web analytics

Nesteidzīgais korejietis – “KIA XCeed” plug-in hibrīda apskats

Foto: Mārcis Gaujenietis

Jaunākie raksti

Kia prezentējusi savu jauno globālo mērķi un zīmola stratēģiju

Digitālajā konferencē Kia atklājusi jaunu informāciju par savu jauno globālo mērķi un zīmola stratēģiju. Līdz ar jauno zīmola saukli...

Bite Rīgā izvērš 5G mobilo sakaru tīklu

Mobilo sakaru operators BITE Rīgas centrā atklājis līdz šim lielāko 5G bāzes staciju skaitu vienkopus - 6 jaunas 5G...

Microsoft Surface Pro 7 planšetdatora apskats (video)

Tālajā 2011. gadā man bija ekskluzīva iespēja būt ASV un dzīvajā pieredzēt Windows 8 publiskās beta versijas izziņošanu. Šī...

ASUS RT-AX68U ir pirmais Wi-Fi 6 maršrutētājs ar Instant Guard

ASUS RT-AX68U ir pirmais mājas lietotājiem paredzētais bezvadu maršrutētājs ar Wi-Fi 6 un jauno Instant Guard drošības risinājumu. ASUS...

Kāds vīrietis Kalifornijā apsūdzēts pēc tam, kad viņa drons ietriecas policijas helikopterā

Visai nelāga drona pilotēšana izvērsusies kādam vīrietim Kalifornijā. Viņš pērnā gada septembrī palaida savu bezpilota lidaparātu, lai redzētu nozieguma...

Plug-in hibrīdi man šķiet tiešām ģeniāls risinājums. Jā, tie neatrisina ekoloģiskās problēmas, ko rada autobraukšana. Varbūt pat tās nedaudz palielina, jo apkārt jāvazā baterijas, elektromotors un vēl citi nieki, kas piemet pāris simtu kilogramu mašīnas svaram. Bet, ja ikdienā ir iespējams auto kaut kur lādēt un nepieciešams nobraukt relatīvi nelielas distances, tad to iespējams veikt, praktiski neiegriežoties benzīntankā. Un tas jau iepriecina. Vismaz pa kādam „plug-in” hibrīdam ir teju katra autoražotāja modeļu klāstā. Ja to vēl nav, tad diezgan drīz parādīsies. Bet turpmākajās rindās noskaidrosim, kāds ir „Kia XCeed” lādējamais jeb plug-in hibrīds.

Īsumā par galveno

Parasti auto apskatus iesāku ar vēstures apkopojumu par konkrēto modeli, taču šoreiz šī sadaļa izpaliks. Tas tāpēc, ka „XCeed” ir jauns modelis, kas izveidots uz trešās paaudzes „Ceed” hečbeka bāzes. „Ceed” trešā paaudze pirmoreiz tika prezentēta 2018. gadā, bet drīz pēc tam sekoja vairāki atvasinājumi, tostarp, „Proceed” un „XCeed”. Ja gribam izteikties pavisam rupji, tad šis ir mazliet uz augšu pacelts „Ceed”. Protams, tā gluži nav, bet izmaiņas ir relatīvi nelielas. Izmēros „Xceed” ir teju tāds pats kā hečbeks – abām mašīnām ir vienāda garenbāze (2,65 metri), bet „Xceed” ir par 8,5 centimetriem garāks (4,39 metri) un un divarpus centimetriem platāks (1,82 metri). Nav daudz, taču šie daži centimetri lieti noder vietai salonā.

Šis gan nebūt nav pirmais „Kia” mēģinājums elektroauto un hibrīdu pasaulē – ražotājs piedāvā „e-Niro” elektroauto, „Niro” hibrīdu un arī jaunajam „Sorento” krosoveram plānota plug-in hibrīda versija.

Tomēr pieredze šajā tirgus segmentā nenozīmē, ka iespējams iztikt bez kompromisiem – šajā gadījumā runa ir par 8,9 kWh bateriju, kura kaut kur ir jānovieto. Tas izdarīts auto aizmugurē, tāpēc vieta bagāžniekā samazinājusies no 426 litriem standarta „XCeed” līdz 291 litram plug-in hibrīda izpildījumā. Mašīnu uz priekšu dzen 1,6 litru benzīna dzinējs kopā ar 8,9 kWh bateriju, kas elektriskajā režīmā ļauj nobraukt ap 50 kilometriem.

Dizains un salons

Ar jaunās paaudzes mašīnām „Kia” dizains ļoti progresējis. Mašīnas izskatās mūsdienīgi un labi. Šo dienu laikā, ko pavadīju ar „XCeed”, man mašīna tiešām vizuāli iepatikās. Jau pirmoreiz ieraugot „XCeed” dīlera stāvlaukumā, man tā patika. Tā no ārpuses izskatās sportiska, jauneklīga un burtiski aicina bagāžniekā iemest slēpes, snovbordu vai kādu citu aktīvas atpūtas inventāru un doties pie dabas. Braukšana nost no šosejām ar šo auto varbūt nav pati labākā doma, bet par to vēlāk.

Uzmanību piesaista arī plastmasas arkas, bet visādi citādi šis auto izskatās pēc itin simpātiska, parasta krosovera. Ja citi autoražotāji ļoti centušies parādīt, ka konkrētais auto ir plug-in hibrīds, mašīnām pielīmējot speciālas birkas ar uzrakstiem un darot citas tamlīdzīgas lietas, tad „XCeed” gadījumā no ārpuses nekas īpaši neliecina, ka braucam ar lādējamo hibrīdu. Tikai tas, ka automašīnas kreisajā pusē ir divi vāciņi – aizmugurē vāciņš degvielas ieliešanai, savukārt priekšā auto lādēšanai.

Labi, mūsu konkrētajā gadījumā auto bija aplīmēts, tāpēc fakts, ka mašīna var braukt ar elektrību burtiski dūrās acīs, bet, ja uz ielas ieraudzītu šādu pašu mašīnu, tikai bez uzlīmēm, tad droši vien nemaz nepamanītu, ka priekšā brauc lādējamais hibrīds.

Pirmoreiz iekāpjot mašīnā, biju patiešām pozitīvi pārsteigts par tās salonu. Pirmā lieta, ar kuru rodas saskarsme, protams, ir sēdekļi un stūre. Priekšā esošie elektriski regulējamie ādas sēdekļi ir patiešām ērti, arī visas dienas garumā braukšana nešķitīs mokoša vai nogurdinoša. Prasītos maķenīt vairāk sānu atbalsta, taču šis nav tāds auto, kurā nodarbosities ar ļoti sportisku braukšanu. Priekšā vietas ir daudz arī gara auguma cilvēkiem, iekārtoties nav nekādu problēmu. Arī vietas galvai ir pietiekami. Priekšējais panelis ir salīdzinoši vienkāršs un tajā centrālo vietu ieņem multimediju sistēmas ekrāns, bet visas pogas ir viegli atrodamas un atrodas tur, kur tām jābūt. Panorāmas lūka mašīnā ienes gaišumu un tiešām jūtamu plašuma sajūtu. Atliek cerēt, ka pēc gadiem pa to nesāks pilēt ūdens… Savukārt pedāļi, kā arī kājas atbalsts saņēmis metāla apdari. Nu gluži kā sporta auto!

„Kia” pirmās mašīnas Eiropas tirgum neizcēlās ar pārāk labu uzbūves kvalitāti. Šajā jautājumā sperti daudzi soļi uz priekšu, bet uzbūves kvalitāte joprojām atpaliek no vācu konkurentiem. Viduskonsole veidota no smukas, spīdīgas plastmasas, kuru gan diezgan ātri var noķēpāt ar speķainiem pirkstiem. Man šķita, ka priekšējā sēdekļa malas ir pārāk tuvu viduskonsolei un atsevišķos brīžos pret to strīķējas. Tāpat arī kaut kur pie elkoņatbalsta iečīkstējās kāda plastmasas detaļa. Priekšējais panelis kopā salikts labi, tur nekādus liekus trokšņus saklausīt nevar, bet viduskonsole un tās kvalitāte nedaudz lika vilties par kopumā patīkamo salonu.

