika veikta ar rezervi – auto liecināja, ka nobraucamais attālums pieaudzis par 119 kilometriem. Visā šajā braucienā gaisa temperatūra spēlēja milzīgu lomu – turpinot virzību Ventspils virzienā, ārā palika siltāk, ap -14 grādiem, arī auto sāka pūst siltāku gaisu.

Pāris kilometrus līdz Ugālei bija izšķiršanās – nobraukuma attālums liecināja, ka ar pēdējo sulu varbūt varētu aizvilkt arī līdz Ventspilij. Tomēr izvēlējos palikt Ugālē, kur varēja ieiet benzīntankā un veikalā, lai nopirktu kafiju un vismaz nedaudz sasildītos. Ar garantiju, ka brauciens noteikti vēl turpināsies. Auto joprojām bija auksts, kaut baterijas pamazām sāka iesilt. Arī nobraucamā attāluma rādījums kļuva precīzāks – 83 ceļa kilometros „pazuda” 110 akumulatora atlikuma kilometri. Vēl 50 minūtes pie vada un 22,4 kWh elektrības baterijās, kas ļāva izbraukt caur Ventspili un uzreiz doties Jūrkalnes virzienā. Lai man dzīve nešķistu ļoti garlaicīga (un auksta), arī logu šķidrums bija diezgan sasalis – pasažiera pusē kaut kas vārgi tika smidzināts, bet man kā vadītājam nebija vispār nekā.

Baltijas jūras tuvumā kļuva siltāk, arī uzspīdēja saule, gaisa temperatūrai kāpjot līdz -10 grādiem. Arī „Zoe” beidzot sāka atdzīvoties – auto sāka pūst patīkami siltu gaisu. Ventspils tika sasniegta 5:20 stundas pēc starta… Ceļš līdz Jūrkalnei patiesībā bija baudāms – auto salonā beidzot bija silts, ārā spoži spīdēja saule. Nu, ko vēl vairāk varēja vēlēties! Pusstundas pīppauze Jūrkalnē, ielādējot 18 kWh un ceļš līdz Liepājai jau notika bez bēdām – vidējais patēriņš nostabilizējās ap 22kWh/100km un nobraucamā attāluma rādījums nu jau praktiski saskanēja ar reāli nobraukto – pazuda nu jau tikai papildus 15 kilometri 69 kilometru posmā.

Tomēr ziņa manā darba e-pastā bija nedaudz satraucoša, proti, austrumu rajonos jeb brauciena otrajā pusē tika solīti -25…-29 grādi. Protams, auto tagad bija iesilis, arī baterijas uzsilušas un it kā nevajadzēja būt liekam satraukumam. Tomēr Tukumā redzētais ar bateriju atdzišanu un sekojošo lēnāko uzlādi darīja bažīgu. Arī Kurzemē salona apsilde nepārliecināja – krītot temperatūrai ārā, arī salonā gaisa plūsma kļuva aukstāka. Mūsu valsts pazīstamākais meteorologs Toms Bricis telefonsarunā apstiprināja – Latgalē un Vidzemē būs ļoti, ļoti auksts. Un bija jau arī, naktī uz svētdienu maršruta posmā tiešām fiksēti -25…-28 grādi.

Liepāja bija izvēlēta kā vieta, kur lādēties visilgāk, lai bateriju uzlādētu maksimāli pilnu. Izvēle krita uz Tirgus ielas stāvlaukumu, kur ir uzlādes iekārta, bet man šī vieta ir pazīstama kā „Rally Liepāja” dalībnieku padoks. Tātad, zinu, kur un kā iet pilsētā. Lādēšanās Vēju pilsētā gan sanāca īsāka nekā man gribētos – 45 minūtes. Tas tāpēc, ka uzlāde vienkārši tika apturēta pret manu gribu. Arī atkārtoti mēģinājumi pievienot auto ne pie kā nenoveda, tāpēc sēdos un braucu Saldus virzienā.

Šajā laikā tika izlemts nemēģināt maršruta otro pusi Latgalē un Vidzemē. Pirmkārt, aukstuma dēļ uzlādes prasīs vēl daudz vairāk laika nekā Kurzemē, baterijām straujāk atdziestot temperatūras ietekmē. Otrkārt, patēriņš neizbēgami kļūs lielāks nekā tas bija Latvijas rietumdaļā. Tāpat, posmā Rēzekne – „Jautrais ods” ir tikai viena uzlādes vieta – Bērzpils. Teorētiski šo 146 kilometru posmu arī ziemā var nobraukt ar vienu uzlādi, ja baterija ir uzlādēta līdz 80-85 procentiem, vismaz -10 grādos to tiešām vajadzētu spēt droši. Bet vai to var izdarīt arī -25 grādos?

Ja aizmugurē brauktu evakuators, tad šādu risku varētu uzņemties. Ja Gulbenē būtu (brīvi pieejama) uzlādes stacija, tad arī varētu mēģināt. Bet, ja nu gadījumā kaut kas „nesaiet” un baterija izbeidzas, man ar visu mašīnu nakts vidū pie -25 grādiem paliekot mežā kaut kur starp Rēzekni un Smilteni? Arī bailes par apsildes sistēmas veiktspēju un „Tukuma situācijas” atkārtošanos lielajā salā darīja savu, testa dēļ nevienam nevēloties riskēt ar veselību. Dīlera apskates rezultāti apstiprināja – pilnīgi pareizs lēmums.

Nākamais uzlādes punkts bija paredzēts Saldū, jo līdz Dobelei aizbraukt neizdotos. Nobraucamā attāluma rādījums šajā brīdī nu jau saskanēja ar reālo distanci faktiski 1 pret 1. Saldū mašīna tika lādēta pilnībā divu iemeslu dēļ – lai bez papildus pauzēm varētu atgriezties mājās. Un otrs – cik tad īsti uzsilusi „Zoe” var nobraukt ar vienu uzlādi normālos ziemas apstākļos ap -10 grādiem un pilnu bateriju? Lai no 28 procentiem tiktu līdz 99 procentiem vajadzēja 1 stundu un 16 minūtes.

