Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen prezentē pilnībā elektrisko ID.3

    Jaunākie raksti

    Volkswagen aizsāk jaunu – videi draudzīgas mobilitātes ēru, IAA Starptautiskajā Frankfurtes autoizstādē, prezentējot pilnībā elektrisko ID.3. Pirmais modelis no elektrisko automobiļu MEB produktu līnijas, kura ražošanā un arī ekspluatācijā ir novērsta kaitīgo CO2 izmešu rašanās. Vienlaikus jaunais ID.3 pārsteidz ar augstu braukšanas dinamiku. ID.3 1ST īpašā versija, kura Latvijā tika piedāvāta tikai uz iepriekšpārdošanu un tika iztirgota mazāk nekā 24 stundu laikā, ir aprīkota ar 58 kWh akumulatoru, nodrošinot iespēju nobraukt līdz pat 420 kilometriem (WLTP). Šīs sērijas masveida ražošanas versija vēlāk piedāvās arī mazākas ietilpības akumulatoru ar 45 kWh enerģiju un nobraukšanas distanci līdz 330 kilometriem, kā arī lielāku akumulatoru ar 77 kWh enerģiju un maksimālo 550 kilometru nobraukšanas distanci. Ar 100 kW lielu uzlādes jaudu ID.3 1ST 30 minūtēs iespējams uzlādēt pietiekami, lai nobrauktu aptuveni 290 kilometrus (WLTP).

    ID.3 modeļa īpašniekiem Volkswagen piedāvās astoņu gadu garantiju akumulatoriem vai 160 000 kilometru nobraukuma garantiju. ID.3 modernais dizains norāda uz jaunu elektriskās mobilitātes ēru. Lai arī pēc izmēriem jaunais modelis ir līdzīgs Golf modelim, ID.3 interjers ir plašāks, nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim. Šīs sērijas modeļa sākumcena būs zem 30 000 eiro. Pateicoties konkurētspējīgam cenu diapazonam, ID.3 kļūs par masveida tirgum paredzētu elektroautomobili.

    Pirmais automobilis, kas veidots uz jaunās MEB platformas

    ID.3 ir pirmais automobilis, kas radīts, balstoties uz nesen izstrādātas modulāras elektroauto šasijas jeb MEB. Automobiļa piedziņa optimizēta ap akumulatoru, lai sasniegtu maksimāli nobraucamu distanci un vienlaikus saglabātu zemas izmaksas. ID.3 elektriskā piedziņa galvenokārt sastāv no pastāvīgo magnētu sinhronā elektromotora, tostarp no elektrotehniskajām ierīcēm un ātrumkārbas, kas iestrādāta aizmugurējā asī.

    Augstsprieguma akumulators vietas taupīšanas nolūkos efektīvi novietots automobiļa grīdā, bet tādi papildmehānismi kā gaisa kondicioniera kompresors vai stūres mehānisma balsts iestrādāti automašīnas priekšpusē. Dzinēja jauda aizmugurējai asij tiek novadīta ar viena ātruma pārnesumkārbu. Akumulatora izvietojums automašīnas grīdā rada pozitīvu ietekmi uz vadības īpašībām, jo ID.3 gravitācijas centrs atrodas ļoti zemu, līdzīgi kā sacīkšu auto. Tāpat ID.3 raksturo ideāls svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi.

    Apvienojumā ar standarta aizmugurējās ass piedziņu tiek sasniegta pirmšķirīga veiktspēja.

    Atdzīvinot ilgtspējību

    ID.3 ir Volkswagen pirmais ražotais automobilis, kas nerada kaitīgos CO2 izmešus visā tā ražošanas laikā. ID.3 akumulatoriem paredzētās ražotnes izmanto dabīgi iegūtu enerģiju. Tas pats attiecas arī uz ID.3 komponenšu un virsbūvju ražošanu, kā arī to krāsošanu un montēšanu kopā Cvikavas rūpnīcā, Vācijā. Turklāt tie CO2 izmeši, no kuriem piegādes tīklā nav iespējams izvairīties, tiks kompensēti ar investīcijām vides aizsardzības projektos. Volkswagen strādā arī pie augstsprieguma akumulatoru otrreizējas izmantošanas koncepta un slēgtā cikla pārstrādes konceptu izstrādes, lai garantētu no CO2 izmešiem brīvu automobili visā tā kalpošanas laikā.

