Pagājušajā nedēļā manā Twitter ziņu plūsmā parādījās cilvēku novērojumi, ka Rīgā uzradies jauns riteņu nomas serviss – Nextbike.

Tās nav nekādas baumas, jo oficiāli pieejama gan mājaslapa latviešu valodā, gan lietotne, kurā skaidri un gaiši redzams, kur Rīgas pilsētā iespējams noīrēt velosipēdus un pēc brauciena beigām atstāt. Viss kā jau līdz šim ierastajos elektroskūteru, elektromotorolleru un automašīnu nomas servisos.

Nextbike ir Vācijā radīts uzņēmums, kurš tirgū ir jau vairāk nekā 15 gadus, un savā mītnes zemē riteņu skaits pārsniedz 30 000, šo gadu laikā izaugot līdz servisam, kurš pieejams vairāk nekā 26 valstīs un 200 pilsētās. To skaitā ir ASV, Spānija, Čehija, Polija, Lielbritānija, Indija un šobrīd arī Latvija. Kompānijas vīzija ir radīt visiem pieejamu un mobilu satiksmi pilsētās, kas ir viena no pēdējo gadu aktualitātēm, mēģinot cilvēkus novirzīt no privātajiem auto uz sabiedrisko transportu, riteņiem vai citiem risinājumiem.

Nextbike piedāvā divus cenu plānus – vienreizējs brauciens vai abonements. Izvēloties riteni vienkārši noīrēt, tā maksa būs 1,29 EUR par katrām 30 minūtēm vai 12,90 EUR par pilnu diennakti. Var nākties maksāt papildus 1,00 EUR, ja ritenis nebūs atstāts oficiāli norādītajā zonā, šeit gan jau rodas pāris neskaidrības kā tas tiks izsekots, ja riteni “nezonā” paņem vēl cits klients. Otrais plāns ir abonements, kura maksāšanas princips, godīgi sakot, nav īsti skaidrs, bet pēc visa spriežot ir jāiegādājas mēneša abonements 9,99 EUR apmērā, tad katras 30 min nomas izmaksās 0,65 EUR, bet diennakts 6,45 EUR.

Nextbike lietotne pieejama gan uz Android, gan iOS operētājsistēmām. Jāpiezīmē, ka lietošana uz iOS mani nepārliecināja, jo vismaz šobrīd tā strādā salīdzinoši lēni un ne vienmēr uzreiz atbild uz kādu no manām darbībām. Pēcgarša ir tāda nepadarīta darba sajūta no pakalpojuma sniedzēja, to pašu attiecinot uz cenu politiku. Iespējams, ka visiem servisa izmantotājiem, neatkarīgi no cenu plāna, var nākties Nextbike jau startā samaksāt 9,99 EUR, taču šo naudu pēc tam varēs izmantot.

Ļoti interesanti, ka reģistrācijas īsziņā, kā pakalpojumu sniedzējs figurē arī auto nomas serviss Sixt. Pat ja viņi ir servisa un brenda apkalpotāji Latvijā, tad patiešām vēl ir daudz kur piestrādāt.

Par riteņu piedāvājumu nav oficiālas informācijas, taču apskatot lietotnē pieejamos īres riteņus, ieraudzīju parastu velosipēdu un acīmredzot elektrisko velosipēdu, līdz ar to pieejami šādi divi izvēles braucamrīki.

Kāds jau ir izmēģinājis šo servisu un var padalīties reālajās izmaksām?

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
8 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
0933

Salīdzinot ar privāto velo, tas ir bezdievīgi dārgi. Paliek tie, kas ar velo brauc 3x gadā un tūristi, regulārajiem minējiem savs velo ir jēdzīgāk.

PS Nav skaidrs, kāpēc šo velo nomu sauc par bike sharing, ar ko apzīmē piem. kaimiņos dzīvojošas ģimenes, kas kopīgi nopērk vienu vai vairāk velo un pa visiem tos izmanto un sedz apkopes izmaksas.

Skābene

Izskatās, ka tie ir tie paši Sixt riteņi, tikai rebrendoti, ar visām savām nejēdzīgajām dokstacijām. Tā pati nejēdzība, kas Londonā, kur ričuks jāatstāj speciālā dokā, nevis kā skrejriteni, kuru atstāj kur gribi. Galvenā problēma, ja doks ir pilns, nav kur atstāt ričuku! Pagaidām visērtākais riteņu nomas serviss ir bijis Edonkey, ko izmantoju gan Dānijā, gan Zviedrijā un ceru ka Edonkey ienāks arī Latvijā. Ričukam nevajag doku, tas var stāvēt jebkurā vietā, kura ir paredzēta riteņu novietošanai. Uz pakaļējā rata ir saslēgs,ko atslēdz ar telefonu.

0933

skrejritenis, kuru atstāj kur gribi ir izdevīgs braucējam un ļoti bieži – traucēklis pārējiem, kuru ceļā tas tiek atstāts. Gaidu uz izmaiņām, kas kopš 1. jūlija ļaus identificēt un attiecīgi, arī sodīt šos domas gigantus.

Skābene

Dīvaini, ka Kopenhāgenā neviens nomas velo nebija nomests kur pagadās, tie visi bija iestumti velo novietnēs, vai atstutēti pret māju sienām, kamēr e-skrejriteņi mētājās arī uz braucamās daļas. Bet to var ātri labot, ja tev neļauj beigt braucienu, kamēr neesi smuki noparkojis braucamo un pievienojis foto ar skrejriteņa novietojumu.

Last edited 4 months ago by Skābene
Krotow

Un kā noma pēc tam pierādīs, ka riteni šķērsām trotuāram nav nolicis pats klients? Sk. manu iepriekšējo komentāru.

Krotow

Kā tu pierādīsi, ka esi savu riteni atstājis pareizi? Varētu aizsūtīt nomai foto ar trotuāra iekšmalā smuki noparkotu riteni. Un pēc tam riteni nolikt šķērsām trotuāram un stulbi ķiķinot aiztīties.

1439

Minēšu, ka nevietā esošie skrejriteņi atrodas kur paghadās nevis tāpēc, ka kāds tos izmētā vai tīšuprāt vēlas traucēt, bet visdrīzāk, tāpēc ka šo braucēju domāšanas veids ir tik aprobežots, lai neteiktu – infantīls, ka viņi spēj domāt tikai par savām vajadzībām un negrib (varbūt arī nespēj) domāt ārpus savu vajadzību robežas. Viņu domāšana visdrīzāk ir tik kusla, ka viņi nespēj ekstrapolēt un vizualizēt, līdz ar to nespēj nonākt līdz apjēgai, ka viņu rīcība rada sekas citiem cilvēkiem, kuru tobrīd vēl nav. Patiesās šausmas ir nevis tas, ka viņi izmētā skrejriteņus kur pagadās (tos var pārcelt tālāk), bet tas ka šiem… Read more »

Last edited 4 months ago by 1439