Atbilde uz iepriekš rakstīto jautājumu ir apmēram 180 kilometri. Bet, veicot šādu distanci, jābūt pārliecinātam, ka galā tiešām tiksi pie iespējas uzlādēties. Bez jebkāda satraukuma varēs nobraukt 150 – 160 kilometrus, savukārt adrenalīna kārie var mēģināt aizsniegt 200 kilometru robežu ar vienu uzlādi.

Galvenās atziņas pēc ziemas testa ar „Renault Zoe”

  • 617 kilometru veikšanai bija nepieciešamas tieši 13 stundas. Ja vasarā šis auto patīkami pārsteidza, tad ziemā tas sagādāja lielu vilšanos. Protams, rēķinājos, ka būs jābrauc krietni ilgāk nekā 16 stundu latiņa vasarā, bet aukstums atstāja vērā ņemamu ietekmi uz uzlādes ātrumu un patēriņu. Jā, sestdienas rīta apstākļi nav tipiska ziema, bet Latvijā šāda temperatūra ir stipri biežāk nekā reizi 100 gados.
  • Saīsinātā brauciena finišā vidējais patēriņš pēc borta datora rādījumiem bija 21,7 kWh/100km. Vasarā Kristaps maršrutu veica ar 15 kWh/100km patēriņu. Lai pieveiktu šos 617 kilometrus, man ceļā vajadzēja ielādēt 121,9 kWh elektrības, bet uzlādes punktos kopumā tika pavadītas četrarpus stundas, tam izmaksājot 38,70 eiro. Jāpiebilst, ka auto tika lādēts ar nelielu drošības rezervi, lai tas tiešām „aizvilktu” līdz mērķim bez stresošanas par to, kā nu būs. Elektrības izmaksas bija apmēram 6,25 eiro/100km. Tagad katrs parēķinām, cik izmaksā paša personīgā mašīna ziemā. Vasarā „Zoe” vajadzēja 122,8 kWh, lai nobrauktu visu 1000 kilometru distanci.
  • Absolūti lielākais „Zoe” klupšanas akmens ziemā ir fakts, ka auto nesilda baterijas, līdz ar to sākotnējais enerģijas patēriņš ir katastrofāls – ar līdzīgu baterijas uzlādes līmeni sākumā izdevās nobraukt apmēram 40 kilometrus mazāk nekā ar iesilušu auto. Braucot šādos mīnusos, auto nenoliedzami ir ļoti grūti uzsilt arī gaitā. Aukstuma ietekmē pēc 20-25 minūtēm uzlādes stacijā samazinās uzlādes ātrums, kas nopietni ietekmē ne tikai brauciena laiku, bet arī izmaksas – katra minūte uzlādes stacijā ir 15 centi.
  • Kad „Zoe” ir uzsilis un gaisa temperatūra ir ap -10 grādiem, auto ar vienu uzlādi pārliecinoši spēs veikt 150 – 170 kilometru distanci, gana precīzi un uzticami rādot nobraucamo attālumu ar atlikušo enerģiju baterijā. Tas gan ir apmēram par 50 procentiem mazāk nekā solītais nobraukums šai 52kWh versijai – 390 kilometri (WLTP) Arī salonā gaiss būs patīkami silts pat tad, ja ir klimata kontroles problēmas. Braukšanas dinamika arī ziemā ir adekvāta, taču patēriņa pieaugums par gandrīz 45 procentiem ir visai dramatisks.
  • Zinot aptuveno auto uzlādes ātrumu (vidēji 25-27kWh/h, pie -20 ap 22kWh/h) un atlikušajā maršruta daļā šķērsojamās distances, aprēķinājām, ka todien 1000 kilometru veikšana prasītu vismaz 21 stundu. Tomēr neizslēdzu iespēju, ka distancē pavadītais laiks pietuvotos arī diennaktij, jo grūti prognozēt, cik ļoti palielinātos enerģijas patēriņš aukstajā laikā Latgalē un Vidzemē.
Reklāma

111 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
111 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Pēc sarunas ar Renault pārstāvi un iekšējas apspriešanās, pieņēmām lēmumu drīzumā veikt atkārtotu šī auto testu. Tomēr pastāv kaut kāda iespējamība, ka defekts varētu būt ietekmējis arī citus auto veiktspējas aspektus. Mēs vēlamies jums nodrošināt objektīvu un tehniski korektu informāciju. Šo rakstu papildināsim ar atkārtotajā braucienā gūtajām atziņām.

Tad tikai ar steigu, jo var gadīties ka tik auksts vairs nebūs.

Jā, šajā nedēļas nogalē.

Vari paspēt 5dien, jo 6dien-7dien zem desmit laikam nekritīs dienas laikā.

1

Ko šis raksts nozīmē? Pieredze ar defektīvu mašīnu! Ja šo rakstu izmantos, lai atsauktos, cik EV viss ir slitki, tad tas uz jūsu sirdsapziņu. EV lietotāju Whatsapp grupā tak uzreiz noskaidroja un cits izmēģināja savu roku ar Zoe no Fiqsy un ieguva daudz labākus rezultātus.
Šoreiz jāsaka, ka jums iesmērēja defektu un raksts veidots pieminot to, bet neņemot vērā.

Raksta un visu mūsu 1000km testu mērķis ir pārbaudīt, kā elektroauto sokas identiska maršruta mērošana. Brauciena gaitā tiek uzkrāti dati par brauciena laiku, enerģijas patēriņu, uzlādes spējām, kā arī gūtas subjektīvākas atziņas par komfortu, tehnisko aprīkojumu utt. Mūsu lasītāji un skatītāji jau kopš vasaras testiem pieprasīja arī ziemas testu un izlēmām, ka tas ir jāveic ar kādu no TOP3 mašīnām. Ja tā uzrādīja labu sniegumu vasarā, tad būs labi pavērot, kas no tā būs pieejams ziemā. Jā, konkrētajai mašīnai bija tehniskas problēmas ar apsildi. To atzina dīleris un mēs papildinājām rakstu ar šo informāciju. Tomēr pārējās brauciena nianses nav saistītas… Read more »

Te ir arī jānovērtē dzīvē nelielais mīts, par to ka elektroauto ir tik vienkārši, ka nekas tur neplīst. Izrādās transportējot var zust dzesējošais elements. Tad padomājam, vai braukšana pa Dzirvanu ielas bruģi, vai slavenāko pierīgas neceļu P4 nebūs trīskārša slodze tām dzesējošā elementa saturošajām blīvēm, kas rezultēsies tajā, ka elektroauto īpašnieki darbā nesveicināsies viens ar otru, jo būs jau no rīta tikušies servsā :D

Dzesējošais elements var zust, visādi gadās, bet kāpēc auto neparāda, ka ir šāda problēma?
Pēc šāda apskata jāsecina, ka auto baterija un saistītā sistēma nav gatava lietošana ziemeļos, gala rezultātā var sanākt, ka auto nevarēs piesildīt bateriju un notiks strauja kapacitātes krišanās (battery degradation)
Taisnības labad būtu jāveic tests ar salabotu auto līdzīgos apstākļos, bet ja baterija tik un tā lādēsies tik pat lēni, tad tas ir būtisks mīnus konkrētajam auto.

Parastie auto arī panelī vairumā gadījumu nerāda, ka kondicionieriem beigusies gāze. Cita lieta, ka elektroauto tam ir lielāka nozīme.

Vecākiem vag ir konstants econ stāvoklis vai mitsubisi ac lamiņa mirgo. Tas tieši nepasaka par gāzes neesamību, tomēr ir pirmaus pārbaudamais variants. Jebkurā gadijumā ir 2021, ja siltmusūknis ir daļa no apsildes sistēmas, gāzes neesamība ir kritiska kļūda un to lietotajam būtu jāredz, jāvēršas servisā.

Es piekrītu, ka par šo mašīnai būtu jāinformē vadītājs.

Vai šis defekts ietekmēja auto veiktspēju?

Renault saka, ka tam būtu jābūt ietekmei uz baterijas temperatūras kontroli un tādējādi arī uzlādes/izlādes spējām.

Skumji, ka itakā moderns auto nespēj to pilotam paziņot: DRAUGS IR SLIKTI, auto ir defekts meklē tuvāko servisu!

Šis ir tāds diskutabls jautājums. Parastie auto arī visdrīzāk panelī nepados nekādu ziņu, ja beigsies kondicioniera gāze. Tiesa, elektroauto gadījumā situācija uzreiz kļūst nopietnāka un tas nenozīmē tikai salona klimata kontroles beigas.

Totāls sūds.

Nav sūds. Vasarā ar Zoju var tīri labi drasēt riņķī un tas mūsu testos bija viens no ātrākajiem un spējīgākajim auto. Drīzāk atziņa ir viena – elektroauto ekspluatācija ziemas apstākļos ir būtiski ierobežotāka/sarežģītāka.

Elektroauto un tas pretapledošanas reaģenta daudzums uz šosejām ir nesavietojams jēdziens.

He, he – beidzot patiesība, kuru jau sludinu ilgi: ziemā var nobraukt 2x mazāk kā vasarā. Tie ārzemju testi, arī Norvēģijā, parasti sākās Oslo, kur ir ap nulli, bet tieši sākums ir no svara. Ja gribi braukt ziemā, turi auto garāžā, startē ar siltu – divu auto pieredze.

Muļķības pilnīgākās. Ziemā nobraukums krītas par 20-30%. Domā ICE patēriņš ziemā tāds pats kā vasarā?

Tātad Tu esi šeit saticis muļķi, kurš nemāk braukt ziemā :)
Abi divi, ar kuriem esmu braucis, -10 grādos spēj nobraukt 2x mazāk kā norādīts papīros.
ICE no fizikas viedokļa lietderības koeficients ir lielāks zemākā temperatūrā, bet, tas tikai tad, kad ir uzsilis, rezultātā, ņemot vērā arī ceļu un riepas, ziemā, it sevišķi sākumā pēc iedarbināšanas, tērē vairāk.

Tā laikam sanāk… Patēriņš nekādi nesanāk x2. Tātad arī nobraucamais attālums nevar būt uz pusi mazāks.

Patēriņš nav 2x, tikai 1,5x bet akumulatora ietilpība nav tāda pati kā vasarā.
Vai Tev pašam ir kāda pieredze? Kāds auto?

Pats jau 3 gadus ar Czero. Esmu arī braucis ar Ioniq, jauno Līfu un Zoe. Tāpēc nedaudz zinu ko runāju.

Un ar visiem šiem pie -10 grādiem? Iepriekšējos 3 gados ar ZOE tikai dažas dienas bija izdevība noķert -10 grādus. 160km šādos apstākļos, vasarā 280km tādā pašā maršrutā. Tas ir par 43% mazāk. Tagad ID.3 pie šādiem mīnusiem rādās 220km, uz papīra 420km, vasarā vēl nav iznācis pārbaudīt.
Varam vienoties par 40%, bet ne par 20%, tad es kāpšu uz kastes un kliegšu: “muļķības !”.

Un tagad pastāsti kā lai uzsildās tie, kuri dzīvo dzīvoklī un auto var turēt tikai lejā zem loga.

