Malumedniecība Āfrikā ir nopietna problēma, kurai nav ne gala, ne malas. Zviedru elektrisko motociklu ražotājs “CAKE” prezentējis jaunus motociklus “Kalk AP”, kas paredzēti cīņai pret malumedniekiem.
Viena no iekšdedzes motociklu galvenajām problēmām – tie ir skaļi. Labi, tā nav problēma, bet tas nekur neder, ja mēģināt noķert malumednieku, kurš jūs dzird pa gabalu un paspēj aizmukt vai noslēpties. Ar elektrību tādu problēmu nav. Otra problēma – šā brīža motocikliem nepieciešams benzīns, bet, lai to piegādātu, bieži vien nākas lietot helikopterus. Jau atkal – ļoti skaļi.
Jaunie motocikli būs atslēgas figūra paša motociklu ražotāja izsludinātajā iniciatīvā, kuras mērķis ir palīdzēt organizācijām, kas cīnās ar malumedniecību. Motocikli izstrādāti kopā ar “Southern African Wildlife College”, lai pārliecinātos, ka tie atbilst reindžeru prasībām, patrulējot apvidū. Savukārt uzņēmums “Goal Zero” palīdzējis ar risinājumiem, kas motocikla uzlādei ļauj izmantot saules enerģiju. Kā zinām, Āfrikā saules netrūkst.
Motocikls sver 80 kilogramus un tas aprīkots ar noņemamu 2,6 kWh bateriju, kurai vajadzētu nodrošināt motocikla darbību apmēram 3 stundas. Elektriskais motors nodrošina 11 kW jaudu, turklāt, to iespējams lietot arī tad, ja motors pilnībā atrodas zem ūdens, kā arī pielietot citās darbībās skarbā apvidū. Mocis spēj attīstīt 90 kilometrus stundā, nodrošinot klusu un gana ātru pakaļdzīšanos cilvēkiem, kuri mēģinājuši nelegāli iegūt ziloņkaulu vai uzbrukuši degunradzim. Tāpat motociklam ir īpaši izstrādāta programmatūra, lai tas tiktu galā ar augstajām gaisa temperatūrām.
Šis mocis būs nopērkams – “CAKE” izsludinājuši labdarības akciju, kurā par 25 tūkstošiem dolāru vienu šādu moci iegūsiet sev, bet otrs nonāks pie cilvēkiem Āfrikā, kuri cīnās ar malumedniekiem. Plānots, ka jau drīzumā uzsāksies pilnvērtīgi testi dabā, bet septembrī vajadzētu sākties piegādēm.
“ir īpaši izstrādāta programmatūra, lai tas tiktu galā ar augstajām gaisa temperatūrām.” Tātad Nissan Leaf un daži citi rapidgeito, jo ir problēmas ar programmatūru… :D
vai tad visos Āfrikas ciemos ir pieejama elektrība?
Tur taču bija rakstīts – var lādēt ar saules paneļiem.
Labs mārketinga gājiens. Tiem,kuriem nav bail braukt ar moci, un ir gana daudz naudas, kārdinoši. Pie viena vari sajusties labs :)
Esmu redzējis kā dienvidu zemēs policija ar elektriskajiem skūteriem medī nelegālos saules briļļu tirgoņus.
Vēl tikai jāatrod drosminieks, kas ar tādu brauks starp lauvām, hiēnām, degunradžiem un zīloņiem! :D Mašīnā tomēr starp tevi un zvēru karali ir kaut kāds bleķis un stikls.
mežsarga/inspektora lielākais ienaidnieks ir malumednieks, īpaši āfrikā kur cilvēka dzīvībai vērtība nav lielā vērtē. pat uz ziemeļiem no tām vietām malumednieki var nogāzt inspektoru, bet vēl komplektā nāk elektriskais mocis….
Jā, ziloņkaulu vairs nevāks. Par to vietā savāks inspektoru močus.
Tad jau drons ar grānātu būs efektīvāks par inspektoru ar motociklu!
kā rāda prakse – jā, drons ir efektīvāks pret teroristu/bandītu/pašnāvnieku.
protams, divriteņa ražotājam tas nozīmē, ka viņa biznesa keiss nav gluži perspektīvs.
nu un jāskatās, cik maksā drons un cik maksā inspektors – ja tā ciniski.