Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar Volkswagen EV Check mobilo lietotni varam simulēt elektroauto ekspluatāciju

    Jaunākie raksti

    Pirms pāris dienām elektrizētais Kārlis no Uzladets.lv vērsa manu uzmanību uz Volkswagen izstrādāto “EV Check” mobilo lietotni. Tā ir pieejama Android un Apple mobilajām ierīcēm un ļauj simulēt elektroauto ekspluatāciju, pie tam vienlaicīgi salīdzinot izmaksas ar savu ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto.

    Lietotnē ir pieejama informācija par Volkswagen ražotajiem aktuālajiem elektroauto: jauno e-up!, ID.3 un e-Golf. Proti, varam apskatīties datus par mašīnu akumulatoriem un potenciāli nobraucamo attālumu. ID.3 gadījumā lietotnē pat varam vēl tuvāk iepazīties ar jauno auto izmantojot papildinātās realitātes tehnoloģiju. Šāda pieeja ļauj uzskatāmāk sajust jaunās mašīnas izmērus, formas un dizainu, kā arī aplūkot pielāgošanas iespējas.

    Tomēr visinteresantākā lietotnes iespēja ir braucienu reģistrēšana, lai tos varētu salīdzināt ar mūsu “parasto” auto. Izvēlamies ar kuru no Volkswagen elektroauto veiksim salīdzinājumu, pēc tam atlasām mūsu smirdīgo dīzeļauto un varam doties ceļā. Braucienus varam piefiksēt manuāli vai arī ļaut to automātiski darīt pašai lietotnei. Brauciena gaitā lietotne piefiksē nobraukto attālumu, kā arī mēģina saprast paātrinājumu, lai precīzāk aprēķinātu braucienam patērēto enerģiju. Pēc tam varam uzskatāmi salīdzināt, cik šis brauciens izmaksājis ar mūsu “parasto” auto, un cik tas izmaksātu ar elektroauto. Protams, nav piemirsts parādīt, ka elektroauto ekspluatācijas procesā nav CO2 izmešu. Jā, zāle ir zaļa.

    Vakar un šodien ļāvu lietotnei piefiksēt dažus manus braucienus un redzu, ka tā uzrāda patērētās elektroenerģijas un degvielas datus (protams, aprēķinātus nevis no auto nolasītus). Interesanti, ka nemaz ne tik tālā ap 80km braucienā mans auto izmet 19 kilogramus CO2. Lai arī nevarētu teikt, ka tie mani uztrauc, tomēr skaitlis šķiet iespaidīgi liels. Izmaksu aprēķini noteikti būs interesantāki, piemēram, mēneša griezumā, taču jāsaprot, ka tiem, manuprāt, ir ļoti informatīva nozīme.

    Lietotnē nav piemirsts arī par uzlādēm. Kartē varam apskatīties, kur ir tuvākā uzlādes stacija un kādi ir tās tehniskie parametri (jauda). Varam arī simulēt auto uzlādi (tiesa, 100x paātrinātu). Protams, Volkswagen nav piemirsis pastāstīt par uzlādes iespējām mājās uzstādot wallbox ierīci.

    Manuprāt, lietotnei ir laba un noderīga ideja un tā ļauj uzskatāmi saprast, cik mūsu ierastajos braukšanas maršrutos patērējam enerģiju. Piemēram, varēsim uzreiz redzēt, cik procentus no baterijas uzlādes “noēdīs” mūsu ikrīta brauciens no mājām uz dārziņu/darbu. Plus, varēsim pamodelēt, kur būtu izdevīgi veikt elektroauto uzlādi, ja uzlāde mājās nav īsti opcija.

    Pirms piesēšanās pie elektroauto stūres cilvēkiem par šiem auto ir daudz stereotipu un tas ir normāli. Kā nekā šādi auto ir vēl pavisam jaunums un reti pieejami. Nav skaidrs, kā tie brauc un nav skaidrs, cik bieži un kur varēsim auto uzlādēt. Man pašam pirmie braucieni ar elektroauto ārpus Rīgas bija ar slapju muguru, jo visu laiku baidījos izlādēties kaut kur pusceļā starp uzlādes stacijām. Tomēr ar laiku pabraucies, nomierinies un jau diezgan automātiski saproti, kur un cik ilgi būs jāuzlādējas, lai veiksmīgi pabeigtu braucienu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    16.02.2020 00:56

    Interesanti gan. Tiesa tur nekas nav par uzlādi ja dzīvo daudzstāvenē un arī par iespēju iegādāties +/- jēdzīgu elektrisko auto ar parastā mūsu valsts iedzīvotāja ienākumiem. Varbūt nākotnē tas parādīsies :)

    Kāds
    24.04.2020 08:33
    Reply to  Krotow

    Ja gribās lētus autiņus, tad jābrauc uz Ķīnu
    https://electrek.co/2020/04/23/maple-30x-electric-crossover-9000/

