Kādu laiku bijām klusējuši šobrīd aktuālajā un mūsu lasītājiem tīkamajā elektrisko velosipēdu segmentā, taču parādījusies jauna informācija par vācu uzņēmuma Canyon diviem jauniem pilsētas riteņiem, kā arī īpašu elektriskā četrriteņa konceptu, ar kuru paralēli būs jāminās.

Canyon prezentējis modelis Commuter:ON, kas principā ir līdzīgs dārgajiem konkurentiem no Gogoro un Cowboy, jo tas būs pietiekami viegls – 17 kg, kā arī aprīkots ar 250W jaudas motoru un 252 Wh ietilpības bateriju. Šī baterija būs pilnībā izņemama un nomaināma, ļaujot riteni izmantot arī bez papildus svara. Tā ar elektrisko piedziņu ļaus nomīt 75 km. Patiešām šie skaitļi jau ir tāds sava veida standarts. Cena gan būs pietiekami augsta, sākot no 3219 EUR. Canyon piedāvā arī speciālo slīpo rāmi ērtākai uzkāpšanai uz riteņa.

Avots: Canyon

Otrs modelis ir vēl izturīgākais un jaudīgākais Precede:ON, kuram būs karbona rāmis, speciālā Gates siksna, un tas būts aprīkots ar 500 Wh ietilpības bateriju. Tomēr jauda un svars neļaus nobraukt garāku distanci kā ar Commuter:ON modeli, jo šim elektriskā piedziņa darbosies 65 km. Velosipēds būs aprīkots ar speciālu krāsainu displeju, kurš rādīs aktuālos brauciena datus. Cena sākot no 4869 EUR.

Avots: Canyon

Taču visinteresantākais ir kompānijas piedāvātais koncepts par četrriteni, kurā cilvēks sēž slēgtā kabīnē un minas. Tas dotu iespēju pārvietoties gan pilsētā, gan ārpus tās neatkarīgi no laikapstākļiem. Protams, nav aizmirsts, ka braucējam palīdzētu elektriskā piedziņa. Viens no stilīgākajiem elementiem noteikti būtu uz priekšu izbīdāmās durvis, kuras ļautu gan izkāpt, gan darbotos kā aizsegs pret nokrišņiem vai palīdzētu atvēsināties brauciena laikā. Šis braucamrīks būtu paredzēts arī vēl vienam pasažierim vai iepirkumiem, tā svars varētu būt aptuveni 95 kg, kas ietvertu sevī ietiltpīg 2000 Wh bateriju. Tas ļautu veikt 150 km, un maksimālais ātrums varētu būt līdz 60 km/h, līdzīgi kā Techlife X7 elektriskajam skrejritenim.

Šis gan pagaidām ir tikai koncepts bez nopietna seguma, taču uzņēmums izceļ to, ka šobrīd aktīvi pēta tieši transporta jomu un šāda risinājuma efektīvo izmantošanu satiksmē. Līdz tam varam gaidīt, vai Rīga sagaidīs solītos jaunos velo celiņus, pa kuriem braukt ar mūsu velosipēdiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
1254

Speciālais rāmis, speciālā siksna, speciālais displejs – tas viss rada ļoti dramatisku noskaņu. Pag, vai kabīne nebūs speciāla, ar speciālām bīdāmām durvīm?)) Slīpais rāmis, ko sauc par kompakto, nekādi neatvieglo uzkāpšanu uz velo – kāja tāpat jāceļ pāri benķim vai stūrei (kas ir zemāk), bet rāmja augšējais bomis vienalga nav tik zems kā klasiskajam sieviešniekam, lai celtu kāju pāri pa vidu. Kompaktais rāmis drīzāk ērtāks, ja bieži nākas apstāties krustojumos (nokāpjot no pedāļiem) – vairāk vietas starp rāmi un kājstarpi, tam ir garāka beņķa stute un karbona stutes gadījumā tā mazliet amortizē. Kompakto rāmi vieglāk pielāgot dažādiem augumiem, mainot stutes… Read more »

Krotow

Un to visu varēs lietot tikai speciāls lietotājs ar speciālo čipu viņa speciālajā galvā.