Ja tu plāno drīzumā iegūt A kategorijas vadītāja apliecību un uzsākt pārvietoties ar motociklu, viena no pirmajām izvēlēm, kur var viegli “nošaut garām”, ir ekipējuma izvēle un iegāde. Pieredzes trūkuma dēļ pirmais moto apģērbs bieži tiek nopirkts neadekvāts vai nepiemērots. Arī vietējos moto akesuāru veikalos reti var sagaidīt īpašu atsaucību un palīdzību šajā sakarā. Tādēļ šajā rakstā atradīsi pamata padomus sava pirmā ekipējuma izvēlei, lai ietaupītu naudu un nevajadzētu lietas pirkt atkārtoti pēc pirmās nobrauktās sezonas. Starp citu, kopš 2019.gada CSDD eksāmena kārtošanas prasības A kategorijai iekļauj obligātu ķiveres, cimdu, apavu, moto jakas un bikšu lietošanu.
Mode un drošības standarti
Pats svarīgākais, izvēloties ekipējumu (tātad – jakas, bikses, ķiveres, apavus un cimdus) ir saprast, kā un kādos apstākļos tu lietosi motociklu. Braucējiem, kas plāno mērot garus attālumus, būs būtiski citi apsvērumi, nekā kādam, kas plāno motociklu izmantot tikai saulainās svētdienās pa pilsētu. Moto apģērba izvēle ir plaša un ļoti dažādās cenu, kvalitātes un izskata kategorijās. Arī dažāda žanra motocikli it kā paredz dažāda stila ekipējumu, taču mēģināsim šoreiz distancēties no stereotipiem un modes un apskatīt dažādu piemērotu ekipējumu neatkarīgi no tā, kādam braucēju segmentam vai stilam tie ir radīti. Kā jau ar pilnīgi visu, nav viena universāli laba risinājuma, kas būtu pielāgots pilnīgi visām vajadzībām – ūdensizturīgs apģērbs visdrīzāk būs nekomfortabli karsts sutīgās vasaras dienās, kamēr plānāks un brīvāk ventilējams apģērbs būs nepiemērots vēsām un mitrām dienām. Arī aizsardzības elementu (triecienslāpējošu materiālu) apjoms moto ekipējumā mēdz būt dažāds, taču globāli tiek iedalīts divos drošības kategorijas standartos – CE 1. un 2. līmeņos, kas bieži ir apzīmēti kā CE1 vai CE2. Šie standarti attiecās tikai uz motocikliem paredzētu apģērbu, ķiverēm ir citi drošības standarti un sertifikācijas.
Ķivere – pats svarīgākais
Sāksim ar pašu būtiskāko (un obligāto) aizsarglīdzekli motociklistam, tā ir aizsargķivere. Ja cimdi, apavi un varbūt bikses ir ekipējums, kur var pieļaut kaut kādus kompromisus, tad ķivere tomēr būtu jāizvēlās kvalitatīva, jo tā galu galā pasargā svarīgāko tavu daļu – galvu.
Ir trīs ķiveru veidi. Atvērtās ķiveres, kuras biežāk izvēlās motorolleru vai klasisko un retro motociklu vadītāji, kas pārvietojas pārsvarā iekšpilsētā, šī ķivere nenodrošina pilnvērtīgu aizsardzību, jo seja nav pasargāta no trieciena. Tad ir pilnās jeb slēgtās ķiveres, kas nosedz visu seju, kā arī modulārās ķiveres, kas ar eņģes palīdzību ļauj pacelt ķiveres priekšējo daļu, padarot pilnu ķiveri par nosacīti atvērtā tipa ķiveri. Modulārās ķiveres parasti ir dārgākas, taču tām ir dažādas praktiskas priekšrocības. Modulārās ķiveres parasti izvēlās tie, kas grib ar motociklu ceļot, jo modulāru ķiveri ir viegli vajadzības gadījumā atvērt, piemēram, lai padzertos, parunātos vai lietotu to atvērtā režīmā pilsētās un lēnākos ātrumos. Lielākais vairums motobraucēju parasti izvēlās standarta pilnās ķiveres, jo tās nodrošina vislielāko drošību, ir nopērkamas saprātīgās cenās un ir plaši pieejamas. Ķiveres izvēlē ir svarīgi pievērst uzmanību, vai ķivere atbilst vismaz vienam drošības standartam DOT vai ECE. DOT ir ASV reģiona drošības standarts un ECE ir Eiropas standarts. Abi ir līdzīgi, taču ir svarīgi, ka izvēlētajai ķiverei ir vismaz viens no šiem standarta marķējumiem. Otrs tikpat būtisks apstāklis ir tas, kā ķivere jums der. Tai ir jābūt pietiekami stingrai, lai tā brīvi nekratītos uz galvas, bet ne tik stingrai, lai, uzvelkot to, būtu jūtams pārāk liels spiediens kādā galvas daļā (visbiežāk pieres un deniņu daļās). Daži ražotāji izvēlas dažādas formas savām ķiveru čaulām, tādēļ ir vēlams tās pirms iegādes uzmērīt, lai saprastu pareizo izmēru.