    Futūristisks dizains

    Pateicoties dizaina un tehnoloģiju mūsdienīgai apvienošanai, ID.3 ir vienā līmenī ar slavenajiem Beetle un Golf modeļiem. Izstrādāts nākotnes elektrificēšanai, tas, pateicoties savai nevainojamai estētikai, kompaktklases automobiļu kategorijā iezīmē jaunu dizaina kvalitāti. Taču vissvarīgākais ir ID.3 vēstījums – tas mijiedarbojas ar cilvēkiem. Modelim ir minimālisma stils un maksimāla precizitāte, kā arī iespaidīga priekšējā daļa, ikoniski C pīlāri, pludlīnijas virsmas un izteiksmīgi riteņi, kas pieejami ar sportiska izskata 18, 19 vai 20 collu lietajiem diskiem.

    Kompakti izmēri

    ID.3 ir tikpat garš, cik Golf modelis, taču, pateicoties tā īsākām pārkarēm, auto garenbāze ir lielāka, nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim. Skaitļu izteiksmē tas nozīmē, ka četru durvju ID.3 ir 4,2m garš, 1,8m plats un 1,55m augsts, garenbāze ir 2,76m, bet maksimālā kravnesība ir no 416 līdz 541kg – atkarībā no automašīnas aprīkojuma. ID.3 pagriešanās rādiuss arī ir nieka 10,2 metri. ID.3 1ST piecas sēdvietas ir papildinātas ar bagāžas nodalījumu, kura ietilpība ir 385 litri.

    Revolucionārs interjers

    Bez centrālā tuneļa, ar īsākām pārkarēm – ID.3 atvērtās telpas interjers nodrošina pārsteidzoši daudz vietas.

    Intuitīva pārvalde

    Papildus ekrānam vadības panelī, centrā novietots arī desmit collu skārienjūtīgs ekrāns, kas autovadītājiem sniedz visu nepieciešamo informāciju. Jaunums  vadītāja asistentu klāstā – ID. Light reaģē uz tā lietotāju, palīdzot norādīt braukšanas virzienu. LED gaismas josla palīdz autovadītājam vadīt automobili, piemēram, potenciālā sadursmes situācijā tā mudina strauji bremzēt. Tapāt ID. Light savienojumā ar inteliģento balss kontroles funkciju ļauj lietotājam sarunāties ar savu automobili. Balss kontrole tiek iedarbināta, vienkārši pasakot “Hello ID”, un gaismas signalizēs, norādot, uz kuru pasažieri ID.3 šobrīd reaģē.  Papildaprīkojumā pieejams paplašinātās realitātes head-up displejs, kas uz priekšējā vējstikla projicē aktuālo informāciju. Visi kontroles mehānismi, tostarp uz stūres izvietotie, tiek pārvaldīti ar pieskārienu, pateicoties skārienjūtīgiem taustiņiem.

    Vadītāja palīgsistēmas

    Starp ID.3 komforta un drošības funkcijām ir sadursmes novēršanas palīgsistēma Front Assist, kas nodrošina ārkārtas bremzēšanu, tāpat arī gājēju uzraudzības sistēma Pedestrian Monitoring, un atkārtotas sadursmes novēršanas sistēma Multicollision brake. Lane Assist rūpējas par joslas saglabāšanu, bet Side Assist – par joslas maiņu. Parkojoties asistēs Park Assist un atpakaļskata kameras sistēma, bet ikdienas steigā automobiļa bez-atslēgas piekļuves sistēma. Automobiļa parkošanās sistēma Park Distance Control ar manevrēšanas bremzēšanu iekļauta standarta aprīkojumā. Skaņas sistēmu iespējams uzlabot ar Beats, kas piedāvā koncertam līdzīgu skaņas atmosfēru, izmantojot astoņus skaļruņus un zemfrekvences skaļruni.

    ID.3 1ST īpašā versija ar trīs aprīkojuma veidiem

    ID.3 1ST tiks piedāvāts trīs fiksētās konfigurācijās. ID.3 1ST versijas sākuma cena Latvijā būs zem 42 000 eiro. ID.3 1ST piedziņu nodrošina elektromotors aizmugurējā asī, tas attīsta 150 kW jaudu un nodrošina 310 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu. Attiecīgi ID.3 1ST attīsta 160 km/h lielu maksimālo ātrumu. ID.3 1ST aprīkots ar akumulatoru, kura reālā izmantojamā enerģija ir 58 kWh, kā arī nobraukšanas distance līdz 420 kilometriem WLTP ciklā. Akumulatoru iespējams uzlādēt ar maksimālo uzlādes jaudu 11 kW (maiņstrāva) un 100 kW (līdzstrāva). Ar līdzstrāvas uzlādi 30 minūtēs iespējams uzlādēt pietiekamu enerģijas daudzumu, lai nobrauktu 290 kilometrus.

    ID.3 1ST bāzes versijai ir energoefektīvs siltumsūknis, kas svarīgs aukstākiem klimatiskajiem apstākļiem, signalizācijas sistēma, navigācijas sistēma, DAB+ digitālais radio, sēdekļu un stūres apsilde, roku balsti priekšpusē, Mode 2 uzlādes kabelis un 18 collu lietie diski.

    ID.3 1ST Plus papildus aprīkots ar atpakaļskata kameras sistēmu, adaptīvo kruīza kontroli un Kessy Advanced bez-atslēgas piekļuvi. Automobiļa interjerā ir arī īpaša dizaina sēdekļi, centrālā konsole (ar diviem USB-C savienojumiem aizmugurē), kā arī īpašs, aptverošs apgaismojums. Ārpusē tam ir tonēti logi, eksterjera Style sudraba komplektācija, Matrix LED priekšējās gaismas, Matrix sānu gaismas, bremžu gaismas, pagrieziena gaismas un aizmugurējās gaismas, kā arī 19 collu lietie diski.

    Augstākā līmeņa ID.3 1ST Max versija arī ir aprīkota ar paplašinātās realitātes head-up displeju, Beats skaņas sistēmu, lielu panorāmas skata bīdāmo stikla jumtu, kā arī 20 collu lietajiem diskiem. To visu papildina joslas saglabāšanas sistēma Lane Keeping, avārijas palīgsistēma Emergency Assist, joslas maiņas sistēma Lane Change, bezkontakta augstsprieguma akumulatora uzlāde, komforta sēdekļi, papildu bagāžas nodalījuma grīda un lieli 20 collas lietie diski.

    Nobraukšanas distances, kas atbilst klientu vēlmēm

    Plānotās nobraukšanas distances noteiktas, testu režīmā veicot WLTP ciklus. Patiesais attālums praktiskā pielietojumā atšķiras, ņemot vērā dažādus faktorus, tostarp braukšanas stilu, ātrumu, gaisa temperatūru, pasažieru skaitu, bagāžas svaru, kā arī topogrāfiju. Atkarībā no lietošanas profila 80% autovadītāju bez atkārtotas uzlādes spēs ar mazākas ietilpības akumulatoru (45 kWh) nobraukt aptuveni 230 līdz 330 kilometrus, ar vidējas ietilpības akumulatoru (58 kWh) aptuveni 300 līdz 420 kilometrus, bet ar lielākās ietilpības akumulatoru (77 kWh) aptuveni 390 līdz 550 kilometrus. Šo distanču zemākais rādītājs ņem vērā arī mērenus ātrumus uz lielceļiem un braucienus ziemā ar zemu gaisa temperatūru. Braucieni pilsētas vidē jo sevišķi nodrošinās nobraukšanas distanci, kas WLTP ciklā pārsniegs prognozētos rādītājus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    09.09.2019 22:14

    “…Pateicoties konkurētspējīgam cenu diapazonam, ID.3 kļūs par masveida tirgum paredzētu elektroautomobili.”
    Tautasvāģis mēģina atgriezties pie saknēm?

