Rudens pašā nogalē, 4. novembrī, elektronikas kompānija un pasaules vadošais bezpilota lidaparātu ražotājs “DJI” laida klajā savu jaunāko lolojumu Mavic Mini 2 dronu.
Mavic Mini 2 manās rokās nonāca decembra sākumā – gluži pēdējā brīdī, kad vēl šajā gadā iemācīties ko jaunu. Jā, tieši tā – dronu lidināju pirmo reizi. Viss, kas ar to saistīts, man, atklāti sakot, bija pilnīgs jaunums. Taču, ko jau tagad gribu teikt – Mavic Mini 2 ir lietotājam, īpaši iesācējam draudzīgs. Tā vadīšana un kontrole nav sarežģīta un arī saplēst to nemaz nav tik vienkārši. Tas viss tika skaisti izmēģināts praksē.
Mazliet par noteikumiem
Pirms ķeros klāt pašam apskatam, uzskatu, ka ir svarīgi zināt šo to par pamata noteikumiem drona lidināšanā. Ja tavā īpašumā nonācis drons, iesaku vispirms kārtīgi iepazīties ar noteikumiem, kas izdoti saskaņā ar likumu “Par aviāciju” jeb “Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un cita veida lidaparātu lidojumi“. Īsumā svarīgākais, kas man iekrita acīs par šo:
- Ja drons atrodas tavā īpašumā, to nepieciešams reģistrēt. To vari izdarīt valsts aģentūras “Civilās aviācijas aģentūra” jaunajā bezpilota gaisa kuģu jeb dronu e-pakalpojumu portālā šeit. Šajā vietnē obligāti jāreģistrē ikviens drons, kura svars pārsniedz 250 gramus. Šāda prasība attiecas arī uz mazāka svara bezpilota lidaparātiem, ja tie ļauj bildēt un filmēt;
- Pēc tam, kad drons veiksmīgi reģistrēts, tas obligāti jāmarķē ar reģistrācijas numuru, ko varēs saņemt turpat šajā e-pakalpojumu portālā;
- Dronu aizliegts lidināt tādu vietu tuvumā kā valsts autoceļu pārvadi, valsts galvenie un reģionālie autoceļi, tilti, elektrisko tīklu gaisvadu līnijas, dzelzceļa infrastruktūras un kapsētas (jāievēro 50 metru distance). Savukārt no apdzīvotu vietu, piemēram, pilsētas vai ciema ielām jāievēro vismaz 2 metru distance;
Būtiski, ka prasības var atšķirties dažāda svara droniem – jo tas ir vieglāks, jo noteikumi tā vadībā nav tik stingri. Tas jo īpaši svarīgi, piemēram, Mavic Mini 2 gadījumā, kas sver 249 nevis 250 gramus.
- Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka droniem svara kategorijā līdz 250 gramiem tālvadības pilots pats izvērtē drošo attālumu no lidojumā neiesaistītām personām. Salīdzinājumam droni, kuri sver no 250g līdz 1.5 kg, obligāta prasība ir nelidot tuvāk par 30 metriem no citiem cilvēkiem.
- Tāpat noteikumos minēts aspekts par apdrošināšanas nepieciešamību paaugstināta riska lidojumos. Tā kā Mavic Mini 2 specifikācija neļauj veikt šādus lidojumus, arī apdrošināšana pret zaudējumiem, ko drons varētu radīt lidojuma laikā, nav obligāta.
- Kas vēl būtiski – sākot ar 2021. gadu stājas spēkā jauns ES regulējums (t.s. dronu regula (EU) 2019/947). Šajā gadījumā, piemēram, Mavic Mini 2 pilotiem nebūs jākārto pilota eksāmens.
Tehniskā specifikācija
Kā jau pēc nosaukuma var spriest, šis ir 2019. gadā radītā Mavic Mini jaunākais brālis ar krietni uzlabotām funkcijām un kopumā galvastiesu pārāku performanci.