Arī aizmugurē sēdošie ir palutināti ar ērtiem sēdekļiem, taču uzreiz atrast ideālo sēdpozīciju nav nemaz tik vienkārši. Pa sēdekli būs mazliet jāpašļūkā uz augšu un uz leju, līdz atradīsiet vietu gan ceļiem, gan galvai. Kā jau iepriekš esmu rakstījis citos apskatos, man kā gara auguma cilvēkam iekārtošanās aizmugurē daudzās no šīm mašīnām raisa zināmas problēmas. Slīpenās jumta līnijas dēļ vietas galvai ir par maz, tāpēc sēdeklī mazliet izgulies, bet tad saskaries ar citu problēmu – ceļi duras priekšējā sēdeklī. Tā pāris sekundes padīdoties, tomēr var atrast ērtu pozu, lai pāris stundas bez raizēm brauktu uz galamērķi.

Braukšana

Plug-in hibrīdi teorētiski un arī tīri praktiski ir mašīnas ar diviem dzinējiem – tām ir parasts iekšdedzes motors un arī elektriskais motors. Izklausās daudzsološi un daļā gadījumu tā tas tiešām ir, kaut vai lielā Māra izmēģinātajā „Volvo”. Arī šajā auto, protams, ir divi motori – 1,6 litru benzīna motors ar 105 Zs jaudu un sešpakāpju automātisko divsajūgu ātrumkārbu, pret kuras darbību lielākoties nav pretenziju. To papildina elektromotors ar 8,9 kWh bateriju, tam visam kopā griežot priekšējos riteņus. Visas sistēmas kopējā jauda ir samērā pieticīgi 140 zirgspēki, Tas, protams, nesola diez cik dinamisku braukšanu.

Un braukšana ar šo mašīnu tik tiešām ir tālu no sportiskas vai dinamiskas – nekādi nepameta sajūta, ka mašīnai izteikti pietrūkst jaudas. Arī oficiāli cipari nav iedvesmojoši – līdz 100km/h gandrīz 11 sekundēs nav spožs rezultāts. Braucot „Eco” režīmā, mašīnas darbību var salīdzināt ar cilvēku brīvdienā, kurš tikko izkāpis no gultas – viss notiek diezgan lēnīgi – reakcija uz gāzes pedāļa nospiešanu ir visai novēlota, bet paātrinājums visu laiku liek vēlēties kaut ko vairāk – itkā dod gāzi, bet nekas nenotiek. Arī apdzīšanas uz šosejām nepieciešams pārdomāt, pirms apdzenat kādu fūri.

Ieslēdzot sporta režīmu, lietas mazliet uzlabojas – „XCeed” atmostas un kļūst asāks, spriganāks, līdz ar to braukšanas dinamika kļūst patīkamāka, taču kāda gan jēga pirkt mašīnu, kura fokusējas uz efektivitāti un dabas resursu taupīšanu, lai visu laiku brauktu sporta režīmā.

Mašīnas vadāmība neiedvesmo sportiskai braukšanai, tomēr auto ir ērts un komfortabls pat pa ne tik labiem ceļiem, salonā labi slāpējot ceļa nelīdzenumus. „Kia” labi nostrādājuši arī ar skaņas izolāciju – mašīnā nav dzirdams lieks riepu vai vēja troksnis, tāpēc iekšā ir patīkami kluss, īpaši elektriskajā režīmā. Iepriekš rakstīju, ka mašīnas vizuālais izskats vismaz man vedināja domās par došanos nost no šosejām un tuvāk dabai, kas neizbēgami nozīmē arī mazliet bezceļu braukšanas. Auto fotosesijas laikā kopā ar fotogrāfu izlēmām izmēģināt „XCeed” spējas situācijā, kad zem riteņiem vairs nav asfalts, bet gan smiltis. Un tajās arī norakāmies… Labi, nevainošu mašīnu, manām bezceļu braukšanas prasmēm noteikti nekaitētu iemaņu uzlabošana, bet „XCeed” jebkurā gadījumā ir tipisks krosovers, kurš vislabāk jutīsies vietās ar asfaltētu ceļa segumu.

