Rudens ir aktīvs laiks dažādu tehnoloģisko jaunumu ziņā, bet šoreiz tam pievienojušies arī autoražotāji, un savu oficiālo pasaules pirmizrādi 1. septembrī piedzīvojis uzņēmuma Škoda pirmais elektriskais SUV Enyaq iV.

Šis ir pirmais elektroauto no Škoda, kas ir būvēts uz Volkswagen izveidotās elektrificētās modulārās platformas (MEB), ļaujot nodrošināt pieņemamu nobraukumu un jaudu, kā arī uzbūves kvalitāti. Tiesa, Škoda modeļu klāstā ir pieejams arī mazais CITIGOe iV pilsētas elektroauto. Enyaq iV, ko jau uzrakstīt ir grūti, nemaz nerunājot par izrunu, būs nākamais solis elektromobilitātē šim čehu autoražotājam, bet ar līdzīgiem mārketing izteikumiem klajā nāk gandrīz visi auto ražotāji.

Tehniskā specifikācija un cenu amplitūda varētu būt Škoda plus, jo auto būs aprīkots ar 55, 62 un 82 kWh lielām baterijām, attiecīgi ļaujot nobraukt no 340 km līdz ~510 km, kas vismaz uz papīra ir apmierinošs rādītājs. Attiecīgi elektriskā SUV jauda būs no 148 līdz pat 306 ZS, ko sasniegs jaudīgākā pilnpiedziņas versija Enyaq 80RS ar maksimālo ātrumu 180 km/h. Līdz 100 km/h tā spēs ieskrieties 6,2 sekundēs.

Auto saņems ātrās uzlādes iespēju līdz 125 kW, bet tas Latvijā joprojām nav aktuāli. Tā garums būs 4,6 metri, bet riteņbāze 2,77 metri. Virsbūve atgādina kaut ko starp lielāko Kodiaq un mazāko Karoq modeli, bet kopējās šī brīža Škoda dizaina līnijas gan ir novērojamas. SUV varēs arī vilkt 1,4 tonnas smagu piekabi, taču elektroauto gadījumā tas noteikti patērēs krietni vairāk enerģijas, bet par to varēs pārliecināties tikai praksē. Viens no redzamākajiem elementiem ir izgaismotā priekšējā reste.

Latvijas tirgū jaunie Enyaq iV modeļi būs pieejama jau septembra beigās, un lētākā versija ar 55 kWh bateriju maksās sākot no 34 423 EUR, bet 82 kWh versija no 44 744 EUR. Šis elektroauto varētu sastādīt konkurenci elektriskajai Hyundai Kona.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Juris

Šis gan EV ļoti gaumīgs izdevies.

Agris

Man nu ļoti patīk un, cik paskatījos, ļoti pārdomāts viss un mūsdienīgs par saprātīgu cenu – priekšā bezvadu uzlāde 2 telefoniem, pārdomāti sīkumi bagāžniekā u.c. patīkami sīkumi.
Domāju Latvijā sastādīs konkurenci arī Nissan Leaf, jo tikai par 1k€ šis dārgāks bāzes versijā, kas, cik sapratu, jau tā būs diezgan normāli aprīkots.

Krotow

Priekšas dizaineri būs no BMW aizņēmušies :) Citādi sakarīgs auto un labi varianti. Bet nu cena…

Arčiņš

Nepiekrītu par konkurēšanu ar Konu. Šis tomēr ir ģimenes auto , kamēr Konu es sauktu par tālu braucošu mazauto . Hyundai 45 , ID4, Y, Mach E un Nisans Ārija būs tiešie konkurenti.