Lai arī abas ierīces radītas vien ar gada starpību, atšķirības, manuprāt, ir diezgan ievērojamas:
Mavic Mini | Mavic Mini 2 | |
Video izšķirtspēja | 2.7K | 4K |
Kadra palielināšana | Netiek atbalstīta | 4x |
Attēla formāts | JPEG | JPEG un RAW |
Maksimālais signāla raidīšanas attālums | 4km (FCC) | 10 km (FCC) |
Maksimālais lidošanas ātrums | 13m/s | 16m/s |
Vēja pretestība (maksimālais pieļaujamais vēja ātrums) | 8 m/s | 8.5-10.5 m/s |
Tāpat Mavic Mini 2 piedāvā arī plašākas attēlu uzņemšanas un uzlabošanas iespējas. Ar pārējiem ierīces parametriem vari iepazīties zemāk.
Pamata info
Svars | 249 grami |
Izmēri (ieskaitot propellerus) | 245×289×56 mm |
Ātrums | trīs ātruma režīmi – S (sport – 16 m/s) N (normal – 10m/s) un C (cine – 6m/s) |
Maksimālais pacelšanās ātrums
Maksimālais nolaišanās ātrums |
5 m/s (sport), 3 m/s (normal), 2 m/s (cine)
3.5 m/s (sport), 3 m/s (normal), 1.5 m/s (cine) |
Maksimālais slīpuma leņķis | 40° (sport), 25° (normal), 25° (cine) |
Maksimālais pacelšanās augstums | 4 km virs jūras līmeņa |
Maksimālais darbības ilgums | līdz 31 minūtei (lidojot ar ātrumu 4.7 m/s bezvēja apstākļos) |
Maksimālais pieļaujamais vēja ātrums | 8.5-10.5 m/s |
Navigācijas sistēma | GPS+GLONASS+GALILEO |
Akumulatora tips | Li-ion 2S |
Ieteicamā mobilās ierīces operētājsistēma | iOS v10.0 vai vēlāka, Android v6.0 vai vēlāka |
Kamera
Sensors | 12 megapikseļu 1/2.3” CMOS |
ISO – foto & video | 100-3200 (automātiskā režīmā) un 100 -3200 (manuāli) |
Video izšķirtspēja |
|
Video kvalitāte live režīmā | 720p |
Kadru palielinājums |
|
Foto formāts | JPEG/DNG |
Video formāts | MP4 |
Papildu atmiņai atbalsta mikro SD kartes: |
|
Tālvadības iespējas
Darbības frekvence | 2.400-2.4835 GHz, 5.725-5.850 GHz |
Maksimālais raidīšanas attālums | 10 km |
Signāla raidīšanas attālums |
|
Vadība | Ar tālvadības pulti un viedtālruni |
Pieslēgvieta | LightningMicro USB (Type-B) USB-C |
Izskats un uzbūve
Jāsāk ar to, ka DJI Mavic Mini 2 pieejams divās dažādās komplektācijās. Parastajā ietilpst pats drons, tālvadības pults, baterija (ļauj darboties max 31 min) un MicroUSB vads. Savukārt otrā – Fly More Combo, kāds ir atsūtīts man – papildus atrodami arī propelleru aizsargi, kameras aizsargs, 3 baterijas ar uzlādes doku, 6 propelleru pāri, skrūvgriezis propelleru pievienošanai un noņemšanai, 6 skrūvītes, kā arī futlāris dronam. Fly More Combo komplektācija man patīk tas, ka visu iespējams ērti salikt vienā somā. Katrai detaļai ir sava kabata, kas padara visu pārskatāmāku un arī detaļas tik viegli nepazūd.
Pats Mavic Mini 2 pieejams tikai gaiši pelēkā krāsā, savukārt tā propelleri ieguvuši tumši pelēku toni. Priecātos, ja būtu pieejamas arī kādas košākas krāsas, jo tādējādi dronu būtu iespējams vieglāk un ātrāk pamanīt. Pelēcīgajā ziemā tas diezgan viegli pazūd kaut kur fonā. Mavic Mini 2 pamatā veidots no izturīgas plastmasas. Ražotājs padomājis par drona drošu uzglabāšanu – to iespējams kompakti salocīt. Tiem, kuri tikuši pie Fly More Combo komplektācijas, dubultai aizsardzībai var uzlikt propelleru, kā arī kameras aizsargus.
Savu izmēru dēļ dronu ir diezgan viegli manevrēt un iespējams uzņemt kadrus no dažādiem leņķiem. Savukārt salīdzinoši mazais svars ļauj to vieglāk pacelt un nolaist kaut vai plaukstā. Ko lai vēl pasaka? Tam aizmugurē deg dažādu krāsu gaismiņas atkarībā no tā, ko ar dronu dara. Šādi mazliet vieglāk iespējams to arī pamanīt gaisā.
Lai dronu varētu pilnvērtīgi vadīt un kontrolēt, tālrunī nepieciešams instalēt aplikāciju DJI Fly, kur plašs funkciju klāsts saistīts ar foto un video uzņemšanu, rediģēšanu. Kas man šķiet labi šajā lietotnē – tā piedāvā īsu, saprotamu video ar galvenajiem pieturpunktiem pirmā lidojuma veikšanā.
Sagatavošanās pirmajam lidojumam + daži padomi
- Tā kā drona lidināšana man bija kas jauns, pirms pacelties gaisā, vēlējos rūpīgi iepazīties gan ar noteikumiem, gan arī pašu procesu no A līdz Z. Šeit man lieliski palīdzēja kāds video, kurā tika pastāstīts gan par pašu DJI Mavic Mini 2, tā vadības, kontroles iespējām, gan par to, kā uzsākt pirmo lidojumu ar šo dronu. Tāpēc, ja drona lidināšanā nejūties īsti droši vai arī vienkārši gribi iepazīties tuvāk ar konkrēto ierīci/modeli, iesaku vispirms pameklēt video pamācību par to.
- Viens no galvenajiem priekšnoteikumiem drošā drona lidināšanā ir sameklēt īsto vietu, kur to darīt. Īpaši pirmajā reizē vajadzētu atrast vietu, kas ir pietiekoši plaša, klaja, bez šķēršļiem un daudz cilvēkiem, taču tajā pašā laikā pieejams GPS signāls. Ziemā vēja dēļ gan šādā vietā vadīt dronu bija visai pagrūti.
- Tāpat iesaku atrast kādu stabilu pamatu, kur dronam pacelties un nolaisties. Es izmantoju gan mašīnas jumtu, gan koka plāksni. Ja drons atrodas turpat blakus, nolaist to var arī plaukstā. Taču, ja atpakaļceļš ir tālāks par 20 m, vienkāršāk, manuprāt, ir nospiest uz pults esošo “Return to Home” pogu, un drons nosēdīsies identiski tajā pašā vietā, no kurienes pacēlās.
- Jau pieminēju, ka Mavic Mini 2 iespējams lidināt trīs dažādos ātrumos – sport, normal un cine. Pirmajā reizē iesaka lidināties cine režīmā, kas ir lēnākais un domāts primāri video uzņemšanai. Iesācējs šādi var mierīgi pierast pie drona un iepazīties ar kontroles un vadības funkcijām.
- Norādīts, ka maksimālais pieļaujamais vēja ātrums, kādā Mavic Mini 2 ieteicams lidināt, ir 8.5-10.5 m/s. Es ieteiktu labāk nelidināt jau pie 8m/s. Pirmkārt, vadīt dronu šādā laikā ir diezgan pagrūti, otrkārt – necik augstu arī neuzlidināsi, jo to vienkārši vējš pūtīs prom. Ziemā šādā ziņā dronu vadīt vispār ir sarežģīti, jo laiks bieži vien ir ne tikai vējains, bet arī auksts. Tomēr savu burvību tam var atrast arī šādā laikā.
Kontrole un vadība
Mavic Mini 2 vadība un kontrole notiek ar tālvadības pults un viedtālruņa palīdzību. Pults primāri ļauj vadīt dronu – mainīt virzienu un ātruma režīmu, kā arī atgādāt dronu atpakaļ uz pacelšanās vietu (Return to Home funkcija). Īpaši citu būtisku funkciju pultij nav un arī nevajag. Par pārējo parūpējas aplikācija “DJI Fly”.