Tālāk var pievērst uzmanību vēl pāris aspektiem – ķiveres skaņas izolācija, ventilācija un papildu aksesuāri, piemēram, aptumšots papildus saules stikls. Skaņas izolācija parasti nekā netiek reklamēta vai izcelta un ir atkarīga no materiāliem, kādi ir izmantoti ķiveres iekšējā polsterējumā, tātad, jo kvalitatīvāki materiāli jo labāka skaņas izolācija, jo dārgāka ķivere. Trokšņu līmenis ķiverē parasti būtisks ir tiem braucējiem, kas brauc lielus attālumus, jo vēja dunoņa un motora troksnis vairākas stundas no vietas rada nogurumu. Nogurums ir riska faktors uz motocikla, tādēļ klusākas ķiveres atļauj ilgāku to lietošanu brauciena laikā. Ventilācija ir būtiska vairāk karstās vasaras dienās, taču vairums pilno un modulāro ķiveru ir ar vismaz kaut kādu ventilācijas risinājumu ķiveres zoda vai pieres daļās, kas gan piegādā svaigu gaisu tās lietotājam, gan palīdz atdzesēt galvas virsmu, cirkulējot ķiveres iekšienē gaisu. Dažiem dārgākiem modeļiem ventilācijas rises vai paneļi ir regulējami, ļaujot tos atvērt siltākā laikā un aizvērt vēsākā. Šīs visas papildu iespējas padara ķiveres funkcionālākas, tādēļ jo vairāk šādu iespēju ķiverei būs, jo ērtāka tā būs ikdienas lietošanā. Arī izvelkamais saules stikls, kas parasti atrodams tikai dārgākās ķiverēs ir ļoti praktiska funkcija, jo tas ļauj to lietot spožā saulē un aizvākt tumšākos vai apmākušos laika apstākļos (tā vietā, lai katru reizi ķiverē aiz galvenā vējstikla lietot saulesbrilles). Pārāk neiedziļinoties daudzajos pieejamajos modeļos un ražotājos, varētu droši teikt, ka pilnvērtīgas ķiveres sākās no 150 EUR un iet uz augšu līdz pat 700 EUR, atkarībā no ražotāja un papildfunkcijām. Schuberth, Shoei un Arai skaitās dārgās kategorijas ražotāji, kamēr tādi kā AGV, Nolan, Shark ir vairāk produktu vidējās klases klāstā. Ir arī budžeta klases ražotāji, kas piedāvā produktus ļoti ekonomiskā klasē – HJC, Held, un citi. Ja jūs vairāk interesē retro tipa ķiveres, tad būs jāskatās Bell vai Biltwell virzienā. Ražotāju ir ļoti daudz, tādēļ meklējiet ķiveri, kas jums patīk vizuāli, atbilst DOT vai ECE standartam, jūtās ērta un ir ar kādām jums svarīgām papildus iespējām 150-300 EUR robežās, un jūs visdrīzāk nekļūdīsieties.
Kā savu pirmo ķiveri es šodien izvēlētos: Sedici Strada II, Shark Skwal vai Biltwell Gringo S (visas ap 180 EUR). Shark Skwal modelis ir aprīkots ar papildu saules sargu, turpretī Sedici modelim ir iespēja aiz vējstikla ievietot Pinlock slāni, kas neļauj ķiveres stiklam aizsvīst vēsākā laikā. No šīm trim ķiverēm divas ir tādas tehniskākas, bet trešā no Biltwell ir retro tipa ķivere ar tīru un askētisku dizainu (taču mazliet skaļāka).
Jaka un lietus kārta
Moto jaku un bikses apvienosim vienā kategorijā kā moto apģērbu, atsevišķi apskatot būtiskāko apavu un cimdu segmentā. Šis ir brīdis, kur viedokļi, prasības un izvēles var būt ļoti dažādas, ļoti dažāds ir arī pieejamais piedāvāto iespēju klāsts. Daži lietotāji uzskata, ka nekas vairāk par kvalitatīvām džinsu biksēm un ādas jaku motociklam nav nepieciešams, citi teiks, ka obligāti vajag bruņotu, neiznīcināmu jaku un bikses ar ceļu sargiem. Patiesība, kā vienmēr, ir kaut kur pa vidu, un jums piemērotākā kombinācija būs stipri atkarīga no tā, kā un kur plānojat izmantot motociklu. Moto apģērbu arī varētu iedalīt trīs galvenajās kategorijās. Apģērbu ražotāji to parasti iedala “modes” kategorijās, piemēram, pilsētas, ceļojumu un sporta, taču prātīgāk to būtu iedalīt pēc konkrētākas funkcijas. Manā skapī ir trīs veidu moto apģērbs – ceļojumu, ikdienas un karstā laika. Viss ir ar aizsargiem – ceļu, elkoņu un plecu, taču tie atšķiras ar to biezumu un drošības kategoriju. Ceļojumu apģērbs parasti ir ūdensizturīgs un vairāk bruņots nekā ikdienas un pilsētas apģērbs. Ikdienas ir vidēji bruņots, universāls un izmantojams dažādās situācijās, pieņemot ka temperatūra nav pārāk zema vai pārāk augsta. Karstā laika apģērbs ir labi ventilējams, veidots no tīklveida auduma un lietojams faktiski tikai tiešām ļoti siltos laikapstākļos.
Ja jūs plānojat mociklu izmantot kā universālu transportlīdzekli ceļam uz un no darba, klāt piemetot pa kādam nelielam izbraucienam nedēļas nogalēs, tad visdrīzāk jums vispiemērotākais būs pēc iespējas universālāks apģērbs. Tā ir moto jaka un moto bikses no sintētiska tekstila (parasti Cordura vai līdzīga) ar plecu un elkoņu aizsargiem un vēlams izņemamu silto oderi. Izņemama odere jaku padara izmantojamu ilgāk sezonas sākumā un sezonas beigās. Kas attiecas uz ūdensizturību, ir vērts investēt jakās, kurās ir kāda no elpojošajām membrānām, piemēram, Goretex, taču šie apģērbi parasti ir par kārtu dārgāki un Goretex membrāna nav pats labākais, ko vilkt karstā un sausā vasaras dienā. Daudzi ražotāji piedāvā jakas un bikses, kurās ir izņemamas ūdensizturīgas oderes, taču es neesmu šo oderu fans, jo ūdens tāpat piesūcina apģērba ārējo kārtu un pēc tam tā ir ilgi jāžāvē. Gadījumiem, kad ir jābrauc lietus laikā, labāk ir nopirkt pavisam nedārgu un vienkāršu lietus plēves kārtu, ko uzvilkt pa virsu parastajam moto apģērbam. Tā neaizņem daudz vietas un nav ilgi jāžāvē. Tādas ir pieejamas vairākas un speciāli piemērotas lietošanai pa virsu parastajām moto jakām un biksēm. Manuprāt, tas ir daudz praktiskāks un lētāks risinājums. Patiesībā, dārga jaka ar Goretex membrānu man noderēja tikai braucot Norvēģijas ziemeļos, kur nedēļu no vietas lija lietus un temperatūra bija ap +7.