    Un kas tad ir ar tām daudzstāvenēm? Laimes lācis jāgaida? Kas traucē uzlikt kādu stabiņu no pašu ražotajām stacijām, piem., https://www.e-motion.lv/lv/uzlades-stacijas/

    Astro
    16.02.2020 23:28

    …80km braucienā mans auto izmet 19 kilogramus CO2.
    Prātiņ nāc mājās! :-)
    No 8L degvielas nevar saražot 19kg CO2.

    digitalk
    17.02.2020 00:04
    Reply to  Astro

    litrs benzīna sver vidēji 0.75 kg un tajā ir apmēram 87% oglekļa. sadedzinot 1 litru benzīna katrai oglekļa molekulai tiek piesaistīti 2 skābekļa atomi, kas kopumā rada ap 2.3 kg ogļskābās gāzes.

    ps. bezjēgas grietas un tukšpauru humanitāriji… prātiņ, tevi te negaida :(

    Astro
    17.02.2020 20:01
    Reply to  digitalk

    Teiksim tā, ja godīgi, ir patīkami lasīt Tavus komentārus, kad runā par lietu. Bet dzēlīgās piezīmes, kas
    nav par tēmu, bet vērstas personīgi, neko labu par Tevi neliecina. Gaida vai negaida šeit lasītājus un
    komentētājus, lai kādi tie būtu, pieļauju, nav Tavā pārziņā.
    Ja atceramies tēmu par CO2, tad mana trīslitru govs šobrīd, deviņu gadu vecumā, 80 kilometros saražo
    15 kg CO2. Ja rakstā ir runa par braucienu ar ID.3, tad slīdzinājumam ar fosilajiem aparātiem iederētos
    kas līdzvērtīgs, tātad tas varētu būt auto, kurš 80 kilometros saražos 10-12 kg CO2. Līdz 19 kg patālu. Ja
    rakstā izmantots nekorekts salīdzinājums, tātad maldināšana vai krāpšana. Es teiktu – prātin, nāc mājās!

    digitalk
    18.02.2020 00:37
    Reply to  Astro

    @Astro ne jau nu es tos ciparus no galvas atcerējos. izlasot tavu kategorisko komentāru, kaut kur smadzeņu pēdējā solu rindā samiegojusies tehnikuma izglītība pacēla galvu no nogulētajām rokām, noburkšķēja zem deguna “tur bija virs 2 kilo” un nokrita atpakaļ snaust tālāk. vidējos datus par benzīnu varēju sasēņot ar vienu(!) gūgles meklējienu, viss pirmajā lapā.

    ja tu nebūtu tik pārņemts ar raksta “atmaskošanu” un prātiņa apspriešanu, tad pēc mana komentāra varētu arī pats sameklēt, ka rakstā lietotnē salīdzinātais dīzelis Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D uz papīra CO2 izmešus ģenerē no 251 g/km.
    pareizinam ar 79.7 nobrauktiem kilometriem = 20 kg CO2

    Astro
    18.02.2020 10:40
    Reply to  digitalk

    Jā, es Tev pilnīgi piekrītu. Un beigu beigās ievācu konkrētāku informāciju. Par cik telefonos aplūkot bildes ir visai piņķerīgi, nepiefiksēju, ka salīdzinājums ir ar Pajero, jo tekstā tas neparādījās. Tādēļ automātiski paņēmu savu E klases trīslitru dīzeli salīdzinājumam (pieņemot, ka tas gana daudz patērē) un nebiju apmierināts ar rezultātu. Es kkā tradicionāli sagaidu, ka tiks salīdzinātas līdzvērtīgas lietas. Ja cilvēki kkādu apsvērumu dēļ izvēlas braukt ar lielākas ietilpības un komforta auto, tad cik ir liela varbūtība, ka šie ļautiņi masveidā pirks mini?
    Un āķīgs ir apgalvojums, ka el.auto nerada CO2… Ceru, ka šeit nav jāskaidro, ka tuvākajā laikā tā nebūs un ka jūtama atšķirība saražotajā CO2 iestājas tikai pēc zināma laika?

    digitalk
    18.02.2020 18:18
    Reply to  Astro

    par attaisnojumu Kristapam, ziņa tomēr ir par appu kā tādu, nevis viņa auto un pārsēšanos uz elektro :)
    diskusija par elektroauto un CO2 būtu interesanta, tāpat kā cēloņu un seku apspriešana. tiesa, komentāri tam nav piemēroti, savukārt forumu lielākā daļa Kursora ziņu lasītāju izskatās ka nelieto…

    Lasītājs
    17.02.2020 20:10
    Reply to  digitalk

    Nu ja iegūtais daudzums tiek pareizināt ar tiem 8 patērētajiem litriem, tad kopumā tiek iegūti 18.4kg CO2, kas nemaz tik ļoti neatpaliek no uzrādītajiem 19kg.

    Reklāma