3 gadus turēju zem loga un ar nepacietību gaidīju kad iestāsies -20grādi, lai pārbaudītu, kā būs? Nesagaidīju. Tagad sagaidīju, bet tagad ir jauns, gļukains auto, kuru, tāpat kā nupat testēto defektīvo ZOE nevar ņemt par pilnu rubli. Ja ir kur uzlādēties, tad var dzīvot dzīvoklī. Ja pīles pabaro, tad tās arī var pārziemot :)
Atšķirībā no ICE auto, elektriskajā ziemā ātri ir silti, kaut arī tas stāv ārā.
Formula ļoti vienkārša: ņemam ražotāja uzrādīto nobaukumu ar vienu uzlādi, dalam ar divi un iegūstam reālo, ziemā. Ja tas apmierina, uz priekšu. Nevajag cerēt uz brīnumiem.

Ja ir kur uzlādēties, tad var dzīvot dzīvoklī

Un ja jau iepriekš dzīvoja dzīvoklī, tad pēc elektroauto iegādes jāiet gulēt zem tilta? Ā, jā, laikam jāguļ auto, kas pieslēgts pie uzlādes iekārtas kaut kur 10 km no dzīvokļa.

Atziņa tāda, jo tuvāk ziemeļiem, jo elektroauto īpašniekiem garāža ir obligātāka. Tagad atskatoties uz plašajiem elektroparkingiem Stokholmā, atklātā vietā pie daudzdzīvokļu mājām, saprotu, ka viņi arī ir nedaudz aizmirsuši, kādas ziemas ir iespējamas. Rādās, ka elektroauto īpašniekiem būs jāmācās no Britu Kolumbijas ārpuspilsētas autovadītājiem, kas vienmēr bagažniekā vadā līdzi biezo jaku, cimdus, cepures, kādu ēdamo un ugunskura lietas, tādas ka cirvis.

Jā, vēlama silta garāža un arī pašai mašīnai ir jāspēj ne tikai dzesēt, bet arī sildīt akumulators, lai tas spēj nodrošināt efektīvu darbību. Plus, katram pašam jānovērtē subjektīvās vajadzības pēc siltuma, jo ne visas elektromašīnas spēj pienācīgi nodrošināt salona apsildi arī tad, kad tehniski viss ar auto ir kārtībā. Es labi atceros, ka Volkswagen e-Golf ziemas testā pirms gada vai diviem man bija diezgan vēsa braukšana. Tāpat bija arī ar Volkswagen e-up!, kas akumulatora uzlādes līmenim samazinoties, pats bez liekām runām izslēdz apsildi.

Vecajā ZOE bija vēsi, īpaši kājām. ID.3 ir silti, tikai nu jau baidos ar to startēt -20 grādos, tad var iestāties SW nobrukums. Cerams ka solītā SW “gala vesija” atrisinās šo problēmu. Garāžā ir ap 0 grādiem, tad ir OK.
E-auto “cold start” tests ir ļoti noderīgs.

Spriežot pēc tevis rakstītā, tev nekad nav bijusi garāža ! Pie mūsu sālītajiem ceļiem ziemā turēt garāžā, pat neapsildītā, nozīmē, ka jaunai automašīnai pēc 3gadiem būs izrūsējuši visi bleķi ! Ziemā auto NEDRĪKST turēt garāžā !!!

Kas tev liedz savu bērīti kārtīgi nomazgāt pirms iedzīšanas garāžā? :) Bet, jā, protams, man nav apsildāmas garāžas.

Sals liedz to nomazgāt!

Kā? Iebrauc moikā un nomazgā.

Eu, nu Tu gan esi pilsētas čalis!:)
Arī no mazgātuves līdz garāžai tas auto savāks sāls klučus, ja tā nav blakus garāžai.

Kas tev liedz lēnītēm to auto aizripināt līdz garāžai un pie durvīm vēl ar slotu noslaucīt visu lieko? :)

Man tie ir 25km… Bet vispār šādā salā, kā tagad, diez vai visus piesalušos ledus gabalus kādā mazgātuvē dabūs nost.

Pēc katra brauciena?!

Tev ir taisnība, tā ir problēma. Tieši tādēļ, ka garāžā veidojas sāls peļķes, es izvairos likt ziemā auto garāžā. Tiesa man vairāk žēl garāžas, jo tā draza iesūcas visās šķirbās. Bet ja ir izvēle starp to, vai auto brauks normāli, vai gļukos, braucu iekšā. Ārkārtas situācija :)

nevajag pat kanādiešus, arī prātīgam vācietim, kas regulāri brauc pa bāņiem, ir gan siltāks apģērba gabals (un mūsdienās tam nav jābūt kažokam), gan kāds batoniņš/cepums un ūdens pudele.
reizēm uz bāņiem gadās avārijas un ja trāpa tā, ka jāgaida kamēr atbrauks glābēji un atbrīvos ceļu, vismaz nav jāsēž badā un jālūdz kaimiņus, lai ielaiž pasildīties (ja ir braukts uz degvielas min robežas).

Ķibeli ar auto var piedzīvot ikviens, un ziemā to der paturēt prātā. It sevišķi, ja brauc vēlās vakara stundās, teiksim naktī no sestdienas uz svētdienu. Var nākties ilgi gaidīt palīdzību un siltas drēbes noderēs, tāpat kā sērkociņi ar ko iekurt ugunskuru. Ir gadījies pie -25 grādiem gaidīt evakuatoru 4 h pilnīgā nekurienē, kur nav pat tuvumā nevienas mājas uz kuru aiziet pēc palīdzības. Tādā aukstumā diezgan ātri izbeidzas arī mašīnas aķis un pazūd mūzika salonā, sāk izdzist avārijas gaismas un tad tu paliec pilnīgā tumsā bez iespējas pat uzlādēt mobilo telefonu.

pirms gadiem 25 nevienu nemulsināja arī sniega lāpsta bagāžniekā, kamēr esi prom, sasnieg tonna sniega, atgiežoties tavs piebraucamais ceļš ir ciet un tad ir tie, kas izrok sev ceļu un tie, kas spolē pa kupenām.
bezsniega ziemas galīgi samaitāja cilvēkus, daži pat nolēma ka pietiks ar velo arī ziemai)

Šiem elektroauto nav atsevišķi elektriskais sildītājs? Visu siltumu cenšas ņemt no elektromotora?