Tāpat kā citi plug-in hibrīdi, arī „XCeed” savāc enerģiju, kad atlaižat gāzi un vienkārši ripojat, taču reģenerācijas līmeni nekādi nav iespējams regulēt. Auto pie luksofora praktiski vienmēr centīsies uzsākt braukšanu elektriskajā režīmā, vajadzības gadījumā pieslēdzot arī benzīna motoru. Pāreja lielākajā daļā gadījumu notiek ļoti nemanāmi un tā ir labi noslīpēta. Pats benzīna motors gan ir diezgan paskaļš un, asāka paātrinājumā laikā tā rēkoņu var dzirdēt gana labi. Mašīnai pieejami trīs braukšanas režīmi – elektriskais, automātiskais un hibrīda režīms.

Oficiālie degvielas patēriņa dati sola, ka „XCeed” patērēs ap pusotru litru uz 100km. Man šiem cipariem neizdevās pat pietuvoties. Lai to izdarītu, praktiski visu laiku jābrauc pilsētā, īsos maršrutos un ar uzlādētu bateriju. Tad šādu patēriņu tiešām var mēģināt sasniegt. Ja baterija ir beigusies vai dodaties garākos braucienos pa šosejām, tad degvielas patēriņš būs ap 5,5 litriem uz 100km. Arī pa šosejām mašīna ik pa brīdim automātiski pārslēgsies elektriskajā režīmā, lai tādējādi veiktu kaut pārsimts metrus, bet tad atkal ieslēdzas benzīna motors. Par to, ka braucam elektriskajā režīmā liecina zaļš “EV” uzraksts instrumentu panelī. Ražotājs sola, ka ar uzlādētu bateriju mašīna varēs nobraukt ap 50 kilometriem un tas nav melots – braucot gan pa pilsētu, gan pa šoseju vēsos rudens apstākļos, izdevās sasniegt 45 kilometrus tikai ar elektrību vien. Kad baterija gāja uz beigām, protams, ieslēdzās benzīna motors un ceļš turpinājās

Tehnoloģijas un cenas

Kā šā brīža mašīnās ierasts, vadītajam priekšā ir digitālais instrumentu panelis. Pirmajā acu uzmetienā tas man nedaudz atgādināja „Volvo” dizainu. Bet varbūt man tikai tā šķiet. Tas nav pats labākais digitālais instrumentu panelis, kāds redzēts, bet pilnīgi noteikti atrodas tuvu šī saraksta virsotnei. Ekrāns ir ar labu izšķirtspēju, visu nepieciešamo informāciju ir iespējams nolasīt ļoti viegli, tāpat iespējams mainīt dažādus skatus, lai iegūtu tādu informāciju kā degvielas/elektrības patēriņš, baterijas uzlādes līmenis un citu vadītājam galveno informāciju.

Par atklājumu zināmā mērā kļuva „Kia” multimediju sistēma. Līdz šim ar šī korejiešu autoražotāja jaunākajām mašīnām saskarsmes man nav bijis, taču šī sistēma ļoti iepriecināja. Iepriekš ļoti slavēju „BMW” radīto sistēmu un jāsaka, ka „Kia” nekur tālu neatpaliek – sistēma strādā tik tiešām veikli un 10,25 collu skārienekrāns ir precīzs. Izvēlnes ir saprotami izkārtotas un tajās viegli orientēties. Autoražotājs izmantojis dažādus grafiskos risinājumus un animācijas, lai demonstrētu, piemēram, enerģijas plūsmu jeb kas un ko šobrīd darbina, kā arī lai attēlotu, cik tad ekonomiski esam braukuši. Galvenajā izvēlnē visu laiku redzams baterijas uzlādes līmenis un tas, cik kilometrus vēl iespējams aizbraukt ar elektrību. Par šo sistēmu „Kia” tiešām pelnījuši lielas uzslavas.

„Kia” oficiālajā specifikācijā raksta, ka baterijas uzlāde no parastās mājas rozetes ar 2 kW jaudu prasīs piecarpus stundas un tā tik tiešām ir, par to pārliecinājos pats. Uz priekšējā paneļa novietotas trīs zaļas diodes, kuras mirgo, kad mašīna tiek lādēta. Kad auto uzlāde tuvojas beigām, visas trīs diodes deg zaļā krāsā un vairs nemirgo. Neizejot no mājas var redzēt, cik tad tālu ar uzlādi ir tikts. Izmantojot publisko uzlādes infrastruktūru, mašīnu varēs lādēties ar 3,3 kW jaudu un to var uzlādēt 2 stundās 15 minūtēs.