Kā jau teicu – Mavic Mini 2 vislabāk lidināt klajā laukā, vietā, kur ir maz koku un citu šķēršļu. Tas ļaus uztvert signālu līdz pat 10 km attālumā. Attiecīgi jo vairāk šķēršļu, jo signāls kļūs vājāks. Maksimālais augstums, kādā drons pacelsies, ir 4000 metri v.j.l. Tik augstu gan nemēģināju uzlidināt – vēja dēļ sanāca apmēram simts metru augstumā. Tomēr katrā ziņā maksimālie attālumi ļauj uztvert plašu teritoriju un attiecīgajās situācijās tas var ļoti noderēt.
Kas attiecas uz lietotni – “DJI Fly” ļauj gan pacelt, gan nolaist dronu. Aplikācija ļoti noder tajos brīžos, gan drons vairs neatrodas redzeslokā – tajā brīdī lietotne kļūst par tavām acīm, ļaujot izsekot drona lidojumam, attālumam, augstumam, šķēršļiem ceļā u.c. Aplikācija arī ziņo par vēja ātrumu, gaisa temperatūru, kā arī ļauj uzstādīt un mainīt gan drona pacelšanās un nolaišanās, gan arī lidošanas ātruma un attāluma limitus. To var izdarīt katram atsevišķam ātrumam (sport, normal un cine), kas ir patiešām ērti. Visā visumā iespējas ir plašas, ļaujot izvēlēties piemērotāko, drošāko un ērtāku lidošanas režīmu.
Svarīgi, ka aplikācija piedāvā arī iespēju mainīt drona nolaišanās vietas koordinātas (Update Home Point). Tas būs noderīgi situācijā, kad lietotājs maina savu atrašanās vietu.
Foto un video uzņemšanas un rediģēšanas iespējas
- DJI Mavic Mini 2 aprīkots ar 12 MP kameras sensoru, kas dos iespēju uzņemt patiešām augstas izšķirtspējas (4K, 2.7K un FHD) attēlus un video. Lai pie tādiem varētu tikt, lietotājam būs jāiegādājas mikro SD karte (augstāk minēju, kādas atbalsta). Komplektā tā nenāk līdzi, kā arī pašā dronā nav iebūvēta failu glabātuve. Tomēr, ja augsta foto/video kvalitāte nav noteicošā, var apmierināties ar to, ko piedāvā ar dronu savienotais tālrunis (jārēķinās, ka tad izšķirtspēja nepārsniegs 720p).
- Lietotne “DJI Fly” ļauj uzstādīt sev vēlamo attēla formātu (JPEG vai JPEG + RAW), kā arī izvēlēties piemērotāko bildes izmēru (4:3 vai 16:9). Iespējams arī pielāgot melnās/baltās krāsas attiecību.
- Aplikācija sniedz plašas attēlu uzņemšanas iespējas un režīmus: Single Shot, Interval (uzņem kadrus ik pēc noteikta laika), panorāmas skats. Tāpat pieejama arī QuickShots funkcija, kas ļauj uzņemt Dronie, Circle, Helix, Rocket, and Boomerang veida attēlus.
- Atkarībā no izšķirtspējas iespējams uzņemt līdz 60 (FHD kvalitātē) foto minūtē. Ar 4K vai 2.7K izšķirtspēju tie būs līdz 30 attēli minūtē.
- Mavic Mini 2 piedāvā arī kadru palielinājuma iespējas, vienlaikus saglabājot attēla/video izšķirtspējas kvalitāti (4K:2x, 2.7K:3x, FHD:4x).
Video zemāk redzams pirmais lidojums ar dronu.
Daži svarīgi sīkumi par baterijām un uzlādi
DJI Mavic Mini 2 pamata komplektācijā ietilpst viena baterija. Savukārt Fly More Combo, ko saņēmu uz testu, līdzi nāk trīs baterijas un uzlādes doks. Un tieši šī atšķirība, manuprāt, ir ir noteicošā, lai izvēlētos Fly more Combo komplektāciju.