Šim auto ir bateriju un motora gaisa dzesēšana. Tā ka baterijas pašsasilšana šķiet ir vienīgais kas to silda. Tiesa lasīju ka ZOE ziemeļu versijai esot īpaša bateriju sildīšana, bet tas “viena tante teica” līmenī.

Dīleris saka, ka nav atsevišķu versiju un visas Zojas šajā aspektā ir vienādas.

Hmmm – teorētiski taču varētu ņemt silto gaisu no salona, un ar to sildīt akumulatoru, tādā veidā ietaupot enerģiju uz tā rēķina, ka silto gaisu rada siltumsūknis. Varbūt tādēļ nozīmīgi ir tas, ka siltumsūknim jādarbojas labi.
Sanāca kaut kādā reversā inženierija…vajag kādu guru…

Vai arī – ja no rīta auto sasalis un nav kur pieslēgt sildītāju, visiem čurāt uz baterijas!

Es šajos laikos ar Teslu m3 veicu vairākus nelielus (100 – 200 km) testdraiwus. Pie -15 C @ 100km/h patēriņš ir ~ 20 – 22 kW/100 Ar 70 kWh baču var nobraukt 300+ km. Tas daudz vai maz ? Uz Zojas fona – labi, bet ja atcerās, ka vasarā – 500+ km varēja noripināt … + Man nav OBD lasītāja, nevaru nolasīt precīzi baterijas temp. Bet no sajūtu līmeņa – ja vnk ripinās – mašīna pie lādētāja sāk smagi darīt to, ko YT Bjorns sauc par “coldgating”. Kas jocīgi – TAS fenomens ir redzams arī vasarā (Kristaps savā Teslas testā… Read more »

Sākam pie -20 grādiem, tas ir interesantāk!
Nu labi, Tev atlaide: neapsnigušai mašīnai, lai nav jāatkausē durvis :)

15 centi/minūtē – lūk arī atbilde elektrisko sūdu fanātiem. Kurš ikdienā maksā par elektroenerģiju ar kautkādu debīlu minūšu uzskaiti? Tikai par konkrētām,izmērāmām kWh. Kad pienāks laimīgā nākotne, un vairums ļautiņu būs pārsēdušies uz elektrisko sūdu adatas, tad tikai sāksies īstā spēles garša. Būs 50 centi/minūtē un 1 eur/minūtē. Un kur tu dirsā liksies, kad vajadzēs lādēties uz ceļa?? Identiski kā maksā benzīns uz bāņa Fāterlandē. Dārgi un ļoti dārgi. Un rijās ātri. Kad šodien ļautiņi rēķina exelīšos, kad atmaksāsies elektriskais sūds, par elektroenerģijas cenu visbiežāk pieņem savu mājas tarifu. Ok, ja lādēsi TIKAI mājās. Bet tiklīdz uz ceļa dārgajās uzlādēs… Read more »

Tie 15 centi/minūtē ir stulbums, piekrītu. Tesla savos lādētājos rīkojās citādi, lai novērstu lieku lādētāja aizņemšanu – iekasē apm. 33 centus/kWh un tad, par laiku, kurā vairs nelādējies, 1EUR par minūti. Ir labs stimuls lasīties projām. Pieņemu ka tādu pašu algoritmu varēja ieprogrammēt arī mūsu lādētājos, vismaz tad, kad izmanto CCS – ātro uzlādi.
Braukt ar elektroauto galīgi nav lēts prieks. Šo situāciju tikai knapi glābj 9000EUR piešprice no valsts Vācijas gadījumā. Un tad arī ar noteikumu, ka jālādē mājās.

amen to that

Kā nu kuram. Man ar EV ir tīri ieguvumi. Un tas pat īpaši neizmantojot bezmaksas stāvvietas Rīgā.

Āmen. Tiem, kam nav privātmājas vai lādētājs darbā, uz EV pusi labāk neskatīties. Vismaz vēl ne tuvākos 5 gadus.

UN KAM TĀDS BRĪNUMS VAJADZĪGS!? JA NU VIENĪGI RAŽOTĀJIEM1 LABĀK BRAUKT AR 5,0 LITRIEM V8 UN GĀZI!:) LABĀK BŪTU AR ŪDEŅRADI, BET TAS REDZ KĀDAM ĪPAŠI NEPATĪK!???

Ūdeņraža ražosana vien rada zudumus un nemaz tik zaļa nav.

Bmw i3s šajos aukstajos apstākļos nobraucamais attālums sarūk uz pusi :) bet salonā par temperatūru gan nekādu jautājumu nav bijis – silti. Bet stūres apsilde tāpat noderētu :D

Es varētu būt ekoplānprātiņš un sākt gvelzt, ka kurš gan ar auto dienā nobrauc 600km? Pat 100km dienā reti kurš brauc :) Hmmm, bet es šonedēļ trīs reizes braucu pa 120km dienā (Rīga – Sigulda un atpakaļ) un uzminiet, cik reižu pildījos? Pareizi, tieši 0 reizes, pie tiem -10 grādiem pat pus bāku neesmu nobraucis. Nu jā, siltums salonā tā pamazāk, bet iztikt var. Nesen sapratu, ka manam auto 12 gadu laikā ir izbeidzies termostats, bet gan jau atradīšu brīdi, kad aizbraukt līdz servisam. Un tagad iedomājamies, kādā stāvoklī pēc 12 gadiem nesaudzīgas lietošanas būs tā Zoe un cik reižu… Read more »

Super. Beidzot raksts par šo tematu. Ja tā paskatās, tad varat redzēt, ka arī visas pilni uzlādētās Fiqsy Zojas rāda 180 km nevis 390 tagad pa ziemu. Būtu interesanti redzēt pārējo TOP3 EV līderu spējas braukt šajā laikā, vai arī tiem būs tik milzīgs nobraukuma kritums.