Bikses
Tieši tas pats attiecas uz biksēm. Pirmajam ekipējumam visprātīgāk būtu nopirkt labas izturīga auduma bikses ar ceļu sargiem un varbūt kādu ventilācijas atveri. Tāpat kā ar ķiverēm, piedāvājums ir plašs un aptver pavisam lielu cenu diapazonu. Kvalitatīvas moto jakas ar CE 1. līmeņa aizsargiem, silto oderi un ventilācijas iespējām var tikt sameklētas par aptuveni 200 EUR un bikses aptuveni par 150 EUR. Elpojošo un ūdensnecaurlaidīgo membrānu apģērbi parasti ir par vismaz 100 EUR dārgāki. Ja jūs plānojat braukt meklēt piedzīvojumus ārpus asfaltētiem ceļiem un mežos, tad prātīgāk būtu skatīties uz šādam aktivitātēm vairāk piemērotām jakām un biksēm jau ar CE 2. līmeņa aizsargiem. Ir svarīgi, ka jaka un bikses nav vaļīgas un aizsargi ir pareizajās vietās, piemēram, elkoņsargi nav nošļukuši uz leju vai ceļu sargi biksēs nav uzvilkušies pārāk augstu uz stilba, apsēžoties ar tām uz motocikla. Arī džinsa auduma bikses ir atrodamas piemērotas motocikliem un bieži noder, ja ilgāks laiks ir jāpavada nost no motocikla. Daudzas no šīm džinsa biksēm ir speciāli izstrādātas tā, lai tās neatgādinātu ekipējumu, bet gan parastas bikses. Pats esmu pusi Eiropas kontinenta šķērsojis parastās džinsa biksēs un plānā vējjakā, bet tas tādēļ, ka es braucu lēni un relaksēti kā omīte.
Es kā savu pirmo jaku un bikses izvēlētos: Rev’it Eclipse (140 EUR) karstam laikam, Merlin Barton (220 EUR) visiem citiem laikapstākļiem. Bikses – jebkuras ar ceļu sargiem, bet es pirktu Rev’it Alpha Chinos (200 EUR), kaut gan pastāv arī ievērojami lētākas bikses, ja jums nav nekas pret košiem logotipiem un zīmolu uzrakstiem. Man vienkārši patīk bikses, kas no malas neizskatās pēc moto ekipējuma.
Cimdi
Cimdi, manuprāt, ir vismazāk būtiskais ekipējums, par spīti tam, ka rokas ir pirmais kontakta punkts, kas saskarsies ar zemi kritiena gadījumā. Līdzīgi kā ar jakām un biksēm, arī cimdi ir pieejami dažādos izpildījumos un cenās, sākot no ūdensizturīgiem, beidzot ar labi ventilējamiem. Cimdu izvēlē ir svarīgi, ka tie nav ar pārāk biezu polsterējumu (tādā gadījumā tie būs piemēroti tikai vēsam laikam). Visi moto cimdi, izņemot pavisam modīgus ādas cimdus, ir paredzēti to lietošanai uz motocikla, tādēļ gandrīz vienmēr ir ar pamata aizsargiem vai vismaz papildus polsterējumu visizplatītāko triecienu vietās. Tādēļ, vispareizās ir izvēlēties tādus, kas ir ērti. Ja jūs esat tāds, kam nepatīk vaļējas roku locītavas, tad jāizvēlās garāki cimdi, kurus ir iespējams pārvilkt pāri jakas piedurknes galam. Kvalitatīvi pirmie cimdi ir iegūstami 30-80 EUR robežās. Tie, kuros būs iestrādāta Goretex vai līdzīga membrāna, protams, būs dārgāki.
Kā savus pirmos moto cimdus es izvēlētos: Rev’it Bastille Gloves (80 EUR) vai Dainese Desert D1 (40 EUR)
Apavi
Apavi ir tēma, kas bieži izraisa asas diskusijas un visbiežāk to emocionālākie aizstāvji ir tie, kas ir trāpījušies negadījumā un traumējuši potīti. Varētu piekrist, ka pašā sliktākajā gadījumā uz motocikla būtu jāvelk stingrākas konstrukcijas apavi, kas nosedz potīti. Es pats esmu daudzas sezonas nobraucis vienkārši ar stingriem tūrisma zābakiem. Karstās vasaras dienās arī es slinkoju un braucu Converse kedās, taču ļoti ar to nelepojos. Pirmajai sezonai vislabāk būtu nopirkt kādas no moto kedām vai puszābakiem, kas pasargā potīti. Neiesaku izvēlēties apavus ar ūdensizturīgo membrānu, ja vien tiešām netaisaties lietot motociklu katru rītu uz darbu. Pārvietoties ar tiem ārpus braukšanas bieži ir apgrūtinoši. Parastus auduma vai ādas apavus ir iespējams apstrādāt no ārpuses, lai tie būtu mazliet ūdensizturīgāki lietus gadījumā. Ādas apaviem labi noder vaska produkti, bet sintētiskā auduma apavus var apstrādāt ar speciālu ūdensizturības smidzināmo līdzekli. Protams, ka tā nav sausu kāju garantija, bet tas ir labāk kā nekas. Labi apavi visās stila kategorijās ir atrodami 100-150 EUR robežās.
Mana izvēle pirmajiem motociklu apaviem būtu: Rev’it Arrow (180 EUR) sausam laikam vai Forma Slam Dry (110 EUR), ja ir vēlme pēc lielākas ūdensizturības. Abi modeļi izskatās pēc ierastām ikdienas kedām, taču ir ar potītes sargu, nostiprinātu papēža un pēdas priekšas zonu, kā arī atbilst CE 1.līmeņa drošības standartam.
Gaume katram sava
Summējot visu minēto, mans ieteikums būtu izvēlēties ne pašus lētākos produktus, jo taupīt uz drošības ekipējumu nevajag, bet arī nepārspīlēt ar pārāk tehnisku un smagu bruņojumu savai pirmajai braukšanas sezonai. Vislabākās “bruņas” ir saprātīga motocikla lietošana. Ja jūs varat atļauties dārgāku ekipējumu, tas jums visdrīzāk kalpos ilgāku laiku. Vecais labais teiciens “skopie maksā divreiz” ir aktuāls arī šajā gadījumā. Pēc pirmajām pāris braukšanas sezonām jūs jau būsiet tikuši lielākā skaidrībā par to, kas tieši jums ir vajadzīgs un vairāk piemērots. Ja atradīsiet kādu moto žanru vai nišu, kas jums interesēs (piemēram, enduro braukšana, ceļošana vai braukšana trasē), tad varēsiet savu nākamo ekipējumu jau izvēlēties vairāk pakārtotu savām interesēm.
Šajā rakstā es pieminēju produktus, ko izvēlētos pats, taču manas izvēles ir pakārtotas manai subjektīvajai gaumei un ne visiem šāda izskata vai cenas ekipējums patiks. Lai vai kā, aptuveni šādās cenu kategorijās ir daudz un dažāda stila apģērbi un apavi, starp kuriem jūs noteikti atradīsiet to, kas patīk labāk. Rīgā atrodas vairāki moto aksesuāru un ekipējumu veikali, bet ja tur neatrodas nekas pievilcīgs, tad varu ieteikt izmantot tādus e-veikalus kā FC-moto.de vai urbanrider.co.uk. Lielāko daļu no produktiem var atrast arī Amazon un eBay, tai skaitā mazlietotus, ja ir vēlme ietaupīt. Vienīgais aprīkojums, ko nevajadzētu pirkt lietotu, ir ķivere.
Varbūt ir arī iespēja ieteikt vietas kur meklēt ekipējumu? Piemeram, skatījos vienu tekstila jaku, viena modeļa cenu apmlitūda atsķīrās par līdz pat 60-70EUR dažādos veikalos LV.
Es esmu redzējis ekipējumu veikalā Honda (Dārzciema ielā Hondas moto salonā), diezgan daudz, bet arī diezgan premium ekipējums ir BMW salonā turpat pāri ielai, tad ir veikals Teikā pie Viršu DUS uz Brīvības gatves (neatceros nosaukumu). Arī Royal Enfield veikalā Čiekurkalnā ir diezgan dažāda veida gaumīgs ekips, protams arī veikalā Motosports (agrāk pie Brasas pārvada, tagad nezinu, kur).
Tas aiz viršiem ir Biker Toyz. Un Motosports veikals ir pie Zemitānu tilta tagad.
Aiz viršiem uz Brīvības gatves ir arī “4speed”
Jā, to veikalu zinu un esmu tur šosezon atstājis daudzus simtus eiro :D
4speed.lv (divi veikali – viens Struktoru/Brīvības – iespējams lielākā jaku/bikšu izvēle @LV, otrs mazāks – Vienības gatvē).
Intermoto, Ulmaņa gatve
Vakar viena pajoliņa rakstā par Rocket3, šķiet bija kautkāds ansis īlāns, skatījos, ka pilnīgi pietiekošs ekipējums ir ķivere un un kādi pusaudžu zābaciņi. Bikses? Nah! Var braukt šortos. Cimdi? Kas tie tādi?
Tiem, kas nav tik tupi – kur pirkt?
LV labas cenas un relatīvi plaša izvēle ir 4speed, emoto(Honda) – jā, tur var kaulēties kā tirgū. LV specifika.
