Iespējams, lielākā elektriskā lidmašīnā pasaulē ir veikusi savu testa lidojumu. Tas nav nekāds Beoing lielais gaisa kuģis, bet gan 14-vietīga elektrificēta Cessna lidmašīna.
Uzņēmumi Magnix un AeroTEC ir aprīkojuši Cessna 208B Grand Caravan lidmašīnu ar Magnix’s Magni500 750 zirgspēku elektrisko piedziņas sistēmu. Testa lidojums noticis Vašingtonā, kas ildzis vien 30 minūtes, jo elektrisko lidmašīnu vājā vieta ir akumulatori, un tas ir vēl izteiktāk kā elektroauto. Tāpēc plānots. ka “eCaravan” modelis, kā to dēvē īpašnieki, ikdienā varētu nolidot aptuveni 160km (100 jūdzes) ar 4-5 pasažieriem, kaut arī lidmašīna paredzēta 14 personām.
Šādu lidmašīnu un lidojuma ilgums potenciāli tiek attiecināts tieši uz īso distanču lidojumiem, piemēram, starp štatiem un tuvākajām pilsētām ASV kontekstā, jo lielajām aviosabiedrībām tādus piedāvāt ir neizdevīgi. Aptuvenās lidojuma izmaksas elektriskajai lidmašīnai šajās 30 minūtēs esot vien 6 USD. Līdzīgi kā “eBeaver” elektriskajai lidmašīnai, par kuru rakstījām iepriekš, “eCaravan” būs jāveic dažādas sertifikācijas, un reāla pasažieru pārvadāšanas varētu sākties vien 2021.gadā.
Pirms pāris gadiem lasīju,ka Rols. Rois avio dzinēju nodaļa meklē inženierus pa visu pasauli, kas varētu strādāt pie elektriskajiem avio dzinējiem. Viņi šajā lietā saskata lielu potenciālu. Interesants bija salīdzinājums detaļu skaita ziņā, kas ir 200 pret 10000.
Lidmašīnu ražotājus, tāpat kā parasto auto ražotājus arī spiež visādas ekoloģijas regulas un liek domāt par to, kā samazināt izmešus. Tāpēc arī nākas skatīties uz visādām hibrīdu un pat elektro tehnoloģijām. Neba aiz laba prāta tas notiek.
“Aptuvenās lidojuma izmaksas elektriskajai lidmašīnai šajās 30 minūtēs esot vien 6 USD”
Pag. Tā jau tikai degviela un arī lēnā ciklā lādējot. Pievienojam lidmašīnas amortizāciju (īpaši veltot uzmanību baterijām) un ātrās lādēšanas iekārtas amortizāciju, nevar zināt kas būs lētāks ekspluatācijā
Pēc lidojuma izmaksām vien redzams ka uzlabojoties bateriju tehnoloģijām, mazā aviācija tikai iegūs. Ja atradīs veidu kā veiksmīgāk elektrizēt turbopropelleru lidmašīnas līdz 500km distancēm, beigās tiešām izrādīsies, ka ir jēga visu mazo lidmašīnu un īso distanču komerciālo aviāciju pārcelt uz elektro.
Vajag tikai attīstīt kādu no tām akumulatoru tehnoloģijām, kas piedāvā lielāku ietilpību, ātrāku uzlādi, mazāku svaru un ilgāku akumulatoru mūžu. Elektromotoru efektivitāte jau arī tagad ir diezgan laba.