Viņš tāds ir visiem, kam ir pieejami ziemas testu dati.
Faktiski tas padara elektroauto pa visai dārgu prieku arī uzpildes izmaksu ziņā, salīdzinot ar dīzeli un nemaz nerunājot par LPG. Kur nu vēl pašas mašīnas visai kosmiskā cena.

Dīzels, dīzels – tā ir tāda pati vēsture kā akmeņogļu tvaika lokomotīves.

Derētu līdzīgu ziemas testu ar BMW i3.

Un paralēli 330d – uzpildes izmaksu salīdzināšanai.

Cepums Jums par šo reportāžu. Ļoti interesanti kā veiktos citiem vasaras līderiem un arī lielajiem premium brīnumiem.

Tāpēc toyota uztaisīja h2 auto Toyota Mirai 2021. Tur viss atrisināts, silti kad brauc, pa nakti nekas nav jāsilda.

Esi pārbaudījis?:)

Degvielas šūna (tas ir dzinējs šai mašīnai) strādā ar 50-70% elektrisko efektivitāti, pārējie procenti pārvēršas siltumā, līdz ar to ir lieks siltums ar ko var sildīt auto salonu. Bet jebkurš elektroauto siltumu ņem no baterijas enerģijas, tādējādi kaitējot nobraukumam.
Elektromobilitāte ir laba lieta, bet aukstumā tās tehnoloģijas diez ko labi pagaidam neparāda.
Bet ar laiku domajam tas viss tiks atrisinats.
Arī pagaidam mobilo telefonu ražotāji vēl ar to nav tikuši galā.

Sveiciens Toyota lobijam :P

Toyota tāpēc, ka ir vienīgais kas liela sērijā (40 000 gadā) ir sācis ražot tādus auto.
Arī Hyundai ir prezentējis plānus kāpināt mašīnas Hyundai Nexo fuel cell ražošanu vairākkārtīgi.
Honda pagaidam domā vai turpinat attīstīt pasažieru auto jomā, bet smagajiem turpinās attīstību.
Pārējie ražotāji pagaidām negrib ražot jo nav uzpildes staciju.
Mūsu LV valstī registrēta kompānija Hygen group sola tuvākajā nākotnē sākt ražot mazas ūdeņraža mājas uzpildes stacijas, tad šis auto segments būs līdzīgā jomā kā elektroauto, vares uzpildities gan mājās gan stacijās.
PS BMW arī gatavo uz 2025.g. X5 ar šo pašu tehnoloģiju.

Es par to, ka ir apgalvojumi, kuri nav pārbaudīti. Daži e-auto fani arī sludina brīnumus, kuri izrādās nepatiesība.
E-auto priekšrocība tomēr ir tas, ka vari “uzpildīties” mājās. Hygen group šķiet ir izdomājis jauku lietu, mājas H2 uzpildes staciju, tikai tur ir daudzi “bet”.
H2 iegūst no dabas gāzes, ja nekļūdos. Tātad CO2 iet gaisā. Mājā vajag gāzes pieslēgumu. Nesaprotu, kur ir ieguvums? Tad jau to pašu dabas gāzi var pumpēt esošajos auto. Un tad vēl lietderības koeficients visām šīm pārveidēm.
H2 izmantošana ir jēdzīga vienīgi tad, kad ir elektrības pārpalikums, un to var konvertēt par H2 ar elektrolīzi.

Ja elektrība ar ko uzlade elektroauto nav no atjaunojamajiem energijas avotiem, bet piemeram no gazes, tad well to wheel fuel cell auto co2 ir mazāks.
Nu japāņi spiedīs uz to ūdeņradi ekonomikā, nezinu varbut viņi neko nejēdz. Bet ja atceramies hibrīdus, tad viņi bija pirmie, visi teica ka japani zaudejusi pratu, tad tas pats bija ar nissan leaf, ka to neviens nepirks utt. Bet rezultātā viņi pirmie sasniedz 100000 elektroauto atzimi.

Japāņi malači, spēlējās ar dažādām tehnoloģijām, arī viņu ražoto Vankeļa motoru paspēju pabaudīt. Tā kā mums 40% elektrības ir no HESiem, tad varu dzīvot mierīgi ar akumulatora auto un pieciest dažas dienas gadā samazinātu nobraucamo attālumu.

Būtu super ja braucienā vienlaikus dotos kādi 5-6 auto nenorunājot iepriekš kurš kur un kad lādēsies, tas nomodelētu reālu dzīves situāciju kad satiksme ir mēreni intensīva un 10-15% no visiem auto uz ceļa ir elektriskie. Tāds infrastruktūras tests pie reizes, cik laika aizies pēdējam no dalībniekiem maršruta pieveikšanai

Sakaišļojos un izmetu loku ar ID.3, kamēr ir auksts, šoreiz ar mērķi noskaidrot patiesību. Startēju no garāžas, kurā bija -2 grādi. Salons uzsildīts, akumulators nē, jo to no vada šis nedara. Ārā -20 grādi. Šoseja 100km/h uz spidometra, 97km/h Waze. Pirmajos 7km patēriņš rādās 36kWh/100km, silda akumulatoru. Pēc 163km, rāda ka var nobraukt 71km. Tātad kopā, ar mazu rezervi, var nobraukt 230km. Vidējais ātrums 83km/h, temperatūra -12 grādi. Lādēšanās no 26% līdz 81% notiek 42 minūtēs, iepumpējot 32,4kWh, tātad lādēšanās ātrums bija 46kW, diezgan vienmērīgs, kādi 2kW aizgāja apkurei, iekšā bija silti. Braucienu pabeidzot, nobraukti 187km, vidējais patēriņš 24kWh/100km, vidējais… Read more »

Ja godīgi savelk rezultātus, starp nebojātiem elektrisko un iekšdedzes auto ziemā pārāk lielas atšķirības nav. Gan viens gan otrs aukstumā +/- trešdaļu enerģijas patērēs salona apsildei un aukstuma seku pārvarēšanai, kustoties uz priekšu (sabiezējusi eļļa utt.). Elektroauto lielākā problēma šobrīd ir publiskās uzlādes iespēju trūkums.

Kad šodien piebraucu pie Aizkraukles uzlādes kastes, sajutos kā pirmatklājējs: vads bija iesnidzis un iesalis zemē :)

Jā, nav pārāk lielas atšķirības. Viens auto nobrauks uz vairāk nekā uz pusi mazāku ceļa posmu, bet visādi citādi nav atšķirības. Nu kādu tuftu tu te dzen?

Lielisks uzlādes sniegums. Paldies par testu!

Testā apstiprinājās Tavs rudens novērojums, ka uzrādītais prognozētais nobraucamais attālums ir apbrīnojami precīzs. No paša brauciena sākuma līdz beigām, nobrauktais+prognozētais bija drusku virs 230km.

Vairums vēl diezgan zaļi tie EV. Lielai daļai ražotāju tikai šogad pirmdzimtie rodas. Ar pirmo piegājienu neviens nekādu šedevru neizspļaus. Mūsu platuma grādos siltuma sūknim būtu jābūt standartā, kā arī labi atstrādātam. Pats biju pārsteigts par šo – https://youtu.be/bqyFfLF8NDc?t=1118
Pie aptuveni 0 grādiem palīst zem 15kWh/100km ar 1,8 tonnām ir sasodīti labs rādītājs. Ja šādu inženieru brīnumus piekops arī pārējie ražotāji, tad visa šitā ņemšanās par braukšanu ziemā būs kaķim zem astes. Salīdzinājumam, piem., Peugeot e-208 ar savām 1,5t nevar vasarā palīst zem 15kWh/100km.

Malači Kristap par drosmīgo mēģinājumu veikt šādu testu, bet patreiz elektroauto sniegums ziemā ir pilnīgs “FIASKO” . Ar nepacietību gaidām atkārtotu testu, izskatās ka mašīnas tehniskās problēmas bija pārāk slikti sakārtojušās un auto sniegums tālēļ nekāds. Kādu no pēdējiem posmiem ar iesilušu bateriju, tuvāk Rīgai, būtu interesanti veikt līdz pilnīgai izlādei protams pavadošā auto klātbūtnē. Lai redzētu vai baterija ” nenomirs” pie 10 vai 15% uzlādes. Lai veicas!

visie tie testi “līdz izlādei” ir teorētisks vingrinājums, tāpat kā “līdz tukšai bākai”.
dzīvē neviens tā nebrauc un tur vairāk zaudējumu, kā ieguvumu.

elektroauto vispār acīmredzami – ja ir iespēja, nelaid zemāk par 50-40% un pie iespējas lādējies.
ja gadās izbraukt bateriju līdz 20-15% – nākamreiz plāo maršrutu tā, lai pēc iespējas neatkārtotu šo scenāriju.

Piekrītu, jāatstāj vismaz 20km rezerve. Tad ziemā sanāk precīzi 1/2 no ražotāja uzrādītā nobraukuma. Tiešām dzīvē ļoti reti, kad nolaižu zem 20%.

Nesen biju no rīta braucis ar Fiqsy ZOE no majām uz darbu, Bijuši kādi mīnus 14- 17 grādi. Un arī biju nepatīkami pārsteigts ar to ka nobraucot 15 minūtes – mašīna tā arī nebija palikusi silta :( Izskatās par konstruktīvu kasjaku

ja brauciens ir tikai 15min tad nav nekādas jēgas tērēt enerģiju salona sildīšanai.
logu un spoguļus, protams, jā.

Tā ir viena no īpašībām, ka e-auto ātri uzsilda salonu, kuras dēļ, to lietoju. Līdzīgā 15min braucienā ar dīzeli, siltumu sajutu tikai brauciena beigās, ar e-auto jau pimajās 2 minūēs. Neslēgt iekšā salona apsildi taupības dēļ, šķiet pārlieku skopums.

Tas, kas arī mani šajā ziemā ļoti patīkami pārsteidza bija tas, ka eauto tiešām uzsilst pāris minūtēs, piecās minūtēs jau ir tik silts, ka vari kaut maikā sēdēt salonā, pats speciāli notestēju pie mīnus 16 grādiem, auto bija divas dienas stāvējis pie mājas un bija kārtīgs ledus klucis, baterijas temperatūru obd rādīja -10, logi aizsaluši bija arī no iekšpuses, bet ka jau teicu pēc 2 minūtēm salonā elpu vairs nevar redzēt un pēc piecām priekšējais logs ir par 2/3 atkausēts un mitrums iekšpusē ir nožāvēts. Ierastā prakse turpmākajās divās nedēļās ar lielajiem mīnusiem, atstāt pie vada, lai strādātu priekšapsilde ar… Read more »

Un kā tad būs ar sānu stikliem? Neslēdzot salona apsildi (daru tā lai ātrāk uzsilst dzinējs ) tie sāk aizsalt jau pēc 3 minūtēm no elpas vien. Pēc 5-6 jau lāgā neredzēs tiem cauri ne spoguli ne kas vispār pa labi pa kreisi notiek

…. kad komentāru lasīšana tikpat saistoša, cik pats raksts :)

Vai kāds ir dzirdējis reālas atsauksmes par Porsche taycan ziemas apstākļos?

Cik dzirdēts Tesla Model X uztur +4 C visu laiku kamēr stāv un gaida saimnieka atnākšanu un nākošo braucienu!

Cik dzirdēts, Tesla Model X uztur visu laiku salonā +4C, kad stāv atpūtā un gaida saimnieku…

Lietoju Fixy un man patīk kā Zoe stiepj, bet jā, aukstumā pečka nestrādāja – pirmo reizi domāju, ka kāds sačakarējis; sākot ar trešo reizi sapratu, ka tā ir Zoe slimībiņa. Kristap, plds par testu 🙂

Un kāpēc man šitās problēmas?