EU – louis.de, fc-moto.de, xlmoto.co.uk – visur labas cenas, labas atlaides, ātra un droša piegāde, garantija, atgriešana, apmaiņa.
Ir lērums ne tik dārgu zīmolu, kā Revit, kas lieliski izpilda funkciju kā pirmais ekipējums, kamēr pilsonis apzinās savas turpmākās vēlmes.
Starp citu, jā, es tieši vakar skatījos uz to TvNet rakstu un man arī ļoti krita acīs šāda nedrošas motobraukšanas propogandēšana. Īpaši ar tādu begemotu.
Paldies, ka papildināji komentāru arī ar veikaliem. Es pats savu pirmo ekipējumu salasīju no dažādiem veikaliem. Ķiveri biju pasūtījis no Louis.de, cimdus pirku Biker Toyz, jaku no 4speed un apavus/bikses pie Honda. Runā vēl, ka Kawasaki veikals ir foršs, bet tur neesmu bijis vēl.
Jā, Ansis izceļās kā Īsts Vecis, brauc šortos. Nu, ar to viņu arī apsveicu.
Par Rev’it zīmolu – šis ir ļoti labs zīmols, taču es viņu neliktu “lētajā” kategorijā, drīzāk vidēji-augstajā. Viņiem ir pieejami ļoti labi produkti dažādās dārdzības kategorijās, sākot nu budžeta modeļiem līdz pat ļoti hi-end Goretex jakām, biksēm un cimdiem, kuru kopējās izmaksas mierīgi iet pāri 1 tūkst. eiro.
Kur LV Rev’it var iegādāties? Neatceros redzējis.
Daži (tiešām tikai daži) Rev’it produkti – pāris jakas un kedas ir Royal Enfield veikalā Čiekurkalnā, bet vispār Latvijā nav Rev’it izplatītāja. Visdrīzāk tapēc, ka tirgus ir mazs un Rev’it produkti ir par kārtu dārgāki kā mūsu pirktspēja. Tādēļ Rev’it vislabāk ir meklēt kādā no lielajiem Eiropas tirgotājiem ar e-veikaliem. Louis.de, fc-moto.de un tādi. Daži no Rev’it populārākajiem modeļiem arī ir urbanrider.co.uk, kas ir vieta, kur es sev visu pērku, parasti.
Rev’it motodžinsi (modelis “Philly 2”) ir vieni no ērtākajiem džinsiem, kādi man vispār ir bijuši, pat ar visiem ceļu sargiem. Šis tas no viņiem ir Yamahā, precīzāk – https://sergis.lv/Rev'itap%C4%A3%C4%93rbs
Rev’it ir Yamaha veikalā Pildas ielā.
Raksts derīgs.
Ja nēsā brilles, tad nekādi līdzekļi nelīdz pret briļļu svīšanu (risinājums varētu būt kontaktlēcas vai operācija redzes korekcijai, bet tas rada mīnusus/čakarus), izņemot ķiveri ar izteiktu ventilāciju un ķiveres “purnu”, kurš ir pēc iespējas tālāk no sejas.
Mana ideālā ķivere, kurā pārsvarā nesvīst brilles: agv ax8 dual evo
Piekrītu visam izņemot par cimdu maznozīmīgumu, es uzskatu, ka cimdiem obligāti jābūt ar bruņojumu kulaku kauliņiem, ne tāpēc, lai varētu paņemt līdzi vakarā uz bāru, bet tāpēc, ka rokas ir trauslākas nekā mēs domājam un norādītajā cenu amplitūdā labus cimdus ir grūti atrast, nu vismaz man.
Kopumā par cenām varu piekrist, tā nu tas ir, ja vēlies drošību, kvalitāti un komfortu, tad naudu nevar žēlot. Es pats savu ekipējumu nokomplektēju diezgan lēti, viss kopā sanāca ap 650€, bet es zināju ko gribu, pirku īstajā brīdī, un tas nenotika vienā dienā.
par kārtu dārgāki – tas ir vismaz 10x dārgāki. Vai tiešām?
Man ir trešā sezona, braucu ar HD, sezonā izbraucu ārpus Latvijas , ko velku:1) ķivere, vasarā Shark Evo 2- kad vēsāks, vai lietus neiesaku, slikta ventilācija, svīst. Pagājušo rudenī nopirku schubert C4Pro , ļoti laba ķivere, super ventilācija strādā. Cimdi karstā laikā ādas perforētie , slapjām laikam ruuka cimdi mitrumiztur.Aukstam laikam HD siltie ādas. Zābaki mitram aukstam Sidi ,siltā laikā HD , Džinsu bikses ar aizsargiem pērku veikals mocis, Modeko firmas ir plānie un biezie .Jakas ir sapirktas no HD …, tad vēl termoveļa, baklavas …..nu vārdu sakot nauda ir izsviesta daudz, bet esmu nodrošinājies braucieniem no agra pavasara līdz vēlam rudenim…
Super, paldies par komentāru! Ar kuru tieši HD moci brauc?
Fat boy
Skaistulis! Lai drošs ceļš! :)
Divi jautājumi autoram – a) vai pašam ir sanācis pārbaudīt ekipējuma drošību uz savas ādas?
b) Muguras bruņa vairs neskaitās obligātā minimālā komplekta sastāvdaļa?
Tā kā es bieži dzīvojos pa mežu ceļiem, man ir sanācis velties vairākas reizes, taču lēnos ātrumos vai mīņājoties smiltīs, līdz ar ko zābaki, ceļu sargi un elkoņu sargi ir padarījuši savu darbu tajos brīžos (nosacīti). Tāda nopietna kritiena ātrumā un uz asfalta man nav bijis.
Muguras bruņas ir neviennozīmīgs jautājums. Ja es braucu mežā, tad muguras sargu es jakā lieku. Ja es pārvietojos apkārt pa pilsētu vai īsos braucienos, nelieku. Zemo ātrumu kritienos muguras sargs īsti nepiedalās, jo tu tāpat krīti ar rokām/elkoņiem/plecu uz priekšu. Muguras sargs droši vien sāk palikt būtisks ilgas slīdēšanas un/vai trieciena no aizmugures situācijā. Es teiktu, ka muguras sargs ir katram pašam jāizvērtē pēc tā, kā viņš pats brauc. Pārgalvīgākiem ātruma mīļiem tas noteikti būtu ieteicems. Tā kā es braucu diezgan mierīgi, muguras sargu parasti nelietoju.
Manuprāt, trūkst mazo sīkumiņu apraksta, kas dažreiz ir ļoooti būtiski, piemēram, apakšveļa un zeķes. No pieredzes saku, ka kvalitatīva apakšveļa būtiski ietekmē komfortu. Ātri žūstoša sintētika vai termoveļa karstam laikam ļauj justies labi pat ar gore-tex jaku. Neiesaku, bet to var darīt.
Vai arī apakšbikses no moto-sqiveez ar memory-foam iešuvumu, kas ļaus labāk justies uz cietajiem beņķiem un garajiem gabaliem. Neesi pieminējis kakla sargu, kas palīdzēs izvairīties no stīviem pleciem vējainā dienā.
Par zābakiem un muguras sargu es tev nepiekrītu nemaz. Rekomendētu uzreiz skatīties goretex apavu virzienā, jo nobraucot ceļojumā 1 dienu ar slapjām kājām var sanākt pat tik slikti, ka ir tranšejas pēda. Ja vēl nākamajā dienā brauciens jāturpina, tad minimums, kas tev gaida ir nenormāli smirdoši zābaki. Muguras sargi vispār šobrīd ir dabūjami ērti (piemēram, Dainese G1 pro-armor), ka to nelikšana vairs nav attaisnojama. Tā tomēr ir tava ķermeņa pasargāšana.
Izskatās pēc ‘pasūtījuma’ vai slēptas reklāmas raksta… Visu sev nepieciešamo iegādājos Intermotors pirms tam izpētot ic24.lv un nepavisam par milzu naudu! Piemēram, man ir modulārā ķivere ar pinlock, saulesbrillēm, visa veida atverēm un iespēju integrēt sarunas iekārtu, bet par daudz mazāku naudu kā te ‘iesaka’… Tik atsaucīgus un pretimnākošus pārdevējus kā Intermotors esmu saticis vēl tikai Motosports. Paldies čaļiem par to.
Un šis komentārs neizskatās pēc (ne tik ļoti) slēptas reklāmas? :) Kādu tieši ķiveri izvēlējies un kāpēc tieši tādu? Kāpēc vispār modulāro? Tu nēsā brilles?