Visādi citādi auto aprīkots ar visām klasiskajām mūsdienu auto drošības sistēmām – aklās zonas brīdinājums, joslas atstāšanas brīdinājuma sistēma, tālo gaismu automātiskā pārslēgšanās, avārijas bremzēšanas sistēma, parkošanās sensori, viedtālruņa bezvadu lādētājs. Priekšējie Bi-LED lukturi arī ir forši – gan izskatās labi, gan kvalitatīvi izgaismo ceļu.

Prasītā cena par šo mašīnu gan ir itin sālīta – konkrētais auto maksā 39 990 eiro. Par šo summu iegūtam ļoti labi aprīkotu auto. Papildus visām iepriekš minētajām lietām nāk elektrisko regulējamie ādas sēdekļi ar atmiņu, apsildāma stūre, priekšējie sēdekļi ir gan apsildāmi, gan ventilējami. Arī aizmugurē sēdošie ziemā var ieslēgt sēdekļu apsildi un tā sēžamvietu sasilda tiešām ātri. Bet summa tik un tā nav maza.

Secinājumi

„Kia XCeed” nav no aizraujošākajiem vai dinamiskākajiem auto plug-in hibrīdu segmentā. Patiesību sakot, tas varētu būt viens no visneinteresantākajiem auto šajā kategorijā, tāpēc sportiskas braukšanas cienītājiem šī mašīna nederēs. Tomēr, ja jums interesē mierīgi pārvietoties no punkta A uz punktu B, to darot komfortablā, labi aprīkotā, klusā un salīdzinoši ekonomiskā mašīnā, turklāt tādā, kas apmēram 50 kilometrus var nobraukt ar elektrību, tad „XCeed” kļūst par itin solīdu alternatīvu.

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Ja jau Plug-in patēriņš kā parastajam Priusam, tad jau varēja vismaz uztaisīt mazliet žiperīgāku par Priusu! :)

Aivars

Bezjēdzīgs auto…Bonusu par to ka elektrisks nav, cena 40k eur, paātrinājums nožēlojams…

pa 30k var max nopakot ne plug-in versiju, kas ies pieklājīgi, nebūs jāvadā līdzi lieki kg, būs normāls bagāžnieks. Un izskatīsies tieši tāpat :)

Kaspars Meinerts

Diemžēl, biju vīlies xCeed`ā, kad pamēģināju iesēsties priekšā, pieregulēt beņķi aptuvenajā braukšanas pozīcijā un tad iesēsties aizmugurē aiz sevis – vietas nebija, varbūt kādas 20 – 30 minūtes varētu paciesties, bet bērnam vieta gan jau pietiktu. Esmu 189 cm garš.

dzonijs

Tas gan nebūs svarīgākais kritērijs, jo pietiekoši daudz cilvēku ir ar mazāku augumu. Skaidrs, ka tas neder tev. Bet ja tu esi pircējs un šoferis, diezvai tu domāsi, kā sēdēs aizmugurē tava auguma cilvēks. Visādi citādi, pēc šāda apraksta, droši vien es arī nepirktu šo auto. Katram savi apsvērumi, kā saka :)

Hibrīdi ir mēsls

ja ikdienā ir iespējams auto kaut kur lādēt un nepieciešams nobraukt relatīvi nelielas distances, tad to iespējams veikt, praktiski neiegriežoties benzīntankā”

Tad kāpēc neņemt pilnīgi elektrisko? Šāds arguments ir mēslaines vērts

1852

kāpēc, kāpēc…ja brīvdienās ir jāvālē garie gabali, tad naftas auto ar vienu rāvienu atrisina virkni problēmu.

rakstā vairākkārt uzsvērts patēriņš – 5.5/100, bet nav degvielas tvertnes ietilpība. kia lapā tas arī nav norādīts, vismaz ne ātri atrodamā vietā, bet uk kia garāža raksta, ka hibrīdam samazinātā bāka esot 37l – noapaļojot sanāk 600km, kas ir diezgan ok.
jēdzīgāk būtu, ja ar vienu uzlādi ietu 100km (pietiktu rīgai), tad naftas dzinējs lieliski papildinātu elektrisko un būtu labs balanss starp elektrību un degvielu….

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: