Ar visai interesantu pētījumu nākuši klajā pārstāvji no zinātnieku aprindām, apgalvojot, ka spēj manipulēt ar gulētāju sapņiem, liekot viņiem iztēloties noteiktas tēmas. To panākuši bieži vien Kursors.lv pieminētie Masačūsetsas Tehnoloģiju insitūta (MIT) pētnieki, izmantojot mērķtiecīgu sapņu inkubācijas tehniku.
Šāda tehnika izmantota agrīnas miega stadijas jeb hipnagogijas laikā, lai apzināti kontrolētu, par ko gulētājs sapņos. Hipnagogija ir stāvoklis, kad gulētājs apzinās, ka sapņo, un šajā laikā vēl spēj sadzirdēt apkārtējās vides skaņas. Tāpēc zinātnieki pētījuma ietvaros izveidoja dažādus audio materiālus, kas vēsta, piemēram: “atcerieties domāt par koku” vai “prātā pārcilājiet savas dienas spilgtākās domas”, – ko atskaņoja tad, kad pētījuma dalībnieks bija iegājis hipnagogijas fāzē.
Pētījumā arī tika izmantots miega izsekotājs “Dormio“, kas ievāca dažādas norādes par to, ka lietotājs iegājis hipnagogijas fāzē. Tās ir, piemēram, izmaiņas sirds ritmā, pirkstu kustība un citas pazīmes. Kad tas viss tika piefiksēts, gulētājam atskaņoja audio ar aicinājumu domāt par koku.
Saskaņā ar pētījumu vairāk nekā divas trešdaļas tā dalībnieku norādīja, ka redzējuši sapņus, kas saistīti ar atskaņoto jeb koku. Tomēr interesanti tas, ka dažādi gulētāji redzējuši atšķirīgus sapņus. Piemēram, viens pētījuma dalībnieks sapņojis par sekošanu koka saknēm, cits sapnī redzējis koku no bērnības, vēl kāds – auto koka formā.
Lai arī pētījums šķiet interesants, tomēr vēl nav īsti skaidrs, kā manipulācijas ar sapņiem varētu palīdzēt pašam cilvēkam.
“kā manipulācijas ar sapņiem varētu palīdzēt”
Karloss Kastaņeda ir nedaudz pastāstījis ;)
Īsumā, ko viņš labu stāsta par to? Nav sanācis iepazīsties tuvāk ar viņa darbiem.
viņš aprakstīja daiļliteratūras formā tolteku pēcteču indiāņu šamanisma prakses apreibinoties ar meskalīnu no peijota kaktusiem. viena no tām (galvenā?) bija narkotisko sapņu apzināta vadība. diezgan interesanti lasāmgabali.
Ā, nu kaut kas par to tomēr bijis dzirdēts. Paldies!
Vai sapņos viņi reklāmas rādīs?
Hmm, šķiet, ka uzņēmumi vēl nav iemēģinājuši roku klientus piesaistīt šādā veidā. Bet nu nākotnē viss iespējams.
Kurš vēl atceras reklāmas sapņos no Futuramas? Būs arī dzīvē, neuztraucies.
Baisi ja to pagriezīs sliktā virzienā un baidīs cilvēkus!Šausmas
Gaidam ar nepacietību xHamster Dream Manager.