Reklāma

Zinātnieki CO2 pārvērš reaktīvo lidmašīnu degvielā

Jaunākie raksti

“Google Phone” lietotāji varēs automātiski ierakstīt zvanus no svešiem numuriem

Janvāra sākumā baumu līmenī klajā nāca informācija par to, ka lietotnes "Google Phone" izmantotāji kaut kad tuvā nākotnē varētu...

Programmatūras kļūdas dēļ “Mustang Mach-E” elektriskais krosovers var kļūt neiedarbināms

"Ford" elektriskais krosovers "Mustang Mach-E" programmatūras kļūmes dēļ var palikt ar tukšu 12V akumulatoru, kas savukārt var novest pie...

Izziņots OnePlus Nord LE – nopirkt to nevar, var tikai laimēt

OnePlus atkal atgriezies ar it kā jauna, bet jau kaut kur redzēta OnePlus Nord LE viedtālruņa izziņošanu. OnePlus Nord...

64-bitu Google Chrome Android versijai vajadzēs 8 GB RAM

Apple ar iOS 11 jau 2017. gadā pārlēca uz 64-bitu lietotnēm, tur izstrādātājiem nebija nekādas teikšanas - vai nu...

Pērtiķis ar implantētu “Neuralink” čipu tikai ar prātu spēj dzenāt bumbiņu (video)

Īlona Maska vadītais uzņēmums "Neuralink", kas koncentrējas uz mikroshēmu izstrādi, kuras spēj savienot smadzenes ar datoriem, nācis klajā ar...

Pētnieki, iespējams, atraduši veidu, kā samazināt gaisa satiksmes nelabvēlīgo ietekmi uz vidi, kas varētu noderēt brīžos, kad elektriskās lidmašīnas vai alternatīvā degviela nav variants. Oksfordas Universitātes zinātnieki ir veiksmīgi pārvērtuši oglekļa dioksīdu reaktīvo lidmašīnu degvielā. Tā ir iespēja, kā nākotnē joprojām izmantot parasto dzinēju lidmašīnas un vienlaikus neradīt oglekļa emisijas.

Procesa, kad CO2 tiek pārvērsts reaktīvo lidmašīnu degvielā, pamatā ir organiskās sadedzināšanas metode. Proti, zinātnieki sildīja citronskābes, ūdeņraža un dzelzs-mangāna-kālija katalizatora maisījumu, kas tādā veidā ļauj CO2 pārvērst par šķidro degvielu, kas spēj darbināt reaktīvo lidmašīnu. Skaidrots, ka šāda pieeja ir salīdzinoši lēta, ne pārāk sarežģīta un sastāvdaļas esot visai viegli pieejamas. Arī kopumā tas ir lētāk par procesiem, kad degvielu iegūst ar ūdeņraža un ūdens palīdzību.

Tiesa gan, ceļš, lai šāda degviela nonāktu līdz lidmašīnām, ir krietni vien sarežģīts. Pētnieki eksperimenta nolūkos no CO2 spēja radīt vien dažus gramus degvielas. Taču, lai ar to pabarotu veselu floti, vajadzīga nedaudz citādāka pieeja. Turklāt, ja mērķis ir šo procesu padarīt pavisam draudzīgu videi, nepieciešams arī pārveidot pašu degvielas ražošanas sistēmu, kas spētu darboties vienīgi ar tīru enerģiju.

Toties labā ziņa ir, ka līdz šim veiktie pētījumi nenorāda uz nozīmīgiem zinātniskiem šķēršļiem degvielas ieguvei no CO2. Šāda metode ir arī viens no variantiem, kā saglabāt  esošās flotes, nevis visas lidmašīnas nomainīt, kā tas ir gadījumos, kad, piemēram, plānots pāriet uz cita veida degvielu. Tas dotu iespēju aviosabiedrībām paturēt esošos lidaparātus un dotu ilgāku laiku pārejai, piemēram, uz elektrolidmašīnām.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis

Ļoti interesanti būtu uzzināt, kādi ķīmiskie elementi ir tajā degvielā.
Parasti degvielās ir arī H. Vai šajā gadījumā to iegūst no ūdens?

digitalk

petrolejas destilāts, laikam ir tuvākais termins.

LAN

Dīzeļdegvielas brālēns

Elektriķis

To vielu, ko pilda lielajās lidmašīnās, sauc par aviācijas petroleju.
Tikai mazās, kuras lidojot purkšķ, darbina ar benzīnu.
Interesanti ka petroleju var iegūt no CO2 un ūdens. Jautājums tikai par patērēto enerģiju.

Krotow

Piespraudīs visu ar vējdzirnavām un ražos petroleju mucām. Tiesa pasaules siltuma balansu tas viss diez vai uzlabos. Jebkurš jaudas patērētājs silda gaisu. Un šķiet ka petrolejas ražošana nav endotermisks process.

Elektriķis

Nākošais līmenis būs ražot sintētisko naftu un pumpēt atpakaļ zemē :)

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: