Reklāma

Ar Volkswagen EV Check mobilo lietotni varam simulēt elektroauto ekspluatāciju

Jaunākie raksti

IKEA un ASUS ROG kopīgi radītās mēbeles būs pieejamas jau oktobrī

Pirms aptuveni gada IKEA un ASUS ROG kopīgi paziņoja par mēbeļu sēriju izveidi datorspēļu cienītājiem. Paziņots, ka jau oktobrī...

“NIO” nākamgad plāno pilnvērtīgi ienākt Eiropas tirgū

Ķīniešu elektroauto ražotājs "NIO" apstiprinājis, ka nākamā gada beigās Vācijā ieradīsies "ET7" elektriskais sedans, kas iezīmēs autoražotāja pilnvērtīgu ienākšanu...

Microsoft izziņo, ka klasiskā Office 2021 versija būs pieejama sākot no 5. oktobra

Jau februāra sākumā Microsoft informēja, ka jaunākā Microsoft Office 2021 versija būs pieejama vēlāk šī gada laika, un pēc...

Apple iPhone 13 Pro modeļa grafiskā apstrādes jauda būs par 55% labāka nekā iPhone 12 Pro

Šajā nedēļā Apple beidzot izziņoja atjaunotus četrus iPhone 13 modeļus. Kaut arī tie vēl nav oficiāli nonākuši pie gala...

Xiaomi Eiropai izziņo Pad 5 planšetdatoru par €349

Xiaomi Pad 5 planšetdators būs pieejams pircējiem Eiropā, tā cena būs no 349 eiro. Xiaomi Pad 5 būs 11...

Pirms pāris dienām elektrizētais Kārlis no Uzladets.lv vērsa manu uzmanību uz Volkswagen izstrādāto “EV Check” mobilo lietotni. Tā ir pieejama Android un Apple mobilajām ierīcēm un ļauj simulēt elektroauto ekspluatāciju, pie tam vienlaicīgi salīdzinot izmaksas ar savu ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto.

Lietotnē ir pieejama informācija par Volkswagen ražotajiem aktuālajiem elektroauto: jauno e-up!, ID.3 un e-Golf. Proti, varam apskatīties datus par mašīnu akumulatoriem un potenciāli nobraucamo attālumu. ID.3 gadījumā lietotnē pat varam vēl tuvāk iepazīties ar jauno auto izmantojot papildinātās realitātes tehnoloģiju. Šāda pieeja ļauj uzskatāmāk sajust jaunās mašīnas izmērus, formas un dizainu, kā arī aplūkot pielāgošanas iespējas.

Tomēr visinteresantākā lietotnes iespēja ir braucienu reģistrēšana, lai tos varētu salīdzināt ar mūsu “parasto” auto. Izvēlamies ar kuru no Volkswagen elektroauto veiksim salīdzinājumu, pēc tam atlasām mūsu smirdīgo dīzeļauto un varam doties ceļā. Braucienus varam piefiksēt manuāli vai arī ļaut to automātiski darīt pašai lietotnei. Brauciena gaitā lietotne piefiksē nobraukto attālumu, kā arī mēģina saprast paātrinājumu, lai precīzāk aprēķinātu braucienam patērēto enerģiju. Pēc tam varam uzskatāmi salīdzināt, cik šis brauciens izmaksājis ar mūsu “parasto” auto, un cik tas izmaksātu ar elektroauto. Protams, nav piemirsts parādīt, ka elektroauto ekspluatācijas procesā nav CO2 izmešu. Jā, zāle ir zaļa.

Vakar un šodien ļāvu lietotnei piefiksēt dažus manus braucienus un redzu, ka tā uzrāda patērētās elektroenerģijas un degvielas datus (protams, aprēķinātus nevis no auto nolasītus). Interesanti, ka nemaz ne tik tālā ap 80km braucienā mans auto izmet 19 kilogramus CO2. Lai arī nevarētu teikt, ka tie mani uztrauc, tomēr skaitlis šķiet iespaidīgi liels. Izmaksu aprēķini noteikti būs interesantāki, piemēram, mēneša griezumā, taču jāsaprot, ka tiem, manuprāt, ir ļoti informatīva nozīme.

Lietotnē nav piemirsts arī par uzlādēm. Kartē varam apskatīties, kur ir tuvākā uzlādes stacija un kādi ir tās tehniskie parametri (jauda). Varam arī simulēt auto uzlādi (tiesa, 100x paātrinātu). Protams, Volkswagen nav piemirsis pastāstīt par uzlādes iespējām mājās uzstādot wallbox ierīci.

Manuprāt, lietotnei ir laba un noderīga ideja un tā ļauj uzskatāmi saprast, cik mūsu ierastajos braukšanas maršrutos patērējam enerģiju. Piemēram, varēsim uzreiz redzēt, cik procentus no baterijas uzlādes “noēdīs” mūsu ikrīta brauciens no mājām uz dārziņu/darbu. Plus, varēsim pamodelēt, kur būtu izdevīgi veikt elektroauto uzlādi, ja uzlāde mājās nav īsti opcija.

Pirms piesēšanās pie elektroauto stūres cilvēkiem par šiem auto ir daudz stereotipu un tas ir normāli. Kā nekā šādi auto ir vēl pavisam jaunums un reti pieejami. Nav skaidrs, kā tie brauc un nav skaidrs, cik bieži un kur varēsim auto uzlādēt. Man pašam pirmie braucieni ar elektroauto ārpus Rīgas bija ar slapju muguru, jo visu laiku baidījos izlādēties kaut kur pusceļā starp uzlādes stacijām. Tomēr ar laiku pabraucies, nomierinies un jau diezgan automātiski saproti, kur un cik ilgi būs jāuzlādējas, lai veiksmīgi pabeigtu braucienu.

Reklāma

12 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
12 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Interesanti gan. Tiesa tur nekas nav par uzlādi ja dzīvo daudzstāvenē un arī par iespēju iegādāties +/- jēdzīgu elektrisko auto ar parastā mūsu valsts iedzīvotāja ienākumiem. Varbūt nākotnē tas parādīsies :)

Ja gribās lētus autiņus, tad jābrauc uz Ķīnu
https://electrek.co/2020/04/23/maple-30x-electric-crossover-9000/

Un kas tad ir ar tām daudzstāvenēm? Laimes lācis jāgaida? Kas traucē uzlikt kādu stabiņu no pašu ražotajām stacijām, piem., https://www.e-motion.lv/lv/uzlades-stacijas/

…80km braucienā mans auto izmet 19 kilogramus CO2.
Prātiņ nāc mājās! :-)
No 8L degvielas nevar saražot 19kg CO2.

litrs benzīna sver vidēji 0.75 kg un tajā ir apmēram 87% oglekļa. sadedzinot 1 litru benzīna katrai oglekļa molekulai tiek piesaistīti 2 skābekļa atomi, kas kopumā rada ap 2.3 kg ogļskābās gāzes.

ps. bezjēgas grietas un tukšpauru humanitāriji… prātiņ, tevi te negaida :(

Teiksim tā, ja godīgi, ir patīkami lasīt Tavus komentārus, kad runā par lietu. Bet dzēlīgās piezīmes, kas nav par tēmu, bet vērstas personīgi, neko labu par Tevi neliecina. Gaida vai negaida šeit lasītājus un komentētājus, lai kādi tie būtu, pieļauju, nav Tavā pārziņā. Ja atceramies tēmu par CO2, tad mana trīslitru govs šobrīd, deviņu gadu vecumā, 80 kilometros saražo 15 kg CO2. Ja rakstā ir runa par braucienu ar ID.3, tad slīdzinājumam ar fosilajiem aparātiem iederētos kas līdzvērtīgs, tātad tas varētu būt auto, kurš 80 kilometros saražos 10-12 kg CO2. Līdz 19 kg patālu. Ja rakstā izmantots nekorekts salīdzinājums, tātad… Read more »

@Astro ne jau nu es tos ciparus no galvas atcerējos. izlasot tavu kategorisko komentāru, kaut kur smadzeņu pēdējā solu rindā samiegojusies tehnikuma izglītība pacēla galvu no nogulētajām rokām, noburkšķēja zem deguna “tur bija virs 2 kilo” un nokrita atpakaļ snaust tālāk. vidējos datus par benzīnu varēju sasēņot ar vienu(!) gūgles meklējienu, viss pirmajā lapā.

ja tu nebūtu tik pārņemts ar raksta “atmaskošanu” un prātiņa apspriešanu, tad pēc mana komentāra varētu arī pats sameklēt, ka rakstā lietotnē salīdzinātais dīzelis Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D uz papīra CO2 izmešus ģenerē no 251 g/km.
pareizinam ar 79.7 nobrauktiem kilometriem = 20 kg CO2

Jā, es Tev pilnīgi piekrītu. Un beigu beigās ievācu konkrētāku informāciju. Par cik telefonos aplūkot bildes ir visai piņķerīgi, nepiefiksēju, ka salīdzinājums ir ar Pajero, jo tekstā tas neparādījās. Tādēļ automātiski paņēmu savu E klases trīslitru dīzeli salīdzinājumam (pieņemot, ka tas gana daudz patērē) un nebiju apmierināts ar rezultātu. Es kkā tradicionāli sagaidu, ka tiks salīdzinātas līdzvērtīgas lietas. Ja cilvēki kkādu apsvērumu dēļ izvēlas braukt ar lielākas ietilpības un komforta auto, tad cik ir liela varbūtība, ka šie ļautiņi masveidā pirks mini? Un āķīgs ir apgalvojums, ka el.auto nerada CO2… Ceru, ka šeit nav jāskaidro, ka tuvākajā laikā tā nebūs… Read more »

par attaisnojumu Kristapam, ziņa tomēr ir par appu kā tādu, nevis viņa auto un pārsēšanos uz elektro :)
diskusija par elektroauto un CO2 būtu interesanta, tāpat kā cēloņu un seku apspriešana. tiesa, komentāri tam nav piemēroti, savukārt forumu lielākā daļa Kursora ziņu lasītāju izskatās ka nelieto…

Nu ja iegūtais daudzums tiek pareizināt ar tiem 8 patērētajiem litriem, tad kopumā tiek iegūti 18.4kg CO2, kas nemaz tik ļoti neatpaliek no uzrādītajiem 19kg.

Reklāma
Reklāma
Reklāma