Mavic Mini 2 atbalsta ātro uzlādi, un vienas baterijas piepildīšanai nepieciešama apmēram stunda. Savukārt trīs bateriju pilnai uzlādei vajadzīgas vairāk nekā trīs stundas. Tālvadības pults uzlāde prasa apmēram 50 minūtes. Tāpēc, ja vēlies ziemā uzņemt kādus foršus skatus ar dronu, iesaku baterijas uzlādēt iepriekšējā vakarā, nevis tajā pašā dienā.
Ja bateriju uzlāde prasa diezgan daudz laika, tās iztukšot var mega ātrumā. Ražotājs norāda, ka Mavic Mini 2 maksimālais darbības laiks, lidojot ar ātrumu 4.7 m/s bezvēja apstākļos, sasniedz 31 minūti. Var jau būt, bet testa laikā lidojums ar vienu bateriju bija krietni īsāks – apmēram 15 – 20 minūtes (pie vēja ātruma 8m/s, brāzmās līdz 14m/s). Ar visām trim baterijām tā būs kāda stunda.
Tas, cik ātri notērē bateriju drona lidināšanā, atkarīgs galvenokārt no diviem būtiskiem nosacījumiem – cik intensīvi veic manevrus, kā arī vēja ātruma. Nevienā reizē, kad devos lidināt dronu, nebija bezvējš, tāpēc arī baterija diezgan ātri iztukšojās. Ne velti uzskatu, ka šādās situācijās labi, ja ir trīs baterijas, kuras, pie tam, var ātri nomainīt. Citādi tas prieks sanāks gaužām īss.
Vēl kas ir svarīgi – gluži līdz pēdējam procentam bateriju arī nevajadzētu iztukšot. Robeža, pie kuras jāsāk domāt par drona piezemēšanu, ir 30%. Tas atkarīgs vairāk no tā, cik tālu drons aizlidināts. Ja pārāk aizrausies un baterija būs pilnībā tukša, drons pats piezemēsies vietā, kur tas tobrīd atrodas, un vairs nestrādās “Return to Home” funkcija. Labā ziņa ir tā, ka aplikācijā pieejama karte, kas parāda pilota un drona atrašanās vietu, kā arī pats drons raida signālus, kas palīdz to vieglāk sameklēt.
Visbeidzot, kas man šķita ļoti noderīgi saistībā ar bateriju uzlādes doku, tas darbojas arī kā Power bank. Ja ir tāda nepieciešamība, tad ar to var uzlādēt, piemēram, viedtālruni un tālvadības pulti.
Galvenās atziņas pāris vārdos
DJI Mavic Mini 2 drons šo pāris nedēļu laikā kļuva par manu brīvdienu sastāvdaļu un pat nelielu hobiju. Ticu, ka vasarā tas droši varētu kļūt par must have lietu, ko ņemt līdzi brīvdienu izbraucienos – drons ir pietiekoši kompakts, viegls un vispār ērts lietošanā. Ko vēlreiz vēlos izcelt – Mavic Mini 2 ir pretimnākošs pret iesācējiem – vadība un kontrole nav sarežģīta. Tas piedos arī pirmos neveiklos soļus vadībā un atgūsies pēc spēlēm koku zaros vai krišanu no pāris metru augstuma. Mavic Mini 2 ir izturīgs – tas ir kompliments ražotājam, jo droniem pēc būtības tā ir izšķiroša īpašība. Lai arī Mavic Mini un Mavic Mini 2 izdevās salīdzināt vien “uz papīra”, varu nojaust, ka DJI ierīces attīstībā ļoti gājis uz priekšu, uzlabodams gan foto un video iespējas, gan padarījis to bezbailīgāku pret vēju un kopumā ātrāku. Ceru, ka šajā ziņā ražotājs ies vēl uz priekšu, jo pilnveidoties noteikti ir iespējams.
Cena un pieejamība
DJI Mavic Mini 2 nopērkams gan parastajā, gan Fly More Combo komplektācijā. Cenas ziņā atšķirība starp tiem ir pat ievērojama. Piemēram, ražotāja mājaslapā DJI Mavic Mini 2 parastā versija testa veikšanas laikā maksā 459 eiro, kamēr DJI Mavic Mini 2 Fly More Combo iegādājams par 599 eiro. Par tādām pašām cenām ierīce nopērkama Tet.lv. Savukārt RD Electronics internetveikalā pieejama tikai pamata komplektācija, kas maksā tikpat – 459 eiro. Man šī cena šķiet mazliet par augstu. Jo īpaši parastajai versijai, kur komplektā ietilpst tikai viena baterija. Lai arī DJI Mavic Mini 2 pats par sevi ir izturīgs un, visticamāk, spēs iemūžināt daudzus piedzīvojumus, šaubos, vai par šādu cenu to iegādātos. Tiem, kuriem foto un video uzņemšana ir patiesa aizraušanās, noteikti varētu apsvērt šāda pirkuma iegādi.
Patika:
- Salīdzinoši vienkārši lietojams – bez lielām problēmām tiks galā arī iesācējs;
- Pieejama 4K video izšķirtspēja;
- Plašs darbības radiuss;
- Pieejami trīs ātruma režīmi;
- Aplikācija piedāvā salīdzinoši plašas drošības, kontroles un kameras iespējas;
- Daļu funkciju izdara automātiski (zemas baterijas gadījumā pats piezemējas utml.);
- Izturīgs;
- Fly More Combo esošais bateriju uzlādes doks ļauj uzlādēt arī ierīces;
Ko derētu uzlabot:
- Ražotājs varētu padomāt par plašāku krāsu izvēli. Šis pelēkais tonis, ko piedāvā šobrīd, ir visai neveiksmīgs. Ziemā vai arī vienkārši mākoņainā laikā dronu ir diezgan grūti saskatīt un līdz ar to vadīt;
- Lidojumi ar vienu bateriju ir diezgan īsi;
- Varētu vēl piestrādāt pie vēja pretestības uzlabošanas;
- Cena, manuprāt, nedaudz par augstu.
Gandrīz vai jauks apraksts!
Vienīgais kam gribētu iebilst, ka paņemti skaitļi no reklāmas bukleta bez pārbaudes. Sakari 10km attālumā??? Esmu gatavs apēst cepuri, ja būs kaut vai 5km, jo mans vecais Mini darbojās max. 300m. Par to augstumu 4000m – tas ir domāts, kādā augstumā no jūras līmeņa šis var darboties, nevis cik augstu var pacelties. Pacelšanās augstumam tur ir softisks ierobežojums, šķiet 150m, ja esi ievadījis aplikācijā reģistrācijas paroli, ja nē, tad 30m…tas kaitina…ej nu atceries katram gadžetam paroli.
Paldies! Skaitļi tādi norādīti, bet praksē to ir diezgan nereāli pārbaudīt. Pārsimts metrus aizlidināju un jau bija tā bailīgi. Bet nu izlabošu neprecizitāti.
Jā, paskatījos vēlreiz rakstu. Tur darbības attālums dots FCC versijai. Tas ir ASV. Eiropā datu lapa saka ka 6km. Jā, ja vairs neredzi droni, paļaujies tikai uz kameras attēlu, ir bailīgi. Vēl bailīgāk ka tad tev šis saka: sakari pazuduši. Tad tikai jāpaļaujās uz automātisko atgriešanos.
Man jau vairāki tādi bailīgi momenti bija, īpaši tāpēc, jo nav mans. :D Tāpēc saku, ka krāsa nepatīk, saskan ar pēlēkajām ziemas dienām un redzēt vispār nevar, kur aizlidojis.
Varu apgalvot ka arī balto Fantomu nevar saskatīt, krāsa nepalīdzēs. Fantomam bija spožas gaismas, tās naktī varēja redzēt vistālāk, bet arī sāka zust skatam.
Muļķibas, pirmais mini iet tālāk par 300m, protams tas nelido vairākus km..Tie specifikācijas km norādīti ir FCC versijai kas ir priekš USA
Tad varu pieņemt ka manējais ir bāķis, jo to nopirku tūlīt kā tas parādījās. Jau 120m augstumā tas sāka ziņot par sakaru zudumiem. Spēlējos ar 2,4GHz un 5GHz iestatījumos, nopirku ķīniešu antenu reflektorus vadības pultij. Pēdējais drusku uzlaboja situāciju, bet vienalga švaki. Ar Fantomu bija cita lieta.
Tad Tev tiešām ir gadījies brāķis :D
Bez problomēm ar šo mazuli var lidot krietni augstāk un tālāk, paļaujoties tikai uz miņuka kameru, nesaprotu no kurienes Tev šīs problēmas?
Nes atpakaļ un saki, lai maina, vai arī samierinies un uzskati to par “normu”, ja bail doties izteikt pretenzijas!
Laikam jau nesūtīšu atpakaļ uz Vāciju (tur to varēja nopirkt uzreiz kad parādījās), savu darbiņu jau šis padara, kura dēļ to iegādājos. Tiesa biju nolēmis vairs neķēpāties ar droniem pēc divu Fantomu lietošanas.
Pats arī nu jau mēnesi esmu kā DJI Mini 2 īpašnieks. Testējis neesmu, bet jūķūbā ja cītīgi uzmeklēsi atradīsi dažādus trakus tipiņus kas ir aizlidinājuši dronu arī 9km attālumā un atveduši atpakaļ bez liekām problēmām :)
30 m būs, ja nav uztverti satelīti. 150m būs lidostu tuvumā. DJI produktiem softiskais ierobežojums ir 500 metri, bet fiziskais praktiski nav (tomēr tad ir jāuzlauž softs un tik augstu tiešām nerekomendētu lidot, ir sadrusmes risks).
Paldies par skaidrojumiem. Tik tiešām atrodos uz robežas, kur sākās lidostas aizsardzības zona, tātad 150m ierobežojums tiek uzlikts automātiski.
Tomēr 30 metru ierobežojums manā gadījumā nebija pavadoņu neuztveršanas dēl, jo katru reizi startēju no vienas un tās pašas vietas. Tika pieprasīta reģistrācijas parole, lai lidotu augstāk. Tas gan bija viens gadījums pēc ilgas nelietošanas.
Visi minētie attālumi ir tikai teorētiski. Augstāk par aplikācijā noteiktajiem ierobežojumiem (125m + geofencing) vienalga neaizlidosi. Plus šis sīkulis lielākā vējā kļūst krateklīgs. Vienīgais labums – iekļaujas svara limitā, t.i. savu sētas tusiņu vari filmēt bez īpašas raustīšanās ka kaimiņam ir tiesības izsaukt policiju un palūgt tev šo rotaļlietu konfiscēt.
Jā, vējš ļoti traucē. Augstāk par 100 metriem tādā laikā nav ko domāt lidot. Bet nu vasarā, protams, cita lieta.
Nu nezinu, es bez problēmām uzlidoju 500 metru augstumā. Vairāk nevarēja uzlikt par tiem 500 metriem.
Attālumu esmu testējis 2km, tālāk jau bailīgi palika.
“Lidojumi ar vienu bateriju ir diezgan īsi”
nu un kā tad to “derētu uzlabot”? te, pat ja putns nopļūtīs, automātiski kļūsi par likumpārkāpēju, ja nebūsi izpildījis visas 250g+ dronu likuma prasības ;)
Ar veco Mini man pietiek ar pieminātajām minūtēm, nealkstu pēc ilgākas lidošanas.
Nesapratu īsti saistību ar to, ka drona baterijas darbības laiks ir īsāks nekā gribētos.
kā tu ierosini to uzlabot, tai pat laikā nepārkāpjot 249 g robežu?
Jāattīsta baterijas tehnoloģija. Gan jau nav nekas tāds neiespējams, protams, izmaksātu dārgāk gan. Bet gan jau pēc pāris gadiem šī problēma jau būs atrisināta vai vismaz ceļā uz to.
Lietoju šo dronu jau pāris mēnešus, nopirku dienā kad izlaida. Esmu lidojis gan 500m augstumā, gan 5km attālumā un ne reizi nav bijušas problēmas. Pilnā ātrumā ielidoju kokā, 4x koku zaros un 2x tiltā un dēļ vieglā svara dronam salūza tikai 2 spārni. Pagaidām nav sanācis laist siltākā laikā kā +5 grādi, tāpēc man aptuvenais baterijas laiks sanāk ap 22 minūtēm.
Ja iet runa par distancēm, tad esmu sapratis to, ka iekš settings ir jāliek 2.4ghz nevis dual band, tad signāls būs arī aiz ēkām un ļoti tālu. 5ghz kkā negrib strādāt mums.
Pa šo naudu perfekts pirmais drons, bilde ir skaista, saule uzlieku ND filtru un tik močī.
Pagājušonedēļ palaidu – 20 grādos un interesanti, ka nebija nekādu problēmu, savas 15min varēja lidināties apmēram 150m augstumā.
Par vēju – man īsti netraucēja arī lielā vējā, protams tur jāstrādā ar gimbal bija, jo purns uz leju bija, bet Sport mode tika lieliski galā ar kkadiem 30km/h vējiem.
Oho, ļoti iespaidīga pieredze Tev! Bet nu tas arī liecina par kvalitāti. Lētā gala droni, ļoti iespējams, jau būtu sen nelietojami. Forši, ka arī mēģini tik tālu palaist, es īsti nesadūšojos, jo nav mans. :D
Līdz vasarai varēsi kārtīgi patestēt vēl un pēc tam labu labās bildes uztaisīt.
Man šis vnk liekas perfekts pirmais drons, 99% detaļas var dabūt aliexpress zem 50eur, arī motorus, korpusus utt. Jo kamēr iemācies lidot, domāju, ka nokrašot Mavic Air vai Pro dikti negribētos :D šo ielido kokā,ja salūzt vnk samaini pa kapeikām to kas salūza, vai arī sūti uz DJI Care pa 49eir.
Skatoties pēc tā cik ļoti es eksperimentēju un testēju, man Air vai Pro jau sen būtu gabalos.
Ja laiž tālu, galvenais lai ir homepoint atjaunojies + lido atpakaļ tad, kad ir vismaz 25-30% baterija. Es baigi negribu laist bateriju līdz 0, bet vienreiz sanāca līdz 2%, biju tieši virs Daugavas. Bailīgi :D
Man šis arī bija pirmais drons, ko izmēģināju, biju patīkami pārsteigta, cik labi viss strādā. Plus, ja rezerves detaļas pieejamas un var ātri nomainīt, vispār super.
Par bateriju – jā, tur vajag ļoti skatīties un sekot līdzi, lai nesanāk tā kā Tev. :D Bet izskatās, ka laicīgi drošā vietā varēji piezemēt dronu.
Spārni tie pilnīgi noteikti nebija – kvadro/hexa/octo…kopteriem tādu nav. Ticētu par propelleru lāpstiņām.
Vecajam Mavic Mini urbānā vidē bija problēmas ar uztveršanu (600m rekords), bet pie jūras lidoja pat 3,5km tālu (rekords). Standarta komplektācija, bez kaut kādiem zonas pastiprinātājiem. Jaunajam MINI2 ir Ocusync 2.0 komunikācija starp pulti un dronu, so problēmas ar signālu nav vispār. Lido tik tālu, cik baterija ļauj.
Vienīgi ar aplikāciju Litchi (25euro) play storā, follow me funkcija darbojas tikai ar veco mini.
Lēti pārdodu veco Mavic Mini. Nav dauzīts, nolidota 1 stunda. Lido līdz pat 300m tālu. :)
cik ir “lēti”? :D
2x lētāk kā DJI store.
Gan rakstā, gan komentāros daudz nezināšanas un mīti, bet tas ir piedodami, jo dronu pasaulē daudz nāk ar praksi un tas ir sarežģīti! ;)
Jā, piekrītu. Mums komandā ir viens cilvēks, kas pēdējā gada laikā panesies uz FPV dronu tēmu. Lido, veido video. Būtu forši, ja arī rakstītu :)
Jā, žēl, ka video kvalitāte ir tik pretīga
Tev arī priecīgas Lieldienas!