Viens vienīgs stress, vajag man to????

Vai notika otrais šī brauciena dublis ar pilnvērtīgu auto?

Diemžēl otru braucienu man pašam neizdevās aizvadīt, bet auto tika novirzīts tālāk Uzladets.lv testētājam. Viņam gāja labāk, bet ne tuvu tik labi kā vasaras apstākļos. Un tas viss pie aptuveni nulles grādiem. Pēc tam bija vēl viens Zojas brauciens krietni aukstākos apstākļos un tur bija uzskatāmi redzams, ka temperatūrās zem -20 šim auto ir lielas problēmas ar uzlādi un arī salonā vairs nebija silti. Tātad rezumē ir tāds, ka ziemā šis auto diemžēl nav normāli lietojams.

Iepriekšējās paaudzes Zojai instrukcijā bija rakstīts: nelādēt temperatūrās zem -25 grādiem.

Tad kāda jēga no auto ar kuru nevar braukt? :D

Braukt var, nevar lādēt :)
Bet būsim godīgi, cik mums bieži ir tik auksts. Arī dīzeli vienreiz nevarēju iedarbināt, kad bija zem -25 grādiem.

dabā viss ir ciklisks…šī ziema bija gana auksta un sniegota, atgādināja 80to sākumu-vidu, 90to vidu-beigas.

var jau ņemt elektrisko siltajiem gadiem, bet kur tu rausi benzīnnieku aukstajiem)

Katram sava vieta. Ja e-auto neizmanto neatliekamās palīdzības dienestā, tad tās dažas dienas gadā var mierīgi izlāpīties. Šogad aukstums beidzot deva iespēju reāliem testiem. Neviens nav žēlojies ka kaut kur nav aizbaucis ar e-auto sala dēļ. Jā, Zojā ir vēsi, nobraucamais attālums 2x mazāks, bet tas bija sagaidāms.

pirms gada izskatījās jau, ka velo kļuvis ne tikai par cauru gadu izmantojamu pilsētas transportu arī komforta minējiem, ne tikai dedicated velofaniem.
šogad – sniegs, sals un var gadīties, ka atgriežas 3 mēneši ar -20c no vietas. īslaicīgas neērtības visi pārcietīs, viss mainās kad neērtības kļūst ilgstošas.

un nē, mani nebiedē doma par elektro, es priecātos ja būtu auto ko var ātri uzlādēt arī pie -20 kas ilgst 3-4mēnešus, braukt 500km, un tas nemaksātu miljonu un nesvērtu 3 tonnas.

“un nē, mani nebiedē doma par elektro, es priecātos ja būtu auto ko var ātri uzlādēt arī pie -20 kas ilgst 3-4mēnešus, braukt 500km, un tas nemaksātu miljonu un nesvērtu 3 tonnas.”

Skan aptuveni kā kurpes kas būtu mazas no ārpuses un lielas no iekšpuses -))

Par testiem runājot, bjorns nylands gan ziemas testā ar zoe nekādas apsildes problēmas nenovēroja, lai gan viņam nebija mīnus 25, manuprāt. Jāparokas youtubē un jāatrod to video.

Pateicos par atbildi! Jāsaka, ka bilde zīmējas apmēram tā kā bija prognozējams. Ar interesi jāseko turpmākai e-auto attīstībai, bet vēl vismaz 10 gadus jālej 95ais, tas tā kā skaidrs.

Diezgan pārspīlē te daži, situācija nav tik traģiska kā te mālē, jo pats pirmo kartīgo ziemu izbraucu ar eauto hyundai ioniq 28kW. Manuprāt galvenais nosacījums aukstās ziemas periodā ir tas, ka ir pie mājas kur pieštepselēt un pa nakti uzlādēt auto, rezultātā, no rīta pie jebkuriem mīnusiem auto ir jau silts, jo ir iespēja uzlikt priekšapsildi ar taimeri, un ar kaut cik uzsildītu bateriju, kas pozitīvi ietekmē patēriņu braucot. Tā kā pa dienu nobraucu ne vairāk par 60-80 km, tad mani šāds režīms, pat pie eauto ekstrēmiem mīnusiem pāri mīnus 20 no rīta, pilnīgi apmierina. Patēriņš uzkāpj būtiski, no kādiem… Read more »

Tu laikam domāji “zem mīnus 20 grādiem”, nevis “pāri mīnus 20″…
Pilnīgi piekrītu – nav ko taisīt traģēdiju ar aukstuma izraisīto nobraukuma samazinājumu. Uz šiem eksperimentiem, kurus arī es veicu, skatos vairāk kā uz tīro izpēti.
Jāsaka gan: ja ICE auto, kuram ir elektriskais eļļas sildītājs, ir piesprausts pie elektrības, arī var saniegt labu ekonomiju un silumu salonā ziemas laikā. Sanāk sava veida “plugin hibrīds”.

Pāri mīnus 20 bija domāts mīnus 20 un vairāk mīnusu nu tipa -25 utt. :) Plugin hibrīds vairāk būs līdzīgs elektroauto, tikai jālādē katru dienu, kamēr hibrīds vairāk līdzināsies ICE, pats skatījos uz hibrīdu, bet pēc dažādiem forumiem un youtube tomēr izlēmu par labu eauto un pagaidām ne mirkli nenožēloju. Vienīgais, ko saistībā ar aukstumu esmu pamanījis, ka, ja pēc pilnīgas salona uzsildīšanas, braucot ieslēdz “driver only” klimata režīmu, tad mīnus 17 grādos sāk lēnām vilkt ciet logus, īpaši sānu, bet līdz kādiem mīnus 12 viss vēl ir ok, tāpēc šoziem neslēdzu driver only režīmu, tagad tikai atkal sāku to… Read more »

Reklāma
Reklāma