    LAN
    09.09.2019 22:44

    Novecojušais WLTP tiek izmantots – malači.

    Raimis
    09.09.2019 22:54

    Vēl 5-10k nost no cenas un elektro auto pārņems tirgu. Bet nu reāli šis ir pirmais elektro auto kuru jau nopietni apsvērtu pirkt (ja nebūtu nabags). :)

    hehe
    10.09.2019 08:24

    “D.3 ir Volkswagen pirmais ražotais automobilis, kas nerada kaitīgos CO2 izmešus visā tā ražošanas laikā.”
    kā tad, vai tad var saražot metālu vai kādas plastmasas detaļa bez co2 rašanās. Tas irpārspīlēti.

    Kursors.lv
    10.09.2019 09:22
    Reply to  hehe

    Gan jau var, ja par katru uzražoto detaļu iestāda pa kādai papardei.

    Skābene
    10.09.2019 09:00

    Izskatās skarīgāks par BMW i3

    Asaris
    11.09.2019 09:29
    Reply to  Skābene

    Nepiemini lūdzu to BMW dizaineru kauna traipu

    Kursors.lv
    11.09.2019 09:36
    Reply to  Asaris

    Foršs auto, kāda vaina? Vismaz neizskatās tāpat kā visi citi auto.

    Krotow
    11.09.2019 10:44

    Par izskatu var strīdēties, taču i3 ar 1 uzlādi nobraucamais attālums ir smieklīgs.

    Kursors.lv
    11.09.2019 11:11
    Reply to  Krotow

    Ko tu gribi no pirmās paaudzes elektroauto?

    Mārtiņš Vācietis
    10.09.2019 10:26

    Sākumā minēts, ka sākumcena būs zem 30000, bet pēc tam ID.3 1ST 43000 ?!?!?

    Kursors.lv
    10.09.2019 10:31

    Tas ir pavisam cits modelis, iepriekšpasūtītājiem – labāk aprīkots un ar lielāku akumulatoru. Tu tādu vairs nevari nopirkt.

    Janis Liepins
    10.09.2019 13:57

    Vai tik dizains nav nosperts no jaunā Nissan Leaf ? :)
    Bet tā IMO šitie aparāti vēl arvien ir tālu no draudzīgiem ekspluatācijā. 1 minūtē degvielas šļauka pārpumpē 100x vairāk kW kā man uz māju pienākošais vads. Turklāt uz māju nākošais vads ir rēķināts no mana patēriņa.
    Attiecīgi pie mājas stāvot tas auto ne nieka neuzlādējas, ziemā ne tik, jo konkurē ar siltumsūkni. Attiecīgi jābrauc uz KApli, jānīkst, kamēr uzlādēsies. Necilvēcīgi tas viss.
    IMO tam akumulatoram vajadzīgs update, lai tas auto būtu lietojams bez sāpes pakrūtē par pakāsto laiku

    KKTK
    10.09.2019 14:28
    Reply to  Janis Liepins

    Nevajag te liet. Uz tevu māju ejošais vads ir rēķināts ar kārtīgu rezervi, jau paredzot, ka elektrības patīriņš tikai palielināsies. Tavas zināšanas par elektrību vispār ir līmenī -1 :D

    Janis Liepins
    10.09.2019 17:19
    Reply to  KKTK

    Domāju, ka vientiesīgi pieej šim jautājumam. Tas par ko tu runā, ir parastais strāvas vads, kurš elektro auto pilnu uzlādēs 24h laikā. Tātad auto lietot es nevarēšu. Jo tas lādēsies. Ja es mājās esmu 8h miegam, tad neizbēgami vienu dienu palikšu bez auto. Savukārt lielo lādētāju pielikt varēšu tikai vasarā, kad siltumsūknis klusē.

    Reinis Rozitis
    10.09.2019 21:31
    Reply to  Janis Liepins

    > strāvas vads, kurš elektro auto pilnu uzlādēs 24h laikā. Tātad auto lietot es nevarēšu. Jo tas lādēsies. Ja es mājās esmu 8h miegam, tad neizbēgami vienu dienu palikšu bez auto.

    Nu tas ar nosacījumu, ja pa dienu nobrauc vairāk nekā spēj uzlādēt 8h lēnajā variantā.

    Reizēm tā jocīgi, ka cilvēki kaut kā saspilēti visu uztver – loģiski, ja tavām ikdienas vajadzībām iekšdedzes dzinējs ir piemērotāks, nav tak nekāda iemesla pa visu varu mesties un pirkt ETL vai arī iespringt par to kur varēs un kur nevarēs uzlādēties (citi).
    Tāpat kā “smārtfonos” paies gana laika kamēr visi vienosies par kaut kādiem principiem – neba tik sen mums bija Nokia lādētāji, Ericcson lādētāji, Iphone lādētāji utt .. tagad caurmērā visi ir nonākuši līdz usbc un quick/wireless uzlādei .. Tāpat būs ar auto.

    Par konkrēto auto, nez liekas, ka VW pagaidām aizvien nekonkurē ar Teslu (kas ir slikti), bet nu ko citu preses relīzē rakstīt kā slavas dziesmas sev. Nepatīk gan, ka pirms reālas tirdzniecības pārspīlē piem ar “ir vienā līmenī ar slavenajiem Beetle un Golf modeļiem”, kas var arī nepiepildīties..

    Asaris
    17.09.2019 09:20
    Reply to  Janis Liepins

    Tu tējkannu arī neslēdz iekšā, kad siltumsūknis strādā?

    Krotow
    10.09.2019 15:27
    Reply to  Janis Liepins

    Pie mājas stāvot uzlādēsies, ja pieslēgsi pie lādētāja :P

    Taisnība gan ka mūsu realitātē daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem atliek tikai cerēt uz elektrisko Statoila analogu kaut kad nākotnē. Un/vai arī lielveikalu ķēžu un elektrotīklu saimnieku labvēlību lādētāju izbūves lielveikalu stāvvietās izskatā. Pie padumjo laiku daudzstāvenēm lādētājus neviens nebūvēs un iedomājos sašutuma spiedzienu decibelu līmeni no migrantu pensionāru puses, ja šo tēmu gribēs kustināt dzīvokļu īpašnieku sapulcēs. Lai gan ar laiku daudzstāveņu masīvi sabruks, spiedzēji apmirs dabiskā ceļā un problēma atrisināsies pati no sevis.

    10.09.2019 22:03
    Reply to  Krotow

    tie daudzstāvu šķūņi ir projektēti laikā, kad auto bija luksusa prece, nevis pārvietošanās līdzeklis. ja tur pat visiem nav kur noparkoties, tad kāda jēga būvēt dažas uzlādes, pie kurām visi plēsīsies. toties maksas autostāvvietu īpašnieki gan varētu uzvārīties.

    LAN
    10.09.2019 22:04
    Reply to  Krotow

    Manuprāt izvērtējot LV situāciju būtu jāpadara pieejamas kontaktligzdas pie transformatoriem e-auto lietotājiem.

    Krotow
    11.09.2019 00:44
    Reply to  LAN

    Diez vai. Apakšstacijas nereti atrodas no auto grūti pieejamās vietās. Būs tas pats sviests, kas pašlaik pie esošā Jūrmalas šosejas Sky lādetāja. Drīzāk jāpopularizē iespēja masveidā lādēties lielveikalu un biroju stāvvietās. Ar domu ka vismaz trešdaļa lielveikala stāvvietu aprīkota ar vidējas jaudas lādētāju u.tml. Ar apmaksu caur unificētu telefona aplikāciju, cenā ieskaitīt cilvēcīgu procentu stāvvietas uzturētājam utt. Ja vēlāk bateriju un ātrās lādēšanas tehnoloģijas attīstīsies līdz iespējai uzlādēt 60-70% baterijas 5 minūtēs, varēs būvēt ātros lādētājus esošajās degvielas uzpildes stacijās (kurš teica ka degvielas tirgotāji izmirs, hehe).

    11.09.2019 10:05
    Reklāma